Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Hva er det egentlig med alle disse småjentene og mødrene som bruker fedre, brødre, ektemenn som trusler for å få noe eldre menn til å ligge unna tenåringsdøtrene og venninne deres? Hva tenker dere ærlig talt med? La oss bare ha en ting klinkende klart. Menn som er gamle nok til å ha døtre over den seksuelle lavalder utgjør absolutt ingen fysisk trussel mot noen annen enn seg selv og egen helse. Hadde jeg selv hatt en datter som fremstilte meg som en psyko som sto klar til å agere voldelig på hennes vegne, så hadde hun enkelt og greit mistet retten til å bo hjemme etter endt husarrest til hun ble gammel nok til å kastes ut. Dere fremstiller disse mennene som idioter og bidrar til at de mister respekt. Så jeg spør igjen : Hva i all verden er det som får dere til å tro at det er greit å hevde at mannen deres, brødrene deres, kompisene deres etc blir voldelige om deres følelser blir tråkket på?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Har du fått trusler? Anonymkode: ece92...c3a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 5 timer siden, Hausfrau Merkelmor skrev: Hva er det egentlig med alle disse småjentene og mødrene som bruker fedre, brødre, ektemenn som trusler for å få noe eldre menn til å ligge unna tenåringsdøtrene og venninne deres? Hva tenker dere ærlig talt med? La oss bare ha en ting klinkende klart. Menn som er gamle nok til å ha døtre over den seksuelle lavalder utgjør absolutt ingen fysisk trussel mot noen annen enn seg selv og egen helse. Hadde jeg selv hatt en datter som fremstilte meg som en psyko som sto klar til å agere voldelig på hennes vegne, så hadde hun enkelt og greit mistet retten til å bo hjemme etter endt husarrest til hun ble gammel nok til å kastes ut. Dere fremstiller disse mennene som idioter og bidrar til at de mister respekt. Så jeg spør igjen : Hva i all verden er det som får dere til å tro at det er greit å hevde at mannen deres, brødrene deres, kompisene deres etc blir voldelige om deres følelser blir tråkket på? Hæææææ...? Hva i alle dager mener du? Anonymkode: bd84e...c88 2
melatonin Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Har du en spesiell tråd å referere til?? Jeg aner ikke hva du mener, så et konkret eksempel hadde vært fint . Bare så det er sagt så synes jeg at det er ytterst lite vold som rettferdiggjøres på KG, men nå har ikke jeg lest alle trådene, og tydeligvis ikke de du mener. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Ja, har opplevd at noen gjør det samme - da syntes jeg det er bedre å kunne si i fra å snakke saklig rundt det, men da skjønner vel ikke disse vennene dine dette da. Jeg lurer da litt på hvorfor såpass gamle menn slik du beskriver dem er interessert i tenåringsdøtrene til folk i utgangspunktet? Jeg skjønner at man blir irritert hvis det er tilfellet - det er jo helt sykt. Anonymkode: 58ef7...394 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Det er dessverre noen foreldre, evt. søsken som ikke forstår at de små prinsessene deres er i ferd med å bli voksne og etterhvert får et kjærlighetsliv selv, og velger å bruke trusler om vold for å få yngre menn til å holde seg unna døtrene deres. Misforstå meg rett, man har som forelder selvfølgelig rett til å reagere i tilfeller der det dreier seg om overgrep eller forsøk på overgrep og andre former for vold/kriminalitet mot egne barn, men normal frivillig romantisk og seksuell aktivitet mellom tenåringer over den seksuelle lavalder er på trynet å reagere mot. Det er en del av prosessen mot det å bli voksen og øker sannsynligheten for at tenåringene er i stand til å finne sin egen partner og kanskje skape sin egen familie etterhvert. Man kan ikke beskytte barna med sykkelhjelm og knebeskyttere mot sårede følelser som naturlig oppstår av brutte forhold i den alderen. Men ja, det er latterlig. De fleste middelaldrende menn har gjerne liten sjanse mot menn som er noe eldre enn døtrene deres uansett, som kanskje er menn i sin beste fysiske alder når det gjelder styrke og utholdenhet. Anonymkode: 74e3e...4d3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Den 9.7.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev: Det er dessverre noen foreldre, evt. søsken som ikke forstår at de små prinsessene deres er i ferd med å bli voksne og etterhvert får et kjærlighetsliv selv, og velger å bruke trusler om vold for å få yngre menn til å holde seg unna døtrene deres. Misforstå meg rett, man har som forelder selvfølgelig rett til å reagere i tilfeller der det dreier seg om overgrep eller forsøk på overgrep og andre former for vold/kriminalitet mot egne barn, men normal frivillig romantisk og seksuell aktivitet mellom tenåringer over den seksuelle lavalder er på trynet å reagere mot. Det er en del av prosessen mot det å bli voksen og øker sannsynligheten for at tenåringene er i stand til å finne sin egen partner og kanskje skape sin egen familie etterhvert. Man kan ikke beskytte barna med sykkelhjelm og knebeskyttere mot sårede følelser som naturlig oppstår av brutte forhold i den alderen. Men ja, det er latterlig. De fleste middelaldrende menn har gjerne liten sjanse mot menn som er noe eldre enn døtrene deres uansett, som kanskje er menn i sin beste fysiske alder når det gjelder styrke og utholdenhet. Anonymkode: 74e3e...4d3 For å få eldre menn, altså menn på alder med far, til å holde seg unna døtrene sine. Anonymkode: d007c...a35 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 (endret) Den 8.7.2016 at 0.23, Hausfrau Merkelmor skrev: Hva er det egentlig med alle disse småjentene og mødrene som bruker fedre, brødre, ektemenn som trusler for å få noe eldre menn til å ligge unna tenåringsdøtrene og venninne deres? Hva tenker dere ærlig talt med? La oss bare ha en ting klinkende klart. Menn som er gamle nok til å ha døtre over den seksuelle lavalder utgjør absolutt ingen fysisk trussel mot noen annen enn seg selv og egen helse. Hadde jeg selv hatt en datter som fremstilte meg som en psyko som sto klar til å agere voldelig på hennes vegne, så hadde hun enkelt og greit mistet retten til å bo hjemme etter endt husarrest til hun ble gammel nok til å kastes ut. Dere fremstiller disse mennene som idioter og bidrar til at de mister respekt. Så jeg spør igjen : Hva i all verden er det som får dere til å tro at det er greit å hevde at mannen deres, brødrene deres, kompisene deres etc blir voldelige om deres følelser blir tråkket på? Selvfølgelig utgjør de en fysisk trussel dersom de angriper noen. Lær deg at det finnes ulike mennesker i samfunnet og at det er lurt å ha dette i bakhodet når man prøver seg på en 17 åring når man selv er 45. Min far hadde aldri slått ned noen, med mindre vi ble angrepet, men han hadde absolutt gitt en advarsel dersom det hadde vært 45 år gamle menn sirkulerende rundt meg. Noe han også har gjort. Anonymkode: d007c...a35 Innlegget er ryddet for brukerdebatt. - Pavilion, mod Endret 12. juli 2016 av Pavilion 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 Den 9. juli 2016 at 6.20, melatonin skrev: Har du en spesiell tråd å referere til?? Jeg aner ikke hva du mener, så et konkret eksempel hadde vært fint . Bare så det er sagt så synes jeg at det er ytterst lite vold som rettferdiggjøres på KG, men nå har ikke jeg lest alle trådene, og tydeligvis ikke de du mener. Skriver under på denne. Hvilke tråder på KG er det snakk om? Anonymkode: 1243c...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: For å få eldre menn, altså menn på alder med far, til å holde seg unna døtrene sine. Anonymkode: d007c...a35 Jeg ser ikke på noe eldre menn som like gamle som fedrene til disse døtrene. Det er uansett ikke akseptabelt å bruke trusler om vold eller å utføre vold mot disse mennene. I så fall har de noe eldre mennene rett til en passende respons mot angriperen. Man har rett til å forsvare seg. Og tro meg, det er veldig mange menn på 40-60 som har fint lite å stille opp med mot disse noe eldre mennene, som vanligvis er i sin beste alder. Anonymkode: 74e3e...4d3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke på noe eldre menn som like gamle som fedrene til disse døtrene. Det er uansett ikke akseptabelt å bruke trusler om vold eller å utføre vold mot disse mennene. I så fall har de noe eldre mennene rett til en passende respons mot angriperen. Man har rett til å forsvare seg. Og tro meg, det er veldig mange menn på 40-60 som har fint lite å stille opp med mot disse noe eldre mennene, som vanligvis er i sin beste alder. Anonymkode: 74e3e...4d3 Du forstår ikke det jeg skriver. Du skriver at eldre menn ikke har sjanse mot yngre menn. Jeg skriver at TS referer til en tråd hvor en 45 år gammel mann ønsker å prøve seg på en 17 år gammel datter. "Men ja, det er latterlig. De fleste middelaldrende menn har gjerne liten sjanse mot menn som er noe eldre enn døtrene deres uansett, som kanskje er menn i sin beste fysiske alder når det gjelder styrke og utholdenhet." Det er altså ikke snakk om menn som er noe eldre enn døtrene deres, men menn på akkurat samme alder som far til denne datteren. Anonymkode: d007c...a35 1
Safiye Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Pavilion, mod
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Den 12.7.2016 at 7.48, AnonymBruker skrev: Du forstår ikke det jeg skriver. Du skriver at eldre menn ikke har sjanse mot yngre menn. Jeg skriver at TS referer til en tråd hvor en 45 år gammel mann ønsker å prøve seg på en 17 år gammel datter. "Men ja, det er latterlig. De fleste middelaldrende menn har gjerne liten sjanse mot menn som er noe eldre enn døtrene deres uansett, som kanskje er menn i sin beste fysiske alder når det gjelder styrke og utholdenhet." Det er altså ikke snakk om menn som er noe eldre enn døtrene deres, men menn på akkurat samme alder som far til denne datteren. Anonymkode: d007c...a35 Premisset til TS er da menn som er noe eldre, og mitt svar forholder seg derfor til det. En 45-åring som forsøker å sjekke opp en 17-åring faller ikke akkurat innenfor dette kriteriet. Anonymkode: 74e3e...4d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Dette er jo ikke noe som skjer i særlig stor grad. Ser det en del i amerikanske filmer, men temmelig sjeldent i virkeligheten. Anonymkode: a2bde...c9c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 Den 7/11/2016 at 5.44, AnonymBruker skrev: Skriver under på denne. Hvilke tråder på KG er det snakk om? Anonymkode: 1243c...1e7 Innlegg 11 som har 41 plusser(anerkjennelse av vold) Faren min hadde banket dritten ut av deg om du hadde prøvd deg på meg. Brødrene mine å. Anonymkode: d9655...d93
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innlegg 11 som har 41 plusser(anerkjennelse av vold) Faren min hadde banket dritten ut av deg om du hadde prøvd deg på meg. Brødrene mine å. Anonymkode: d9655...d93 Tror du/ dere må lære dere hva ord betyr, bare fordi man forteller sannheten-betyr ikke at det er Rettferdiggjøring eller anerkjennelse. Men uansett synes jeg dette blir teit å diskutere når trådstarter ikke gidder å svare. Anonymkode: 3380a...28f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #18 Skrevet 13. juli 2016 Det er helt ok at menn har beskytterinstinkt overfor kvinnene i familien sin. Jeg er for. Anonymkode: 2e06e...0da 1
Mari Y Skrevet 13. juli 2016 #19 Skrevet 13. juli 2016 Den 9.7.2016 at 12.22, AnonymBruker skrev: Ja, har opplevd at noen gjør det samme - da syntes jeg det er bedre å kunne si i fra å snakke saklig rundt det, men da skjønner vel ikke disse vennene dine dette da. Jeg lurer da litt på hvorfor såpass gamle menn slik du beskriver dem er interessert i tenåringsdøtrene til folk i utgangspunktet? Jeg skjønner at man blir irritert hvis det er tilfellet - det er jo helt sykt. Anonymkode: 58ef7...394 Helt ærlig: Jeg synes folk skal få føle det de føler, ingenting galt å synes at tenåringer er tiltrekkende. MEN: til og med jeg ville vært noe skeptisk om jeg hadde hatt en sønn eller datter på 16 som hadde kommet hjem med en godt voksen kjæreste. Hadde kanskje ikke tydd til trusler, men hadde absolutt ikke likt det. 1
Mari Y Skrevet 13. juli 2016 #20 Skrevet 13. juli 2016 Den 9.7.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev: Det er dessverre noen foreldre, evt. søsken som ikke forstår at de små prinsessene deres er i ferd med å bli voksne og etterhvert får et kjærlighetsliv selv, og velger å bruke trusler om vold for å få yngre menn til å holde seg unna døtrene deres. Misforstå meg rett, man har som forelder selvfølgelig rett til å reagere i tilfeller der det dreier seg om overgrep eller forsøk på overgrep og andre former for vold/kriminalitet mot egne barn, men normal frivillig romantisk og seksuell aktivitet mellom tenåringer over den seksuelle lavalder er på trynet å reagere mot. Det er en del av prosessen mot det å bli voksen og øker sannsynligheten for at tenåringene er i stand til å finne sin egen partner og kanskje skape sin egen familie etterhvert. Man kan ikke beskytte barna med sykkelhjelm og knebeskyttere mot sårede følelser som naturlig oppstår av brutte forhold i den alderen. Men ja, det er latterlig. De fleste middelaldrende menn har gjerne liten sjanse mot menn som er noe eldre enn døtrene deres uansett, som kanskje er menn i sin beste fysiske alder når det gjelder styrke og utholdenhet. Anonymkode: 74e3e...4d3 Noen foreldre er nok veldig overbeskyttende. En 16-åring burde få lov til å ha kjæreste, og det er ingenting galt i at de skaffer seg kjæreste i den alderen. At foreldre er skeptiske, betyr bare at man er opptatt av barna sine. Men kan ikke se for meg at en 'vanlig' 16- åring ville følt seg komfortabel med for mye grensesetting, heller. Når man likevel er godt voksen, så går man ikke etter en tenåring, og da skjønner jeg godt at foreldrene ville ha reagert kraftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå