AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #1 Skrevet 8. juli 2016 Eg klarer ikke bestemme meg. Alltid sett for meg tre barn, men to er jo akkurat passe nå. Og det krever jo nok av oppfølging, tenker jeg. Vi har heller ikke familie i nærheten som kan avlaste. Må følge opp alt selv, med to små barn blir det knapt med tid og overskudd. Hvordan få plass til barn nr tre i livet da? hva var det som til slutt avgjorde ditt valg? Hvor mange barn fikk du? Anonymkode: 43a35...f49
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Hadde aldri fått flere enn hva jeg hadde hatt tid og overskudd til, det er ikke rettferdig ovenfor de barna man allerede har synes jeg. Om man har sett for seg flere barn tenker jeg ikke bør være det avgjørende. Hvis du lurer på hvordan det skal bli plass til tre barn i hverdagen, ville jeg sett meg fornøyd med to Anonymkode: 1416f...06b 3
Hjärtat Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 Jeg har ingen barn, men vil kun ha to. Min største skrekk er å ha to barn, skulle lage og få vårt tredje, og så blir det tvillinger. Så sitter man der med fire! Skrekk og gru, haha. Greit om to blir til tre, men fire blir for mye for meg.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 Har to barn, kunne før tenkt meg tre, og forsøkte det, men det tredje kom ikke innen rimelig tid, så da den yngste var ca fem år satte vi streken og begynte på prevensjon igjen. Det fordi vi endret litt mening, det var så fint å være ferdig med småbarnstiden, og de større krever jammen sitt de også. Hadde jeg vært yngre ville det kanskje blitt en attpåklatt en gang, men det kommer ikke til å skje. Det var ingen sorg eller savn involvert, vi visste hele veien at sjansen for en tredjemann var liten, og vi forsøkte ikke prøverør eller noe. At vi i det hele tatt har to er heldig. Kanskje vi kan ha fosterbarn eller være avlastningshjem når barna er større, men da tror jeg jeg må jobbe mindre. Anonymkode: 1c5c1...05d
Whiskas Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 2 med maaange år mellom hver. hvis du syntes 2 er passe så er det jo det. aldri forstått meg på folk som skal ha mange barn koste hva det koste vil. En skal jo ha økonomi, tid og overskudd til det.
QQbaby Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Har du vurdert å droppe barn? Det er ganske dyrt å ha barn, og jo flere du har jo tynnere blir lommeboken. Men om du absolutt må ha så ville jeg aldri tatt mer enn maks 1-2 unger. Har selv 2 små og det er ikke bare bare, kjenner at jeg vegrer meg til de blir ungdom og starter å tømme bankkontoen ytterligere. 3 blir iværtfall 1 for mye, det er også viktig å tenke på at man skal ha litt penger igjen til seg selv på slutten av uka 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 Det som avgjorde her, var at vi hadde energi, økonomi og ikke minst lyst på flere barn. Vi har fem og synes det er passe Anonymkode: 33618...13d 4
Raven Emerald Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Vi valgte 3. nå er de 6 år, 2 år og 2,5måneder. Var enige om at viss det tok like lang tid å lage nr3 som nr2 så skulle vi nøye oss med 2 Anonymkode: 99019...53b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #10 Skrevet 8. juli 2016 Vi hadde to, var usikre på nr.3, men ble gravide før vi rakk å bestemme oss (hadde brukt lang tid på å få de ro første og jeg var 40, så trodde ikke nr.3 skulle komme i det hele tatt egentlig). Nå har vi verdens skjønneste lille gutt!! Anonymkode: 246e5...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #11 Skrevet 8. juli 2016 Skulle jeg hatt flere enn to, blor det fosterbarn. For stor befolkningsvekst til at jeg synes to bør skape flere enn to, all den tid det er så mange barn som trenger et hjem. Anonymkode: 0c88b...f94 1
Tamina82 Skrevet 8. juli 2016 #12 Skrevet 8. juli 2016 Vi har to og det blir ikke flere pga. komplikasjoner i svangerskapet. Hadde det ikke vært for det, skulle vi nok prøvd på en til om noen år. Økonomien hadde taklet det greit og jeg jobber redusert. Så i forhold til oppfølging hadde det nok også gått greit, siden vi jo har litt bedre tid en der begge jobber fulltid.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 Jeg er barn nummer tre, og jeg er 75% sikker på at jeg er favoritten til en av foreldrene mine iallfall :D yolo! Anonymkode: 918e5...14b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 Den 8.7.2016 at 11.28, AnonymBruker skrev: Eg klarer ikke bestemme meg. Alltid sett for meg tre barn, men to er jo akkurat passe nå. Og det krever jo nok av oppfølging, tenker jeg. Vi har heller ikke familie i nærheten som kan avlaste. Må følge opp alt selv, med to små barn blir det knapt med tid og overskudd. Hvordan få plass til barn nr tre i livet da? hva var det som til slutt avgjorde ditt valg? Hvor mange barn fikk du? Anonymkode: 43a35...f49 Jeg drømte om 3 barn, både min mann og jeg kom fra 3 barnsfamilier... men etter at jeg fikk nr 2, så følte jeg meg på en måte "mett"... jeg var fornøyd. og jeg syntes det var travelt nok med 2.. og dyrt nok. Man skal jo kunne følge opp barna og. Ikke alle har energi til å ha store familier. jeg kjenner et par mødre som har hele 5 barn! Jeg skjønner ikke at de orker, men beundrer de... men er som sagt fornøyd med mine 2 Og nå kan jeg ikke få flere barn pga sykdom, heldigvis føles det ikke som et tap, siden jeg allerede hadde bestemt meg for at jeg var fornøyd med 2. Anonymkode: a8ac4...237
Arkana Skrevet 19. juli 2016 #15 Skrevet 19. juli 2016 Vi visste allerede før vi fikk nr 1 at vi ønsket tre barn så for oss var det i grunnen aldri noen tanke å slutte etter to. Vi hadde tid til og lyst på tre barn, rett og slett. Barn nr 3 får plass i familien på samme måte som de to andre. Hvorvidt man klarer å følge opp 1 eller 10 barn må man nesten svare på selv, men det er heldigvis ikke slik at alt over 2 barn betyr at de ikke kan følges ordentlig opp. Tre føltes helt perfekt for oss. To er to, mens tre er som en liten flokk og det føles veldig fint.
Millimani Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 7 Den 8.7.2016 at 11.28, AnonymBruker skrev: Eg klarer ikke bestemme meg. Alltid sett for meg tre barn, men to er jo akkurat passe nå. Og det krever jo nok av oppfølging, tenker jeg. Vi har heller ikke familie i nærheten som kan avlaste. Må følge opp alt selv, med to små barn blir det knapt med tid og overskudd. Hvordan få plass til barn nr tre i livet da? hva var det som til slutt avgjorde ditt valg? Hvor mange barn fikk du? Anonymkode: 43a35...f49 Det er jo bare du og partneren din som kan bestemme Jeg har selv ingen barn, men jeg hadde tenkt at jeg ville ha tre. Av den enkle grunn at jeg har to søsken, så da er vi tre tilsammen. To som er veldig tette, og den tredje er en attpåklatt. Planlagt. På akkurat samme måte som et av mine par besteforeldre fikk sine barn. Har du to, og ønsker deg en tredje, så får du velge om du vil kjøre på nå, - eller om du vil vente og heller lage en attpåklatt før eller siden.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #17 Skrevet 19. juli 2016 Jeg kjenner flere attpåklatter og felles for dem er at de føler seg ensom i familien. De eldre søsknene er på et annet stadium i livet og de har eldre barn som er venner med hverandre, men som ikke har samme gode forhold til attpåklattens barn siden de er mye yngre. Så det blir en dominoeffekt hvor barna til attpåklatten også blir litt utenfor flokken og får ikke samme forhold til søskenbarna sine pga alderforskjell. Jeg synes det er verdt å tenke på når man vurderer attpåklatter. Anonymkode: c749f...cef
Zienna Skrevet 19. juli 2016 #18 Skrevet 19. juli 2016 Vi hadde tenkt oss ett barn, men så ble det to. Veldig tett til og med. Det var bare 3 mnd betalt svangerskapspermisjon og stor mangel på barnehageplasser. Vi klarte å dikle det til. Nybygd hus, men 2 års avdragsfrihet, gjorde at jeg kunne unne meg 8 mnd permisjon fra jobb for hvert av barna. Man skal ikke ha flere barn enn man vet at man klarer å følge godt opp, mener jeg. For oss, i fulle jobber, ville vi ikke klart å følge opp flere.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #19 Skrevet 19. juli 2016 Nummer tre er mye mindre arbeidskrevende fordi man er bedre rutinert og "sjokket " er mindre : med nummer en ble hele verden snudd på hode og livet dreiet seg om en annen enn deg selv- nr to skapte kaos i dynamikken man hadde lært seg (to er som ti) nr 1 fremdelses for liten til å forstå.. Nr tre er "bare en til " Men standar familier er i samfunnet 2 voksne og 2 barn.. Pakketurer etc blir dyrere .. det fine er at de er flere - flere til å dele sorger og gleder:) Anonymkode: e99cd...615
Gjest Coolaid Skrevet 19. juli 2016 #20 Skrevet 19. juli 2016 Den 8.7.2016 at 11.28, AnonymBruker skrev: Eg klarer ikke bestemme meg. Alltid sett for meg tre barn, men to er jo akkurat passe nå. Og det krever jo nok av oppfølging, tenker jeg. Vi har heller ikke familie i nærheten som kan avlaste. Må følge opp alt selv, med to små barn blir det knapt med tid og overskudd. Hvordan få plass til barn nr tre i livet da? hva var det som til slutt avgjorde ditt valg? Hvor mange barn fikk du? Anonymkode: 43a35...f49 Vi har to barn. Det er akkurat passe for oss. Livet er ikke bare å være mamma og pappa - vår identitet er langt større enn å bare oppdra barn. Man bør aldri sette barn til verden dersom man skal tenke at man skal ha avlastning. Høres ut som om det er nok med to barn for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå