Gå til innhold

Synes studietiden er så kjip! Hvordan trives som student?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært student i et par år nå. Begynte først på et studie der jeg misstrivdes. Interesserte meg ikke nok for fagene, og klassen var gigantisk slik at det ikke ble noe ordentlig sosialt miljø. 

Endte til slutt med at jeg byttet studie, og jeg studerer nå noe jeg synes er interessant, og har hittil fått mye bedre karakterer. Har også vært lettere å bli kjent med folk, men klassen er også her såpass stor at det ikke blir noe «samlet» sosialt miljø.

Kan ikke si jeg er ensom lenger, men merker likevel at jeg lengter enormt tilbake til VGS! Savner veldig å være en del av et tett klassemiljø hver dag. Innså ikke hvor godt jeg hadde det den gangen. 

Selv om jeg har blitt kjent med folk på det nye studiet, er det bare forelesninger med klassen 2-4 timer i uken, resten er valgfag. Føler det er altfor lite, og også for kort tid til å bli mer ordentlig kjent. Neste år er det bare valgfag tror jeg, så da frykter jeg det blir veldig lite sosialt.

Noen som har følt det på samme måte? Virker som nesten alle elsker studietiden og sier det er den beste perioden i livet, mens jeg nesten gruer meg til høsten:(

Noen tips til hva man kan gjøre for at studietiden skal bli like sosial som VGS? Er det f.eks. lurt å melde seg inn i en studentforening selv om man egentlig ikke er så interessert? 

Eller er det kanskje bedre å satse på en sosial deltidsjobb ved siden av studiene? Men hva skulle det i så fall være med folk på min egen alder? Dere som digger studietiden, hva gjør dere for å trives?

Anonymkode: b00de...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...