AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Er det noen her som har erfaring med kredittkort fra bank norwegian? Har et lite dilemma. Har et inkassovarsel som forfaller 15.juli som er på en fredag og jeg kan betale 18. som er mandagen etter. Så lurer jeg bare på hvor raske de er med å sende kravet til inkasso?er det sånn at de gjør den på dagen eller rekker jeg å betale på mandagen eller om kontoen/kortet er sagt opp på dagen? eller om jeg rekker å betale. Min erfaring er også at det tar gjerne en noen dager før betalingen er registrert. Anonymkode: 73b5e...d3f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Du rekker det sannsynligvis når det ikke er virkedager imellom. De vil antakelig uansett sjekke det i løpet av mandagen. Du kan uansett sende en epost og informere om det for sikkerhets skyld. Anonymkode: 9f449...8b5 1
Paeonia Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Det går sikkert fint, men du vet ar du kan ringe og be om utsettelse? Hvis du forklarer at su kan betale på mandag går det helt sikkert i orden. 2
Lofilteret Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Om du ringer innkrever og forklarer situasjonener de aller aller fleste veldig imøtekommende. 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har erfaring med kredittkort fra bank norwegian? Har et lite dilemma. Har et inkassovarsel som forfaller 15.juli som er på en fredag og jeg kan betale 18. som er mandagen etter. Så lurer jeg bare på hvor raske de er med å sende kravet til inkasso?er det sånn at de gjør den på dagen eller rekker jeg å betale på mandagen eller om kontoen/kortet er sagt opp på dagen? eller om jeg rekker å betale. Min erfaring er også at det tar gjerne en noen dager før betalingen er registrert. Anonymkode: 73b5e...d3f Det er bare å ringe dit og gjøre en avtale om at du kan betale den 18. De er greie der. Anonymkode: 6083c...4fe 2
*Emma* Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 (endret) Ta kontakt med dem! Hvis du betaler den 15 (ihht fristen på varselet) så vil pengene med all sannsynlighet vært inne hos dem den 18. De kan derfor helt fint kravet til inkasso mandag om pengene ikke er kommet inn til dem da. Du kan naturligvis påstå ovenfor inkassoselskapet at du betalte den 15 - men sannsynligvis vil de be deg om en kvittering fra banken din som viser at dette stemmer - og det kan du jo ikke vise fram. Ergo er du da også skyldig inkassoomkostningene. Ring dem og be om ett par dagers utsettelse. Såfremt de godtar det er du dermed trygg på at du får betalt før det påløper flere kostnader. Det er du IKKE om du bare venter..... Endret 11. juli 2016 av *Emma* 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 Ta kontakt med dem! Det kan være skummelt, men de vil jo bare ha pengene sine tilbake, og når du rekker ut en hånd, vil de som oftest ta i mot den. I verste fall, har du noen som kan låne deg de aktuelle pengene i tre dager? Deretter anbefaler jeg at du klipper kredittkortet... Anonymkode: ca87f...4c9 1
mjauritz Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Bare å ringe! Har aldri hørt om noen som ikke går med på så liten utsettelse
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 Ring og fortell at du ikke har mulighet til å betale før den 18. Det er garantert ikke noe problem så lenge du gir beskjed. Anonymkode: 25f50...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå