Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

1 time siden, Aamu skrev:

12 timer daglig!? Jeg så en jente på en benk i går som satte ut en "lure" på et pokestop, og hun satt der i nesten en time (jeg gikk vekk og kom tilbake). Jeg tenkte at DET var lenge å sitte :P men om man skal spille i 12 timer, så..

Ja, leste det i en artikkel om Norges beste pokemonspillere :fnise: Det meste jeg har spilt er vel rundt fem timer på en dag, da var jeg drittlei :laugh: og litt flau over at jeg hadde brukt så mye tid på det, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Har noen spørsmål rundt det å evolve og power up.

Jeg er bare på lvl 10 og har foreløpig kun samlet dust og candy. Har lest at det lønner seg å spare for å bruke det på pokemons man får på høyere lvl så da gjør jeg det en stund til i hvert fall også får jeg se hvor lenge jeg klarer å vente ;)

Men det jeg lurer på er når man bruker evolve og når man bruker power up? Bruker man power up før man evolver?

Er helt blank her så vil gjerne ha det inn med t-skje :P

Du powrer opp når du vil ha en sterkere pokemon, og evolver når du vil ha en ny en. Hvis du for eksempel powrer opp en pidgey med cp 20 får du en pidgey på kanskje cp 60, men hvis du evolver får du en pidgeotto. Jeg bruker ikke power up før jeg evolver, powrer heller eventuelt opp etter evolving. Syns det er mest effektiv bruk av stardust og candies, men kan godt være noen er uenige i det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke i strekk, spesielt ikke når jeg er hjemme, men jeg åpner spillet jevnt og trutt for å se om det er noe spennende i nærheten. Bor ute på landet, men det er et par ynglesteder innen rekkevidde fra hagen. Og så har jeg spillet oppe når jeg kjører bil. Jeg har funnet ut at man kan få uttelling på eggene når man kjører, av og til blir det litt 'heng' i gps'en og da kan figuren godt spasere et stykke før hun løper etter meg igjen i fullt firsprang :P 

Av og til når jeg har spillet åpent og telefonen ligger ved siden av meg her hjemme så løper hun rundt i nabolaget av seg selv på grunn av ustabil gps - det gir også uttelling på eggene :P Pluss at jeg da kan få tak i naboens pokémon uten å lette på stussen. Helt ok for meg ;) 

Jeg spiller ikke på langt nær så ivrig som mange av dere ser jeg. Det er mer innimellom når det passer sånn. Selv om jeg har fått for vane å kjøre et par omveier til og fra butikken 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag som var, spilte jeg fra kl 14 til 23. Sammenhengende fra 14 til 1930, da stort sett i Frognerparken i godværet (da skybruddet kom var jeg nesten ved inngangen, så sikret meg ei nisje i besøkssenteret, midt mellom to PokeStops og lures). Så satt jeg rett ved et PokeStop både når jeg spiste og tok et par glass med kompiser. Da fikk jeg fylt opp lagrene med baller, og tok interessante Pokemon jeg manglet. Deretter hadde jeg en time intensiv Pokemoning rundt Oslo S før jeg tok banen hjem, og Pokemonet meg helt hjem.

Nå har det seg slik at på jobb sitter jeg nesten bokstavelig talt oppå et PokeStop. Så jeg har Pokemon Go på hele dagen, unntatt når jeg er i møter elns, og ja - jeg blir litt grinete dersom jeg ikke kan få holdt et halvt øye med mobilen når noen setter i gang lure. Så spillet er på fra jeg går ut døra og til jeg er hjemme igjen, men jeg spiller jo ikke aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre som farmer pokemons for å evolve med lucky egg -- hvor mange samler dere?

Har plass til 300 pokemons, har 57 jeg kan evolve nå, kjenner jeg er litt utålmodig, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som syntes spillet er innmarri urettferdig for de som bor litt utenom allfarvei ? Er på fjellet og her er det null niks Pokemon. Åpner jeg spillet er det ingenting i nearby listen. Og man skal ikke kjøre mange minuttene nedover fjellet før det faktisk bor folk, disse får jo da ikke spilt med mindre de reiser temmelig langt. 

Jeg brukte en insence på vei opp fjellet, og da fikk jeg en Weepinbell, to Eevee, en Clefairy og en gutte-Nidoran. Brukte en insence tidligere i dag også, og fant en Zubat jeg ikke gadd å ta pluss en Weepinbell, en jente-Nidoran, Gastly, Eevee og Oddish. Det var alt, og mindre enn jeg finner på en halvtime uten å bruke insence der jeg bor. 

Så summa summarum syntes jeg spillets svakhet er at man burde ha lik mulighet til å finne Pokemon uansett hvor man befinner seg, samt at det burde vært mulighet til å spille på gym uten å sitte rett ved en. Altså at man burde kunne komme inn på den gymmen som er nærmest selv om man sitter på ramma hjemme, men at man må gå for å finne Pokemon og få xp slik at man får evolva. Også burde det vært flere Pokemon i skogen, slik at folk blir oppmuntret til å gå i skog og mark på Pokemon jakt. 

Da spillet først kom ut fant jeg Pokemon selv om jeg satt i bil i høy fart på motorveien (men jeg rakk aldri å trykke på de) Nå finner jeg ingen med mindre bilen kjører i tilnærmet gangfart, noe jeg syntes er veldig bra siden jeg har sett flere som har spilt mens de har kjørt bil, og det er jo ikke særlig trafikksikkert. Så tommel opp for den endringen :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Rosalie skrev:

På lørdag som var, spilte jeg fra kl 14 til 23. Sammenhengende fra 14 til 1930, da stort sett i Frognerparken i godværet (da skybruddet kom var jeg nesten ved inngangen, så sikret meg ei nisje i besøkssenteret, midt mellom to PokeStops og lures). Så satt jeg rett ved et PokeStop både når jeg spiste og tok et par glass med kompiser. Da fikk jeg fylt opp lagrene med baller, og tok interessante Pokemon jeg manglet. Deretter hadde jeg en time intensiv Pokemoning rundt Oslo S før jeg tok banen hjem, og Pokemonet meg helt hjem.

Nå har det seg slik at på jobb sitter jeg nesten bokstavelig talt oppå et PokeStop. Så jeg har Pokemon Go på hele dagen, unntatt når jeg er i møter elns, og ja - jeg blir litt grinete dersom jeg ikke kan få holdt et halvt øye med mobilen når noen setter i gang lure. Så spillet er på fra jeg går ut døra og til jeg er hjemme igjen, men jeg spiller jo ikke aktivt.

Det var lenge sammenhengende spilling! Har du powerbank slik at du ikke går tom for batteri? Her ryker batteriet temmelig raskt når jeg har spillet oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo bitt av basillen jeg og, selv om jeg i alle år har sverget at jeg aldri aldri aldri skulle interessere meg for Pokemon. Men nå dabber interessen av igjen, 70% av tida fungerer ikke GPS'en i spillet og da er jo poenget borte :angry: 

Anonymkode: 4c48c...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Det var lenge sammenhengende spilling! Har du powerbank slik at du ikke går tom for batteri? Her ryker batteriet temmelig raskt når jeg har spillet oppe. 

To powerbanker. En som tilsvarer ca 4 fulladinger av mobil og en som tilsvarer ca 1 fullading. Dersom du går et sted hvor det er stor tetthet av monster og "ladestasjoner", går omtrent annenhver person med mobilen tilkoblet powerbank. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mormont skrev:

Ja, leste det i en artikkel om Norges beste pokemonspillere :fnise: Det meste jeg har spilt er vel rundt fem timer på en dag, da var jeg drittlei :laugh: og litt flau over at jeg hadde brukt så mye tid på det, haha :P

Hvordan fant de ut hvem Norges beste pokémonspillere er? :) Hehe, ser den.. 5 timer er lenge ja. Fikk du mye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kraula skrev:

Til dere andre som farmer pokemons for å evolve med lucky egg -- hvor mange samler dere?

Har plass til 300 pokemons, har 57 jeg kan evolve nå, kjenner jeg er litt utålmodig, haha. 

Tror det er mer enn nok! Egget holder bare i 30 min, og pga evolving scenen tar det litt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Aamu skrev:

Hvordan fant de ut hvem Norges beste pokémonspillere er? :) Hehe, ser den.. 5 timer er lenge ja. Fikk du mye da?

Det var bare en antakelse tror jeg, var fire stykker som var på veldig høyt level :) Ja, fikk en del, mener jeg å huske. Fikk hvertfall klekt noen egg, for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mormont skrev:

Det var bare en antakelse tror jeg, var fire stykker som var på veldig høyt level :) Ja, fikk en del, mener jeg å huske. Fikk hvertfall klekt noen egg, for å si det sånn :fnise:

Gikk du hele tiden? :) Har 700m igjen til 1 stk 5km-egg og 2 stk 2km-egg klekkes. Men jeg orker ikke å gå ut :fnise:

Dessuten registrerer den ikke hele tiden! Gikk sikkert 300m istad, og den registrerte null. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Gikk du hele tiden? :) Har 700m igjen til 1 stk 5km-egg og 2 stk 2km-egg klekkes. Men jeg orker ikke å gå ut :fnise:

Dessuten registrerer den ikke hele tiden! Gikk sikkert 300m istad, og den registrerte null. :ph34r:

Stort sett ja, stoppet bare opp for å fange pokemon :) Sykt irriterende når det ikke blir registrert, hadde kun tre meter igjen på et 5km-egg, og gikk sikkert 500 før det klekte :dry: Du får se om trangen til å klekke eggene blir sterkere enn motviljen til å gå ut etterhvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mormont skrev:

Stort sett ja, stoppet bare opp for å fange pokemon :) Sykt irriterende når det ikke blir registrert, hadde kun tre meter igjen på et 5km-egg, og gikk sikkert 500 før det klekte :dry: Du får se om trangen til å klekke eggene blir sterkere enn motviljen til å gå ut etterhvert :fnise:

God trim, da. Ja, jeg hadde 1-2 m forrige dagen og gikk og gikk. Sjekket før jeg gikk inn, registrerte ikke. Så etter 20 min eller noe så klekket egget :ohmy: Da jeg satt helt rolig. 

Ja, jeg får se hehe. Men har egentlig rydde- og vaskedag idag så vi får se :) ! Kan hende jeg tar en tur ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aamu skrev:

God trim, da. Ja, jeg hadde 1-2 m forrige dagen og gikk og gikk. Sjekket før jeg gikk inn, registrerte ikke. Så etter 20 min eller noe så klekket egget :ohmy: Da jeg satt helt rolig. 

Ja, jeg får se hehe. Men har egentlig rydde- og vaskedag idag så vi får se :) ! Kan hende jeg tar en tur ut. 

Ja, noen ganger tar det lang tid før det registreres. Ganske irriterende :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de siste dagene så er det irriterende mange Pokemon som blir poff borte i en grå sky :ohmy: De hopper ut av ballen noen ganger før de stikker! Er på level 19. I dag kom en stor flott sommerfugl og jeg ble så glad for at det endelig dukket opp noe nytt hos meg. Den spratt ut av Great ball mange ganger selv om jeg ga den Razz Berries. Så stakk den! Sykt irriterende! Opplever dette stadig, til og med med dumme småfugler og larver :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ms. Steele skrev:

I de siste dagene så er det irriterende mange Pokemon som blir poff borte i en grå sky :ohmy: De hopper ut av ballen noen ganger før de stikker! Er på level 19. I dag kom en stor flott sommerfugl og jeg ble så glad for at det endelig dukket opp noe nytt hos meg. Den spratt ut av Great ball mange ganger selv om jeg ga den Razz Berries. Så stakk den! Sykt irriterende! Opplever dette stadig, til og med med dumme småfugler og larver :dry:

Jeg er på Level 18, og har det samme problemet nå. Er vel det at det skal bli vanskeligere, jo høyere Level man er på. Ser at jeg har større behov for å fylle på med ekstra baller nå. Den sommerfuglen fanget jeg for 5 min siden, mens jeg lå i sofaen. Men hadde den fra før, var en av de første jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tre nye i dag. Duoduo, Diglett og Dratini. Happypappy! Mangler 440 på å nå level 19.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kraula skrev:

Jeg hadde klar 66... Klarte å utvikle 60 av de. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...