rutti Skrevet 7. november 2004 #1 Skrevet 7. november 2004 Hei. Hva slags ris bruker man når gjestene skal kaste på brudeparet? Holder det med vanlig ris liksom? Lurte på om jeg skulle pakke det i små poser med sølv sløyfe rundt:) Eller noen andre som har tips?
Gjest Tex Skrevet 7. november 2004 #2 Skrevet 7. november 2004 Det er skammelig å kaste ris på brudeparet, tenk på at småfuglene spiser det og dør !
Gjest Genevieve Skrevet 7. november 2004 #3 Skrevet 7. november 2004 Hei. Hva slags ris bruker man når gjestene skal kaste på brudeparet? Holder det med vanlig ris liksom? Lurte på om jeg skulle pakke det i små poser med sølv sløyfe rundt:) Eller noen andre som har tips? Riskorn tar livet av fuglene når de spiser det. Mange kirker har også nedlagt forbud mot riskorn pga. griseriet.
Vendelin Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Hvis du vil ta livet av fuglene som holder til rundt kirken så bruker du vanlig ris..hehe. Fuglene kan nemlig dø som følge av at risen sveller i magen dems. Det finnes derimot en type kunstig ris man kan få kjøpt, men vet ikke hvor du kan få kjøpt det dessverre :-( Er kjempesøtt med sånne småposer med ris som gjestene kan få utdelt
Kjerst Skrevet 7. november 2004 #5 Skrevet 7. november 2004 Den "kunstige" risen er hvertfall å få kjøpt på "Hart to hart" butikken på Glasmagasinet her i Oslo. Har også sett den på nettet, men husker ikke hvor :-(
Gjest Melk Skrevet 7. november 2004 #6 Skrevet 7. november 2004 Den "kunstige" risen er hvertfall å få kjøpt på "Hart to hart" butikken på Glasmagasinet her i Oslo. Har også sett den på nettet, men husker ikke hvor :-( Pass på at den blir ryddet opp etterpå. Ikke så kult for de som jobber i kirken med søppel slengende rundt.
Xina Skrevet 7. november 2004 #7 Skrevet 7. november 2004 Hva med og bruke såpe bobler? Da slipper mann alt griseriet også
Arwen Skrevet 7. november 2004 #8 Skrevet 7. november 2004 eller puffet ris, det kan fuglene spise helt trygt
Naima Skrevet 7. november 2004 #9 Skrevet 7. november 2004 Vet om et par som brukte fuglefrø i stden jeg, rikt nokk var hun aktivt medlem av dyrebeskyttelsen så jeg vet ikke om det var litt ekstremt eller søtt har ikke bestemmt meg ennda. 8)
Gullhår Skrevet 7. november 2004 #10 Skrevet 7. november 2004 Angående såpebobler; vil ikke såpen sette flekker på kjolen?
Gjest Genevieve Skrevet 7. november 2004 #11 Skrevet 7. november 2004 Angående såpebobler; vil ikke såpen sette flekker på kjolen? Såpen kan sette flekker ja, jeg ville ikke anbefalt såpebobler selv om det sikkert er morsomt.
Catzy Skrevet 7. november 2004 #12 Skrevet 7. november 2004 I England får man kjøpt konfetti som ikke ødelegger fuglemager, og som løser seg opp i vann. Burde sjekke om man får tak i tilsvarende i Norge. Catzy
Gjest MrsL Skrevet 7. november 2004 #13 Skrevet 7. november 2004 Ble ikke kastet noe i vårt bryllup. Ville i såfall brukt konfetti
rutti Skrevet 7. november 2004 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2004 Fugler dør ikke av ris. Det er mange som tror dette, men det stemmer ikke.Bare rykter som er satt ut...
Vendelin Skrevet 7. november 2004 #15 Skrevet 7. november 2004 Da må du lese litt mer på biologien ..... Dette er et rykte som er sant!
rutti Skrevet 7. november 2004 Forfatter #16 Skrevet 7. november 2004 Toastmasteren noen venner hadde i sommer sa at fuglene ikke dør, Og han er sånn en som har peiling på sånt., Hvorfor skulle fugler dø av ris???
Gjest piarina (ikke innlogget) Skrevet 7. november 2004 #17 Skrevet 7. november 2004 I vårt bryllup var det en person som hadde med seg vanlig ris hjemmefra, og hev ivei. Jeg ble litt bekymret, både for fuglene og for kirken, men dette kostet kirketjeneren opp allerede da vi var på vei inn i bilen. I ettertid har jeg lest at hele ukokte riskorn bare passerer gjennom fuglens mage, ufordøyd, og ikke gjør noen skade. Vet ikke helt hva jeg skal tro, men det kan jo virke logisk at dette er noe som er funnet opp av de som produserer bryllupsris til 300,-kr pakken...
Gjest Melk Skrevet 7. november 2004 #18 Skrevet 7. november 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor fugler skulle dø av frø. Ris er jo tross alt et kornslag. Når man ser på all dritten fugler spiser, så tror jeg ikke ris er av det verste...
Saeria Skrevet 7. november 2004 #19 Skrevet 7. november 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor fugler skulle dø av frø. Ris er jo tross alt et kornslag. Når man ser på all dritten fugler spiser, så tror jeg ikke ris er av det verste... Ris sveller opp i magen til de stakkars fuglene, når det har ligget i der en liten stund. Hvis småfuglene får i seg for mye ris, så blir det til slutt for liten plass i fuglemagene. Du kan selv tenke deg følgene av det. Derfor synes jeg ris burde vært bannlyst!
Gjest Melk Skrevet 7. november 2004 #20 Skrevet 7. november 2004 Ris sveller opp i magen til de stakkars fuglene, når det har ligget i der en liten stund. Hvis småfuglene får i seg for mye ris, så blir det til slutt for liten plass i fuglemagene. Du kan selv tenke deg følgene av det. Derfor synes jeg ris burde vært bannlyst! Ja, jeg har hørt at det sveller. Men dør de? Noen som har rapporter el som kan vise til dette? Dette bryr jeg mag faktisk ikke om, før jeg evt ser at dette er sant. Og som noen her skriver: man rydder da opp etterpå!!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå