AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Irritasjon Tilfredshet Savn Tilhørighet Glede Bekymring (Med tanke på følelsen i relasjoner til andre mennesker.) Anonymkode: 70428...a76
Gjest *Micki* Skrevet 8. juli 2016 #2 Skrevet 8. juli 2016 Irritasjon: det klør liksom i brystet, man strammer kjevemusklene, man må bevege seg, si noe eller skrive noe, kan resultere i at man blir hissig Tilfredshet: man har det fint, behagelig, fornøyd, man lever i nuet, avslappet, ro i sjelen, stabil Savn: følelsen sitter i mellomgulvet/solaren, det er vondt, tungt, det drar deg ned, du lengter etter å bli holdt rundt av personen, høre stemmen hans igjen Tilhørighet: man er en del av gjengen, aksept, et team, dere deler noe, har kanskje felles mål, man kjenner seg igjen, man føler seg trygg her Glede: smil, god følelse i kroppen, munterhet, spøk, letthet, dynamikk, lykke, kjennes som solstråler som brer seg ut i kroppen, åpent kroppsspråk, viser håndflater, gestikulerer, pratsom Bekymring: en lett tyngende følelse, øyenbrynene går nedover i midten, alvorlig ansikt, kryssede armer for å skjule bekymringsfølelsene for andre Vet ikke om jeg løste oppgaven riktig men her er hva jeg kom frem til hvorfor lurer du på dette TS?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #3 Skrevet 8. juli 2016 3 minutter siden, *Micki* skrev: Irritasjon: det klør liksom i brystet, man strammer kjevemusklene, man må bevege seg, si noe eller skrive noe, kan resultere i at man blir hissig Tilfredshet: man har det fint, behagelig, fornøyd, man lever i nuet, avslappet, ro i sjelen, stabil Savn: følelsen sitter i mellomgulvet/solaren, det er vondt, tungt, det drar deg ned, du lengter etter å bli holdt rundt av personen, høre stemmen hans igjen Tilhørighet: man er en del av gjengen, aksept, et team, dere deler noe, har kanskje felles mål, man kjenner seg igjen, man føler seg trygg her Glede: smil, god følelse i kroppen, munterhet, spøk, letthet, dynamikk, lykke, kjennes som solstråler som brer seg ut i kroppen, åpent kroppsspråk, viser håndflater, gestikulerer, pratsom Bekymring: en lett tyngende følelse, øyenbrynene går nedover i midten, alvorlig ansikt, kryssede armer for å skjule bekymringsfølelsene for andre Vet ikke om jeg løste oppgaven riktig men her er hva jeg kom frem til hvorfor lurer du på dette TS? Den riktige måten å "løse oppgaven" på er hver og en sin beskrivelse/opplevelse av disse følelsene. Så takk som svarte så fint. :-) Jeg er bare nysgjerrig på andres beskrivelser av dette og om beskrivelsene varierer eller om de fleste opplever det på samme måte. Anonymkode: 70428...a76
Gjest *Micki* Skrevet 8. juli 2016 #4 Skrevet 8. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den riktige måten å "løse oppgaven" på er hver og en sin beskrivelse/opplevelse av disse følelsene. Så takk som svarte så fint. :-) Jeg er bare nysgjerrig på andres beskrivelser av dette og om beskrivelsene varierer eller om de fleste opplever det på samme måte. Anonymkode: 70428...a76 Hvordan opplever du dette?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #5 Skrevet 8. juli 2016 6 minutter siden, *Micki* skrev: Hvordan opplever du dette? Irritasjon - negativ følelse, kan kjennes ut som det kribler litt i brystet og hvis det er mennesker rundt meg ønsker jeg dem vekk Tilfredshet - at tilstanden er mer eller mindre helt OK Savn - ønsker noe som ikke er, enten det faktisk har vært før eller ikke Tilhørighet - det motsatte av å ikke føle at en har en plass noe sted Glede - positiv følelse Bekymring - vet ikke Anonymkode: 70428...a76
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #6 Skrevet 8. juli 2016 Irritasjon: et raskt "trykk" i brystet, varierende etter hvor stor irritasjonen er sprer "trykket" seg til hodet og nedover ryggen og magen. Kjeven strammer seg og jeg biter tenner. Tilfredsstilhet: kroppen føles lett og med masse energi. Lett å slappe av i alle muskler. Savn: "trykk" i brystet. Kroppen føles hul og tung. Tilhørighet: samme som tilfredsstilhet. Glede: samme som tilfredsstilhet/tilhørighet. Bekymring: anspent, rastløs, kroppen føles stiv, skvetter lettere, drukner lett i tanker som gjør alt verre. Biter tenner, kribling i ryggen og vond mage. Kriblende og trykkende følelse i brystet. Anonymkode: 424ff...8dc
Gjest noe tilfeldig Skrevet 8. juli 2016 #7 Skrevet 8. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Irritasjon: rastløs, ukomfortabel, lyst til å si noe negativt men velger å la det være. Vil ikke bli tatt på, eller ha lyder, mennesker rundt meg. Vil være i fred. Som regel veldig kortvarig følelse, Max 15min. Tilfredshet: langvarig sinnsstemning, har vel hatt den de siste 8-10 årene, avbrutt av uforutsette negative eller stressende hendelser. En tilstand jeg alltid søker meg tilbake til og derfor ofte lever i. Å være fornøyd med det jeg har og hvor jeg er. Å sette pris på livet jeg lever. Å "leve i nuet"; nyte de små ting og omfavne dem. Savn: følesen av å være ukomplett. Noe mangler. Grenser mot å være trist, tipper innimellom over til ren tristhet. Kan også være positivt, eksempelvis om jeg er borte fra noen jeg vet jeg snart vil treffe igjen, så det bekrefter at jeg er glad i vedkommende, eller en følelse som må bearbeides om jeg vet det er en epoke i livet som må avsluttes. Altså samme følelse kan ha ulik grad og betydning. Kan derfor ikke helt settes i samme bås. Tilhørighet: kan skape en opplevelse av trygghet og identitet. Gir meg styrke. Og mot. Kan føle behov for å beskytte og verne det jeg føler tilhørighet ovenfor (profesjon, familie, interessegruppe) kan gjøre meg partisk i en diskusjon hvor det jeg føler tilhørighet til blir kritisert. Glede: eksplosjon av regnbuefarger, barnelatter og søte kattunger i sinnet mitt. Varme. Kriblinger i tær og føtter. Positiv energi som eksploderer inne i meg. Kan være intenst eller mer vag. Kan være langvarig eller kun noen sekunder. Forrelskelsesfølelse ovenfor livet. Bekymring: tankekverning. Ser for meg ulike negative scenario. Rastløshet og uro i kroppen. Destruktiv følelse som sjeldent kan brukes til noe bra, forsøker å rasjonalisere den og løse problemet som bekymrer meg og berolige meg med at ting som regel ordner seg (søke meg mot den mer permanente følelsen "tilfredshet") og avlede tankene bort fra bekymringsfølelsen. (Med tanke på følelsen i relasjoner til andre mennesker.) Anonymkode: 70428...a76 Svarer i innlegget da jeg skriver fra mobil.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #8 Skrevet 8. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Irritasjon Tilfredshet Savn Tilhørighet Glede Bekymring (Med tanke på følelsen i relasjoner til andre mennesker.) Irritasjon: Vanskelig for å konsentrere meg fordi jeg er hyperbevisst på noe i omgivelsene som skaper irritasjon/ubehag. Ofte en følelse som bygger seg opp hvis jeg ikke klarer å distrahere meg selv vekk fra fokus på det som irriterer. Rister på hodet, trekker pusten dypt, sukker, biter tennene sammen, rynker og hever brynene. Tenker ting som "er det mulig???" og snakker kanskje til meg selv om det som irriterer meg. Tilfredshet: Avslappet følelse i kroppen, ikke noe ubehag, ikke sulten, kald eller trist. Føler meg klarsinnet og produktiv. En slags mellomtilstand mellom andre sterkere følelser som glede og irritasjon. Alt er helt ok og ting er på plass. Savn: Tomhet i brystet, tristhet fordi noe eller noen mangler. Nostalgiske tanker rundt personen/dyret som ikke er der. Et sug som drar meg mot personen, uten at jeg kan komme nærmere. Desperasjon etter å se, holde, snakke med vedkommende igjen. Sorg over at man ikke får være nær den eller de man savner. Tankene går til øyeblikk da man var nær hverandre, så på hverandre eller holdt hverandre. Tilhørighet: En lett og god følelse av å være på rett sted til rett tid. En følelse som sier "dette er meg, dette er min identitet, det er her jeg skal være". Føler meg som en viktig del av situasjonen der jeg betyr like mye for andre som de betyr for meg. Her kan jeg være meg selv, og her er jeg elsket. Holdningen og uttrykkene er avslappet, jeg stresser ikke med hvordan jeg ser ut eller om jeg dømmes av andre. "Vi" er like viktig som, eller viktigere enn "jeg". Glede: Kriblende følelse som får meg til å smile, danse og le - til og med når jeg er alene. Jeg vil hoppe og sprette og dele alt det positive som bobler inni meg. Jeg føler meg takknemlig, lettet og motivert til å gjøre ting. Jeg kjenner at livet er godt og at jeg gjerne skulle sagt til alle jeg er glad i at de gjør livet verdt å leve. Det føles litt som at solen skinner fra inne i brystet. Bekymring: En sitrende uro som gjør at jeg tenker samme tanker igjen og igjen uten å komme frem til en løsning eller en tanke som beroliger meg. Kjenner det i brystet og gjør ting som å bite meg i leppen eller bite negler, føler meg rastløs. Må trekke pusten dypt og fokusere på noe positivt/beroligende for å klare å gi slipp på tankene som er knyttet til bekymringen. Tankene kommer for tilbake og jeg kjenner et behov for å snakke med noen eller lese meg frem til løsninger. Vanskelig å bli kvitt før noen i situasjonen endres til det bedre. Anonymkode: 109b6...1de
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #9 Skrevet 8. juli 2016 Jeg setter pris på alle fine svar, det er veldig interessant å lese andres beskrivelser! Anonymkode: 70428...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå