Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lurt å power up pokemon før man transferer de? For mer xp.

Anonymkode: b734f...a5c

Eg ville ikkje gjort det. Bruk heller stardust på dei du vil beholde. Dess meir du brukar power up, dess "dyrare" vert det. Så hadde ikkje kasta bort masse stardust på pokemon eg berre skulle sende vidare uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det noe å si hvilket angrep en pokémon har? Tenkte å gi tilbake en av de ørten Spearows jeg har, men noen har forskjellige angrep, hvordan er f.eks: 

Quick Attack Normal 10

Twister Dragon 25 

VS

Quick Attack Normal 10

Drill Peck Flying 40 

? Begge har CP 10 står det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
Et øyeblikk siden, Ardwinna skrev:

Ååå, det er sånne historier som får meg til å miste litt piffen på pokemonspilling... Skulle gjerne ha hatt sånne områder i nærheten. Nå har jeg brukt opp incensen min og og får stort sett bare pokemon jeg har i fra før når jeg klekker egg. 2km-egg har jeg nesten sluttet å klekke siden jeg stort sett bestandig får Weedle med lav CP.

Jeg kjørte innom to tette pokestop på tur hjem fra ei venninne og da fikk jeg fanget en Machop med bedre CP enn den jeg hadde i fra før. Det var jo litt gøy da. Mulig jeg kjører nedom sentrum når jeg skal ut og kjøre igjen om ei stund. Det er jo fint vær og jeg trenger å klekke et par-tre 5 km egg til.

Kjipt. Hadde noen slike dager etter hverandre hvor jeg bare fikk weedle, rattata og drowzee før ting plutselig tok seg opp. Er ikke i Oslo sentrum hver dag, men prøver å benytte anledningen til å spille når jeg er der alene. Virker litt som om det går i bølger, noen dager står de i kø, klare for å bli plukket opp, andre dager må jeg bruke femten baller på 20 CP zubater som ikke vil la seg fange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aamu skrev:

Har det noe å si hvilket angrep en pokémon har? Tenkte å gi tilbake en av de ørten Spearows jeg har, men noen har forskjellige angrep, hvordan er f.eks: 

Quick Attack Normal 10

Twister Dragon 25 

VS

Quick Attack Normal 10

Drill Peck Flying 40 

? Begge har CP 10 står det... 

Her har begge lik normal attack på 10. Forskjellen er attack nr to. Drill peck har 40, mens twister dragen bare har 25. Sånn sett så er jo den med 40 bedre, så her kan du jo velge bort den med lavest angrep med mindre den "lille" har angrep som ingen av dine øvrige har da. Uansett så er det ikke de fuglene man bruker i gym. Så spiller egentlig liten rolle kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ms. Steele skrev:

Her har begge lik normal attack på 10. Forskjellen er attack nr to. Drill peck har 40, mens twister dragen bare har 25. Sånn sett så er jo den med 40 bedre, så her kan du jo velge bort den med lavest angrep med mindre den "lille" har angrep som ingen av dine øvrige har da. Uansett så er det ikke de fuglene man bruker i gym. Så spiller egentlig liten rolle kanskje.

Tja.. ja, men man bruker dem vel i kamper og kan trene dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aamu skrev:

Tja.. ja, men man bruker dem vel i kamper og kan trene dem? 

Å bruke småfugler i kamper er som å skvette vann på gåsa. Man må ha Pokemon med CP nærmere 1000 og da tilhørende god hp for å ha muligheter. Ja, man kan bruke mange pokemon i en kamp, men disse fuglene gjør seg best for å samle xp og stardust. Det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Å bruke småfugler i kamper er som å skvette vann på gåsa. Man må ha Pokemon med CP nærmere 1000 og da tilhørende god hp for å ha muligheter. Ja, man kan bruke mange pokemon i en kamp, men disse fuglene gjør seg best for å samle xp og stardust. Det er i hvert fall min erfaring.

Ok, spørs vel litt hvem man kjemper imot og da, men takk for tips :) Jeg er litt samler og, men har 5 "Pidgeotto" og 15 "Pidgey", litt i overkant for meg også :) Hvilke Pokémons er verdt å samle på til kamp? Leste at vannpokémon er en av de beste typene, og at ild er svakest.. (Dvs at vannpokemon er veldig gode mot ild, mens ild tåler dem kjempedårlig.. ild er dog gode mot gress, men slik jeg forstod det er de fortsatt ikke like gode mot gress som vann er mot ild?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gult lag idag forresten, er blått og rødt overalt så jeg måtte trå til med gult. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aamu skrev:

Ok, spørs vel litt hvem man kjemper imot og da, men takk for tips :) Jeg er litt samler og, men har 5 "Pidgeotto" og 15 "Pidgey", litt i overkant for meg også :) Hvilke Pokémons er verdt å samle på til kamp? Leste at vannpokémon er en av de beste typene, og at ild er svakest.. (Dvs at vannpokemon er veldig gode mot ild, mens ild tåler dem kjempedårlig.. ild er dog gode mot gress, men slik jeg forstod det er de fortsatt ikke like gode mot gress som vann er mot ild?)

Denne har jeg kopiert herfra tidligere, men er kjekk å ha.

Endret av Ms. Steele
Vedlegg kommer ikke med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ms. Steele skrev:

Jeg var i byen i dag (Drammen) og det var faktisk tre-fire damer i godt voksen alder der som gikk alene og tydelig spilte i parken. Selv satt jeg på gresset og spilte som bare det mellom tre Pokestops :fnise: Kanskje det var en av dere jeg så? En hadde hund, mens en annen hadde treningstøy på seg. 

Så var det ei på ca 14-15 år som pekte litt diskret på meg og nikket i min retning mens hun tydelig hvisket til et par venner "se på hun gamla bak der som spiller" eller noe liknende. Så snudde de seg og smilte. Da sa jeg bare " Det er ganske vanlig, skjønner dere" :biggrin: Fikk bare til svar " ja, det er jo det". Ha ha, sikkert ironisk ment fra hennes side, men faktisk så ser jeg flere og flere voksne spillere. Riktignok ser jeg flest som prøver å spille litt i smug da. De er litt søte :tongue:

Det var ikke meg... hehe 

Jeg har ikke vært på Pokemonjakt på noen dager nå, og så bor jeg på andre siden av ælva så jeg har bare gått her foreløbig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut kl 14, kom inn igjen nå. Spiste med gubben på Yongatorget, strategisk plassert ved en lure. 

Har fått vanvittig mange Pokémon i dag, i Frognerparken ynglet de virkelig (og det var mange lures hele tiden...) Gått fra lvl 10 til lvl 14 i dag, klekket 4 5 km-egg, og har sluttet å fange "smårips" jeg ikke har bruk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, FarDareisMai skrev:

OK, da skal jeg kalle min førstefødte for Wigglytuff. Blir det tvillinger, så er det bare perfekt, Wigglytuff og Jigglypuff!!! Må bare finne den perfekte pokemannen i mitt liv, så kan vi sette i gang og spawne søte små pokemenner!!!!:strix::strix:

Vel, Hei der:natti:

Anonymkode: 2b30a...6d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er level 16, og nå går det såpass treigt med levlingen at jeg har med vilje samlet opp en hel duekleiv eller to, samt nok larver til å gi hvem som helst mareritt, bare for å masse-utvikle mens jeg har lucky egg aktivt. Har nok utviklinger til gode til å skaffe meg rundtom 30 000 XP på en halvtime. Skal samle litt mer før jeg setter i gang.

Forresten, hvis målet er å levle opp fort, så er det kjempenyttig å klekke 2 km egg siden man gjerne får mer enn tre candy sammen med pokemonen. Og man får gjerne Caterpie eller Pidgey, så totalt sett blir det mye XP av en av de luringene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zzyzx skrev:

Jeg er level 16, og nå går det såpass treigt med levlingen at jeg har med vilje samlet opp en hel duekleiv eller to, samt nok larver til å gi hvem som helst mareritt, bare for å masse-utvikle mens jeg har lucky egg aktivt. Har nok utviklinger til gode til å skaffe meg rundtom 30 000 XP på en halvtime. Skal samle litt mer før jeg setter i gang.

Forresten, hvis målet er å levle opp fort, så er det kjempenyttig å klekke 2 km egg siden man gjerne får mer enn tre candy sammen med pokemonen. Og man får gjerne Caterpie eller Pidgey, så totalt sett blir det mye XP av en av de luringene. 

Har du powra de opp før du evolver? 

Anonymkode: 27343...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har planer om å skaffe seg en Pokemon-tatovering? :fnise:

http://www.boredpanda.com/pokemon-tattoo-ideas/

Anonymkode: 39283...30f

Nr 4 var jo litt søt, da. 

Dwt forrige frisøren min hadde masse tattiser, veldig mye i pastellfarger. Som Hello Kitty, regnbuer og my little pony. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samlet opp en hel haug av pokemon for evolving, satte på et lucky egg og fikk hele 70 000 xp. Evolvet konstant i de tretti minuttene egget varte. Pidgey er helt genialt til det formålet, trenger bare 12 candies for å evolve. Evolvet rundt 20 stukker, pluss en hel haug andre. Da fikk jeg en del nye også, blant annet cloyster, gengar og gloom. Veldig fornøyd :laugh: Nå er jeg halvveis til level 23.

Nå sitter jeg her og venter på at at klokka skal gå, så jeg kan komme meg ut på dagens jakt. Har funnet ut at det er mange flere ute (naturlig nok) litt senere på dagen, og da er det mange flere lures og flere pokemon å fange. For et a-menneske som meg er det ren tortur, skulle helst sett at andre også vil ut i åtte-tiden :icon_lol: Tenkte å ta meg en tur til Munch-museet og Frognerparken, kanskje jeg stikker innom Vulkan også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går Pokemonjakten såpass treigt at det nesten blir litt kjedelig. Skal på landet i dag også, og der er det jo (nesten) ingen Pokemon, og får bare spilt i bilen på vei dit (og da forsvinner de før jeg rekker å trykke på de) Er tom for egg og fikk heller ingen i de få Pokestopsene jeg fikk stoppet innom i går. Fikk en Bellsprout og evolva en Nidoran til en Nidorina i går, samt fant en Golbat med nesten 600 i CP på soverommet og en Eevee på badet, men ellers lite hell. Det har vært Gastly-sesong her de siste dagene, da, så har fått en del av de, men ellers er det bare Pidgey, Zubat og Weedle og finne (og selv de stikker av!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har planer om å skaffe seg en Pokemon-tatovering? :fnise:

http://www.boredpanda.com/pokemon-tattoo-ideas/

Anonymkode: 39283...30f

Synes mange av de var fine. Og den full sleeven, var utrolig kul. Men har ingen planer om pokemon tatovering.

Her skal jeg og sønnen min ut, på pokemon jakt i byen. Så håper vi finner noe spennende. Og får mange baller, for nå forsvinner de raskt, da de er blitt vanskelige å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...