Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk en Lapras ved spikersuppa på lørdag. CP 1689! :D

Anonymkode: d41f8...f88

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare litt over 400 meter igjen på det eneste 10 km egget jeg har fått, men nå har jeg middagsgjester så kan nesten ikke løpe ut og ned gata :P Kanskje jeg kan juge på hunden bajsnød etter middagen og ta en rask runde med henne :fnise: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosalie skrev:

Vedr avstand, så er det fordi spillet kun henter lokasjon til trainer en gan i minuttet eller noe sånt, og avstanden man da får registrert er rett linje fra minutt 0 til minutt 1. Dette er helt sikkert gjort for å spare serverne.

Det hjelper nok på å gå i rett linje men det funker ikke 100% det heller. Jeg går i temmelig rett linje når jeg er ute på eggklekketur her hjemme men mister stadig noen kilometre her og der. Må stort sett alltid beregne en kilometer ekstra.

Siden jeg kjeda meg litt og klødde etter action på PoGo-fronten, dro jeg ned til byen og fyrte i gang en incense. Tror jeg fikk 16 pokemon mens jeg hadde den på, ingen nye men flere jeg samler på for å få candy :) Etterpå oppdaget jeg en gym som hadde bare to pokemon, og siden det bare var noen turister og en turgjenger uten mobilen oppe som var i nærheten, motet jeg meg opp og tok opp kampen, skjult bak en busk! Etter to runder overtok jeg gymmen og måtte holde meg for å ikke fnise høylytt da jeg gikk der i fra... :ler: Min første gymbattle og seier! Wohoo! Men varer nok ikke så lenge siden jeg er alene på gymmen og ikke har byens sterkeste pokemon :P
Klekket et egg på turen og fikk en Magikarp, så nå har jeg vel ca 20 magikarp-candy og enda laaaangt igjen til en Gyarados. Og så joina jeg gymmen til et par smågutter på turen hjem. De så meg sikkert men jeg tenker at her skal det kjempes for Team Valor, uansett om det innebærer å joine småkidsa! :nigo:

Jeg er fornøyd! En vellykket PoGo-dag for gamla!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg har bare litt over 400 meter igjen på det eneste 10 km egget jeg har fått, men nå har jeg middagsgjester så kan nesten ikke løpe ut og ned gata :P Kanskje jeg kan juge på hunden bajsnød etter middagen og ta en rask runde med henne :fnise: 

Do it! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

\Min første gymbattle og seier! Wohoo! Men varer nok ikke så lenge siden jeg er alene på gymmen og ikke har byens sterkeste pokemon :P

Husk å hente ut coins og stardust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hog skrev:

Husk å hente ut coins og stardust :)

Ja, har startet den der telleren. Er det noe mer jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Ja, har startet den der telleren. Er det noe mer jeg kan gjøre?

Ikke hvis nedtellingen går i shoppen. Jeg har bare møtt veldig mange som har trodd de må holde en gym i 20+ timer for å få noe i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hog skrev:

Ikke hvis nedtellingen går i shoppen. Jeg har bare møtt veldig mange som har trodd de må holde en gym i 20+ timer for å få noe i det hele tatt :)

Ja den ja :) Jeg klarte å fomle meg fram til den og fikk den starta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trykk på den knappen nederst til høyre når du er inne på pokemonen, og velg transfer =) er nok en endring sånn at man skal kunne se hvilken pokemon man sender av gårde, så det ikke blir tull =)

Anonymkode: 34940...2b1

Takk, nå fant jeg ut av det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips;

Hver 10'ende pokestop gir deg en bonus, minst 6 items + dobbel xp ;)  (Derfor du av og til ser 100xp og tror serverene lagger...Men det er bare bonusen :) )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en dame på 49 som synes det er kjempemorsomt å spille Pokemon Go, men samtidig synes jeg også at det er litt flaut og prøver å gjøre det litt i skjul. Hva synes dere? Er det ok med en på min alder som spiller?

Anonymkode: cd788...e02

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dame på 49 som synes det er kjempemorsomt å spille Pokemon Go, men samtidig synes jeg også at det er litt flaut og prøver å gjøre det litt i skjul. Hva synes dere? Er det ok med en på min alder som spiller?

Så klart er det ok! :) Hadde besøk av mine foreldre og fikk begge to til å spille. Mamma er 50+ og pappa er 60+. Vi gikk på tur sammen alle tre og spilte. Var kjempe moro. Angrer litt, for nå ringer de meg ofte for å spørre om hvordan man gjør ting :P 

Anonymkode: a41e5...49b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre enn Candy Crush ;) 
Jeg støtter meg bak "Hadde jeg ikke spilt PG, så hadde jeg garantert sett på netlifx hele kvelden, nå synes jeg det er gøy å gå ute! :) "

(Og jeg er en person som synes det er dritkjipt og kjedelig å gå til og fra butikken :fnise:  Nå går jeg gjerne omveier før jeg går innom butikken :D )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv godt voksen og elsker å jakte på pokemon, så jeg sier go for it! Selv om det føles litt flaut er det jo en god del voksne som finner glede i spillet, så hvorfor skal man la være da? Man er ikke gammel før man slutter å leke, og jeg har ikke tenkt å slutte med det første! :)
Da jeg var ute på pokemontur i sentrum i dag så jeg blant annet en godt voksen dame som var ute sammen med barna sine og det var tydelig at hun var minst like ivrig som ungene (hadde til og med powerbank på innerlomma for å holde på strømmen). Pokemon er gøy, både med og uten unger, så det er bare å peise på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er å gøy å slåss mot svake gyms. Forstår dem godt, for jeg oppretter selv en dårlig gym der. Når jeg har muligheten til å ta over en gym så plasserer jeg bare vilkårlig en pokemon der for så fort som mulig for å få de 10 coinsa det gir. Med så mange rundt samme gym som tenker det samme så kan faktisk forskjellen være å plassere en vilkårlig en eller å velge ut en (tar 5 sek ekstra). Da er det bare å spare på myntene. Usikker på hva som er mest verdt for meg av Lucky Egg eller Upgrade Bag. Noen i Oslo som vet om flere svake Gyms? PS: Når jeg gikk derfra så jeg at gymen hadde skiftet farge igjen. Ting går fort.

PS: Dere vet man får XP for å ''åpne'' Pokestops selv med full bag. Står +50 XP på meg hver gang. Fikk rundt 1000 XP på trikkeeturen min, og fikk klekt et egg uten å egentlig gjøre noe.

Anonymkode: 8abda...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Lucky egg i kveld igjen og fikk med meg 22000 xp ved å utvikle hele spurvehaugen + noen andre fuglevesener. Fikk også utviklet til en Wartortle, Machoke og Golduck. Det var nok til å øke til level 21 :)  Tidligere i dag fanget jeg en Seadra og en Voltorb som jeg ikke hadde fra før. Så overtok jeg et Gym i dag som ga meg litt pokecoins. Totalt sett en super PG dag. Nå må jeg ha 75000 xp for å øke i level igjen. DET er lenge til vet jeg når man får bare 100 pr Pokemon. Må visst dra til flere gym i morgen da :laugh: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Brukte Lucky egg i kveld igjen og fikk med meg 22000 xp ved å utvikle hele spurvehaugen + noen andre fuglevesener. Fikk også utviklet til en Wartortle, Machoke og Golduck. Det var nok til å øke til level 21 :)  Tidligere i dag fanget jeg en Seadra og en Voltorb som jeg ikke hadde fra før. Så overtok jeg et Gym i dag som ga meg litt pokecoins. Totalt sett en super PG dag. Nå må jeg ha 75000 xp for å øke i level igjen. DET er lenge til vet jeg når man får bare 100 pr Pokemon. Må visst dra til flere gym i morgen da :laugh: 

Huff, jeg er på level 24 jeg. Må ha 150 000 XP for å gå opp.. Tar jo dagevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg er på level 24 jeg. Må ha 150 000 XP for å gå opp.. Tar jo dagevis!

Ha ha, ja vi får hive oss i kamp og få masse xp :fnise: Visste ikke at man får xp ved å besøke Pokestops? Får man det også altså? Hvor mye er det snakk om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at jeg kan stoppe innom 6 pokestop på oppvarming og 6 stop på avkjøling når jeg er ut og jogger. Blir en del pokestoper løpet av uka det ja, spesielt med tanke på at jeg som oftest stopper på 2-3 per tur med bikkja også. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Ha ha, ja vi får hive oss i kamp og få masse xp :fnise: Visste ikke at man får xp ved å besøke Pokestops? Får man det også altså? Hvor mye er det snakk om? 

en får 50 xp, ikke store greier med det hjelper på det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...