AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Vi skal reise på ettermiddagen fra Norge. Akkurat nå så er været og temperaturen fin. Flyturen er på litt under 5 timer. Vi lander ved midnatt lokal tid, men der er det fortsatt varmt. Lurer på om jeg skal reise i jeans og en topp eller tørr jeg reise i skjørt. Tar med en cardigans for kjølige stunder. Nå har jeg lett for å fryse så jeg er litt usikker på selve flyreisen. Vi lander på hjemturen midt på natta så må iallfall ha en jeans liggende i bilen. Hva hadde du valgt? Stine Anonymkode: d2ed9...a08
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Hvis dere lander ved midnatt skal dere vel bare rett til hotellet. Hadde bare hatt på joggebukse og genser. Flyr ikke i jeans, men om jeg hadde gjort det hadde jeg gått for jeans, topp og cardigan. Anonymkode: a2060...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Jeg pleier enten å reise i jeans og topp, med skift i håndbagasjen (enten shorts eller skjørt). Eller så reiser jeg i, som er favoritten nå for tiden, en lang kjole, typ lett sommerkjole/maxikjole. Varmt nok til avreisen her hjemme, flyturen (jeg fryser alltid åå flyet), men likevel deilig når man kommer frem i varmen. Kan jo også trekke opp kjolen mens du sitter på bussen til hotellet etc. Om det er veldig kaldt i Norge så kan du også ha strømpebukse under kjolen, det syntes jo ikke, og tar ikke noe plass i håndbagasjen når du kommer frem og tar den av. Anonymkode: 6b84e...a83
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Takk for svar AB. Jeg flyr ikke i jobbebukse Ja, vi skal rett på hotellet, men har 2-3 timer på buss først. Stine Anonymkode: d2ed9...a08
Whoops Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Min favoritt er leggings/tights/jeggings. Enten lange eller pirat-versjonen. Veldig behagelig på fly. Lang t-skjorte/singlet eller skjorte og en lett jakke eller hoodie i tilfelle det er kaldt på flyet. Flyr ofte i lette sko som jeg kan ha sokker i. Liker å kippe dem av meg på flyet og vil ikke sitte der med bare tær.
momo Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Jeg pleier å fly i lang kjole, sandaler og cardigan. Så har jeg sokker i veska. Fryser alltid på flyet. Men da jeg kommer fram, har jeg lang kjole og sandaler, som passer til varmt vær. Og det er fint nok, og behagelig.
calavi Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Jeg flyr stort sett alltid i bukse da jeg er veldig frøsen av meg, så skifter jeg heller på flyplassen når vi kommer frem. Varierer mellom chinos eller olabukse.
Gjest Evans Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Jeg hadde reist i løse, lette langbukser, t-skjorte og en god og varm cardigan. Hadde tatt med meg et skjerf. Syns alltid det er så kaldt på flyet. Når du lander kan du ta av deg cardigan og skjerf, og du er klar for varmen God tur!
skruf Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 Jeg bruker alltid å ha jeans, en topp, en cardigan/tynn strikkajakke og sneakers når jeg reiser. Cardiganen kan komme godt med på flyet. Har flere ganger opplevd at det har vært veldig kjølig på flyet. Og det er begrenset med antall pledd. Hvis det ikke er kjølig så blir den brukt som hodepute/nakkepute.
tirben Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Flyr aldri til varme strøk med jeans! Tar unødvendig plass. Jeg pleier alltid å fly i løse klær, enten en løs bukse eller kjole/skjørt og t skjorte. Har alltid med en tynn cardigan også. I tillegg pleier jeg å ha et tynt fleece pledd, som jeg ruller sammen i håndbagasjen. Det er deilig hvis det er kaldt på flyet og kan senere brukes på stranda. Et ekstra tips:Ha alltid et ekstra skift med en kjole og bikini i håndbagasje, i tilfelle du ikke får bagasjen din på destinasjonen. 😊
skruf Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 15 minutter siden, tirben skrev: Flyr aldri til varme strøk med jeans! Tar unødvendig plass. Jeg pleier alltid å fly i løse klær, enten en løs bukse eller kjole/skjørt og t skjorte. Har alltid med en tynn cardigan også. I tillegg pleier jeg å ha et tynt fleece pledd, som jeg ruller sammen i håndbagasjen. Det er deilig hvis det er kaldt på flyet og kan senere brukes på stranda. Et ekstra tips:Ha alltid et ekstra skift med en kjole og bikini i håndbagasje, i tilfelle du ikke får bagasjen din på destinasjonen. 😊 Jeans tar jo ikke ekstra plass? Jeg reiser i jeans ned og reiser tilbake i jeans. Så ingen bukse som tar opp koffertplass.
tirben Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 12 minutter siden, skruf skrev: Jeans tar jo ikke ekstra plass? Jeg reiser i jeans ned og reiser tilbake i jeans. Så ingen bukse som tar opp koffertplass. Mener det er unødvendig å ha med seg klær man ikke bruker på ferien! 😊 Jeg bruker i hvertfall ikke jeans i Syden (eller Østen)! 1
skruf Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, tirben skrev: Mener det er unødvendig å ha med seg klær man ikke bruker på ferien! 😊 Jeg bruker i hvertfall ikke jeans i Syden (eller Østen)! Jeg synes det er ok med jeans på flyet og når vi lander i kalde Norge.. Ikke alltid det er så veldig varmt på flyet, så da er det greit å ha bukse på som dekker beina og ikke skjørt. Sitter selv som en mark i flysetet pga det er så trangt (har konstant knærne i setet foran, forbannelsen over å være lang), så greit å ikke ha skjørt som forflytter seg både her og der Men, når vi reiste fra Kreta nå i juni så hadde jeg på meg ei superdeilig kortbukse i slakkeutgaven som jeg kjøpte på verdens beste klesbutikk i Chania. Den er i økologisk bomull og virkelig helt fantastisk. Så; det blir min nye reisebukse fra nå av. 1
tirben Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 20 minutter siden, skruf skrev: Jeg synes det er ok med jeans på flyet og når vi lander i kalde Norge.. Ikke alltid det er så veldig varmt på flyet, så da er det greit å ha bukse på som dekker beina og ikke skjørt. Sitter selv som en mark i flysetet pga det er så trangt (har konstant knærne i setet foran, forbannelsen over å være lang), så greit å ikke ha skjørt som forflytter seg både her og der Men, når vi reiste fra Kreta nå i juni så hadde jeg på meg ei superdeilig kortbukse i slakkeutgaven som jeg kjøpte på verdens beste klesbutikk i Chania. Den er i økologisk bomull og virkelig helt fantastisk. Så; det blir min nye reisebukse fra nå av. Det er sånne bukser jeg liker å reise i også! Ikke nødvendigvis kortbukse men komforten. Har en deilig vid silkebukse som er superkomfortabel. Den reiser jeg gjerne i og den kan jeg ha på meg når det varmt der nede også. Akk ja, hva ha på seg på fly... i-landsproblem.. 😊
skruf Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 4 minutter siden, tirben skrev: Det er sånne bukser jeg liker å reise i også! Ikke nødvendigvis kortbukse men komforten. Har en deilig vid silkebukse som er superkomfortabel. Den reiser jeg gjerne i og den kan jeg ha på meg når det varmt der nede også. Akk ja, hva ha på seg på fly... i-landsproblem.. 😊 Det aller viktigste å ha på seg på fly må uansett være øreklokker med støyreduksjon! 1
Byjenta! Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 Hvis du vet det er veldig varmt når du lander, hadde jeg valgt noen lette klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå