Gjest BabyBlue Skrevet 29. juli 2016 #941 Del Skrevet 29. juli 2016 43 minutter siden, Aamu skrev: Jeg unnskylder meg med at det var poppis da jeg var liten Synes det er koselig, jeg. Pikachu var favoritten min, og charmander. Og så hadde jeg Nidoking glinsekort. Det var stas husker jeg haha. Jeg hadde ninetales glinsekort som var min store stolthet, men den klarte fetteren min å bytte bort da han "lånte" kortene mine. Husker det fremdeles, sterke barndomstraumer altså Hadde jeg visst hvor mye enkelte av førstegenerasjonskortene er verdt per nå, så hadde jeg aldri spilt med de og byttet de vekk da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 29. juli 2016 #942 Del Skrevet 29. juli 2016 32 minutter siden, BabyBlue skrev: Det er det røde/rosa bæret som er i items Mener jeg fikk det fra level 1, men kan godt hende jeg tar feil. Man får det gjennom å levle opp og ta pokestop. Hvis du vil ha større sjanse for å fange en pokemon så bruker du den før du skal hive ballen. Du trykker på den i items når du skal fange pokemonen, så dukker den opp foran pokemonen, du trykker på den igjen også kommer det sånn rosa sky rundt pokemonen som gjør at den blir roligere. Også kaster du ballen. Jeg føler det funker for meg, spesielt om det dukker opp en pokemon med spørsmålstegn istedenfor CP (det tyder på at pokemonen har høy CP). Kombinerer man det med et bra kast og treffer den grønne ringen, pluss great ball, så er jeg mindre redd for at den skal bryte seg ut av ballen og stikke av Ok, takk Skal prøve det hvis jeg ser en jeg absolutt vil ha hehe. Siste som var vanskelig var en zubat, men var ikke akkurat lei meg for at den forsvant !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 29. juli 2016 #943 Del Skrevet 29. juli 2016 1 time siden, BabyBlue skrev: Jeg føler at Vulpix og pikachu er helt umulige å fange. Uansett om jeg kaster bra eller bruker razberry, så ender det 90% av gangene med at de rømmer fra meg. Skikkelig nedtur Jeg fant Pikachu helt tilfeldig mens jeg satt på i bilen til kjæresten, jeg fanget han på første (eller andre?) forsøk og uten razzberry. Har så langt ikke verken sett eller fanget Vulpix. Jeg var en liten tur nede i sentrum og da fanget jeg en dritdårlig Magikarp og en Eevee med nesten 260 CP. Den Eevee'n ble døpt Sparky og ble evolvet til en Jolteon med over 500 CP Yey!!! Ikke så verst siden jeg bare er på level 11 enda. Jeg skal ut ut senere og trø bortover veien så jeg får klekket flere egg. Bare synd jeg ikke får noen 10 km egg. I tillegg begynner alle de ekstra inkubatorene mine å bli oppbrukt Mulig jeg kapitulerer og kjøper flere. Eggklekking er liksom The Thing for oss på bygda som ikke finner pokemon i nærheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 29. juli 2016 #944 Del Skrevet 29. juli 2016 Æsj, har ikke noe razberry i items jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #945 Del Skrevet 29. juli 2016 Hva gjør jeg galt? Jeg fant de første som dukket opp, men har gått i 30 min i Oslo sentrum og ikke funnet fler! Anonymkode: 261f3...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 29. juli 2016 #946 Del Skrevet 29. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg galt? Jeg fant de første som dukket opp, men har gått i 30 min i Oslo sentrum og ikke funnet fler! Anonymkode: 261f3...513 Spillet kan ha hengt seg opp. Start på nytt ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #947 Del Skrevet 29. juli 2016 1 minutt siden, charactouy skrev: Spillet kan ha hengt seg opp. Start på nytt ☺ Det var det vøttu, tusen hjertelig! Anonymkode: 261f3...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 29. juli 2016 #948 Del Skrevet 29. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var det vøttu, tusen hjertelig! Anonymkode: 261f3...513 Bate hyggelig ☺ Det er igrunn første bud med all teknologi - funker det ikke så start på nytt. Ca 75% av tiden er dét alt som skal til 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 29. juli 2016 #949 Del Skrevet 29. juli 2016 Da har jeg og sønnen min, vært en tur i byen. Vi gikk vel minst 8 km, og ble registrert bare 3 km. Jeg vil klekke egg. Ellers så fikk vi akkurat Level 10, satte oss ned og brukte et Lucky egg, og evolva mange og rakk og fange noen og. Så var vi midt på Level 12. Men nå synes jeg at det blir så vanskelig å fange de. De hopper jo ut hele tiden. Bruker mye raspberry og. Jeg skal til byen igjen etterpå og, for må få handlet litt. Og skal gå litt rundt, for trenger flere baller, og jeg har 4 egg, som alle klekker om 2 km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 29. juli 2016 #950 Del Skrevet 29. juli 2016 I dag var det ikke særlig mye spennende å finne på Pokemonfronten. Trillet en tur i området men fant ikke noe spennende, bare en Gastly som jeg behøver flere av. Fikk noen baller på pokestop, men behøver egg! Kilometertelleren var ikke helt i vater heller, for jeg vet jeg gikk mye lenger enn jeg fikk uttelling for. Var noen hundre meter nedi gata her da jeg hadde 4,4 km på et 5 km egg så bestemte meg for å rusle hjem med litt omvei for å klekke egget. Da jeg var rett ved der jeg bor sto det fortsatt 4,4 km på telleren, så jeg ga opp og gikk inn. Restartet spillet etter jeg hadde fått hund og baby i hus og da sto det plutselig 4,9 km på telleren... Ingen stor sak å gå de siste 100 meterne, men orker ikke drasse med meg vogna ut igjen når jeg først har fått den inn Har bare to 5 km egg nå, et med 4,9 på og et med 4,3. Det blir ikke like motiverende å traske rundt så snart de er klekket, så håper jeg får flere snart. Jeg har såpass lite baller igjen (og lite lyst til å kjøpe flere) at jeg har sluttet å fange Pidgey, Weedle og Zubat. Vet de hjelper meg til å level opp, men siden jeg aldri kommer meg til sentrum hvor det er masse Pokestops må jeg kjøpe baller raskere enn jeg har lyst til hvis jeg tar de. I nabolaget her møtte jeg forresten på to små gutter som snakket om spillet. Han ene hadde telefonen fremme og forklarte for den andre hvordan man spilte. Jeg hadde lyst til å si til de at det var en Gastly nedi gata, men de var så opptatt med å snakke seg i mellom så det ble ikke noe av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. juli 2016 #951 Del Skrevet 29. juli 2016 16 timer siden, hog skrev: Ble misunnelig på Exeggcute! Jeg var skikkelig fornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. juli 2016 #952 Del Skrevet 29. juli 2016 6 timer siden, Zzyzx skrev: Det gjelder jo veldig mange av dem. Jeg sliter med å finne Charmander og Magikarp, men det er bare fordi jeg ikke er der det er mest av dem. Jeg får opprette fisketorg. Jeg kan knapt gå utenfor døra før jeg snubler i en Magikarp. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. juli 2016 #953 Del Skrevet 29. juli 2016 Et aldri så lite spørsmål. Jeg ser innimellom at det dukker opp et løpesymbol øverst i høyre hjørne av skjermen. Får man fler poeng hvis spillet registrerer at man løper, eller skjer det ikke noe som helst? Ser ikke helt for meg at jeg begynner å løpe rundt på vill pokémonjakt, men hvem vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolSistah Skrevet 29. juli 2016 #954 Del Skrevet 29. juli 2016 Det "løpesymbolet" tror jeg betyr at du kan avslutte det du driver med. Om du f.eks holder på å fange en pidgey, kan du gå ut av "kaste-ball-modus" og komme tilbake til vanlig modus (med gater og pokestops). Flere som merker at det er litt forsinkelse når man levler opp? Og vet dere om det man gjør blir registrert på det nye levelet, når man ikke har fått bonus og beskjed om det enda? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 29. juli 2016 #955 Del Skrevet 29. juli 2016 Fant en Eevee til i stua så nå har jeg en Jolteon og en Flareon 5 km egget mitt klekket og jeg fikk en Doduo, noe som er greit nok siden jeg behøver flere for å evolve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. juli 2016 #956 Del Skrevet 29. juli 2016 1 time siden, Cata skrev: Jeg får opprette fisketorg. Jeg kan knapt gå utenfor døra før jeg snubler i en Magikarp. Var en tur langs Akerselva i dag, så Magikarp fikk jeg massevis av (endelig, men er et stykke igjen til 400 drops likevel). Og her hjemme spawner det pokemons rett utenfor døra, det har til nå stort sett vært Drowzee. I dag ser det ut til å ha skiftet til Slowpoke, så jeg er fornøyd. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 29. juli 2016 #957 Del Skrevet 29. juli 2016 5 timer siden, BabyBlue skrev: Jeg hadde ninetales glinsekort som var min store stolthet, men den klarte fetteren min å bytte bort da han "lånte" kortene mine. Husker det fremdeles, sterke barndomstraumer altså Hadde jeg visst hvor mye enkelte av førstegenerasjonskortene er verdt per nå, så hadde jeg aldri spilt med de og byttet de vekk da jeg var liten. Her var det foreldrene mine som kasta alt sånt, jeg hadde også en sånn pokemonfigur som sa navnet sitt. Du vet, de med knapp, som gikk på batteri Før alt dette Pokemon go - greiene, så jeg pokemonkort i butikken. Kjente jeg ble litt nostalgisk Er nok litt hekta for alltid.. Tenk på han som husker at han kjøpte den første supermanntegneserien, og kastet den. Hehe, den er kjip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 29. juli 2016 #958 Del Skrevet 29. juli 2016 Er Abra noe bra? Vanlig å se? Har bare sett 1 og fanget 1. Men trenger mer abra-godteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2016 #959 Del Skrevet 29. juli 2016 Var heldig i dag, fikk tak i en Pinsir, 2 Ponyta, Charmander, Poliwhirl og Hitmonchan. Hadde ingen av dem fra før så er fornøyd! Pinsir er jeg glad for at jeg fikk etter at jeg brukte 3 timer i natt på å lete etter den Gikk dit på dagen igjen og vips så fant jeg den! Anonymkode: 7adf5...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 29. juli 2016 #960 Del Skrevet 29. juli 2016 Det er sjeldent at kilometermålingen går gradvis i spillet. Etter min erfaring står det på samme antall kilometer lenge får det plutselig gjør et hopp. En gang ga jeg opp å klekke et egg og gikk inn og satte meg i sofaen. Ei god stund etterpå klekket plutselig egget. Man må bare gå litt lengre enn det måleren tilsier og være tålmodig. Gjerne restarte spillet, så klekkes eggene etterhvert. Noen ganger tar det all evighet, i dag måtte jeg gå over 3 km for å få registrert 2 km Jeg slo på incense og lucky egg mens jeg gikk og klekket egg i dag, og til å begynne med fikk jeg fire Pidgeys på rad! Jeg trodde jeg skulle klikke i vinkel. Men for å bruke dem til noe fornuftig evolvet jeg liksågodt til en Pidgeotto selv om jeg hadde en fra før. Jeg fikk også fanget en gutte-Nidoran så jeg endelig kunne evolve til en Nidorino. De største overraskelsene var at jeg fikk en Mankey i ene egget og plutselig spawnet en Gloom i incense-røyken! Gloomen hadde godt over 500 CP, så den var jeg fornøyd med! Jeg har ikke funnet mer enn to Oddish, en fanget og en klekket ut av et egg, så det var jo fint å slippe å lete tulling etter Oddisher for å samle candy nok til å få en Gloom Nå er jeg level 12 og har endelig fått sånne Great Balls til å kaste på de skikkelig vrange pokemonsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå