Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt en bra pokemon dag. Gikk 5,5 km i byen, fikk registrert 1,8 km. Så det her blir jo bare verre. Fant to nye, og brukte mye bringebær og great ball, etter de har hoppet ut ca 8 ganger, så poff borte. Og sånn var det med 50% av de andre og, spesielt weedle med cp rundt 50. Så kjenner at nå er jeg lei, og blir det ikke bedre. Så kommer jeg til å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123Sol
6 timer siden, Aamu skrev:

Hva er det som avgjør en pokémons CP? 

Et eksempel: 
Jeg har to Rattatas, begge med CP 97. 

Rattata 1: 2,59kg (xs) - 0,28m - Quick attack normal 10 - Hyper Fang 35 - HP 21

Rattata 2: 5,05kg (xl) - 0,37m - Tackle normal 12 - Hyper Fang 25 - HP 25

Hvorfor har de samme CP? Skal man se borti fra CP og heller se på enkeltangrep? Hva med HP? 

IV foran CP. altså, individual value.

Video som forklarer det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, momo skrev:

Jeg har ikke hatt en bra pokemon dag. Gikk 5,5 km i byen, fikk registrert 1,8 km. Så det her blir jo bare verre. Fant to nye, og brukte mye bringebær og great ball, etter de har hoppet ut ca 8 ganger, så poff borte. Og sånn var det med 50% av de andre og, spesielt weedle med cp rundt 50. Så kjenner at nå er jeg lei, og blir det ikke bedre. Så kommer jeg til å gi opp.

Kjenner litt på det selv; Jeg begynner å gå lei. Alle de jeg har som kan evolves krever 100 candy (eller 400 :fnise: ) og siden jeg så godt som aldri får candyen jeg behøver tar det jo en evighet før jeg får evolva. Finner sjelden noen nye også, og det er nesten aldri noen jeg ikke har (eller behøver for å evolve) i nearby-lista og da blir jo terskelen for å gå ut og lete desto høyere. Det var moro så lenge jeg kunne finne noen nye i Pokevision eller nearby-lista og løpe ut og lete etter de, samt stort sett fant noe jeg ville ha da jeg var ute på tur. Nå syntes jeg det er mye mindre Pokemon å finne, og de som dukker opp er stort sett bare Weedle, Pidgey, Zubat, Spearow, Venonat og Rattata (evt. en og annen Golbat, Eevee og Pidgeotto, noe jeg strengt tatt har nok av og de har aldri (for min del) høy nok CP til å bruke de i gym uansett) Jeg gidder ikke bruke ørten baller for å ta en Weedle med CP på 47, og særlig ikke når den antageligvis forsvinner i en sky likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fightet en gym to levler opp med en random fra samme lag før vi måtte gå akkurat i det noen på den andre siden av veien fighttet mot gymen. Gymmen ble nok tatt, men XP fikk jeg. Vet dere om man kan evolve pokemons som har lav CP (vært i kamp), eller vil ikke dde få maks utvikling+=?

Anonymkode: 8abda...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, appelsinjuice skrev:

Så man kan få en Weedle i et 10 km egg? Da hadde jeg blitt sur! :fnise: 

I verste fall ja! :P

Nå har jeg vært ute på kjøretur og har sittet på passasjersiden for å fange pokemons og hente ut utstyr fra pokestops. Mange av de vanlige men jeg fikk flere gutte-Nidoran (samler candy til Nidoking) og en splitter ny: Wartortle med over 500 CP!!! Yey! :bolledeig:
Prøvde å fange en Pidgeot med over 700 CP men etter to razzberries og tre-fire greatballs forsvant den i en grå sky. :dry:
Etter middag blir det å gå ut på klekketur. Bare halvannen kilometer igjen på 10km-egget og et par kilometer på et 5km-egg, og jeg tenker å ta en ny rute siden jeg har sett at det er noen pokemon et sted ca 2 km herfra. Er redd det bare er fugler, flaggermus og/eller larver der men kaaaanskje dukker det en annen opp. Kan ikke annet enn å prøve :)

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dere fått i 20 km-eggene deres? Jeg fikk først to med Eevee, så to med Pinsir, så et med Scyther, også to med Lapras. Irriterende at jeg får to av hver. Kunne heller tenke meg å få noe jeg ikke har. Drømmen er Snorlax.

Anonymkode: 34940...2b1

Lapras, Scyther, Jynx og Eevee. har to 10 km egg nå. det ene har jeg igjen ca 1,5 km. må nok ut å gå etterpå. håper også på Snorlax eller i hvertfall noe jeg ikke har fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mortem skrev:

IV foran CP. altså, individual value.

Video som forklarer det :) 

Ja, takk for video :) Ble litt klokere, men fant ikke ut hvilke angrep man bør "spare på", googlet det og det visste ikke som internett vet enda heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant en gym idag! Men jeg gadd ikke å ta over den siden det var en kirke :laugh: Føltes ikke helt riktig liksom. 

Og så vant jeg over en pokemon med høy cp på en annen gym, men ikke over den andre pokemonen (som var en gyarados). Mine pokemons har jo bare 200-700 cp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

I verste fall ja! :P

Nå har jeg vært ute på kjøretur og har sittet på passasjersiden for å fange pokemons og hente ut utstyr fra pokestops. Mange av de vanlige men jeg fikk flere gutte-Nidoran (samler candy til Nidoking) og en splitter ny: Wartortle med over 500 CP!!! Yey! :bolledeig:
Prøvde å fange en Pidgeot med over 700 CP men etter to razzberries og tre-fire greatballs forsvant den i en grå sky. :dry:
Etter middag blir det å gå ut på klekketur. Bare halvannen kilometer igjen på 10km-egget og et par kilometer på et 5km-egg, og jeg tenker å ta en ny rute siden jeg har sett at det er noen pokemon et sted ca 2 km herfra. Er redd det bare er fugler, flaggermus og/eller larver der men kaaaanskje dukker det en annen opp. Kan ikke annet enn å prøve :)

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får spilt i bilen. Jeg forsøkte igjen i går(for n'te gang) i litt over 60 km/t, og de eneste gangene det dukket opp Pokemon var ved kryss eller rundkjøring hvor farten måtte settes ned. Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får spilt i bilen. Jeg forsøkte igjen i går(for n'te gang) i litt over 60 km/t, og de eneste gangene det dukket opp Pokemon var ved kryss eller rundkjøring hvor farten måtte settes ned. Jaja. 

Får spilt av og til :)
Men må være rimelig rask å trykke på de før de forsvinner :fnise: 
Samme med pokestops.

Men den bussruten jeg tar...Får like mye pokemon om jeg tar bussen eller går, er veldig få som spawner på den strekningen :/  Her om dagen var jeg såååå glad at jeg fikk 6 nye pokemon på tur til jobb (med buss) Så bestemte meg for å gå hjem...Fikk en dusterotte! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Chibi skrev:

Samme med pokestops.

Nettopp! :)

Da er dagens eggklekking unnagjort og jeg gikk ca 5 km og klekket ferdig to 5km og ett 10km. I de to 5km fikk jeg en Poliwag (meh...) og en Diglett (jippi! Min første!). I 10km egget fikk jeg *trommevirvel*: Hitmonchan! Med ca 650 CP! Yey! :strix:
Så to nye pokemon på meg, og det sier jeg meg meget fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om det blir slutt på stardust en eller annen gang? Leste et sted at Pokemons capper på level 20-30, da får du ikke høyere CP enn 3500 og du får ikke lenger stardust for den typen Pokemon. Slik som trenere som capper på level 40, der du ikke kan komme til level 41 (foreløpig)?

Har nå 60 Pokemons klar til evolving. Starte å evolve de nå?

Ooog: Pokemonene jeg skal evolve har nå vært i fight og har lav CP og HP, lar de seg likevel evolve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chibi skrev:

Samme med pokestops.

Utfordringen her er ikke at jeg ikke rekker å trykke på de, men at det rett og slett ikke dukker opp noen (med mindre bilen holder meget lav fart) Pokestops får jeg snurret bare jeg trykker på de før vi kommer til de og kjapper meg å snurre hjulet i det lille sekundet vi er nærme nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooog: Pokemonene jeg skal evolve har nå vært i fight og har lav CP og HP, lar de seg likevel evolve?

Går pokemon ned i CP når de slåss i gym? Jeg trodde bare det var HP som endret seg. Mine har ikke endret CP etter å ha kjempet i gym. :klo:

Har du ikke Revive og potions så du kan gjenopprette HP før du evolver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
35 minutter siden, Ardwinna skrev:

Går pokemon ned i CP når de slåss i gym? Jeg trodde bare det var HP som endret seg. Mine har ikke endret CP etter å ha kjempet i gym. :klo:

Har du ikke Revive og potions så du kan gjenopprette HP før du evolver?

De går ikke ned i CP. Bare i HP, men det fikses jo med revive og potions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kastet meg på trenden og lastet ned Pokemon GO! Vært ute to turer i dag, pøsende regn stopper ikke meg altså:fnise: Fikk ikke noen sjeldne pokemon, men det er kjempegøy allikevel!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, FarDareisMai skrev:

De går ikke ned i CP. Bare i HP, men det fikses jo med revive og potions.

Det var det jeg trodde men jeg begynte å lure siden AB#af6 snakker om lavere CP etter kamp i innleggene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, appelsinjuice skrev:

Det var enklere før, prøvde også å spille i bilen i dag, det dukket opp et par pokemon, men jeg rakk aldri å trykke på dem. Det dukket opp flere tidligere. Så en Nidoran, men den ble brått borte igjen.

Har hatt en god pokemon dag alliekvel da. Fikk klekket et 10km egg, men ble skikkelig stresset når egget klekket og spillet hang. Fant ingen ny pokemon i oversikten min heller, men så viste det seg at jeg hadde fått en Pinsir på 1095 cp. Den hadde jeg ikke fra før så det var gøy, og den er nå forsvarer på et gym jeg tok over! :hoppendeglad:Har vært gym leder i 1,5 t Woho! Har aldri hatt et gym så lenge tidligere. I tillegg gikk jeg inn i shoppen og trykket på timeren. Vet ikke om jeg fikk noen coins da, husker ikke hva jeg hadde fra før, men kanskje jeg endelig får utelling for faktisk å ha vunnet et gym :fnise:

I tillegg har jeg fått en meowth, en Venonant (begynner å bli mange av dem - trenger ikke fler nå!), Pidgety, to Clearify, og en Sparrow. Ikke at jeg trenger flere fugler og marker, men Stardust kommer godt med.

Ser flere har nevnt Drowzee, er så lei den. Skikkelig Drowzee bonanza her også :(

Synes det har vært mer tull med spillet nå. Henger mer, prøvde meg et på et annet gym i dag  også, vant mot fire av fem Pokemon, men så fikk jeg error midt i kapmen mot den femte (og jeg hadde vunnet). Prøvde igjen senere, men fikk bare error. Kampen begynte også kom jeg bare tilbake til første skjermbilde til gymmen. Det man kommer til når man trykker seg inn på den. Virker bare som det var problem på et gym. Skulle innom det tredje som ligger relativt kort fra hverandre, men det var det ikke mulig å stå i nærheten av i dag pga. vann etter alt regnet.

53 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det var det jeg trodde men jeg begynte å lure siden AB#af6 snakker om lavere CP etter kamp i innleggene sine.

Blander nok bare begrepene litt tenker jeg, hender jeg surrer litt med det jeg goså  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Yay! Fikk to 10 km egg idag. Og evolvet alle nidoranguttene mine til en 1100 CP Nidoking. Klekket fire egg, fikk jeg en Doduo, en Sandshrew og enda en Porygon. Og en bitteliten weedle i siste egget. :PPorygonen overrasket meg i en gymkamp, den slo flere ulike typer Pokemon. Alt i alt, en meget bra pokedag. Bikkjene er i alle fall slått ut etter å ha trasket rundt 7 km idag. :sFun_sleeping: Skal til Oslo i morgen, tenkte å prøve lykken på Tøyen. Kanskje jeg finner noe nytt der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FarDareisMai skrev:

Yay! Fikk to 10 km egg idag. Og evolvet alle nidoranguttene mine til en 1100 CP Nidoking. Klekket fire egg, fikk jeg en Doduo, en Sandshrew og enda en Porygon. Og en bitteliten weedle i siste egget. :PPorygonen overrasket meg i en gymkamp, den slo flere ulike typer Pokemon. Alt i alt, en meget bra pokedag. Bikkjene er i alle fall slått ut etter å ha trasket rundt 7 km idag. :sFun_sleeping: Skal til Oslo i morgen, tenkte å prøve lykken på Tøyen. Kanskje jeg finner noe nytt der? 

Porygon gjorde det bra her og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...