Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Polly; Ved å transfer en Pokemon så får du 1 av Pokemons candy. Pidgeys krever 12 Pidgey candys for å Evolve til Pidgeiotto. Pidgeiottos krever 50 Pidgeys candys for å Evolve til en Pidgeot.

Det lureste er å spare opp Candys for Pokemons og Evolve når du kan Evolve 60 stk. da setter du på et lucky egg (det får du for hvert 5. level) og det vil gi deg dobbel XP i en halvtime. En vanlig evolving gir deg 500 XP, ergo får du 1000 XP. Å komme fra level 18 til 19 krever 20 K XP, ergo holder det for meg å evolve 20 pokemons bare for å rykke opp EN level på et luccky egg (som varer i 30 min = 60 Pokemons a 30 sek. evolving = 30 min.). Får du i tillegg Evolvet til en Pokemon-type du ikke har fra før, så vil du få XP for ny Pokemon doblet også, altså 1000 XP fremfor 500 XP. Jeg rykket opp 2 levler kun på denne taktikken.

Jeg har spart opp på Pokemons til å Evolve i går, og da rakk jeg 60 på 30 min. Tok de mer ''uvanlige'' Pokemonenee først, og brukte tiden jeg hadde igjen til å Evolve Rattatas  og Pidgeys. Vil tro nestte gang jeg Evolver blir når jeg får 400 Magikarps candy, fordi det er jo helt umulig å fange Pokemons i level 20.

Anonymkode: 8abda...af6

Takk for svar. Jeg er ikke heeeelt sikker på om jeg forstår hele greia her. Jeg er bare på level 8 enda, så jeg trenger kanskje ikke tenke på å evolve og sånn uansett? 

54 minutter siden, Kaida skrev:

Du får 1 candy for hver pokemon du overfører. Candy trenger du for å evolve den typen pokemon senere. Hvis du ser på en av Zubatene du har fanget, så er det to grønne knapper litt nedenfor hvor det står "power up" og "evolve". Du trenger 50 Zubat candy for å evolve den. Det er også greit å kunne overføre noen av de du har flest av for å lage plass for nye pokemon når det begynner å bli fullt. :)

Oops, ser nå at du hadde fått svar allerede.

Det er helt greit med to svar når jeg er helt grønn uansett... Takk :) 

Dette med candy... er det noe de har automatisk når jeg fanger de, eller får jeg det fra andre steder også? Jeg kikket på lista nå og de jeg har fanget har jo candy fra før. 

Å evolve betyr å gjøre de sterkere så de kan slåss i pokegym? 

Og å overfører så er det bare at jeg på en måte "selger" en pokemon for å få candy, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 km egget mitt var en Eevee, men fikk evolva den til en bra Vaporeon så er fornøyd. brukte lucky egg og evolva masse. før lucky egg hadde jeg akkurat kommet til level 19 og hadde 70 ulike pokemon. nå er jeg snart på level 21 og har 77 ulike pokemon.

tenkte å ta over et par gymmer i sta, men jeg tør ikke når det står så mange kids rundt :fnise: har et 10 km egg til. håper på Snorlax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amantheia skrev:

Forstår ikkje at alle får så mange 10 km egg :O Har kun fåt eitt, og eg er level 22. Og var dum nok til å klekke det tidleg, så fekk ein Scyther med CP 79. Får liksom kun 5km egg, og har lite flaks med dei og. Kan ikkje hugse sist eg fekk noko skikkelig bra i eit egg. Syns det er så urettferdig xD

4 timer siden, appelsinjuice skrev:

Jeg er bare på level 16, men har også kun fått et 10 km egg. Ellers går det mest i 2 km egg og litt 5 km egg. Jaja. 

Jeg er på level 15 og har så langt fått to 10km-egg, så jeg er kjempemisunnelig på dem som får flere sånne. Jeg pleier å få flest 5km og noen få 2km. Sistnevnte gidder jeg knapt klekke. Da må i såfall evighetsinkubatoren være ledig og jeg har tenkt å gå en lang tur.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler ikke folk å juble for tidlig over distanse gått. Jeg har ikke gått flere mil vet jeg, men jeg har tatt flere mil med buss og trikk = ergo; det blir bokført.

Anonymkode: 8abda...af6

Jeg tar aldri buss og trikk. Har fulgt med på fremgangen til eggene når jeg sitter på i bil og jeg får minimalt med økning i antall kilometer. Det er så lite at jeg maks har fått halvannen kilometer ekstra ved å ha spillet åpent i bil. Jeg har til og med prøvd å sneglekjøre under 20 km/t for å se om jeg får noen meter men da fikk jeg ingenting.
Jeg går tur nesten hver dag og klekker egg og da går jeg 4-6 km, så at jeg har gått 78 km siden jeg begynte å spille er det nok ingen tvil om. Jeg tar meg den frihet å juble masse siden alternativet antakelig ville ha vært sofakroken og internett :)

Jeg fant plutselig en Pikachu rett utenfor Rema 1000 i dag! Jeg har en fra før men denne hadde jo mer enn dobbelt så høy CP, så jeg ble riktig så fornøyd! Selv om det røk med en razzberry og noen great balls.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er misunnelig på dere som bor i byer altså. Må være gøy å finne pokémon hele tiden og ha tilgang til pokéstop.

Jeg synes det er gøy selv om jeg bør på landet og er heldig om jeg finner to-tre stk i løpet av en dag. Hente baller på pokéstop må planlegges.

Var en dag i København, og da fanget jeg flere baller på en halvtime enn jeg har gjort i løpet av to uker hjemme..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Polly Ester skrev:

Takk for svar. Jeg er ikke heeeelt sikker på om jeg forstår hele greia her. Jeg er bare på level 8 enda, så jeg trenger kanskje ikke tenke på å evolve og sånn uansett? 

Det er helt greit med to svar når jeg er helt grønn uansett... Takk :) 

Dette med candy... er det noe de har automatisk når jeg fanger de, eller får jeg det fra andre steder også? Jeg kikket på lista nå og de jeg har fanget har jo candy fra før. 

Å evolve betyr å gjøre de sterkere så de kan slåss i pokegym? 

Og å overfører så er det bare at jeg på en måte "selger" en pokemon for å få candy, egentlig?

Tror du får 3 candy når du fanger, og 1 for å overføre. Blir som å selge de, ja. Å evolve er å gjøre de om til en annen type (sterkere) pokemon. Du kan se hvilken pokemon som blir til hva inne i Pokedexen. Jeg forstår det sånn at det er best å vente med å evolve til man er litt høyere level.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai

Tror jeg har samlet nok eevees til å sy en hel revepelskåpe med tilhørende Davy Crockettlue. Klekket ut to 10 km egg nå nettopp og satt i sitrende forventning. Fikk en Magmar. So far, so good. Gjett hva det andre egget klekket ut... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ixnay skrev:

Det var enklere før, prøvde også å spille i bilen i dag, det dukket opp et par pokemon, men jeg rakk aldri å trykke på dem. Det dukket opp flere tidligere. Så en Nidoran, men den ble brått borte igjen.

Har hatt en god pokemon dag alliekvel da. Fikk klekket et 10km egg, men ble skikkelig stresset når egget klekket og spillet hang. Fant ingen ny pokemon i oversikten min heller, men så viste det seg at jeg hadde fått en Pinsir på 1095 cp. Den hadde jeg ikke fra før så det var gøy, og den er nå forsvarer på et gym jeg tok over! :hoppendeglad:Har vært gym leder i 1,5 t Woho! Har aldri hatt et gym så lenge tidligere. I tillegg gikk jeg inn i shoppen og trykket på timeren. Vet ikke om jeg fikk noen coins da, husker ikke hva jeg hadde fra før, men kanskje jeg endelig får utelling for faktisk å ha vunnet et gym :fnise:

I tillegg har jeg fått en meowth, en Venonant (begynner å bli mange av dem - trenger ikke fler nå!), Pidgety, to Clearify, og en Sparrow. Ikke at jeg trenger flere fugler og marker, men Stardust kommer godt med.

Ser flere har nevnt Drowzee, er så lei den. Skikkelig Drowzee bonanza her også :(

Synes det har vært mer tull med spillet nå. Henger mer, prøvde meg et på et annet gym i dag  også, vant mot fire av fem Pokemon, men så fikk jeg error midt i kapmen mot den femte (og jeg hadde vunnet). Prøvde igjen senere, men fikk bare error. Kampen begynte også kom jeg bare tilbake til første skjermbilde til gymmen. Det man kommer til når man trykker seg inn på den. Virker bare som det var problem på et gym. Skulle innom det tredje som ligger relativt kort fra hverandre, men det var det ikke mulig å stå i nærheten av i dag pga. vann etter alt regnet.

Blander nok bare begrepene litt tenker jeg, hender jeg surrer litt med det jeg goså  :fnise:

Jeg fikk error i dag på et gym, men tror det har sammenheng med at noen andre kjempet samtidig med meg på den andre siden av gaten. Jeg hadde vunnet over tre stykker og skulle til å kjempe mot den fjerde da det plutselig stod error. Så sekundene etter så hadde noen andre overtatt gymmet. Følte meg litt snytt da siden jeg følte jeg hadde jobbet så iherdig for å vinne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i Frognerparken i dag, og det første som møtte meg var en Charmander (har totalt fanget 12 stk i Frognerparken nå)! :) Fikk også tak i nok Nidoran(jente) til å utvikle til Nidorina, Jigglypuff, Tentacool, Venonat, Krabby, Horsea, Gastly og en hel horde med Drowzee-er, Pidgey-er og Rattata. Og så så jeg Bulbasaur på "nearby", men fant den ikke. :( Hvis noen vet om flere steder i Oslo hvor man finner Bulbasaur, så si gjerne ifra!

Brukte et Lucky Egg og evolvet masse pokémon vet to stop med lures inne i parken, og gikk opp til level 18. Plutselig begynte jeg å møte på masse Hypno-er også (alt fra cp10 til cp827), og ikke bare Drowzee! Sykt lei av spesielt Drowzeene da, nå som jeg har flust med Hypno. Har i følge Pokédexen fanget 57 Drowzee (og 90 Pidgey og 52 Rattata). Orker ikke lenger fange alle jeg ser av de tre, da jeg må spare pokéballer. Fant alt for lite potions i dag da. Har en gym jeg har tilgang på fra stua mi, så fristende og spille der for å få xp, og for å ta over gymen en gang i døgnet sånn at jeg får coins. Bare sykt irriterende med de som stjeler gymmen fra deg (som i videoen lenger opp)! Slåss selv, ikke stjel andres gym!

Må ta meg en tur til Aker Brygge og Tjuvholmen i løpet av uka tror jeg, har lyst på Dratini.

Anonymkode: a3258...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BabyBlue skrev:

Har du ios? Trykk på knappen til høyre for pokemonen når du har den oppe, også kommer det opp transfer og andre alternativer på den :) 

Takk :) ja, det var det som skulle til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt har det vært en bra Pokemon dag i dag :) 

Måtte "en tur på butikken" siden jeg kom i skade for å love mannen yndlingsmiddagen hans (som jeg ikke liker) i et forsøk på å komme i buksene hans i dag morges. Droppet nærbutikken og tok en rask runde i sentrum. Fant to Pokemon jeg ikke hadde fra før; Dratini og Cloyster, samt fikk en Vulpix i et 5 km egg (den hadde jeg heller ikke fra før, siden den stakk av da jeg fant den da jeg akkurat hadde begynt å spille) 

Ellers har jeg i dag funnet to Eevee, to Nidoran-gutter, Nidorina, Fearow, Charmander, to Meowt (egentlig 3, men den ene forsvant), Poliwag, Tentacool, Mankey, Seel, Staryu, Drowzee og Magnemite. 

Mannens yndlingsmiddag ble forøvrig ikke noe av, da jeg glemte en nøkkelingrediens :P:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe spesielt med PG mellom 16.30 og 19.30 i dag? 5 pokemon stakk av, poff borte i det tidsrommet. Tre av dem mellom 16.30 og 17. Fanget 5 stk i tilsvarende tidsrom. Ser dette i loggen min. Når 50 % stikker av så begynner jeg jo å lure litt her :ohmy:Eller var det bare tilfeldig?

Til gjengjeld så fikk jeg fanget Scyther i dag :laugh: Ikke så fryktelig sterk riktignok, men den er uansett ny for meg og jeg kjempet virkelig med masse bær og baller for å få den. Da blir liksom gevinsten av høyere verdi allikevel :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det mange pokestops og pokemon nær bragernes torg og torget vest i drammen?

Anonymkode: b734f...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Aamu skrev:

Hvilke pokemons har du der? 

Pinsir, men den ble kastet ut kort tid etter jeg skrev innlegget, så jeg fikk ikke cashet inn. Umulig å ha en pokemon i en gym i 21 timer jo :(

3 timer siden, Ms. Steele skrev:

Jeg fikk error i dag på et gym, men tror det har sammenheng med at noen andre kjempet samtidig med meg på den andre siden av gaten. Jeg hadde vunnet over tre stykker og skulle til å kjempe mot den fjerde da det plutselig stod error. Så sekundene etter så hadde noen andre overtatt gymmet. Følte meg litt snytt da siden jeg følte jeg hadde jobbet så iherdig for å vinne ;) 

Hmm så ingen andre som spilte, men kanskje det var noe sånt.. Var utrolig irriterende, og veldig rart

Ikke en begivenhetsrik Pokedag her i gården, men fikk en Sandshrew i et 5km egg, og den hadde jeg ikke fra før så det var bra.

Ååh har lyst på ninetales jeg, men får aldri noen vulpix, har bare fått en av dem :(

Bladde gjennom denne listen: http://www.pocketgamer.co.uk/r/iPhone/Pokemon+GO/feature.asp?c=70672 (edit for å legge til, ser at noen har fått egne navn, blant annet Magikarp "worthless" :fnise: ) og her er det mange jeg vil ha. Jeg har flere som mangler 1-3 candies for å bli evolvet, men de dukker jo ikke opp selvsagt :(

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsir ja, var sånne jeg bekjempet her en dag (men de var dårlig, cp på 500+). 

Har ikke den enda. Snart klekket 5 km egg :) Mangler 900m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update fra offisielle PG, postet 30min siden:

Trainers,
Pokémon GO has been updated to version 0.33.0 for Android and 1.3.0 soon for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

-Added a dialog to remind Trainers that they should not play while traveling above a certain speed. Trainers must confirm they are not driving in order to continue playing.
-Made improvements to the accuracy of a curveball throw.
-Fixed a bug that prevented ”Nice,” ”Great,” and “Excellent” Poké Ball throws from awarding the appropriate XP bonuses.
-Fixed achievements showing incorrect Medal icons.
-Enabled the ability for Trainers to change their nickname one time. Please choose your new nickname wisely.
-Resolved issues with the battery saver mode on iOS and re-enabled the feature.
-Added visuals of Team Leaders Candela, Blanche, and Spark.
-We’re currently testing a variation of the “Nearby Pokémon” feature with a subset of users. During this period you may see some variation in the nearby Pokémon UI.
-Minor text fixes

We hope you enjoy this new version and please share your feedback!

The Pokémon GO Team

Beklager...
Orker ikke å oversette; kilde, facebook ^^ og...

http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/update-080816/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er på lvl 22 og har iføge appen gått 80km siden midten av juli 😳 Det er noen ganger at den registrerer meter mens jeg sitter stille fordi GPS-en er unøyaktig, men det skjer ganske ofte at det blir reigistrert for få km, i alle fall på eggene sammenlignet med GPS-klokka mi. 

Jeg får aldri kilometer når jeg kjører bil (kjørte Oslo-Bergen i går og hadde appen oppe mye av turen for å samle på pokestops underveis) og det ble ikke registert som mer enn 200 meter, sikker fordi det går for raskt. 

Ellers hadde jeg en fin pokemondag. Fikk evolvet mange nye pokemons fordi det er litt andre typer som er vanlig i Bergen enn de jeg vanligvis møter på i Oslo. Har 111 forskjellige nå, men med unntak av et par stykker som jeg mest sannsynlig får evolvet snart så er de jeg mangler litt sjeldne og vanskelige å få tak i, så spørs om det blir like gøy å dra på tur snart. 

Har nå fått 315 Magikarp candy da, så nærmer meg sakte men sikkert Gyrados. Bor på hotell rett ved vannet denne uka og de dukker opp titt og ofte, så jeg krysser fingrene for at jeg får evolvet snart. Det eneste som er litt kjipt er at den sterkeste magikarpen min er skikkelig svak, under 300cp så jeg vet ikke om det er bortkastet å bruke 400 candy på å evolve den eller ikke. 

Anonymkode: 0c054...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis pleier jeg å ikke hoppe på trender bare fordi det er trender, men denne gangen klarte jeg ikke å la vær. Tok noen uker før jeg kapitulerte da:fnise:  Men det er jo så moro! Vi er også så heldige at det ligger en gym og et pokestop 200m ned i gata her ^^ Selv om det var litt flaut når jeg gikk ned for n'te gang :rodme: Jeg fanger faktisk fler pokémon fra stua enn når jeg går i nabolaget:biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...

Har nå fått 315 Magikarp candy da, så nærmer meg sakte men sikkert Gyrados. Bor på hotell rett ved vannet denne uka og de dukker opp titt og ofte, så jeg krysser fingrene for at jeg får evolvet snart. Det eneste som er litt kjipt er at den sterkeste magikarpen min er skikkelig svak, under 300cp så jeg vet ikke om det er bortkastet å bruke 400 candy på å evolve den eller ikke.

Anonymkode: 0c054...6c7

Ikke så rart den er under 300 når magikarp ikke kan gå høyere enn ~260 cp (på max Level)  og alt over 150 er ekstremt sjeldne. Så er vel til gjengjeld evolve multiplieren på over 10.

Edit; Jeg har en Magikarp på 162 som jeg skal evolve om 40 candy.

Endret av hog
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeiiiii....
Jeg evolva 30 stk på rappen før jeg kom på "Faen..glemte lucky egg....!" Så da var det bare å samle igjen..... ._. Dustemeg, tror jeg må legge meg nå :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...