Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ble flyttet etter updaten?

Nå har jeg snart 40 Pokemons klar for evolving. Må vel være nok det på mitt 30 min lucky egg?

Føler jeg henger langt etter alle her. Er på level 16, snart på level 17, uten egentlig å ha merket det selv. ALT du gjør gir jo XP, likevel har jeg bare 50 forrskjjellige Pokemons opp mot andres 70 når dde er på level 16.

PS: Ja; det er mange Pokemons i Oslo for dere som bor på i en forstand og må gå rundt og lete etter Pokemons i flere timer uten å finne noen, og til slutt ender opp med en Pidgey. Frognerparken er vel det stedet med flest Pokemons. Det er Pokestops overalt i Frognerparken, sikkert over 20, der de fleste har fått Lures. Kan nesten ikke gå fra ett Pokestop til et annet et par hundre meter før jeg blir stoppet av Drowzee-bonanza som jeg må fange for å få Candy. Det er Pokemons HELE tiden i Frognerparken, minst hvert 30. sekund, men om det er noen man ikke har fra før av er en annen ting.

Anonymkode: 8abda...af6

Det er også helt sinnsykt på Aker Brygge. På 30 min i går ettermiddag (med fire lures innen ca 150 meter) fikk jeg 6 Magikarp, 3 Goldeens, 1Jynx og et par andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Aamu skrev:

Kan sikkert ha noe å si hvor man bor også. Drar jeg 6 km nærmere Oslo er det en haug med pokemon uansett hva jeg gjør omtrent.

Jeg har testet ut begge deler sentralt i Oslo, men ikke på de stedene hvor det er aller mest pokemon (Majorstua og Skøyen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg har testet ut begge deler sentralt i Oslo, men ikke på de stedene hvor det er aller mest pokemon (Majorstua og Skøyen).

Virker som det generelt sett er mer pokemon i storbyene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et par spørsmål. Klarer man å fange Pokemon når man beveger seg fort, kjører bil i 100 km/h? Evt. hva er "fartsgrensen"? Når to spillere er på jakt sammen vil "Incensen" til den ene spilleren også virke på den andre?

Anonymkode: cd788...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har et par spørsmål. Klarer man å fange Pokemon når man beveger seg fort, kjører bil i 100 km/h? Evt. hva er "fartsgrensen"? Når to spillere er på jakt sammen vil "Incensen" til den ene spilleren også virke på den andre?

Nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter du i en bil i rask fart vil det ikke dukke opp noen Pokemon. Det gjorde det tidligere, men da rakk man ikke trykke på de før de forsvant. Etter oppdateringen dukker de ikke opp i det hele tatt dersom man kjører i rask fart (noe som er bra, med tanke på at jeg har sett flere spille mens de kjører bil) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Sitter du i en bil i rask fart vil det ikke dukke opp noen Pokemon. Det gjorde det tidligere, men da rakk man ikke trykke på de før de forsvant. Etter oppdateringen dukker de ikke opp i det hele tatt dersom man kjører i rask fart (noe som er bra, med tanke på at jeg har sett flere spille mens de kjører bil) 

Det stemmer ikke. Jeg pleier å fange pokemon mens jeg sitter på i bil (inkludert i 80-sone), og med litt beregning kan jeg hente ut saker fra pokestops også i fart. Dette har fungert også etter oppdateringen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det stemmer ikke. Jeg pleier å fange pokemon mens jeg sitter på i bil (inkludert i 80-sone), og med litt beregning kan jeg hente ut saker fra pokestops også i fart. Dette har fungert også etter oppdateringen.

Så rart, påmin telefon dukker ingen Pokemon opp dersom farten går over ca. 60-70 km/t. Med litt flaks får jeg ting på Pokestop, men ingen Pokemon dukker opp. Før fant jeg Pokemon selv på motorveien i 120 km/t (men rakk selvsagt ikke trykke på de) Nå er det ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter oppdateringen skal det visst ha bli vanskeligere å fange pokemon i fart, nettopp for å hindre folk i å spille mens de kjører. Jeg pleier å spille i bussen, og har merket at jeg fanger langt færre nå enn jeg gjorde før. Får fremdeles noen, så det er ikke helt umulig, men ikke like mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kjørt i flere timer opp og ned fra fjellet nylig, og det var ikke noe vits i å ha på spillet en gang for jeg fant ingenting mens vi kjørte. Skrudde på spillet igjen når vi kjørte i 60- og 50 soner, men fant i grunn ingenting med mindre vi kjørte i ca. 30-40 km/t eller under. Pokestops fikk jeg snurret på. 

Har som nevnt før funnet Pokemon på motorveien tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg fanger veldig mange pokemon mens jeg sitter på, men det gjør jeg ikke om jeg går/sykler samme strekningen heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig sur, klekket 10 km egget mitt, og ut kommer Eevee med CP 522. Jeg som hadde gledet meg så, til å få en med høy CP, og helst en ny. Og i går var jeg i byen og gikk 1 mil, registrert på GPS på telefonen min, men på pokemon og, så fikk jeg registrert 5 km. Så jeg har sikkert gått 2 mil for det teite 10 km egget. Jeg vil klage, og få minst 5, 10 km egg som erstatning.

Er og lei, av at de fleste blir poff borte, selvfølgelig etter man har brukt flere baller på de, og gjerne fanget de noen ganger.

Og nå har jeg bare 2 km egg, jeg vil ikke ha 2 km egg, det er jo bare larver og rotter i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, momo skrev:

Nå er jeg skikkelig sur, klekket 10 km egget mitt, og ut kommer Eevee med CP 522. Jeg som hadde gledet meg så, til å få en med høy CP, og helst en ny. Og i går var jeg i byen og gikk 1 mil, registrert på GPS på telefonen min, men på pokemon og, så fikk jeg registrert 5 km. Så jeg har sikkert gått 2 mil for det teite 10 km egget. Jeg vil klage, og få minst 5, 10 km egg som erstatning.

Er og lei, av at de fleste blir poff borte, selvfølgelig etter man har brukt flere baller på de, og gjerne fanget de noen ganger.

Og nå har jeg bare 2 km egg, jeg vil ikke ha 2 km egg, det er jo bare larver og rotter i de.

Vedr avstand, så er det fordi spillet kun henter lokasjon til trainer en gan i minuttet eller noe sånt, og avstanden man da får registrert er rett linje fra minutt 0 til minutt 1. Dette er helt sikkert gjort for å spare serverne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, momo skrev:

Jeg forventet ikke store greiene fra 2 km egget mitt i dag, men Zubat... Visste ikke om jeg skulle le eller grine :fnise: Fikk heller ikke noe spennende i 5 km eggene i dag. Håper på større gevinst på 10 km egget som er halvveis nå. Får ta en gåtur til butikken. Er noen hundre meter det også alt i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Vedr avstand, så er det fordi spillet kun henter lokasjon til trainer en gan i minuttet eller noe sånt, og avstanden man da får registrert er rett linje fra minutt 0 til minutt 1. Dette er helt sikkert gjort for å spare serverne.

Da er det ikke så rart da, spesielt siden da jeg går mellom poke stop, så går jeg i en sirkel. Så da burde jeg gå mest mulig rett fram da, og ikke i sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Jeg forventet ikke store greiene fra 2 km egget mitt i dag, men Zubat... Visste ikke om jeg skulle le eller grine :fnise: Fikk heller ikke noe spennende i 5 km eggene i dag. Håper på større gevinst på 10 km egget som er halvveis nå. Får ta en gåtur til butikken. Er noen hundre meter det også alt i alt.

I 2 og 5 km eggene, får jeg stort sett bare kjedelige ting. Noen ganger, kan jeg få noe jeg trenger i 5 km egget. Håper virkelig du får noe nytt og bra i 10 km egget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, momo skrev:

Da er det ikke så rart da, spesielt siden da jeg går mellom poke stop, så går jeg i en sirkel. Så da burde jeg gå mest mulig rett fram da, og ikke i sirkel.

Ja, jeg har begynt å gå mer rette linjer, og får mer bedre uttelling enn tidligere (syns jeg i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp tur innom noen få Pokestops på vei til svigers i dag. Fant en Hitmonchan som jeg ikke hadde fra før og fikk Exeggcute i et 5 km egg. Den hadde jeg heller ikke fra før. Ellers fikk jeg en Seel, Goldeen, Drowzee (selvsagt :P), Magikarp, Squirtle og Goldeen. Fant også en Seaking (og noen andre) som forsvant i en sky. Litt irriterende, men det var i alle fall ikke noe jeg ikke hadde fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, neon_sun skrev:

Jeg får ikke til å overføre pokemons lenger, transfer-knappen er rett og slett ikke der. Er det min som har klikket eller har andre det slik også. Har en voldsom samling like pokemons etter en busstur gjennom bergen nå :/

Trykk på den knappen nederst til høyre når du er inne på pokemonen, og velg transfer =) er nok en endring sånn at man skal kunne se hvilken pokemon man sender av gårde, så det ikke blir tull =)

Anonymkode: 34940...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var hjemme i ro og mak, og plutselig fikk jeg opp Charizard på "nearby". Jeg bare kasta meg ut og løp rundt i nabolaget til jeg fant han. Han var i CP 1299. Og jeg hadde bare 15 ultraballer som forsvant fort.. Deretter måtte jeg prøve med Great ball, og var så svett på hendene at jeg aldri traff han nesten. Men klarte det etter sånn 40 Great baller! Jeg var helt sikker på at han skulle rømme

Anonymkode: 34940...2b1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...