Gå til innhold

Høygravid og 2-åring - aktiviteter i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og lillejenta som akkurat er fylt 2 blir alene hjemme i Oslo hele neste uke før far begynner ferie. Jeg er høygravid med termin om fire uker. Jeg er i grei form, men mobiliteten er redusert slik at klatring etter henne på lekeland etc er vanskelig. I tillegg er alle våre venner med barn på samme alder på ferie til uka. Hun er ellers veldig glad i barnehagen og avhengig av mer stimuli enn å henge hjemme med mor. Noen som har forslag til aktiviteter som kan passe?

Anonymkode: 32579...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på været,  men er det dårlig vær er jo kino eller teater koselig 

Skrevet

Lekestativet i Frognerparken er oversiktlig og greit. Iallefall den lille delen der 2åringene har det mest gøy. 

Åpen gård på Ekeberg, Linderud og Bogstad kan sjekkes ut. Jeg vet ikke hvor mange dyr det er der nå siden det er sommer og mange av dyra er på sommerbeite, men det finner du sikkert ut på nettsidene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Park og lekeplass. Park og lekeplass. Frognerborgen er bra. En skole i nærheten? Der kan du sitte på en benk, og hun holde på. Ta med matpakke. Gjør litt ut av "gå på butikken". Har dere bakgård/hage skal det ikke så mye til, bare hun får en tur ut hver dag. Ellers ville jeg selv vært slepphendt med netflix/nrk-super på sånne dager, var hjemme med en toåring selv da jeg var høygravid, og det er litt ...tungt. Biblioteket, dit gikk vi. En tur på kafe. Ny duplolego, men det vil du kanskje vente med til barnet kommer. Lag litt vafler og la henne røre. Tegne osv, dere må ikke på lekeland og tivoli, være hjemme er helt greit en uke, bare hun får lufta seg med litt løping og ei huske. 

Anonymkode: 44487...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips - tar gjerne imot flere. Hvilken er den beste bondegården, forresten (forutsatt at de ikke er på beite som nevnt, selvsagt)?

TS

Anonymkode: 32579...621

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om Child planet på Majorstua er åpent - "minilekeland" for de minste.

Anonymkode: 781b3...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Støtter også råd om lekeplasser. Og en dag på Leos lekeland må være lov. 

Anonymkode: ac1ca...70e

Skrevet
Den 8. juli 2016 at 8.58, AnonymBruker skrev:

Park og lekeplass. Park og lekeplass. Frognerborgen er bra. En skole i nærheten? Der kan du sitte på en benk, og hun holde på. Ta med matpakke. Gjør litt ut av "gå på butikken". Har dere bakgård/hage skal det ikke så mye til, bare hun får en tur ut hver dag. Ellers ville jeg selv vært slepphendt med netflix/nrk-super på sånne dager, var hjemme med en toåring selv da jeg var høygravid, og det er litt ...tungt. Biblioteket, dit gikk vi. En tur på kafe. Ny duplolego, men det vil du kanskje vente med til barnet kommer. Lag litt vafler og la henne røre. Tegne osv, dere må ikke på lekeland og tivoli, være hjemme er helt greit en uke, bare hun får lufta seg med litt løping og ei huske. 

Anonymkode: 44487...b9d

Jeg er veldig enig i dette innlegget. Toåringer vil ha sand, vann og et klatrestativ:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...