AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Hei, da har jeg fått tilbake alle karakterer for i år. Jeg fikk desverre E på den ene som jeg er så lei meg for. Som en trøst er dette et fag som er ganske irrelevant for mitt studie, men det trekker jo ned snittet veldig og det der jo ikke bra ut med en E uansett hva slags fag det er. det jeg trenger råd til er om jeg burde ta den opp eller la den stå? Hvis de andre karakterene er gode? Er redd for at hvis jeg tar den opp så får jeg jo en ekstra eksamen til høstsemesteret som kanskje går utover de andre nye eksamenene jeg skal ha? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 27840...b01
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Hadde nok tatt opp eksamen. Hvis du er virkelig misfornøyd, og mener du skulle hatt bedre, kan du klage. Det er dog en risiko for stryk. Men hvis du uansett skal ta opp faget vil det jo ikke ha noe å si om du strøk eller hadde E. Det er klart det trekker ned. Men er ikke verdens undergang heller om ikke studiet ditt krever høye karakterer videre. Anonymkode: c459e...b8c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Ville bare meldt meg opp til å ta den på nytt. Ved mitt studium så blir den beste karakteren stående om man tar opp et fag. Så det er egentlig ingenting å tape på å prøve igjen, uavhengig av hvor mye man får lest. Bortsett fra en liten kostnad da. Anonymkode: 6a1c0...dc4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde nok tatt opp eksamen. Hvis du er virkelig misfornøyd, og mener du skulle hatt bedre, kan du klage. Det er dog en risiko for stryk. Men hvis du uansett skal ta opp faget vil det jo ikke ha noe å si om du strøk eller hadde E. Det er klart det trekker ned. Men er ikke verdens undergang heller om ikke studiet ditt krever høye karakterer videre. Anonymkode: c459e...b8c Jeg mener ikke at jeg skulle hatt bedre. Den var elendig. Jeg studerer økonomi og administrasjon, får A og B i regnefagene, men E på denne som var økonomisk historie. Jeg mener ikke at jeg er ureflektert, men sliter med å få det ned på papiret i sånne "lesefag.. Har fått karakterbegrunnelse, det var formuleringene mine som var dårlige. Kanskje det har noe med modenhet å gjøre, ikke vet jeg. Om jeg skal ta den opp har jeg ikke noe større ambisjoner enn en C. TS Anonymkode: 27840...b01
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Jeg fikk E på en eksamen, klaget og fikk C Anonymkode: f81b3...4af
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk E på en eksamen, klaget og fikk C Anonymkode: f81b3...4af Hvis HI vet at hennes eksamen var dårlig, er det risky... Hen kan få stryk. Anonymkode: cdedd...f27 1
Maleficenta Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, da har jeg fått tilbake alle karakterer for i år. Jeg fikk desverre E på den ene som jeg er så lei meg for. Som en trøst er dette et fag som er ganske irrelevant for mitt studie, men det trekker jo ned snittet veldig og det der jo ikke bra ut med en E uansett hva slags fag det er. det jeg trenger råd til er om jeg burde ta den opp eller la den stå? Hvis de andre karakterene er gode? Er redd for at hvis jeg tar den opp så får jeg jo en ekstra eksamen til høstsemesteret som kanskje går utover de andre nye eksamenene jeg skal ha? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 27840...b01 Du har nå bestått... men skader ikke å ta opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Jeg ville ha tatt opp eksamenen dersom jeg var i din situasjon. Det er nok greit å starte med repetisjonen allerede nå i sommerferien. Du bør særlig arbeide med akademisk skriving ettersom dette var noe av det du fikk trekk på. Anonymkode: 97bce...7e1 1
lillsunshine Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke at jeg skulle hatt bedre. Den var elendig. Jeg studerer økonomi og administrasjon, får A og B i regnefagene, men E på denne som var økonomisk historie. Jeg mener ikke at jeg er ureflektert, men sliter med å få det ned på papiret i sånne "lesefag.. Har fått karakterbegrunnelse, det var formuleringene mine som var dårlige. Kanskje det har noe med modenhet å gjøre, ikke vet jeg. Om jeg skal ta den opp har jeg ikke noe større ambisjoner enn en C. TS Anonymkode: 27840...b01 Du skal vel skrive en bacheloroppgave i løpet av studiene? Med tanke på det, ville jeg vurdert å ta denne opp igjen og generelt øvd på å skrive godt, da dette kan ha konsekvenser for resten av fagene og særlig bacheloroppgaven. Dessuten skal du jo skrive jobbsøknad en gang. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå