AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Del Skrevet 8. juli 2016 Barnet mitt skal på Mr og til øyelege for å se spesielt etter papilleødem. Jeg har ikke fått helt bekreftet at det er svulst de ser etter, men forstår at det er en av mistankene. Hvor raskt kom dere inn til undersøkelsene? Hvor raskt kom svaret etter feks mr? Hva var symptomene som førte til utredning? Etc... Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Del Skrevet 8. juli 2016 Ødem er væske på steder der det ikke skal være væske i kroppen. Hvem har oppdaget noe som gjør at barnet skal videre til undersøkelse og hvor gammelt er barnet? Finner de noe galt på MR så blir det vurdert fortløpende alt etter hva de finner og hvor mye det haster. Det samme gjelder øyelege. Anonymkode: ac57e...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Del Skrevet 8. juli 2016 Barnet mitt hadde hjernesvulst, men situasjonen var akutt, så det kan nok ikke sammenlignes. Hun ble akutt syk en natt med sterk hodepine og oppkast. På legevakta fikk hun morfin og det ble tatt CT, senere samme dag MR. Innleggelse, steroider for å dempe trykket og morfin mot smertene. Operasjon tre dager senere. Anonymkode: c2a34...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Del Skrevet 8. juli 2016 Det spør jo hvilken hastegrad som er skrevet i henviningen, som igjen kommer an på symptomer. Jeg henvist pga at jeg alltid våknet med hodepine, var kvalm, uvel og hadde synsforstyrrelser. Fikk time etter fire uker, men jeg gadd ikke vente så lenge, så tok med meg henvisningen privat og betalte selv. Verdt det syns jeg. Anonymkode: 44b7f...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Del Skrevet 8. juli 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spør jo hvilken hastegrad som er skrevet i henviningen, som igjen kommer an på symptomer. Jeg henvist pga at jeg alltid våknet med hodepine, var kvalm, uvel og hadde synsforstyrrelser. Fikk time etter fire uker, men jeg gadd ikke vente så lenge, så tok med meg henvisningen privat og betalte selv. Verdt det syns jeg. Anonymkode: 44b7f...44a Hastegraden er litt større enn dette, men ikke akutt. Barnet fikk time til MR etter to uker nå i disse ferietider. Symptomer er kvalme, hodepine, slitenhet (mer enn vanlig, men ikke ekstremt), og kognitive svikter som redusert hukommelse, vansker med å lese og skrive (som ikke var der tidligere). Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Del Skrevet 8. juli 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ødem er væske på steder der det ikke skal være væske i kroppen. Hvem har oppdaget noe som gjør at barnet skal videre til undersøkelse og hvor gammelt er barnet? Finner de noe galt på MR så blir det vurdert fortløpende alt etter hva de finner og hvor mye det haster. Det samme gjelder øyelege. Anonymkode: ac57e...0b8 Jeg vet at ødem betyr det. Og i denne sammenhengen brukes det for å undersøke om det er økt trykk i hodet. Det er barnelege på sykehuset som har sendt henvisninger. Barnet er 10 år. Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Del Skrevet 8. juli 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at ødem betyr det. Og i denne sammenhengen brukes det for å undersøke om det er økt trykk i hodet. Det er barnelege på sykehuset som har sendt henvisninger. Barnet er 10 år. Anonymkode: c4b93...758 Da bør alt gå ganske så raskt inneen neste uke, max uken etter. Anonymkode: ac57e...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Del Skrevet 8. juli 2016 Tok min fireåring til fastlegen fordi hun hadde klaget over hodepine en liten stund, samt uklart syn. Ofte om morgenen. Ble sendt rett til akuttmottaket og hun ble innlagt. MR av hodet i narkose morgenen etter, samt prøve av spinalvæske. Time hos øyelege dag 3. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset. De tok alt svært seriøst, og vi ble prioritert på alle området til tross for at det var midt i påske og helligdager. Jeg synes du må vente på time for lenge! Barn skal alltid prioriteres fikk jeg høre. Dette var på Sørlandet sykehus. Anonymkode: bbc46...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Del Skrevet 8. juli 2016 Fikk MR noen uker etter henvisningen fra legen var sendt. Etter at det ble funnet avvik på MR så tok det ca. fem dager før jeg fikk ny MR med kontrast. Fikk svar etter ca. en uke. Har godartet hjernesvulst. Mine symptomer: Svimmelhet Hodepine Sliten Kvalm Tinnitus Hørselstap Anonymkode: ef35d...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Del Skrevet 8. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt hadde hjernesvulst, men situasjonen var akutt, så det kan nok ikke sammenlignes. Hun ble akutt syk en natt med sterk hodepine og oppkast. På legevakta fikk hun morfin og det ble tatt CT, senere samme dag MR. Innleggelse, steroider for å dempe trykket og morfin mot smertene. Operasjon tre dager senere. Anonymkode: c2a34...a0b Ble noe veldig rart med svaret mitt her, jeg får ikke skrevet utenfor quote. Det må ha vært en sjokkartet opplevelse! Håper alt har gått bra etter operasjonen. Anonymkode: c4b93...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballmamma Skrevet 8. juli 2016 #11 Del Skrevet 8. juli 2016 Vi tok med sønnen vår til lege med det vi trodde var barnemigrene (faren hadde slitt med det). Symptomene var kraftig hodepine om morgenen, til han spydde, sovnet - og våknet fin. (Noe naivt sett i ettertid, for det er jo trykkforskjellen om morgenen som skapte hodepinen). Legen henviste oss til MR, kom inn etter et par-tre uker, det var ingen mistanke om svulst på dette tidspunktet. Legen ringte kvelden etter vi hadde tatt MR for å si at de hadde funnet "noe". Det gikk vel et par dager før jeg hørte noe fra barnekreftlegen på St.olavs, men så gikk det slag i slag. I underkant av 2 uker fra MR til operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Del Skrevet 12. juli 2016 Den 8.7.2016 at 22.58, Fotballmamma skrev: Vi tok med sønnen vår til lege med det vi trodde var barnemigrene (faren hadde slitt med det). Symptomene var kraftig hodepine om morgenen, til han spydde, sovnet - og våknet fin. (Noe naivt sett i ettertid, for det er jo trykkforskjellen om morgenen som skapte hodepinen). Legen henviste oss til MR, kom inn etter et par-tre uker, det var ingen mistanke om svulst på dette tidspunktet. Legen ringte kvelden etter vi hadde tatt MR for å si at de hadde funnet "noe". Det gikk vel et par dager før jeg hørte noe fra barnekreftlegen på St.olavs, men så gikk det slag i slag. I underkant av 2 uker fra MR til operasjon. Det er vel litt som dette historien vår er. Dvs, barnet mitt har vært i systemet på sykehuset en stund nå, og det er tatt noen andre undersøkelser for å utelukke ting de har mistenkt. Migrene ble nevnt nå sist, men jeg synes vel ikke helt symptomene stemmer overens med det. Nå nærmer MR-undersøkelsen seg, og jeg merker at jeg er nervøs. Er så redd for svaret. Og ventetiden fra MR til svar. Håper den går fort.. Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Del Skrevet 12. juli 2016 Den 8.7.2016 at 20.01, AnonymBruker skrev: Fikk MR noen uker etter henvisningen fra legen var sendt. Etter at det ble funnet avvik på MR så tok det ca. fem dager før jeg fikk ny MR med kontrast. Fikk svar etter ca. en uke. Har godartet hjernesvulst. Mine symptomer: Svimmelhet Hodepine Sliten Kvalm Tinnitus Hørselstap Anonymkode: ef35d...2e2 Jeg ser at symptomene i stor grad er like. Jeg ser også at det jeg trodde var en slags hastetime til barnet mitt, kanskje mer sannsynlig bare er vanlig ventetid. Selvom det kan være svulst likevel, så var de hvertfall ikke så bekymret at de valgte å utføre den innen noen få dager. Takk for svar forøvrig. Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Del Skrevet 12. juli 2016 Og håper det går bra med dere og barna til dere som har svart. Anonymkode: c4b93...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #15 Del Skrevet 12. juli 2016 Den 8.7.2016 at 19.51, AnonymBruker skrev: Tok min fireåring til fastlegen fordi hun hadde klaget over hodepine en liten stund, samt uklart syn. Ofte om morgenen. Ble sendt rett til akuttmottaket og hun ble innlagt. MR av hodet i narkose morgenen etter, samt prøve av spinalvæske. Time hos øyelege dag 3. Fikk ikke dra hjem fra sykehuset. De tok alt svært seriøst, og vi ble prioritert på alle området til tross for at det var midt i påske og helligdager. Jeg synes du må vente på time for lenge! Barn skal alltid prioriteres fikk jeg høre. Dette var på Sørlandet sykehus. Anonymkode: bbc46...19f Ja, jeg ser jo nå at vi faktisk må vente en stund. Det var ikke så "hastete" som jeg trodde. Vi har derimot fått oppfølging av sykehuset siden begynnelsen av april, så jeg får anta at det er vel overveid. Men ventetiden er tøff ja. Håper alt var bra med ditt barn. Anonymkode: c4b93...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Del Skrevet 12. juli 2016 Den 08.07.2016 at 17.23, AnonymBruker skrev: Hastegraden er litt større enn dette, men ikke akutt. Barnet fikk time til MR etter to uker nå i disse ferietider. Symptomer er kvalme, hodepine, slitenhet (mer enn vanlig, men ikke ekstremt), og kognitive svikter som redusert hukommelse, vansker med å lese og skrive (som ikke var der tidligere). Anonymkode: c4b93...758 Jeg hadde akkurat de samme symptomene. Fikk time til MR etter tre uker men gikk privat i stedet og fikk da time etter en uke. Fikk svar en uke etter det igjen. De fant ikke noe og jeg har i dag ME-diagnose. Anonymkode: 86258...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Del Skrevet 12. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde akkurat de samme symptomene. Fikk time til MR etter tre uker men gikk privat i stedet og fikk da time etter en uke. Fikk svar en uke etter det igjen. De fant ikke noe og jeg har i dag ME-diagnose. Anonymkode: 86258...634 Jeg hadde besvimelsesanfall også forresten. Anonymkode: 86258...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #18 Del Skrevet 13. juli 2016 Da jeg var dårlig og de mistenkte tumor i hjernen fikk jeg CT dagen etter legetimen fordi det hastet. Var ingen tumor. Hjernen min så helt fin ut heldigvis Nå er jeg frisk og fin igjen, og hadde sannsynligvis bare ett virus. Anonymkode: ab07a...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå