Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Incense bruker man til å tiltrekke seg pokemòn som allerede er i omårdet. Derfor anbefales det å gå rundt.

Anonymkode: 91194...667

Hvorfor fungerer det da i områder der det ellers ikke er en eneste Pokemon?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Hvorfor fungerer det da i områder der det ellers ikke er en eneste Pokemon?

De er der, men kanskje ikke så mange som på plasser med stor mobilaktivitet, der det er flest. Hørt om folk som var på vidda og brukte incense og fikk Pokemón :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De er der, men kanskje ikke så mange som på plasser med stor mobilaktivitet, der det er flest. Hørt om folk som var på vidda og brukte incense og fikk Pokemón :)

Så det du sier er at det er pokemon overalt, ikke bare der det i følge spillet skal være pokemon? Hvorfor finner man ikke disse uten incense hvis de er der?
Jeg synes jo nettopp det at folk får pokemon på vidda mens de bruker incense, er et greit bevis på at incense spawner frem pokemon helt tilfeldig selv om det ikke er pokemon der til vanlig. Spesielt dersom de får mer sjeldne pokemon.

Jeg ser jo det står på diverse nettsider at incense tiltrekker seg pokemon som er i nærheten men jeg skjønner bare ikke hvilken "nærhet" det menes da. Hvis det likevel er noen pokemon der man er, burde de jo av og til dukke opp uten incense også? :klo:

Jeg skjønner ikke'no.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man incense på pokestop? 

Anonymkode: 27343...942

Ja du kan få det, men er veldig lav % :)  Du kan få alt, bortsett fra lure module ^^
Fikk 1 igår + 3 greatballs. Er vel under 1% sjanse på å få lucky egg, incense og incubator x)

Fant ut etter å ha "campet" ett par pokestops i byen at jeg plutselig hadde 3 lucky eggs :fnise:  -Ikke hadde jeg levlet opp heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg kun har fått dem når jeg har levlet opp... Bruker dere dem i kombo med noe? Eller funker det like greit om man skal gå en lengre tur?

Anonymkode: d41f8...f88

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker incense bare når jeg skal gå tur. Det virker best når man er i bevegelse. Funker når man er i ro også, men da kommer de sjeldnere. Her om dagen fungerte det supert, men i dag kom det få Pokemon når jeg brukte incense, og dermed kastet jeg bort en :(  

Incense hjelper(normalt) her jeg bor, må gå en halv km før det begynner å dukke opp pokemons selv om jeg ser at de spawner i området. En sjelden gang dukker det opp noen på denne strekningen, menda er det alltid rotter, fugler og larver.

40 minutter siden, momo skrev:

Jeg har så mye revive og potion, og det tar opp mye plass. Og siden jeg bare er på Level 9, har jeg ikke noe bruk for det. Regner med at det er noe man får bruk for, da man skal sloss. Kan jeg slette de? Eller er det veldig dumt?

Jeg har lært at revive fungerer bare etter man har slåss i et fiendtlig gym. Jeg brukte alle jeg kunne av potions, revives og alt jeg hadde, også slettet jeg unna de potions som bare gir 20 hp, og en haug revives. Frigjorde på den måten plass til bedre ting. Fikk jo bare dette på pokestop når jeg trengte baller. Har nevnt det før, men virker som man får mest av det man har mye av :P

-

I dag har jeg evolvet alt jeg kunne, med Lucky egg, og nå er jeg kommet opp på level 18 woho. Klarte å transfer et par i slengen da, er så vant til å gjøre det :fnise: heldigvis var det en ratata, og en Zubat, så det var ingen krise. Fikk alle tre Evvene + en ekstra siden jeg hadde nok til å evolve fire. Den lot jeg være en surpise og da ble det en Jolteon av den :P

