rutti Skrevet 7. november 2004 Forfatter #41 Skrevet 7. november 2004 V forventer absolutt ikke at andre skal rydde opp etter oss, er det ikek det man har fugler til??? Så blir de mette og fornøyde1!!!!
Gjest Melk Skrevet 7. november 2004 #42 Skrevet 7. november 2004 "This silly myth pops up periodically, and it is absolutely unfounded," responded rice expert Mary Jo Cheesman at the USA Rice Federation. Many migrating ducks and geese depend on winter-flooded rice fields each year to fatten up and build strength for their return trek to northern nesting grounds. Uncooked, milled rice is no more harmful to birds than rice in the field, Cheesman said. The Curator of Ornithology at the University of California at Berkeley agrees. "It's a myth. There is no reason why birds, including small songbirds, can't eat rice," said Ned Johnson, a professor of biology at Berkeley who lectures frequently on the food and feeding of birds.
Gullhår Skrevet 7. november 2004 #43 Skrevet 7. november 2004 Å stakkars fuglene...! Jeg tror faktisk ikke de dør hvis de spiser litt ris. DE BLIR sikkert kjempeglade:) Men dere gjør hva dere vil, vi vil iallefall ha MASSE ris:) Hvor mye søppel blir det egentlig av ris? Det er liksom ikke snakk om mange andre ting, og heldigvis spiser fuglene opp denne deilige risen, så vi slipper å rydde! Dette er faktisk sant, Rutti. Man skal ikke fore fugler med mat som kan svelle opp i magen deres. Her under går også havregryn. Bløtlegges maten først, så er det ikke noe farlig i det hele tatt. Problemet da, er at den kleber...
Saeria Skrevet 7. november 2004 #44 Skrevet 7. november 2004 V forventer absolutt ikke at andre skal rydde opp etter oss, er det ikek det man har fugler til??? Så blir de mette og fornøyde1!!!! Ok. Da misforstod jeg, men jeg synes alikevel at det er dumt å kaste vanlig ris hvis fuglene kan ta skade av det. Da ville jeg heller ha sikret meg og kjøpt den alternative risen maki skal ha.
Gullhår Skrevet 7. november 2004 #45 Skrevet 7. november 2004 Fant denne artikkelen på nettet idag om ulike urbane myter: fugler og ris Gadd ikke lese artikkelen da den står på engels. Hvem er det som sier dette?
Gjest Melk Skrevet 7. november 2004 #46 Skrevet 7. november 2004 Gadd ikke lese artikkelen da den står på engels. Hvem er det som sier dette? Hva med å ta et blikk på artikkelen?
smilepia Skrevet 7. november 2004 #47 Skrevet 7. november 2004 Uansett om ris er farlig eller ikke for småfuglene kunne jeg faktisk ikke tenke meg at gjestene skulle kaste det på oss. Jeg vil helst ikke ha riskorn (av noen sort) i håret og kjolen resten av dagen... Var i et amerikansk bryllup i mars, der de hadde såpebobler, men må innrømme at jeg ikke syntes der var noe heller. De blåste fort vekk og gjorde ikke så mye ut av seg heller. Nei, folk får heller hedre oss med hurrarop eller andre kreative ting... -Smilepia-
Murf Skrevet 7. november 2004 #48 Skrevet 7. november 2004 Nei, folk får heller hedre oss med hurrarop eller andre kreative ting... -Smilepia- noen av gutta som var gjester mente at dersom vi ikke likte ris, så skulle de stille opp med poteter M
Gjest Tabby Skrevet 7. november 2004 #49 Skrevet 7. november 2004 Hoho M, det er i hvert fall enkelt å få sopt vekk igjen da... Ingen små ting som ligger igjen... Men tror ikke jeg hadde satt så stor pris på en potet eller 5 i hodet... Vi skal ikke legge opp til noe sånt, håper ingen av gjestene gjør det heller egentlig.
Gullhår Skrevet 7. november 2004 #50 Skrevet 7. november 2004 Hva med å ta et blikk på artikkelen? Jeg tok et blikk på artikkelen. Hva med å bare svare på spm mitt?
Bokalven Skrevet 8. november 2004 #51 Skrevet 8. november 2004 I Popelkas bryllup ble det kastet roseblader. Det var både vakkert og så ikke stygt ut på bakken heller!
Nasseline Skrevet 8. november 2004 #52 Skrevet 8. november 2004 Da noen jeg kjenner giftet seg kastet folk twist på dem. Mannen var nemlig kjempeglad i sjokolade Rutti, du bør forhøre deg med kirken dere skal gifte dere i om dette med riskasting. Det er nemlig mange kirker som ikke tillater dette. Dersom kirken dere skal gifte dere i har et slikt forbud, BØR dere respektere dette.
rutti Skrevet 8. november 2004 Forfatter #53 Skrevet 8. november 2004 Hva tror du om kirken vår? Jeg VET at det er lov. Hvorfor skulle d egentlig være ulovlig? I grunn var ikke dette en tråd om hva fuglene tåler og ikke. Men jeg lurte bare på hvordan andre gjør d. Men tydeligvis er det ikke vanlig,,,
Gjest MrsL Skrevet 8. november 2004 #54 Skrevet 8. november 2004 Hva tror du om kirken vår? Jeg VET at det er lov. Hvorfor skulle d egentlig være ulovlig? I grunn var ikke dette en tråd om hva fuglene tåler og ikke. Men jeg lurte bare på hvordan andre gjør d. Men tydeligvis er det ikke vanlig' date=',,[/quote'] Du trenger da ikke å bli sur. Det er mange kirker som har forbud mot riskasting, og det er ikke noe spesielt evt. for deres kirke
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #55 Skrevet 8. november 2004 Hva tror du om kirken vår? Hva er det for slags kommentar? Riskasting er faktisk ulovlig veldig mange steder.
rutti Skrevet 8. november 2004 Forfatter #56 Skrevet 8. november 2004 I vår kirke er det ikke forbudt. Ikke noe mer kommentar enn det?
Gjest Genevieve Skrevet 8. november 2004 #57 Skrevet 8. november 2004 Hva er det for slags kommentar? Riskasting er faktisk ulovlig veldig mange steder. Jeg tror nok rutti bare tuller med oss- og hvis ikke er hun usedvanlig treg i oppfattelsen.
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #58 Skrevet 8. november 2004 Jeg tror nok rutti bare tuller med oss- og hvis ikke er hun usedvanlig treg i oppfattelsen. Vel, hvis det er de to alternativene vi står med, vet jeg hvilket jeg setter min tier på.
Delfia Skrevet 9. november 2004 #59 Skrevet 9. november 2004 Enig med deg,Tex. Skal det overhode kastes noe som helst får gjestene ordne med dette sjøl.Hvorfor kastes det noe i det hele tatt? Er det et symbol på et eller annet?
nessi Skrevet 9. november 2004 #60 Skrevet 9. november 2004 Hmmm ... har aldri hørt om at brudeparet kjøper inn noe som andre skal kaste på de ... Synes det høres litt frekt ut jeg... Og skal noe kastes bør man iallefall ikke bruke ris.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå