Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere dyrt blondeundertøy som egentlig skal håndvaskes? Har prøvd maskinvask, men det virker som om det "smuldrer opp" etter et par ganger. For kjipt å kjøpe "engangsundertøy" til 1500 kroner hver gang man vil være ekstra fin...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vask for hånd i lunket vann og milo!

Skrevet

Å lese vaskelappen er litt smart icon_smile.gif

Står det håndvask, så vask det for hånd.

Uansett hvor "milde" program det er på maskinen, så blir det som regel litt for "hardt"...

Kan det derimot vaskes i maskin, så anbefaler jeg at du putter det i et vaskenett. icon_smile.gif

Men dyrt og ekslusivt undertøy skal som regel vaskes for hånd... icon_wink.gif

12

Skrevet

Finnes det ingen annen mulighet? Synes nesten det er litt ekkelt å vaske undertøy for hånd...

Skrevet

Ekkelt..?

Det er da du som har brukt det, og du bruker vel ikke undertøy til det er møkkete?

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vasker fint undertøy på ullprogrammet i maskinen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vasker du undertøy på håndvaksprogram på vaskemaskinen, er faktisk dette ennå mer skpnsomt enn å ta håndvasken selv. Det som skader undertøyet kan være kraftig sentrifugering.

Skrevet

Tusen takk for tipset om håndvaskprogrammet på vaskemaskinen -må bare kjøpe meg ny vaskemaskin først... icon_smile.gif Har bare finvask, ull og silke, men det går kanskje for det samme?

Om jeg bruker undertøy til det er skittent gidder jeg ikke kommentere engang. Æsj!!!

Skrevet

*ler*

Vel, det var godt å høre.

Men jeg skjønner ikke da hvorfor det skulle være ekkelt å vaske undertøyet ditt for hånd.

• 9 år senere...
Skrevet

Anbefaler å bruke vaskepose til klær man ønsker å bevare litt lenger. Enten det er fine silke kjoler eller litt ekstra dyrt undertøy :)

Skrevet

*ler*

Vel, det var godt å høre.

Men jeg skjønner ikke da hvorfor det skulle være ekkelt å vaske undertøyet ditt for hånd.

Tidenes bump av tråd seg jeg :fnise:

Men altså, jeg ser for meg at TS synes det er ekkelt å vaske undertøy for hånd fordi hun føler det ikke blir like rent som å vaske i maskin. Ikke det å ta i trusene i vaskeprosessen.

Skrevet

hoho nesten en retro-tråd mtp når den ble startet! :) Jeg har eget program for slikt på maskinen som det fint tåler. Tåler det ikke maskin kjøper jeg det ikke. Lat? Oh yes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...