Når jeg var ferdig med å evolve hadde jeg igjen 10 min på egget. Siden jeg var veldig nærme level 18 så fant jeg ut at jeg skulle løpe ut for å fange Pokemon. Måtte nesten løpe 500 meter for å rekke til området hvor det er Pokemons for å få noen. Fikk et par, og kom meg også til et pokestop. Så begynte det å regne, store tunge dråper, så jeg begynte å snu og gå hjemover. Da dukket det opp en grå skygge. Måtte bare se om jeg kunne finne den, så jeg begynte å gå i motsatt retning, og lenger unna hjemme. Fant den og det var en Wartortle :PNår jeg hadde fått den så manglet jeg ca 300 poeng for å levle opp til 18. Siden det nesten sluttet å regne igjen så gikk jeg tilbake til pokestoppet, fikk fanget to pidgeons, og fikk levlet opp. Gikk så raskt jeg kunne hjemover og kom inn døra akkurat i det det begynte å styrtregne :fnise: Hva gjør vi ikke for Pokemon go dere?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ixnay skrev:

Har du fått vært og tatt over gymmen, appelsinjuice?

Jeg skjønte tydeligvis ikke hvordan det fungerte for det var en friendly gym (og tilfeldigvis den eneste hvor den/de som holdt gymmen hadde forholdsvis lav CP sånn at jeg hadde en sjanse til å vinne) Vant mange ganger men fikk jo (selvsagt) ikke gymmen. Tenkte da at jeg kanskje måtte sette igjen en Pokemon der for å ta over gymmen, med det resultatet at jeg måtte kjempe mot min sterkeste Pyro (og tape :P ) 

Ser nå at gymmen jeg satte igjen Pyro på har blitt tatt av en annen farge men begge Pokemonene som vokter den har 1600+ i CP så da er det vel ikke så mye vits... 

Fant en Koffing ved garasjen i sta, og har også evolva en Nidoran til en Nidorino, en Rattata til Raticate, en Metapod til Butterfree samt at jeg fikk en Psyduck og en Tentacool i egg og fant en Seaking og en Squirtle til, så alt i alt har det vært en produktiv dag :fnise: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, appelsinjuice skrev:

Jeg skjønte tydeligvis ikke hvordan det fungerte for det var en friendly gym (og tilfeldigvis den eneste hvor den/de som holdt gymmen hadde forholdsvis lav CP sånn at jeg hadde en sjanse til å vinne) Vant mange ganger men fikk jo (selvsagt) ikke gymmen. Tenkte da at jeg kanskje måtte sette igjen en Pokemon der for å ta over gymmen, med det resultatet at jeg måtte kjempe mot min sterkeste Pyro (og tape :P ) 

Ser nå at gymmen jeg satte igjen Pyro på har blitt tatt av en annen farge men begge Pokemonene som vokter den har 1600+ i CP så da er det vel ikke så mye vits... 

Fant en Koffing ved garasjen i sta, og har også evolva en Nidoran til en Nidorino, en Rattata til Raticate, en Metapod til Butterfree samt at jeg fikk en Psyduck og en Tentacool i egg og fant en Seaking og en Squirtle til, så alt i alt har det vært en produktiv dag :fnise: 

En god pokemon dag det der :P

Nei, de der gym greiene er ikke bare bare.

Hvis du sloss på et friendly gym gir du det høyere prestige, som bidrar til økt level på gymmet som igjen gjør at det blir plass for flere pokemon for å forsvare gymmet (det derfor du kan komme over gyms hvor du ikke får sette igjen en pokemon), så det er positivt å sloss (trene) på friendly gyms (selv mot seg selv). Men ble litt overrasket første gang jeg innså at jeg skulle slåss med min egen Pokemon jeg også, altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Jeg mista Pikachu!!!! :cry3::trist:

Der dukket han opp igjen og jeg greide å fange han med en superball og et razzberry! :duskedame:

Endret av *Micki*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ixnay skrev:

Jeg bruker incense bare når jeg skal gå tur. Det virker best når man er i bevegelse. Funker når man er i ro også, men da kommer de sjeldnere. Her om dagen fungerte det supert, men i dag kom det få Pokemon når jeg brukte incense, og dermed kastet jeg bort en :(  

Incense hjelper(normalt) her jeg bor, må gå en halv km før det begynner å dukke opp pokemons selv om jeg ser at de spawner i området. En sjelden gang dukker det opp noen på denne strekningen, menda er det alltid rotter, fugler og larver.

Jeg har lært at revive fungerer bare etter man har slåss i et fiendtlig gym. Jeg brukte alle jeg kunne av potions, revives og alt jeg hadde, også slettet jeg unna de potions som bare gir 20 hp, og en haug revives. Frigjorde på den måten plass til bedre ting. Fikk jo bare dette på pokestop når jeg trengte baller. Har nevnt det før, men virker som man får mest av det man har mye av :P

-

I dag har jeg evolvet alt jeg kunne, med Lucky egg, og nå er jeg kommet opp på level 18 woho. Klarte å transfer et par i slengen da, er så vant til å gjøre det :fnise: heldigvis var det en ratata, og en Zubat, så det var ingen krise. Fikk alle tre Evvene + en ekstra siden jeg hadde nok til å evolve fire. Den lot jeg være en surpise og da ble det en Jolteon av den :P

Når jeg var ferdig med å evolve hadde jeg igjen 10 min på egget. Siden jeg var veldig nærme level 18 så fant jeg ut at jeg skulle løpe ut for å fange Pokemon. Måtte nesten løpe 500 meter for å rekke til området hvor det er Pokemons for å få noen. Fikk et par, og kom meg også til et pokestop. Så begynte det å regne, store tunge dråper, så jeg begynte å snu og gå hjemover. Da dukket det opp en grå skygge. Måtte bare se om jeg kunne finne den, så jeg begynte å gå i motsatt retning, og lenger unna hjemme. Fant den og det var en Wartortle :PNår jeg hadde fått den så manglet jeg ca 300 poeng for å levle opp til 18. Siden det nesten sluttet å regne igjen så gikk jeg tilbake til pokestoppet, fikk fanget to pidgeons, og fikk levlet opp. Gikk så raskt jeg kunne hjemover og kom inn døra akkurat i det det begynte å styrtregne :fnise: Hva gjør vi ikke for Pokemon go dere?

Haha, jeg småjogget et par runder rundt i kvartalet i pøsregnet for å klekke egget mitt :laugh: fikk en ny en (lickitung) så da gjorde det ikke så mye at jeg ble klissvåt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har fått Pikachu, sønnen min vil så gjerne ha den. Men han var fornøyd med at moren hans, hadde skaffet Meowth. I morgen så blir det igjen, jeg som skal ut å lete alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drasset hunden med meg ut på tur i øspøs regn :fnise: Manglet 800 meter på et egg og 1.2 km på et annet. Fikk Doduo i det første egget, som jeg ikke hadde fra før, og en Abra i det andre slik at jeg fikk evolva til en Kadabra som jeg heller ikke hadde fra før, ellers var turen temmelig fruktløs. Fant et par Eevee men ellers bare fugler, larver og flaggermus. Hadde egentlig ikke tenkt til å gå mer enn de 800 meterne jeg manglet på det ene egget siden det regna så mye, men så dukket Pikachu opp på nearby listen min! Og Ponyta. Trasket opp og ned alle gatene i nabolaget her på jakt etter Pikachu og den var øverst på lista over Pokemon som var i nærheten før den forsvant... :P 

Litt skuffende egentlig, for det var 4 Pokémons jeg ikke hadde fra før på nearby listen, men jeg fant ingen av de selv om jeg brukte insence og trasket opp og ned alle gatene i nærheten her i nesten en time. Jaja, fikk litt trim i alle fall da. Hunden begynner å syntes det blir litt vel mye trim om dagen :P:fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, momo skrev:

Heldige dere som har fått Pikachu, sønnen min vil så gjerne ha den. Men han var fornøyd med at moren hans, hadde skaffet Meowth. I morgen så blir det igjen, jeg som skal ut å lete alene.

Jeg fant han og fanget ham langs veien mens jeg satt på i bilen til kjæresten! Litt morsomt å fange pokemon i 70-80 km/t!
Men jeg mistet en Jynx i dag... Jeg traff to ganger men hun hoppet ut av ballen igjen begge gangene og andre gangen forsvant hun i en røysky. Ergelig! :(

Kjenner at jeg blir litt oppgitt over at 99% av pokemon jeg enter fanger eller klekker ut har så lav CP, selv om jeg går opp i level! Så langt er Poliwrath med 447 CP den beste jeg har og de fleste pokemon jeg får har rundt 150 - 200 CP. Det er jo skikkelig pinglete i forhold til alle de andres pokemon med 1000-1500 CP.
Og så vil jeg ha flere 10km-egg! Har så langt bare fått ett.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg fant han og fanget ham langs veien mens jeg satt på i bilen til kjæresten! Litt morsomt å fange pokemon i 70-80 km/t!
Men jeg mistet en Jynx i dag... Jeg traff to ganger men hun hoppet ut av ballen igjen begge gangene og andre gangen forsvant hun i en røysky. Ergelig! :(

Kjenner at jeg blir litt oppgitt over at 99% av pokemon jeg enter fanger eller klekker ut har så lav CP, selv om jeg går opp i level! Så langt er Poliwrath med 447 CP den beste jeg har og de fleste pokemon jeg får har rundt 150 - 200 CP. Det er jo skikkelig pinglete i forhold til alle de andres pokemon med 1000-1500 CP.
Og så vil jeg ha flere 10km-egg! Har så langt bare fått ett.

Hvilket Level er du på? Min med høyest CP, har bare 217. Men jeg er bare på Level 9. Typisk og miste de man vil ha. Synes ofte det dukker opp en jeg ikke har, på bussen. Og kommer den seg ut, etter jeg har tatt den, så forsvinner den stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, momo skrev:

Hvilket Level er du på? Min med høyest CP, har bare 217. Men jeg er bare på Level 9. Typisk og miste de man vil ha. Synes ofte det dukker opp en jeg ikke har, på bussen. Og kommer den seg ut, etter jeg har tatt den, så forsvinner den stort sett.

Jeg har nettopp kommet til level 11. Mulig jeg er i overkant utålmodig men jeg vil ha skikkelig gode pokemon! Orker snart ikke flere åmer, fugler og flaggermus med knapt 50 CP! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på level 12 og har bare rett over 700 cp på det høyeste. Lite vits i å kjempe i gymmer mot Pokemons med 1700 i cp da! 

Leste nettopp en artikkel (i Nettavisen, tror jeg det var) om hvorfor man burde slette Pokemon Go, og den hadde faktisk et poeng. "Jeg vil ikke huske sommeren 2016 som da jeg spilte Pokemon" sto det, pluss at det alltid vil være noen som er bedre enn deg på det så man kan ikke vinne :P Men trim får man jo da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg har nettopp kommet til level 11. Mulig jeg er i overkant utålmodig men jeg vil ha skikkelig gode pokemon! Orker snart ikke flere åmer, fugler og flaggermus med knapt 50 CP! :kjefte:

Husk at pidgey, caterpie og weedle er verdt sin vekt i gull (xp). Det anbefales virkelig å spare alt av stardust til du er rundt 20 i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, hog skrev:

Husk at pidgey, caterpie og weedle er verdt sin vekt i gull (xp). Det anbefales virkelig å spare alt av stardust til du er rundt 20 i det minste :)

Joda, jeg tar jo det jeg får, om ikke annet så for xp og ekstra candy. Det eneste jeg ikke gidder å ta så ofte er Zubats, for det ender bare med at jeg bruker opp halve arsenalet med pokeballs på én forbaska flaggermus med lav CP.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ardwinna skrev:

Joda, jeg tar jo det jeg får, om ikke annet så for xp og ekstra candy. Det eneste jeg ikke gidder å ta så ofte er Zubats, for det ender bare med at jeg bruker opp halve arsenalet med pokeballs på én forbaska flaggermus med lav CP.

Jeg brukte nesten 70 baller av varierende kvalitet på en bat i dag.. :plystre:

...som endte med å stikke av :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...