Gå til innhold

Flere her med babyer som har sjelden avføring?

Lumos

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 4 mnd som siden hun var ca 2 mnd har bæsjet ca en gang i uka, og det er vist helt normalt i følge helsesøster. Av og til har det gått to uker! Slik som nå, det er over to uker siden hun bæsjet, men hun er i storform! Fornøyd og blid, og hun promper, så der er iallfall ikke "tett". Har prøvd å bade, gi sviskesaft, sykle med beina, litt massasje på magen, og generelt en del bevegelse. Det høres jo ikke bra ut å ikke bæsje på over to uker! Er dette normalt? Hva gjør dere for å få i gang magen? Skal til helsestasjon rett over helgen, tenkte å spørre litt mer da, selv om jeg har spurt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får hun mm? I så fall er det helt normalt. Noen er bare sånn. To uker mellom er helt innenfor. Det endrer seg når hun begynner med fast føde. Skjønner ikke hvorfor du stresser så lenge hun er blid og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får hun mm eller mme? 

Her får baby mme og bæsjer en gang i uka. Gjort akkurat det samme som deg uten noe effekt. Hverken helsesøster eller lege er bekymret her selv om jeg var ganske stressa før. Nå er baby 6 mnd og har vendt meg til at det er sånn det er. 

Anonymkode: ef35b...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hadde avføring hver 7-10 dag en lang periode. Ble fullammet. Er det ikke unormalt med sjelden avføring når de blir fullammet.

Begynte med fast føde ved 4 mnd og var litt bekymret med tanke på magen, men han begynte med hyppigere avføring når vi kom opp i mengde mat. Har stort sett hatt avføring annenhver dag siden, er 7 mnd nå.

Anonymkode: 3864d...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, glemte å skrive at jeg fullammer. Har såvidt begynt med bittesmå smaksprøver (sviske og pære, som begge skal ha god effekt på magen). Det er vel normalt da, men jeg blir litt bekymret allikevel, det et jo veldig mange dager. Hun må vel ta opp absolutt alt av næring siden ingenting kommer ut igjen:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumos skrev:

Beklager, glemte å skrive at jeg fullammer. Har såvidt begynt med bittesmå smaksprøver (sviske og pære, som begge skal ha god effekt på magen). Det er vel normalt da, men jeg blir litt bekymret allikevel, det et jo veldig mange dager. Hun må vel ta opp absolutt alt av næring siden ingenting kommer ut igjen:fnise:

Ja, det er akkurat det. Behov og etterspørsel er akkurat riktig mengde. Derfor blir det ikke så mye avfall som skal ut. :) Her var rekorden 21 dager! De siste dagene der var jeg rimelig stressa 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...