Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1241 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) 57 minutter siden, momo skrev: Jeg er på Level 18, og har det samme problemet nå. Er vel det at det skal bli vanskeligere, jo høyere Level man er på. Ser at jeg har større behov for å fylle på med ekstra baller nå. Den sommerfuglen fanget jeg for 5 min siden, mens jeg lå i sofaen. Men hadde den fra før, var en av de første jeg fikk. Er det sant? Jeg mener ikke Butterfree altså, men en diger stor helt blå sak. Prøver å Google den, men finner ikke navnet. Hva heter de to du har? Edit: Det var en Vivillon-marine ser jeg. Endret 4. august 2016 av Ms. Steele Fant navnet etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. august 2016 #1242 Del Skrevet 4. august 2016 10 minutter siden, Ms. Steele skrev: Er det sant? Jeg mener ikke Butterfree altså, men en diger stor helt blå sak. Prøver å Google den, men finner ikke navnet. Hva heter de to du har? Edit: Det var en Vivillon-marine ser jeg. Det kan det ikke være, for den er ikke sluppet. Lenke til hele Pokedex i Pokémon Go: http://www.pokemongodb.net/2016/05/pokemon-go-pokedex.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 4. august 2016 #1243 Del Skrevet 4. august 2016 14 minutter siden, Ms. Steele skrev: Er det sant? Jeg mener ikke Butterfree altså, men en diger stor helt blå sak. Prøver å Google den, men finner ikke navnet. Hva heter de to du har? Edit: Det var en Vivillon-marine ser jeg. Kan det være en venomoth kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 4. august 2016 #1244 Del Skrevet 4. august 2016 Var ute og gikk noen timer i sentrum av Geilo i dag og det var jo omtrent ikke Pokemon å finne. Brukte to insence, men fant bare et par Drowzee, noen Eevee, noen gutte-og jente Nidoran, Jynx, Shelldeer, Clefairy, Beedrill, Bellsprout og Weepinbell. Fikk en Doduo i et 5 km egg så fikk evolva til en Dodrio, den hadde jeg ikke fra før. Er på level 16 nå (har ikke tålmodighet til å vente med å evolve slik at jeg kan bruke lucky egg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1245 Del Skrevet 4. august 2016 9 timer siden, Mormont skrev: Jeg ville ha ventet. Jeg evolvet rundt 60-70 stykker på mitt lucky egg, og da brukte jeg hele halvtimen et lucky egg gir. Hvis du evolver 15 stykker har du rundt 20 minutter igjen. Du trenger ikke evolve like mange som meg, men jeg ville hvertfall ha ventet til jeg fikk brukt tiden et lucky egg gir litt mer effektivt. Når du transferer en pokemon får du én candy. Hvis du transferer én pidgey får du én candy. Du mister ikke ved å transfere, uansett om det er den siste. Candiene blir til du får en ny en. Hvorvidt level 14 er bra kommer an på hvem du spør, men det er ganske bra det De som er mest hardcore som spiller type 12 timer daglig nærmer seg level 30, men det kan jo ikke "vanlige" spillere sammenligne seg med, tenker jeg. Syns det tvert i mot blir vanskeligere å fange når man er på høyere level. Syns omtrent alt bryter seg ut, til og med en magikarp på cp 30 bryter seg ut hos meg. Det er min erfaring da, men syns genrelt jeg bruker flere baller og fanger litt færre enn jeg gjorde i starten. Er jo naturlig at et spill blir vanskeligere etterhvert (dessverre ). Om spillet er i demofase vet jeg ikke. Tror derimot level 40 skal være det siste. Jeg tenker de kommer til å oppdatere med at man kan finne flere pokemon fra senere pokemongenerasjoner etterhvert (de vi finner nå er første generasjon). Det er også begrenset hvor mange pokemon det er plass til i et gym. Men ja, det blir selvsagt vanskelig for nybegynnere å ta igjen de som begynte med en gang. Hva som skjer i fremtiden er ikke godt å vite. Mange blir nok lei etterhvert også, tenker jeg. Du får ikke minus i xp. Hvor mye data jeg bruker vet jeg ikke helt nøyaktig, men ser jeg har brukt 151 mb totalt siden 1.august. Regner med at minst 100 er pokemon, så antar jeg bruker rundt 30-40 mb om dagen. 550 i måneden er kanskje litt lite hvis man skal spille en del hver dag, men det kommer jo an på hvor mye data du bruker på andre ting og da. Tekniske ting kan jeg ikke svare deg på dessverre. Vet du/dere om lucky egg kun kan fåes ved å øke hver 5 level. Er nå i level 15 og hører folk på level 20 si de også som meg fikk ett egg for hver 5 level. Uten å ha Pokemons i Gyms og tjene Coins på det, da. Bør jeg evolve nå? Har rundt 30 klar, og hvis jeg skal stoppe innom Pokestops og fange Pokemons jeg ikke har fra før så går jo det i snitt 1 min på hver. En økning på evolving vil jo ikke være så mye større enn på alt annet, for alt du gjør dobles jo. Kan så klart samle flere Rattata og Pidgeys, men har bare ett lucky egg. Kjipt å sitte igjen med mye skit som bare i utgangspunktet kanskje gir 50+ i XP når det evolves utenom Lucky egg. Anonymkode: 8abda...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 4. august 2016 #1246 Del Skrevet 4. august 2016 20 minutter siden, appelsinjuice skrev: Var ute og gikk noen timer i sentrum av Geilo i dag og det var jo omtrent ikke Pokemon å finne. Brukte to insence, men fant bare et par Drowzee, noen Eevee, noen gutte-og jente Nidoran, Jynx, Shelldeer, Clefairy, Beedrill, Bellsprout og Weepinbell. Fikk en Doduo i et 5 km egg så fikk evolva til en Dodrio, den hadde jeg ikke fra før. Er på level 16 nå (har ikke tålmodighet til å vente med å evolve slik at jeg kan bruke lucky egg ) Jeg synes ikke det var bare Men jeg er på level 12, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 4. august 2016 #1247 Del Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du/dere om lucky egg kun kan fåes ved å øke hver 5 level. Er nå i level 15 og hører folk på level 20 si de også som meg fikk ett egg for hver 5 level. Uten å ha Pokemons i Gyms og tjene Coins på det, da. Bør jeg evolve nå? Har rundt 30 klar, og hvis jeg skal stoppe innom Pokestops og fange Pokemons jeg ikke har fra før så går jo det i snitt 1 min på hver. En økning på evolving vil jo ikke være så mye større enn på alt annet, for alt du gjør dobles jo. Kan så klart samle flere Rattata og Pidgeys, men har bare ett lucky egg. Kjipt å sitte igjen med mye skit som bare i utgangspunktet kanskje gir 50+ i XP når det evolves utenom Lucky egg. Anonymkode: 8abda...af6 Du ser hva du får ved å nå ulike level her: http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-03-pokemon-go-level-up-reward-list-level-cap Ser ut til at man får lucky egg ved hvert femte level, ja. Hvis du skal evolve samtidig som du er hte og fanger pokemon og tar pokestops ville jeg si 30 holder. Jeg har bare evolvet med lucky egg hjemme, og da rakk jeg ca 60 stk, kanskje litt flere. Du får like mye xp uansett hva du evolver, så fremt du ikke evolver til en ny en da. Da får du xp for ny type også. Én evolving med lucky egg gir 1000 xp, som er ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 4. august 2016 #1248 Del Skrevet 4. august 2016 48 minutter siden, Ms. Steele skrev: Er det sant? Jeg mener ikke Butterfree altså, men en diger stor helt blå sak. Prøver å Google den, men finner ikke navnet. Hva heter de to du har? Edit: Det var en Vivillon-marine ser jeg. Det er Butterfree jeg har. Var bare noen kompiser av sønnen, som var imponert over at vi hadde den. Den andre har jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1249 Del Skrevet 4. august 2016 36 minutter siden, Fiolinisten skrev: Kan det være en venomoth kanskje? Nei, den har jeg fra før og så ikke slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1250 Del Skrevet 4. august 2016 40 minutter siden, Rosalie skrev: Det kan det ikke være, for den er ikke sluppet. Lenke til hele Pokedex i Pokémon Go: http://www.pokemongodb.net/2016/05/pokemon-go-pokedex.html Da vet jeg sannelig ikke. Kunne nesten sverget på at den så ut som den altså. Vel, den dukker nok opp igjen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 4. august 2016 #1251 Del Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, Aamu skrev: Jeg synes ikke det var bare Men jeg er på level 12, da. Jeg fikk bare 11 Pokemon (pluss to larver og en fugl jeg ikke gadd å ta) på 2,5 times tur med insence. Det syntes jeg var lite sammenlignet med hvor mange jeg finner i Oslo-området, selv uten å bruke insence. Jeg fant noen få på vei ned fra fjellet også, brukte insence da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. august 2016 #1252 Del Skrevet 4. august 2016 14 minutter siden, Ms. Steele skrev: Da vet jeg sannelig ikke. Kunne nesten sverget på at den så ut som den altså. Vel, den dukker nok opp igjen vil jeg tro. Dersom du går inn på.Pokedexen din vil du se hvilke Pokemon du bare har sett, men som har stukket av. Da vil det i stedet for et tall i den blåmeis være skyggen av en Pokemon. Klikker du på den, får du opp bilde av den og hva den heter, men ingen annen info om den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1253 Del Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, Rosalie skrev: Dersom du går inn på.Pokedexen din vil du se hvilke Pokemon du bare har sett, men som har stukket av. Da vil det i stedet for et tall i den blåmeis være skyggen av en Pokemon. Klikker du på den, får du opp bilde av den og hva den heter, men ingen annen info om den. Den eneste jeg ser der som er grå/skygge av er Slowbro. Den vet jeg at jeg så, men rakk aldri å prøve å fange den. Den har altså aldri hoppet ut av noe ball og deretter stukket av. Hos meg står det fanget 73, sett 74. Og en annen ting som er rart nå er at jeg ser skyggen av en som er i nærheten, altså en jeg ikke har fra før, men som jeg ikke finner igjen i Pokedex. Ser ut som ei kjemperotte. Kan likne litt på Nidoran, men den har jeg fra før og ser ikke slik ut. Tok screenshot av mobilen, så skal prøve å få inn bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1254 Del Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, Ms. Steele skrev: Den eneste jeg ser der som er grå/skygge av er Slowbro. Den vet jeg at jeg så, men rakk aldri å prøve å fange den. Den har altså aldri hoppet ut av noe ball og deretter stukket av. Hos meg står det fanget 73, sett 74. Og en annen ting som er rart nå er at jeg ser skyggen av en som er i nærheten, altså en jeg ikke har fra før, men som jeg ikke finner igjen i Pokedex. Ser ut som ei kjemperotte. Kan likne litt på Nidoran, men den har jeg fra før og ser ikke slik ut. Tok screenshot av mobilen, så skal prøve å få inn bildet. Oi, nå så jeg det. Ja ja, noe skal man jo pusle med også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1255 Del Skrevet 4. august 2016 7 minutter siden, Ms. Steele skrev: Den eneste jeg ser der som er grå/skygge av er Slowbro. Den vet jeg at jeg så, men rakk aldri å prøve å fange den. Den har altså aldri hoppet ut av noe ball og deretter stukket av. Hos meg står det fanget 73, sett 74. Og en annen ting som er rart nå er at jeg ser skyggen av en som er i nærheten, altså en jeg ikke har fra før, men som jeg ikke finner igjen i Pokedex. Ser ut som ei kjemperotte. Kan likne litt på Nidoran, men den har jeg fra før og ser ikke slik ut. Tok screenshot av mobilen, så skal prøve å få inn bildet. Det er en raticate, den evolvede formen av rattatta. Anonymkode: fa502...db2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. august 2016 #1256 Del Skrevet 4. august 2016 15 minutter siden, Ms. Steele skrev: Den eneste jeg ser der som er grå/skygge av er Slowbro. Den vet jeg at jeg så, men rakk aldri å prøve å fange den. Den har altså aldri hoppet ut av noe ball og deretter stukket av. Hos meg står det fanget 73, sett 74. Og en annen ting som er rart nå er at jeg ser skyggen av en som er i nærheten, altså en jeg ikke har fra før, men som jeg ikke finner igjen i Pokedex. Ser ut som ei kjemperotte. Kan likne litt på Nidoran, men den har jeg fra før og ser ikke slik ut. Tok screenshot av mobilen, så skal prøve å få inn bildet. Ser ut som skyggen til Raticate. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1257 Del Skrevet 4. august 2016 20 minutter siden, Ms. Steele skrev: Og en annen ting som er rart nå er at jeg ser skyggen av en som er i nærheten, altså en jeg ikke har fra før, men som jeg ikke finner igjen i Pokedex. Ser ut som ei kjemperotte. Kan likne litt på Nidoran, men den har jeg fra før og ser ikke slik ut. Tok screenshot av mobilen, så skal prøve å få inn bildet. Pokemonen vil ikke dukke opp i pokedex før du har møtt på den "i person" - som skygge i nærheten telles ikke. Så det er ikke "rart". Anonymkode: 0c054...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 4. august 2016 #1258 Del Skrevet 4. august 2016 Hvor høy CP bør en pokémon ha før man bruker "great balls"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 4. august 2016 #1259 Del Skrevet 4. august 2016 52 minutter siden, appelsinjuice skrev: Jeg fikk bare 11 Pokemon (pluss to larver og en fugl jeg ikke gadd å ta) på 2,5 times tur med insence. Det syntes jeg var lite sammenlignet med hvor mange jeg finner i Oslo-området, selv uten å bruke insence. Jeg fant noen få på vei ned fra fjellet også, brukte insence da også. Åja, på 2,5 timer var det litt lite ja. Normalt sett "skal" det vel komme en pokemon hvert 3. min? Hørt det er mye i Oslo, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 4. august 2016 #1260 Del Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Aamu skrev: Hvor høy CP bør en pokémon ha før man bruker "great balls"? For min del så spørs det mest på hvor mye jeg har lyst på og trenger pokemonen og litt etter hva mine erfaringer med den type pokemon er. Jeg prøver å alltid ha et lager med ultra balls og bruker de + razzberry på alle pokemons jeg ikke har fra før, bare for å være så sikret som mulig (men har også opplevd at Onix stakk av selv om jeg brukte begge deler :/). På pokemons som er relativt vanlige, men som jeg har veldig lyst på (nær å evolve) bruker jeg great balls. Av og til Razzberries. Alle andre bruker jeg vanlige pokeballer på. Hvor vanskelige de er å fange synes jeg varierer veldig og går ikke alltid etter CP. Pikachu er litt vrien, selv om nesten alle jeg møter på har relativt lav CP. Zubat og Pidgey stikker av ganske ofte sammenlignet med noen bedre og høyere Pokemons. Men det spørs jo også på hvordan tilgangen din er til pokeballs. Jeg bor i Oslo og får alltid samlet masse hver gang jeg bor korte turer. Hører om folk som må reise langt for å komme til et pokestop og da blir det jo litt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå