Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
18 minutter siden, miss summers skrev:

Man skjønner at de prøver å få igang farta litt igjen, når man fanger Pikachu i egen stue (så sentralt bor jeg altså ikke) :)

Aldri tenkt at jeg burde ha Magicarp som buddy.... det må jeg jo gjøre nå, men når kommer den som oppgave?

Man skal evolve Magicarp til Gyarados som en del av oppgavene i nr 6 på Mythical Discovery.

9 minutter siden, padawan skrev:

Hvorfor skal dere ha Magicarp som buddy?

Se svaret over. Den krever jo 400 candy for å evolves, så i tillegg til å fange mange med pinap berry (da får man nå 12 candy istedenfor 3 normalt) er det greit å ha den som buddy. Nå trenger man bare å gå 500 meter for hver candy på den også.

ps8o0wygq0p01.jpg

Endret av Hanne67
Gjest padawan
Skrevet
2 minutter siden, Hanne67 skrev:

Man skal evolve Magicarp til Gyarados som en del av oppgavene i nr 6 på Mythical Discovery.

Se svaret over. Den krever jo 400 candy for å evolves, så i tillegg til å fange mange med pinap berry er det greit å ha den som buddy. Nå trenger man bare å gå 500 meter for hver candy på den også

Jeg har allerede 376 berries til Magicarp så sitter ganske godt i det foreløbig. Får vel bytte etterhvert, iallefall for en liten periode.

Skrevet

Wailmer skal også ha 400 candies... Så det er flere man må slite litt med fremover. Min forrige buddy var langt søtere enn den gale fisken som spreller ved beina mine nå. :P

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, miss summers skrev:

Wailmer skal også ha 400 candies... Så det er flere man må slite litt med fremover. Min forrige buddy var langt søtere enn den gale fisken som spreller ved beina mine nå. :P

Fordelen er at de ikke krever mer enn 1 km normalt, så det er enklere enn f.eks. 100 candy på en med 5 km som krav. 

Ja, irriterende med den sprellende fisken på skjermen. :P

Skrevet

For en dag. Jeg som har spilt siden starten har manglet flaut mange fra Gen1. På en liten gåtur i dag fikk jeg endelig nok candies til å evolve Blastoise, Muk og Exeggutor. Hadde ingen av disse fra før! Og i tillegg fikk jeg Moltres. :nigo:

Likevel, kan noen filleriste meg for at jeg ikke gadd å hive meg av bussen på feil stopp i går når jeg så denne?

7EA1E3B2-3D0F-43BF-B90F-B9F1B55AFEC7.thumb.png.7a9ceb52fd985906292d7adddbb6d266.pngJeg som ikke engang har Chansey... :( 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også vært med fra starten, men falt helt ut et helt år og begynte så vidt igjen i vinter. Så jeg mangler MYE fra Gen1. Det var så mye nytt når jeg begynte på igjen, og jeg forsto ikke halvparten. Man kan spinne og få baller på gym, noen pokestops har blitt gymmer og nye pokestops har dukket opp her jeg bor. Bare på en kort runde i dag fikk jeg mange nye :)

Må ut en tur etterpå og gå, kjenner at denne hekten er på vei tilbake :P

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg har også vært med fra starten, men falt helt ut et helt år og begynte så vidt igjen i vinter. Så jeg mangler MYE fra Gen1. Det var så mye nytt når jeg begynte på igjen, og jeg forsto ikke halvparten. Man kan spinne og få baller på gym, noen pokestops har blitt gymmer og nye pokestops har dukket opp her jeg bor. Bare på en kort runde i dag fikk jeg mange nye :)

Har hatt noen pauser på noen måneder her og der jeg også, samt at jeg aldri har vært noen hardcore spiller egentlig.

Nå mangler jeg «bare» Charizard, Sandslash, Dugtrio, Dodrio, Hitmonlee, Hitmonchan og Chansey (pluss regionals og legendaries) fra første generasjon. Krysser fingrene for å finne noen av dem under eventen.

Enig i at spillet begynner å bli morsommere igjen nå. Hjelper vel også at det er vår og lettere å komme seg ut. :P

Skrevet
1 minutt siden, Ambivalent skrev:

Har hatt noen pauser på noen måneder her og der jeg også, samt at jeg aldri har vært noen hardcore spiller egentlig.

Nå mangler jeg «bare» Charizard, Sandslash, Dugtrio, Dodrio, Hitmonlee, Hitmonchan og Chansey (pluss regionals og legendaries) fra første generasjon. Krysser fingrene for å finne noen av dem under eventen.

Enig i at spillet begynner å bli morsommere igjen nå. Hjelper vel også at det er vår og lettere å komme seg ut. :P

Jeg er egentlig veldig glad for det, trenger å komme meg ut og få både mosjon og luft. Så alt dette nye er bare gøy :) Såpass lite har jeg kunnet at jeg valgte buddy etter hvem som var søtest... :ninuskapus:

Du mangler ikke så mange sammenlignet med meg, spørs om jeg må ut enda mer :laugh:

Skrevet

Nå er det jo gøy å spille igjen. Jeg har vært litt til og fra helt fra starten og er nå på level 30. Disse oppgavene fikk meg til å være med på mitt første raid i dag. Juhu.

Men da kommer spørsmålet, siden en del av premien på oppgaven var 4000 stardust, hva i alle dager bruker man egentlig det til? Jeg har jo 450000 tusen av den fra før av.

Gjest padawan
Skrevet

Du bruker stardust til å evolve / utvikle Pokémonsene dine slik at de blir bedre til når du skal raude og sloss i gym.

Skrevet

Men er det ikke en mismatch mellom stardust og candies da? Jeg har jo evolvet og utviklet som bare det.

Gjest padawan
Skrevet

Du må ha X candies for å evolve men også startdust. Hvis stardust er bensinen er candies motoren på en måte.

Skrevet (endret)

Man bruker ikke stardust når man evolver, bare når man tar power up, - altså øker CP + får ca 1 HP. Man ser hvor mye man bruker når man går inn på hver pokemon. 

Candy er knyttet til hver pokemon, mens stardust er en felles pott.

Denne f.eks. bruker man 4000 stardust og 4 candies for hver power up. 50 candies for å evolve. Ellers lønner det seg å ta power up på de som er ferdig evolvet og har best appraisal.

Screenshot_20180411-192249.png

Endret av Hanne67
  • Liker 2
Skrevet

Ah, men du har jo også sjukt mye stardust

Skrevet
3 timer siden, miss summers skrev:

Jeg hadde også en lang pause men startet igjen i sommer og er hektet igjen nå. Nå synes jeg det er mye morsommere å spille når det kommer nye eventer og ikke minst med disse oppdragene. 😊

Skrevet
43 minutter siden, Macaroni skrev:

Ah, men du har jo også sjukt mye stardust

Jeg har vært utrolig gjerrig på det, og bare powret opp et par Snorlaxer, en Scizor og noen få til. Det var en periode jeg hadde så lite revive, så da powret jeg opp de for å slippe å bruke det de gangene de var slått ut av gym.

Skrevet
1 time siden, Katla80 skrev:

Jeg hadde også en lang pause men startet igjen i sommer og er hektet igjen nå. Nå synes jeg det er mye morsommere å spille når det kommer nye eventer og ikke minst med disse oppdragene. 😊

Sitat
Sitat

Vært ute i flere timer i dag og er snart på nytt level. Fått skikkelig juling på raid og det er så mange Pokémons overalt. Dette er veldig gøy :mynona:

• Liker 1
Skrevet

Lurer på en ting som noen kanskje vet, om man blir med på et raid, må man stå der med gymmen hele tiden eller kan man vandre videre mens man battler?  

Skrevet
1 time siden, Macaroni skrev:

Lurer på en ting som noen kanskje vet, om man blir med på et raid, må man stå der med gymmen hele tiden eller kan man vandre videre mens man battler?  

Man kan gå et lite stykke videre mens du sloss, men vinner du raidet og skal fange raidbossen, så får du ikke tak i den hvis du er for langt unna gymmen, jeg var ca 50 m unna en gym jeg vant her om dagen, men fikk ikke opp raidbossen som jeg skulle fange.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...