AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Noen som har peiling på maling av hus utvendig? Jeg har nå malt første strøket. Gikk med 60 liter maling. Hvor mye maling kan jeg forvente å bruke på andre strøk? Har en forventing om å bruke halvdelen av første strøket og bruke ganske mye mindre tid. Er jeg helt på jordet? Anonymkode: ba60e...5f6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Så lenge veggen var malt fra før vil jeg tro det går like mye maling på andre som på første strøk. Om veggen var ubehandlet (evt. bare beiset med oljebeis) kan det nok tenkes det går mindre maling på andre strøk, siden første strøk antakelig trakk litt inn. Men en halvering av mengden høres ikke realistisk ut. Tiden du bruker vil jeg tro er den samme, det er jo like mye vegg du skal male. Anonymkode: a2d44...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Hvor lenge siden var det malt før du malte første laget? La du merke til om solveggen var mest tørr eller var alt i skygge? Anonymkode: 67c1d...088
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge veggen var malt fra før vil jeg tro det går like mye maling på andre som på første strøk. Om veggen var ubehandlet (evt. bare beiset med oljebeis) kan det nok tenkes det går mindre maling på andre strøk, siden første strøk antakelig trakk litt inn. Men en halvering av mengden høres ikke realistisk ut. Tiden du bruker vil jeg tro er den samme, det er jo like mye vegg du skal male. Anonymkode: a2d44...e4b Når jeg tenker meg om vil jeg moderere dette utsagnet litt. Dersom første strøk var på ubehandlet vegg kan nok andre strøk gå raskere, da det er mye tyngre å male en ru, umalt vegg enn en vegg som allerede har et lag eller fler med maling. Anonymkode: a2d44...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Første strøk tar alltid mest tid da man må bli kjent med veggen og klare å organisere seg bra. Men 60 liter maling..puh. Minst 6000kr? Anonymkode: 36061...172
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 TS her. Da er jammen huset ferdig malt, 2 støk. Gikk med 90 liter maling. Fornøyd Anonymkode: ba60e...5f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå