Gjest Tabby Skrevet 9. november 2004 #81 Skrevet 9. november 2004 Vil du ikke ha barn? Jeg synes det er en fin tradisjon med å kaste ris jeg, og at det symboliserer fruktbarhet. Kanskje du trenger ris??? Hvis ris gjør at man blir mer fruktbar så er det vel verdt d mente jeg Hvis noen ikke ønsker barn så synes jeg det blir litt feil å "tvinge" dem til å få økt fruktbarhet. I dag må man ikke få mange barn for å sikre slekten som oftest. Og tradisjoner i dag kan man velge om man vil følge eller ikke. Og å si at noen TRENGER noe, fordi det er en gammel tradisjon blir helt feil. Og hva da med alle de som har de barna de vil ha? Vi har de vi vil ha, og er helt bestemte på at vi IKKE skal ha flere. Hvorfor skal man da ønske at vi blir mer fruktbare?
Saeria Skrevet 9. november 2004 #82 Skrevet 9. november 2004 Ikke for å fornærme noen som har eller ønsker seg barn, men sånn som jeg føler det nå så vil jeg mye heller ha en vovve. Men det er bare meg da. Lysten på barn kommer kanskje en gang i fremtiden, og da får jeg og samboeren ta det derfra.
smilepia Skrevet 9. november 2004 #83 Skrevet 9. november 2004 Ja, altså dersom frø symboliserer _stor_ fruktbarhet vil ikke jeg heller ha noen på meg den dagen ... jeg veksler fortsatt mellom å ville ha barn og ikke. Men selv om jeg skulle ville, holder det med et par stykker. Inntill den tid holder det leeenge med vår nydelige pusekatt! :-) -Smilepia-
April Skrevet 10. november 2004 #84 Skrevet 10. november 2004 Såpen kan sette flekker ja, jeg ville ikke anbefalt såpebobler selv om det sikkert er morsomt. Jeg bestilte såpebobler fra hansonellis.com og de satte ikke flekker! Var kjempe glad for at vi valgte såpebobler og ikke ris, det ble stilige bilder og jeg slapp og få ris alle steder i kjolen min!
eliassen Skrevet 10. november 2004 #85 Skrevet 10. november 2004 Jeg finner ikke de såpeboblene jeg, noen som kan hjelpe? Og hvordan gjorde dere det i kirken da, ble dette delt ut til alle gjestene når de gikk inn i kirken?
April Skrevet 10. november 2004 #86 Skrevet 10. november 2004 Her finner du de. Litt ned på siden. Det er 24 stk i en pakke. Jeg bestilte ikke mer enn det.. Søskenbarnet mitt delte de ut i kirka, var ikke alle som fikk siden vi bare hadde 24 stk, men det holdt i massevis!
Chiquita Skrevet 10. november 2004 #87 Skrevet 10. november 2004 Det ville aldri ha falt meg inn å ordne med ris som skulle kastes på oss etter vielsen. Det må da være måte på detaljstyring. Og dersom det er den minste tvil om at det er til skade for småfuglene så synes jeg heller ikke at en ikke burde gjøre det - better safe than sorry, liksom (å si at "et par fugler fra eller til ikke spiller noen rolle" synes jeg er frekt - verdien av liv er jo like stor uansett) Nå hadde det seg alikevell slik at en av gjestene i vårt bryllup hadde med seg ris selv som hun kastet over oss. Heldigvis ikke store mengder, for det var egentlig ganske plagsomt for meg også... Og når jeg tok av meg kjolen på natten så falt det MASSE ris ut (tiltross for at jeg på forhånd hadde prøvd å ta vekk det meste) Og hvordan tror dere jeg så ut etter en hel dag med riskorn inni kjolen og BH'en??? Masse gnagsår, kan dere tro :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #88 Skrevet 10. november 2004 synes jeg er frekt - verdien av liv er jo like stor uansett) Helt uenig med deg. Ofrer helt klart en spurv før et menneske. Ofrer faktisk hele spurvebestanden før et menneske. Og hvordan tror dere jeg så ut etter en hel dag med riskorn inni kjolen og BH'en??? Masse gnagsår, kan dere tro :evil: Sytekjerring. Er det bryllup, så er det bryllup.
Smiling Skrevet 10. november 2004 #89 Skrevet 10. november 2004 Gjest skrev: Helt uenig med deg. Ofrer helt klart en spurv før et menneske. Ofrer faktisk hele spurvebestanden før et menneske. Nå er vi vel i ferd med å fjerne oss vel langt fra ris-diskusjonen? La oss stoppe før man går videre med å diskutere hvor mange spurver de går på et menneskeverd. Gjest skrev: Sytekjerring. Er det bryllup, så er det bryllup Dette synes jeg er ufint. Sikkert ikke artig med ris nedi kjolen hvis man ikke ser sjarmen med riskastingen i seg selv. Ingen grunn til å bli skjelt ut som sytekjerring for det, vel?
Chiquita Skrevet 10. november 2004 #90 Skrevet 10. november 2004 Sytekjerring. Er det bryllup, så er det bryllup. Jo da, på bryllupsdagen var ikke dette noe problem, for da var tanken helt andre steder... Men det var ikke særlig behagelig å ha problemer med å ha på BH i dagene som fulgte etter bryllupet. :-? Så javell - da er jeg en sytekjerring
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #91 Skrevet 10. november 2004 Hvis ris gjør at man blir mer fruktbar så er det vel verdt d mente jeg Ikke når man allerede har tre fra før, for det får da være grenser for hvor fruktbar jeg skal bli.
rutti Skrevet 10. november 2004 Forfatter #92 Skrevet 10. november 2004 Vær så snill å slutt denne diskusjonen. Den ble alt annet enn hva jeg hadde tenkt :evil:
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #93 Skrevet 10. november 2004 Du har vel egentlig fått svar på det du ønsket eller?
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #94 Skrevet 10. november 2004 :o :o :o har lest gjennom hele tråden nå, og må si jeg er sjokkert!!!! for det første har jeg en tremening som er vetrinær og hun sier dette med ris og duer er bare tull!!!! For det andre må det nå være greit å avtale med kirketjeneren om å komme å feie dagen etter eller noe? For det tredje, i vårt bryllup hadde gjestene med seg ris som de kastet da vi kom ut. 'Dette har alltis blitt gjort i min familie og jeg hadde vært skuffet om de hadde glemt det! Om rutti vil lage noen små lekre poser og be forloveren dele ut er da ikke det noe problem!!!! Må si at jeg syns noen av dere virker helt hysteriske! Og å begynne å diskutere intelligens er bare tåpelig!! Dere er da voksne mennesker!! Vi har våre meninger å tradisjoner, og kan vi ikke bare prøve å holde "tråden" i tråden???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå