Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Ble en tur ut med sønnen min i dag. Så ble vel en 67 pokemon i dag. Bare 2 nye i dag. En av de lå i 10 km egget, og er nå den beste jeg har. Og nå er jeg på Level 17.

Synes at spillet ofte henger seg opp, i det jeg har fanget en pokemon, og bare da det er en bra, jeg har slitt med å fange. Og siden det henger seg opp, så får jeg ikke den pokemonen.

Og nå er jeg skikkelig lei Meowth, prøvd å fange han i både går og i dag. Men det er håpløst, alle baller flyr utenom, og de få gangene jeg klarer å ta han, hopper han ut. Bruker både great ball og bringebær. Så finner jeg en i morgen, skal jeg nok bare gå forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mormont skrev:

Jeg får heller ikke noe særlig bra når jeg bruker insence, kun en haug rattatas, pidgey og spearow. Gidder aldri å bruke det lenger . :sur:

Duste greier!! :jolie:

Hva er det her for noe liksom...Screenshot_20160802-213838.png

Anonymkode: 35761...692

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Polly Ester skrev:

Begynner å bli oppgitt, jeg ... nå er det tredje gangen jeg har prøvd å få spillet til å funke, men det bare loader og loader straks jeg er utenfor wi-fi hjemme hos meg selv. Går jeg ut så snurrer bare den ballen i øverste venstre hjørne og ingenting dukker opp.

Var til og med en tur i byen i dag, masse folk hadde samlet seg i parken og jeg slo på spillet for å endelig få noen pokeballer og pokemons, men neida... 

Er det mobilen eller GPS'n eller spillet? Hvordan finner jeg ut av det?

Har fått det samme problemet nå. Hvis jeg starter opp spillet i wi-fi så funker det kanskje i en time før spillet plutselig bare loader, og en restart medfører at jeg ikke kommer inn igjen. Før var det i visse klokkeslett, nå er det konstant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mormont skrev:

Enig i at det er drowzeebonanza, blir sur hver gang det dukker opp en :fnise: Ikke er de alltid lette å fange heller. Jeg gikk en tur for å klekke 5 km-egget mitt, så fikk jeg en forbanna drowzee :haar: Fikk lyst til å hive mobilen på sjøen i sinne:P Har allerede en sterk hypno, så de er helt meningsløse for meg.

Dere kan få voltorbs fra meg! Har seriøst over 500 voltorb candy ._. Og det etter å ha utviklet 6-7 av dem :fnise: 
Har bare 1 drowzee og den fikk jeg fra incense x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Chibi skrev:

Dere kan få voltorbs fra meg! Har seriøst over 500 voltorb candy ._. Og det etter å ha utviklet 6-7 av dem :fnise: 
Har bare 1 drowzee og den fikk jeg fra incense x)

Åh herregud, jeg som var såå glad da jeg endelig fikk nok voltorb candy til å evolve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har problemer med at spillet lagger, henger seg opp, bruker dere android eller iphone? Jeg har en samsung galaxy S6 og spillet har ikke hengt seg opp en eneste gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg på incense-kjøret igjen... Gikk en tur bortover veien for å klekke ene egget og svidde av en incense ute i ødemarka. Fra egget fikk jeg min første Ekans, men fra incensen fikk jeg en Weedle, en dame-Nidoran, to Eevee, en Beedrill og til slutt en Zubat :dry: Klør etter å evolve de pokemon som er klar for det men tenker å vente til jeg har flere og kan bruke lucky egg.

Det irriterer meg litt at alle inkubatorene man får underveis i spillet varer bare tre ganger før de er oppbrukt. Det er greit at de ikke varer evig men man får såpass få at de burde ha vart minst ti ganger eller noe. Enten det eller så burde man få en og annen inkubator ved pokestops også.

Jeg tar forresten gjerne i mot Drowzees! :Nikke: Har bare fått tre eller fire så langt og har lyst til å ordne meg en Hypno.

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle egentlig mannen og jeg trille i Frognerparken, men så kom vi oss ikke ut av huset før det ble kveld og endte opp med å trille litt i nærområdet i stedet. Det var lagt ut masse lures på Pokestopsene, men det var stort sett bare flust med fugler der. 

Av Pokemon jeg ikke hadde fra før fikk jeg Voltorb, Growlithe og Machop. 

Ellers ble det Charmander, Tentacool, Drowzee, Shelldeer, Gastly, Magikarp, Golbat, Seel, Meowt, Jigglypuff og Goldeen. Fikk noen egg også, som var det jeg egentlig var ute etter siden vi skal til fjells og jeg behøver motivasjon for å gå tur (er ikke så glad i fjell...) 

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok Gastly til å evolve til en Haunter, så nå har jeg fanget 61 forskjellige Pokemon (også er det Vulpix og Bulbasaur som forsvant i løse lufta) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal evolve for første gang, har mer enn nok candy til å evolve mange pokemon:D 

men jeg lurer på en ting. Hvis jeg har 100 pidgey candys og evolver den ene pidgeyen jeg har, hvor blir det av resten av candysene? Må jeg ha flere pidgeys for å beholde candyen? 

Skjønner at jeg uansett burde ha flere pidgeys, da kan jeg evolve flere. Men jeg har transfered alle de andre. 

Anonymkode: 27343...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal evolve for første gang, har mer enn nok candy til å evolve mange pokemon:D 

men jeg lurer på en ting. Hvis jeg har 100 pidgey candys og evolver den ene pidgeyen jeg har, hvor blir det av resten av candysene? Må jeg ha flere pidgeys for å beholde candyen? 

Skjønner at jeg uansett burde ha flere pidgeys, da kan jeg evolve flere. Men jeg har transfered alle de andre. 

Anonymkode: 27343...942

Du beholder resterende candy i den du evolver til. Pidgey blir til Pidgeotto som igjen kan evolves til Pidgeot. Alle tre bruker Pidgey candy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2km-egg sjeldne? Får bare 5km-egg, jeg (bortsett fra mitt første som det var en ussel weedle i :P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Polly Ester skrev:

Begynner å bli oppgitt, jeg ... nå er det tredje gangen jeg har prøvd å få spillet til å funke, men det bare loader og loader straks jeg er utenfor wi-fi hjemme hos meg selv. Går jeg ut så snurrer bare den ballen i øverste venstre hjørne og ingenting dukker opp.

Var til og med en tur i byen i dag, masse folk hadde samlet seg i parken og jeg slo på spillet for å endelig få noen pokeballer og pokemons, men neida... 

Mobilen, mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Aamu skrev:

Er 2km-egg sjeldne? Får bare 5km-egg, jeg (bortsett fra mitt første som det var en ussel weedle i :P ) 

Mens jeg får masse 2km, og hun over meg knapt får egg i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man lapras og snorlax i Oslo??? :(

Anonymkode: 36761...ef5

Det lurer jeg også på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, charactouy skrev:

Mens jeg får masse 2km, og hun over meg knapt får egg i det hele tatt ;)

Bare tilfeldig med andre ord :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Aamu skrev:

Mobilen, mest sannsynlig. 

Nei, det er spillet, veldig velkjent fenomen. Det morsomme er at noen gang løser det seg ved at man går på Google Chrome og leser avisen for så å gå tilbake til spillet.

12 timer siden, Polly Ester skrev:

Du kan se om noen av disse tipsene på denne nettsiden har, løser problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mest 5 km egg, men får jevnlig 2 km egg og. Så har stort sett 8, 5 km egg, og 1, 2 km egg. Har bare hatt 1, 10 km egg. Og jeg vil ha flere 10 km egg.

Ellers fanget jeg Meowth på do i natt. Var enkel å fange. Den hadde lav CP, så sikkert derfor. De jeg ikke klarer å fange, har høyere CP.

Jeg skal en tur til byen i dag, klekke noen egg, gå på poke stops, og fange pokemon. Håper på flere nye i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stort sett bare 5 km. egg. Har fått 2 2 km. egg og 1 eller 2 10 km. egg. Det er sistnevnte jeg helst vil ha, fra 2 km. eggene forventer jeg mest Pidgey, Weedle og Zubat :P 

Jeg har helt sluttet å fange de overnevnte, samt alt av fugler og larver. De er kjekke å ha dersom man skal bruke lucky egg og evolve for å få xp, men i og med at jeg har begrenset tilgang på baller gidder jeg ikke ta de siden jeg da må kjøpe baller nesten daglig (selv etter en runde i sentrum hvor det er Pokestop over alt får jeg ikke nok baller, men mye revive og potions, som jeg har alt for mye av i forhold til hvor sjelden jeg kjemper i gym) 

Har opplevd at selv Zubat og Pidgey med lav CP hopper ut av ballen gjentatte ganger. Jeg syntes det heller burde være vanskeligere å treffe enn at Pokemon hopper ut siden jeg da føler meg litt "lurt" i og med at ballene koster penger og jeg får såpass få på Pokestopene nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...