Gå til innhold

Uspesifisert reise, charter-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaringer med uspesifisert reise med charter? Positive og negative. Del gjerne;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri bestilt det selv som "voksen", men har vært med mamma på det. 

Da var det insekter i dusjen. Mamma klaget til reisebyrået og vi kom på et annet hotell. 

De hotellen du kommer på er ikke fine, men leste ett sted at uansett pris og stjerne , så SKAL det være reint. 

Men da må man så klart ringe ving, startour eller hvem man reiser med for å klage. 

Anonymkode: f570d...f4e

Skrevet

Har bare gjort det 2-3 ganger og da med barn. Alltid kommet til enkle, men skikkelige steder. Eneste negative er at sengene er dårlige, men det er kanskje mer merkbart for meg som sliter med ryggen.

Skrevet
20 timer siden, Lawyer skrev:

Har noen av dere erfaringer med uspesifisert reise med charter? Positive og negative. Del gjerne;)

En dame innen reisebyrå tipset meg en gang om at hvis jeg skulle bestille uspesifisert så var trikset å huke av at det skulle være minst tre stjernes og badebasseng, gjorde en det så ville standarden vær mer enn god nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert det selv i år faktisk, har blitt så gnien, har ikke lyst å bruke så mye penger. 

Jeg tenker at bare det er reint så fungerer det. Frokost og lignende er mest sannsynlig ikke så bra på et sånn hotell, men det er jo bare å ta frokosten på en cafe i nærheten tenker jeg. 

Jeg vet om en som har med seg klut og tar en liten vask selv faktisk 😂😂😄

Skrevet

Vi gjorde det for 10 år siden til Tyrkia og da kom vi på 5 stjerners anlegg. Men det er jo flere år siden😅

AnonymBruker
Skrevet

Ja man kan være heldig🙂 

Ikke så heldig å havne i Tyrkia nå for tiden men 😂

Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Har bare gjort det 2-3 ganger og da med barn. Alltid kommet til enkle, men skikkelige steder. Eneste negative er at sengene er dårlige, men det er kanskje mer merkbart for meg som sliter med ryggen.

Hvilke land dro du til da?

Skrevet
1 minutt siden, Lawyer skrev:

Hvilke land dro du til da?

Rhodos, Side og Gran Canaria.

Skrevet
5 minutter siden, Forundret.. skrev:

En dame innen reisebyrå tipset meg en gang om at hvis jeg skulle bestille uspesifisert så var trikset å huke av at det skulle være minst tre stjernes og badebasseng, gjorde en det så ville standarden vær mer enn god nok. 

5 minutter siden, Forundret.. skrev:

Vi bestilte nå og huka av på 3* og basseng😅 Veldig spent😂

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lawyer skrev:

Når drar dere? 

Skrevet

24/7

AnonymBruker
Skrevet

OK. Hvor bestilte dere? Og når får man vite hvor man havner? 😂

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

OK. Hvor bestilte dere? Og når får man vite hvor man havner? 😂

Ving. Får vite Når man lander og møter ving guiden😅

Skrevet
6 minutter siden, Lawyer skrev:

Da ønsker jeg dere en fantastisk god tur 😊 Vi har alltid vært veldig fornøyde selv når vi har bestilt. Har da vært tre ganger på Teneriffe, en gang i Egypt og en gang på Kreta. Alle gangene med flotte badebasseng og rene fine rom og med god service. 

Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Da ønsker jeg dere en fantastisk god tur 😊 Vi har alltid vært veldig fornøyde selv når vi har bestilt. Har da vært tre ganger på Teneriffe, en gang i Egypt og en gang på Kreta. Alle gangene med flotte badebasseng og rene fine rom og med god service. 

Tusen takk☺️☺️

Skrevet

Da vi var alene (før ungene kom til verden) reiste vi alltid uspesifisert. Vi kom uten unntak til flotte hoteller og resort-steder.
Guidene på stedene vi kom til forklarte dette med at de uspesifiserte plassene var på steder de ikke fikk solgt og siden de flotteste hotellene var dyrest var det ofte disse de satt igjen med.
Nå er nok dette noe forandret, da reisevanene til folk har blitt veldig endret de siste 10 årene. Nå vil nordmenn på tur ha mer luksus, de legger mer penger i ferien og det er derfor de billige hotellene som står igjen som usolgte.
men uansett så er det jo hotell som står på katalogen fra de forskjellige reiseselskapene, så det skal være rent og trygt. Du kan selvsagt klage på hotellet selv om du har bestilt uspesifisert. Kakerlakker, dårlig renhold og andre uholdbare forhold skal man ikke måtte tåle uansett.

God tur!

Skrevet

Takk☺️☺️

Jobbet selv på reisebyrå for over 10 år siden. Så ting er nok forandret ja. Ser at det er mest 4 og 5* hotell igjen per Idag på destinasjonen😅 Vi har snakket om dette i noen År og tok sjansen nå😋 Skal oppdatere etter turen jeg☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger for mange år siden (15 år siden sist, så erfaringene er jo noe utdatert :fnise: )

Har alltid havnet på bra hoteller (4 og 4+ stjerner i katalogene) bortsett fra to ganger. Den ene gangen havnet vi på et 3 eller 2+ stjernes hotell med et lite badebasseng 800 meter fra stranda. Vi fikk en diger leilighet med to bad, men standarden var jo så som så. Den andre gangen havnet vi først i halvparten av en egen liten tomannsbolig, i tilknytning til et hotell med badebasseng rett ved stranda på et fantastisk flott sted i Hellas. Der hadde vi egen hage, to etasjer, stue og fullt utstyrt kjøkken. Skuffelsen var derfor stor da vi etter en uke ble flyttet til et kjipt leilighetshotell som ikke en gang sto i katalogen, i hovedbyen på øya med kjip strand og null basseng (vi kunne dog benytte oss av et bittelite basseng på taket av et hotell i nærheten, men det var såpas kjipt av vi aldri brukte det) Leiligheten hadde kun et soverom (vi var 4 stk) og en ekstraseng og sovesofa i stua. Det var kun på soverommet det var aircondition, i stua var det kun en liten vifte og det ble så varmt der inne at vi endte opp med å trykke både ekstrasenga og sovesofaen inn på soverommet for å få noe søvn. Hele greia var såpass kjip at vi endte opp med å reise på cruise i middelhavet i steden :P 

Nå som jeg er godt voksen gidder jeg ikke reise uspesifisert lenger. Orker ingen overraskelser :P 

Anonymkode: ff701...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...