Gå til innhold

Juletreduk

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig? Kjøpe eller sy selv? Noen som det om det finnes ferdige duker i blått og hvitt, istedet for rødt og grønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Genevieve

Jeg synes slike duker er grusomme. Jeg kjøpte heller en skikkelig lekker smijernsfot til treet og en tykk rund bastmatte til å ha under. Mye mer elegant enn en slik duk med filtpynt og gud-vet-hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du kjøpt deg rund bastmatte? Det var ikke en dum ide, men jeg kan bare huske å ha sett firkanta? (Men det er kanskje fordi jeg ikke kikket etter runde den gangen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare skal ha en strieduk med rød kantebånd på jeg. Lager selv. Liker heller ikke sånne med masse pynt. De tidligere årene har vi ikke hatt noen ting under. Fungerer jo det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg kjøpte matte var for å beskytte parketten mot evt. vann fra juletrefoten.

Det er derfor jeg skal lage en nå, men har glemt det tidligere, g orket ikke kjøpe en sånn full av dill dall bare for å ha før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da trenger du jo bare en liten en under foten. Grunnen til at man brukte stor duk før, var at man skulle fange opp stearin som dryppet fra lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke sånn matte i det hele tatt! Det er jo strengt talt ikke nødvendig heller, med tanke på vannsøl så er det jo bare å være forsiktig ved vanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke sånn matte i det hele tatt! Det er jo strengt talt ikke nødvendig heller' date=' med tanke på vannsøl så er det jo bare å være forsiktig ved vanning![/quote']

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Der sparte jeg med de pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med sånn juletreduk jeg! Vil ikke ha de overlessa greiene, men jeg har en rund duk av strie som har noen små søte nisser av filt på seg, og med rødt pyntbånd som mamman min laga for mange år siden. Den er jeg kjempeglad i! Sjarmerende med juletreduk mener nå jeg, også siden vi har gavene under treet, oppå duken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg komm over en enkel, rød, rund duk (ser ut som litt grov lin? Eller er det kanskje farget strie?) med ett enkelt mønster med noen få store gullstjerner på, på "Living" (møbelbutikk i bergen)

Helt perfekt siden vi har bestemmt å pynte med rødt og gull til jul i år, og enkel nok til min smak.

Synes liksom duken hører med under treet, for det har det jo alltid vært hjemmefra...

-Smilepia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk jeg dropper duken under treet i år også jeg, men skal ta en tur på living og se der - kanskje den enkle er noe for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...