Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ghostwalker skrev:

Nei, det er spillet, veldig velkjent fenomen. Det morsomme er at noen gang løser det seg ved at man går på Google Chrome og leser avisen for så å gå tilbake til spillet.

Du kan se om noen av disse tipsene på denne nettsiden har, løser problemet? 

Takk for tips, jeg skal prøve de ut når jeg er utenfor wifi'n min her hjemme. :) 

Kan ikke skjønne at det skal være telefonen, dersom det ikke er noe feil med den - det er en splitter ny Samsung Galaxy S7. Trodde den skulle være bedre enn en rimelig sliten LG G3. (Kanskje jeg skal ta begge med ut på tur og se hvem av dem som virker best... ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ute på nattetokt igjen, og det vart stort sett ein suksess. Fekk ein Chansey, Dodrio, og Onix (hadde ingen av desse frå før), ein kjempelav Pikachu, ein Vulpix og ein Growlithe, pluss ein heil del Magnemite, Voltorb, Pidgey og sånne ting.

Klekka ein Nidoran-jente frå eit egg, og då eg kom heim satt eg på eit lucky egg, og evolva i hytt og pine. Mellom anna fekk eg to nye Pidgeot over cp 1000, ein Arbok (cp 990), ein Sandslash (cp 914), ein Nidoqueen (cp 1384), Golduck (cp 1331), Golbat (cp 1021), Poliwrath (cp 833), Kadabra (cp 448), Tentacruel (cp 1172), Magneton (cp 1053), Cloyster (cp 1088), Rhydon (cp 1285), og Starmie (cp 1267).

Men merka og at det er blitt mykje vanskelegare å fange pokemon. Ofte hoppar dei rundt så det ikkje går an å treffe med pokeballen, eller så hoppar dei ut. Fann ein Squirtle cp 400+, brukte sikkert 7 bringebær, alle ultraballene og ein god del greatballer, og den stakk av. Kjempeirriterande. Og til og med Magikarp stakk av. Som om eg ikkje kunne tatt igjen ein floppande fisk på land.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Amantheia skrev:

Var ute på nattetokt igjen, og det vart stort sett ein suksess. Fekk ein Chansey, Dodrio, og Onix (hadde ingen av desse frå før), ein kjempelav Pikachu, ein Vulpix og ein Growlithe, pluss ein heil del Magnemite, Voltorb, Pidgey og sånne ting.

Klekka ein Nidoran-jente frå eit egg, og då eg kom heim satt eg på eit lucky egg, og evolva i hytt og pine. Mellom anna fekk eg to nye Pidgeot over cp 1000, ein Arbok (cp 990), ein Sandslash (cp 914), ein Nidoqueen (cp 1384), Golduck (cp 1331), Golbat (cp 1021), Poliwrath (cp 833), Kadabra (cp 448), Tentacruel (cp 1172), Magneton (cp 1053), Cloyster (cp 1088), Rhydon (cp 1285), og Starmie (cp 1267).

Men merka og at det er blitt mykje vanskelegare å fange pokemon. Ofte hoppar dei rundt så det ikkje går an å treffe med pokeballen, eller så hoppar dei ut. Fann ein Squirtle cp 400+, brukte sikkert 7 bringebær, alle ultraballene og ein god del greatballer, og den stakk av. Kjempeirriterande. Og til og med Magikarp stakk av. Som om eg ikkje kunne tatt igjen ein floppande fisk på land.... 

Hvor fant du Growlithe?? Har så lyst på :( Bor i Oslo da, har ikke sett han noe sted! 

Og hvordan bruker du flere bær? Om jrg har gitt en pokemon ett bær, så kan jeg ikke gi dem fler? Eller er det slik at om jeg kaster ball på den etter bær og de hopper ut av ballen så må jrg gi et nytt bær igjen? :vetikke: 

Anonymkode: 35761...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Alltid Vår skrev:

Du beholder resterende candy i den du evolver til. Pidgey blir til Pidgeotto som igjen kan evolves til Pidgeot. Alle tre bruker Pidgey candy. 

Tusen takk!:) 

Anonymkode: 27343...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du Growlithe?? Har så lyst på :( Bor i Oslo da, har ikke sett han noe sted! 

Og hvordan bruker du flere bær? Om jrg har gitt en pokemon ett bær, så kan jeg ikke gi dem fler? Eller er det slik at om jeg kaster ball på den etter bær og de hopper ut av ballen så må jrg gi et nytt bær igjen? :vetikke: 

Anonymkode: 35761...692

Growlithe dukka opp på ein lure, men har funne mange i parken i bygda. Men eg bur på vestlandet, veit ikkje kor den held til i Oslo. :P

Og ja, du kan gje nytt bær om den hopper ut av ballen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hva synes dere om at de har fått fjernet pokevision? Jeg synes egentlig det er ganske kjipt, spesielt om man er i høy level og bare er interessert i pokemon man ikke har fra før av. Og i den nye oppdateringen har de gjort at du ikke kan se om pokemon er nærme eller ikke basert på steg, de går bare opp og ned på lista? Ellers liker jeg den nye oppdateringen til ios. Grafikken er skarpere, spillet er raskere og det funker knirkefritt. Det er også mer varierte pokemon som dukker opp, så det er ikke pidgier som spawner annenhver gang lenger :tongue:

Fanget en electrabuzz og en pinscher for noen dager siden, så ser meg fornøyd med det. Virker ikke som om de er så vanlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man lapras og snorlax i Oslo??? :(

Anonymkode: 36761...ef5

Lapras er å finne på steder i nærheten av vann - i Stavanger er den å finne i geoparken (en park ved siden av havna) minst en gang til dagen, det er i hvert fall det jeg har hørt. Ser at mange dominerer gymmer med snorlax, men jeg har ikke sett den på nearby kartet engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Amantheia skrev:

Når på natten er det du går på jakt da? Jeg vil veldig gjerne ha like bra fangst som du fikk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de har endret litt på det med eggene. Jeg har hørt/lest at det går på GPS'en og at man må fysisk gå ute i verden for at man skal registrere skritt. Nå nettopp hadde jeg på spillet mens jeg hengte opp klær og smådanset til litt musikk og det hadde spillet registrert. Jeg flyttet meg kanskje bare 1-2 meter, men gikk/beveget meg vel tilsvarende 100 m. Det er en fordel for de av oss som ikke kan gå så langt fysisk, men kan ha på spillet når vi lager middag og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Når på natten er det du går på jakt da? Jeg vil veldig gjerne ha like bra fangst som du fikk :P 

I natt var me vel ute frå ca 01.30 til 05.00. Var overraskande mange som var ute faktisk. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ghostwalker skrev:

Nei, det er spillet, veldig velkjent fenomen. Det morsomme er at noen gang løser det seg ved at man går på Google Chrome og leser avisen for så å gå tilbake til spillet.

Du kan se om noen av disse tipsene på denne nettsiden har, løser problemet? 

Leser avisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 20 meter igjen før 2 stk 5km-egg klekkes. Og fikk endel nye egg idag, flest 2km-egg, så er spent på hva de inneholder :) Fant pokestops der en hadde satt ut 2 stk lures, så fikk endel (dårlige) pokemons der. Er på level 11 nå, halvveis til level 12. 

Men jeg har faktisk gått 20 meter (og mye mer enn det og!) uten at den registrerer det på egget? Hmmm. Irriterende. Og så hjelper det ikke å kjøre bil heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Amantheia skrev:

I natt var me vel ute frå ca 01.30 til 05.00. Var overraskande mange som var ute faktisk. :fnise:

Finner man flere typiske natt-Pokemon på natten? 

Jeg skulle gjerne ha tatt meg en tur ut nattestid, men med en liten baby som ligger og sover blir det litt vanskelig (for ikke å nevne at jeg lever under et temmelig strikt regime når det gjelder søvn -sjefen bestemmer! Så jeg bør vel sørge for å få den søvnen jeg kan :fnise: ) 

Jaja, nå bærer det til fjells så regner med at det ikke blir stort med Pokemon de neste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg er ikke noe troll av meg, men jeg er fristet til å gå til sentrum i helga på kvelden, stille meg på en plass hvor det er mange spillere, og skrike "OMG, Ditto!" 

Men da hadde jeg nok blitt løpt ned eller banket opp, så får bare gi den ideen over til noen modigere sjeler :fnise: Ditto skal være den eneste pokemonen som ikke er funnet i spillet enda. 

Men! Visste dere at Hitmonlee er oppkalt etter Bruce Lee? Og at kirkegården han er gravlagt er en spawnsite for Hitmonlee som en slags tribute til han? Jeg synes det er en ganske søt detalj, håper bare at spillere viser respekt ovenfor dette. Hitmonchan er basert på Jackie Chan, synes det er ganske kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, appelsinjuice skrev:

Finner man flere typiske natt-Pokemon på natten? 

Jeg skulle gjerne ha tatt meg en tur ut nattestid, men med en liten baby som ligger og sover blir det litt vanskelig (for ikke å nevne at jeg lever under et temmelig strikt regime når det gjelder søvn -sjefen bestemmer! Så jeg bør vel sørge for å få den søvnen jeg kan :fnise: ) 

Jaja, nå bærer det til fjells så regner med at det ikke blir stort med Pokemon de neste dagene. 

Mja, eg syns eigentleg ikkje det var så mykje anna på natta. Men fann 3 pokemon eg ikkje hadde frå før i natt då, og det er jo godt gjort sia eg er lvl 22. No har eg 105 pokemon i pokedexen. ^_^ 

Men trur nok det blir fleire pokemon som er meir vanleg på nattestid, når dei neste generasjonane kjem ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BabyBlue skrev:

Jeg er ikke noe troll av meg, men jeg er fristet til å gå til sentrum i helga på kvelden, stille meg på en plass hvor det er mange spillere, og skrike "OMG, Ditto!" 

Men da hadde jeg nok blitt løpt ned eller banket opp, så får bare gi den ideen over til noen modigere sjeler :fnise: Ditto skal være den eneste pokemonen som ikke er funnet i spillet enda. 

Men! Visste dere at Hitmonlee er oppkalt etter Bruce Lee? Og at kirkegården han er gravlagt er en spawnsite for Hitmonlee som en slags tribute til han? Jeg synes det er en ganske søt detalj, håper bare at spillere viser respekt ovenfor dette. Hitmonchan er basert på Jackie Chan, synes det er ganske kult. 

Flere som ikke finnes i spillet enda :) Såvidt jeg har fått med meg i hvertfall, så er hverken Ditto, Articuno, Zapdos, Moltres, Mew eller Mewtwo "lansert" men de ligger i kodingen i spillet (eller noe i den duren). Også ryktes det at noen har fått opp skyggen til Articuno, men ingen ting er bekreftet av det jeg har sett :P De fleste bildene som florerer med mew som er fanget, det er blant annet det andre angrepet "Photoshop", så ikke så vanskelig å forstå at det er photoshoppet akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest BabyBlue
Et øyeblikk siden, Titania skrev:

Flere som ikke finnes i spillet enda :) Såvidt jeg har fått med meg i hvertfall, så er hverken Ditto, Articuno, Zapdos, Moltres, Mew eller Mewtwo "lansert" men de ligger i kodingen i spillet (eller noe i den duren). Også ryktes det at noen har fått opp skyggen til Articuno, men ingen ting er bekreftet av det jeg har sett :P De fleste bildene som florerer med mew som er fanget, det er blant annet det andre angrepet "Photoshop", så ikke så vanskelig å forstå at det er photoshoppet akkurat :P

Ahhh! Da har jeg nok lest feil kilder. Gleder meg litt at ingen av disse store pokemonene er fanget, hadde blitt grådig sjalu om en eller annen dott hadde fått tak i Articuno. Kan godt være at skyggen til Articuno blir mikset med skyggen av Fearow? Jeg skvatt litt da Fearow sin skygge kom opp en gang og nærmest reiv kjæresten med meg, men han fikk realitetsorientert meg rimelig kjapt :dry:Jeg tror at Mewtwo blir å fange på en eller annen planlagt happening i storbyene hvor folk må slåss i teams, det hadde vært stilig. Om ikke trafikkfarlig og voldelig :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BabyBlue skrev:

Ahhh! Da har jeg nok lest feil kilder. Gleder meg litt at ingen av disse store pokemonene er fanget, hadde blitt grådig sjalu om en eller annen dott hadde fått tak i Articuno. Kan godt være at skyggen til Articuno blir mikset med skyggen av Fearow? Jeg skvatt litt da Fearow sin skygge kom opp en gang og nærmest reiv kjæresten med meg, men han fikk realitetsorientert meg rimelig kjapt :dry:Jeg tror at Mewtwo blir å fange på en eller annen planlagt happening i storbyene hvor folk må slåss i teams, det hadde vært stilig. Om ikke trafikkfarlig og voldelig :sprettoy:

Fearow kan sikkert misforstås ja :) Var "innom" pokemon da jeg var litt yngre, men litt usikker på en del av de - og når det da kom opp en ENORM fugl på første pokemon jakt, så gikk pulsen litt opp - det kunne jo være noe superkult :D Men oppdaget jo fort at det ikke var sååå kult allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎31‎.‎07‎.‎2016 at 20.31, Fiolinisten skrev:

Ja, de har bare flyttet den transfer knappen til en ny meny.

Hvor er den nye knappen? Jeg finner den ikke... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvor er den nye knappen? Jeg finner den ikke... :vetikke:

Er eit symbol med tre strekar under kvarandre, nede i høgre hjørne når du går inn på pokemonen du vil transfere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...