Gå til innhold

Tilbehør til ost og kjeks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og ei venninne skal ha vinkveld med ost og kjeks i kveld. Vi pleier å ha noen favorittoster og ritzkjeks til som er det vi liker best. Men lurer på hva dere pleier å ha som tilbehør? Føler vi trenger noe nytt.

Anonymkode: 33112...469

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Druer 

Anonymkode: aaf69...007

• Liker 1
Skrevet

Lett hakka hasselnøtter med honning over, og en god marmelade. Yum!

• Liker 5
Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Druer, melon, syltetøy til ost, selleri, jordbær.

Skrevet

Vi bruker også nøtter av ulike slag pluss sånne små syltetøyglass som er ment til ost, det står på hva de ulike passer til av oster. Oppskjært eple er også godt.

Skrevet

Grønne oliven

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er godt med en type nøttebrød og fransk baguette. Druer, paprika, selleri- gjerne fylt med blåmuggost, reddik, pære, honning m valnøtter, et par gode ostesyltetøy. Hvorfor ikke servere en hel bror som man varmer i ovnen og bruker kjeks/brød til å dyppe i? Mmmmm

Anonymkode: e2f2b...ab5

Skrevet

Jeg synes honning og fikenmarmelade er godt.

• Liker 2
Skrevet

Syltede fiken. Helt utrolig godt til ost og kjeks.

• Liker 1
Skrevet

Diverse frukt, enten fersk eller som chutney/gele. Liker helst at det ikke er for søtt, epler og druer er godt!

Skrevet

Smør... Alt smøret.......

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er godt med en type nøttebrød og fransk baguette. Druer, paprika, selleri- gjerne fylt med blåmuggost, reddik, pære, honning m valnøtter, et par gode ostesyltetøy. Hvorfor ikke servere en hel bror som man varmer i ovnen og bruker kjeks/brød til å dyppe i? Mmmmm

Hva slags brødre har du? Tror ikke noen av mine hadde egnet seg, helt ærlig. Gamle og seige...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke servere en hel bror som man varmer i ovnen og bruker kjeks/brød til å dyppe i? Mmmmm

Vi bruker halvbror. Synes det er best.

Anonymkode: 6c15c...0a7

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøper den Våre beste/utvalgte kjeks-boksen til Sætre, er en fem-seks forskjellige kjeks der, og så har jeg en boks Ritz ved siden av.
Oster av ymse slag, både smøreost og fastost, druer, søt paprika, honning og evt jordbær om du har Mascarpone-ost.
Avhengig av når dette blir konsumert, serverer jeg vin i glass eller tre på kanne.

Skrevet

Chilimarmelade 😍

AnonymBruker
Skrevet

Sognemorr er faktisk veldig godt oppå brie og blåmuggost. 

Anonymkode: b52f7...2c0

AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg masse nye tips, tusen takk så spennende! Da får jeg forte meg på butikken :) ha en fin kveld dere!

Anonymkode: 33112...469

• Liker 1
Skrevet

Dele opp frisk ananas

Skrevet

Honning, syltetøy, nøtter og frukt. Jeg er også mer glad i nøttebrød enn kjeks til serveringen. Synes ikke det er godt med druer, paprika, selleri og denslags. Funker til matpakke, men ikke til ostefat. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...