Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde noe veldig guffent for et år siden. Jeg var på en leir med en frivillig organisasjon og jeg ble regelrett mobbet og trakassert av en annen frivillig. Dette er en dame som jeg har vært på opphold med før, og som da var veldig hyggelig og støttende mot meg hele tiden.

Fra første dag på dette oppholdet så skjelte hun meg ut offentlig, sukket og stønnet over alt jeg sa og til og med himlet med øynene ved en anledning da jeg viste usikkerhet. De andre som var på dette oppholdet enten lukket øynene for det som skjedde eller rett og slett ikke reagerte på det jeg. Jeg fikk også høre fra en annen frivillig at "hun snakker rett fra levera"

På slutten av dette oppholdet så reiste hun hjem fordi hun hadde skadet foten sin. Jeg fikk etter at oppholdet var over vite at det var _jeg_ som hadde bidratt med dette da jeg ikke hadde tatt imot en kano så hun fikk den over seg. Jeg kan ikke huske at jeg i det hele tatt har vært i nærheten av henne så det ble jeg veldig sjokkert og overrasket over. Etterpå fikk jeg klager fra alle de andre fordi jeg ikke bidra noe særlig under oppholdet. Litt rart da det burde vært åpenbart for noen at jeg ble helt satt ut av oppførselen hennes.

Denne damen sier at hun foruten om jobben som fysioterapeut jobber som psykoterapeut og coach. Jeg lurer jo da på om hun har mange klienter eller om hun manipulerer dem også? Et annet alternativt er jo at det bare er tøv, at hun ikke jobber som det i det hele tatt.

Er det i det hele tatt mulig å stoppe slike mennesker? Jeg har inntrykk av at hun er så flink til å snakke for seg at ingen helt tør å kaste henne ut. Det har bidratt til at jeg ikke tør å være i aktiviteten lengre da jeg får angst for å være i nærheten av henne:(  Veldig synd da dette er en frivillig aktivitet som står for helt andre verdier enn det hun gjør.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må manne deg opp og prate med henne, da. Det er det voksne å gjøre her. 

"Hei du! Jeg ville bare ordne opp i en misforståelse. Fikk referert av noen andre at det var en hendelse som jeg ikke var obs på tidligere, da du fikk kanoen over deg og skadet deg. Jeg var ikke klar over at jeg var med og forårsaket dette, og beklager i så fall veldig. Håper det ikke er noe tull mellom oss :)"

Hvis du får et surt svar da, kan du spørre rett ut om det er noe galt, da du føler hun har en litt negativ holdning mot deg. 

Om dette så ikke leder noen vei, så har du ditt på det rene.

Anonymkode: aed5d...d59

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette bare handlet om en kano så hadde det vært enklere å fikse.  Lederen som tok en prat med henne etterpå forklarte det at jeg ble veldig lei meg fordi jeg ikke visste noe om det, og det forsto hun visst sa han. 

Problemet er denne oppførselen underveis. Lederen for aktiviteten har ordnet det sånn at vi ikke skal være på samme opphold fremover. Det er bare brannsluktning og ikke en løsning. alt dette blir bare tolket som en konflikt mellom oss. Jeg føler ikke at vi har noen konflikt da jeg  nesten ikke kjenner dama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...