DenLille Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Har aldri tatt solarium før, men tenkte å ta det for å bli litt brunere (er jo ikke noe sol, og synes det er stress med selvbruning). I tillegg til at det reduserer synligheten av cellulitter (har jeg hørt). Men lurer på om det er "farlig" å ta solarium kanskje 3 ganger? Har ikke tenkt å fortsette med det eller noe, men er litt redd for rynker
Paeonia Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Du får ikke rynker av å ta noen timer med solarium. Men det er viktig å begynne med kort tid. Selv starter jeg aldri på mer enn 12 min, og tar aldri mer enn 18 på det meste (15 er det jeg vanligvis tar de gangene jeg har tatt sol over en periode). Det som er skadelig er å bli brent, og selvom mange ikke bruker solkrem i solarium er det å anbefale hverfall. Og ikke gjør som mange tenåringer å smør deg med babyolje. Det er farlig farlig farlig fordi det øker sjansen for å bli skikkelig brent.
Professor Orm Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Det er ikke farlig å ta solarium tre ganger. Faren ligger heller i at du trives med å ta det og dermed fortsetter. Tre ganger er ikke nok til at du får rynker. Men tre ganger her og tre ganger der blir fort mange ganger, og da blir huden garantert skadet.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Vær forsiktig med å anbefale tider. Jeg tar aldri mer enn 12 minutter. Start alltid med minimumstiden for å se hvordan huden reagerer. Man kan alltid ta mer sol senere. Anonymkode: ffc27...5c6 1
Gjest Vanilla Bean Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Ikke gjør det. Bruk heller den ekstra tiden på å smøre deg inn med selvbruning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå