Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet i september i fjor til en ny by og siden jeg hadde vært med i en velfungerende venneklubb i min forrige by, fant jeg en her og ble medlem ganske raskt. Fant fort ut at lederen styrer gruppen ved å legge ut arrangementer som ligger på diverse arrangementssider for området, noe som jeg i utgangspunktet ikke har noe imot, men hun legger altså ut alle arrangementer uansett om hun skal eller ikke og om det er generelt interesse for det eller ikke.

Må smette inn at for å komme inn i gruppen, måtte jeg love at jeg skulle komme på arrangementer enten denne typen eller dem jeg forteller om snart. Det er også bare "voksne" folk i gruppen, så jeg gikk fra å være midt på treet i forrige venneklubb til nå å være en av de yngste (jeg er 40).

Andre ting hun legger ut er at vi møtes på kafeer og lignende, men vi kan bare møtes onsdag kveld og lørdag formiddag. Sånn er det bare.

Det har også blitt sånn (og det var det jeg reagerte på i dag) at det ikke blir oppgitt en adresse (eller i det minste et område) på halvparten av de tingene som blir satt opp utenom det over. Jeg lurte på hvorfor og da får jeg beskjed om at "du kan jo ringe og spørre lederen". Det ser jeg på som merkelig. Det er greit om man skal lodde stemningen at man kanskje ikke vil oppgi en hjemmeadresse, men si det i teksten da og gi et generelt stedsnavn. Jeg er avhengig av buss og sier ikke ja til noen ting uten at jeg vet at jeg kommer meg hjem igjen på egen hånd, uten å være avhengig av andre som ikke vil dra samtidig som meg. Det må også sies at jeg ikke har fått telefonnummer til leder og ikke har noen i VENNEklubben spurt om å bli venner med meg på Facebook, selv om det er der alt blir arrangert. Er det å spørre om at folk legger ut adresse et totalt irrasjonelt spørsmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes hele opplegget hørtes teit ut, hadde jeg ikke giddet.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, herlighet. Du kan jo ikke si ja til noe du ikke vet noe om! Høres ut som en kjip vennegruppe. Har ikke vært på noe slikt før, så jeg vet ikke hvordan de egentlig skal være, men formålet må vel være at det skal være kjekt og at man skal få nye venner :)

Anonymkode: ee0b8...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...