AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Hei! For noen år tilbake bodde jeg og min daværende kjæreste i en kjellerleilighet som ikke var ment å bo i så det ble mugg og sopp og you name it så alt av ting vi hadde ble ødelagt og vi sov faktisk i vått sengetøy hver dag. Senere flyttet jeg og min nåværende kjæreste inn i en loftsleilighet og alt var fint. Nå har vi flyttet til en kjellerleilghet sammen, en som er ment at folk kan bo i og alt virker veldig bra og det lukter ikke fuktig og det er vifter i alle rom.(jeg har jo blitt livredd for mugg og sopp) MEN problemet er at jeg våkner med tett nese og er nesten litt forkjøla, samme er kjæresten. Kan dette komme av for dårlig ventilasjon og begynnelsen på fuktighet osv? Håper noen skjønner hva jeg skal frem til Anonymkode: a6a9c...4aa
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Ja, dette er en klar sammenheng. Finn deg et annet og egnet sted å bo før du får varige plager. Mugg og sopp er samme saken bare to navn. Anonymkode: 8d449...510
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Kjellerleiligheter er satans verk. Bodde i en sånn 4 mnd før vi rømte. Anonymkode: cb7f5...034
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er en klar sammenheng. Finn deg et annet og egnet sted å bo før du får varige plager. Mugg og sopp er samme saken bare to navn. Anonymkode: 8d449...510 Det som er så synd er at vi nettopp flyttet hit for en uke siden. Og de er veldig hyggelig de vi bor hos.. tror du det er noe de kan gjøre med leiligheten for at det skal bli bedre ? Åja 😂 haha Anonymkode: a6a9c...4aa
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 Nei, jeg vet at der ikke er mer å gjøre med en bygning der det er helsemessige reaksjoner ved å oppholde seg. Det vet og forskere, folk som arbeider med inneklima og de som er opplyst på denne problematikken. Når der er innstallert avtrekksvifter i alle rom, så vet og utleier at der har vært inneklimaproblemer, eller hadde han ikke innstallert denne typen ventilaejon i rommene. Jeg vil derfor anta at der har vært fukt med påfølgende muggsopp oppvekst. De har hatt en delvis/ukjent for oss, renovering med blant annet økt ventilering. Men saken er den, at fjerner man ikke alt og absolutt alt av fuktig og mugginfisert materiale i hele bygningen med god margin, og rengjør hele bygningen grundig for muggsoppsporer ("muggsoppfrø") så vil det fortsatt ligge igjen som kilder til helsemessig reaksjon. Muggsoppsporer er nemlig like giftige og allergene enten de er døde eller levende. Derfor bør du styre unna alt som kan tenkes å være muggsopp infosert i større eller mindre grad av bygninger enten det er til bolig, hytte eller arbeidsplasser. I verste fall kan du bli så syk at du får problemer med det meste. Les om Dragvoll/NTNU og han som jobbet der og ble ødelagt helsemessig om du ikke tror meg. Anonymkode: 8d449...510
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Kjøp dere luftavfukter og luft masse og se om det blir bedre. Jeg har bodd i kjellerleilighet i to år uten noen problemer, men jeg har også luftet MYE og hatt luftavfukteren gående hele tiden mens jeg ikke har vært hjemme, og etter/under dusjing og matlaging. Anonymkode: 50791...15a 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kjøp dere luftavfukter og luft masse og se om det blir bedre. Jeg har bodd i kjellerleilighet i to år uten noen problemer, men jeg har også luftet MYE og hatt luftavfukteren gående hele tiden mens jeg ikke har vært hjemme, og etter/under dusjing og matlaging. Anonymkode: 50791...15a Problemet til ts er at hun er sensitivert for fukt og muggsopp. Da vil hun reagere uansett tiltak der der er eller har vært tilsvarende problemer. https://www.ark.no/ark/boker/Berglund-Inger-Flatheim-Gaute-Unnga-fellene-ved-boligkjop-les-om-sammenhengen-mellom-fuktskader-m-9788230302460#.V3_DhaShzxA et eksempel på slike saker. Anonymkode: 8d449...510
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Vi leier ut en kjellerleighet. Null sopp og mugg der! Anonymkode: 7be86...cd4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Flytt. Jeg bodde i en mugginfisert leilighet hvor jeg våknet med tett nese hver morgen. Resultatet var at jeg utviklet mer og mer allergier. Nå er det mange år siden jeg flyttet ut, men jeg er fortsatt avhengig av allergimedisner daglig mot husstøvmidd, pollen osv. Før jeg bodde i den mugne leiligheten hadde jeg ingen allergier. Anonymkode: 80867...689
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytt. Jeg bodde i en mugginfisert leilighet hvor jeg våknet med tett nese hver morgen. Resultatet var at jeg utviklet mer og mer allergier. Nå er det mange år siden jeg flyttet ut, men jeg er fortsatt avhengig av allergimedisner daglig mot husstøvmidd, pollen osv. Før jeg bodde i den mugne leiligheten hadde jeg ingen allergier. Anonymkode: 80867...689 Hvor lenge boddu du der? Jeg bodde i en mugginfisert leilighet i 10 måneder, og er usikker på om jeg kan ha fått permanente skader i kroppen. Jeg flyttet ut i april. Anonymkode: 795a2...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå