Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er bare på Level 9, men klekker jo bare larver ut av eggene. Blir jo så skuffet hver gang. Var en tur i byen, men fanget ikke så mange, var der mest for å samle opp baller, og få gått noen kilometer. Så skal nok jeg ut med sønnen min en tur og, han er på jakt etter Pikachu. Men han finner vi ikke, og klekker han heller ikke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, novo skrev:

Hvor mange forskjellige pokemon har folk funnet til nå :)?

79 :)

Anonymkode: d41f8...f88

Gjest FarDareisMai
Skrevet

Aker brygge er perfekt for pokemonjakt! Lures og pokestop i kø og masse fine vannpokemons. Men hvis det er noen her fra team  Valor, så pils, kom og hjelp meg mot alle de blå og gule! Vi trenger litt balanse her!!! 

Skrevet
1 minutt siden, Edie skrev:

Hvordan velger man lag? 

Jeg ser at de sier litt om hvert lag når jeg trykker på en gym, men kan liksom ingenting. Har det egentlig noe å si? Er noen av fargene bedre for visse pokemontyper?

Når man kommer i level 5 får man valg mellom 3 lag :) Lagene "kjemper" mot hverandre om gymmer for øyeblikket, men utviklerene har sagt det kommer mer lagbaserte saker snart!

Skrevet
Et øyeblikk siden, novo skrev:

Hvor mange forskjellige pokemon har folk funnet til nå :)?

Er på 79 så langt :)

Et øyeblikk siden, Edie skrev:

Hvordan velger man lag? 

Jeg ser at de sier litt om hvert lag når jeg trykker på en gym, men kan liksom ingenting. Har det egentlig noe å si? Er noen av fargene bedre for visse pokemontyper?

Akkurat nå har det ingenting å si hvlket lag du velger, annet enn at det kan være lettere å ta over gymmer dersom dere er flere på samme lag. Det er derimot snakk om at hvilket lag man er på skal få større betydning i senere oppdateringer, men så vidt jeg vet er det ikke bekreftet hva slags fordeler dette er.

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, *Micki* skrev:

Sikkert flaks for mange at spillet kom ut i ferien :) hvis man ikke er på reise er det gjerne endel timer å slå i hjel. Du får kanskje mer incense når du levler opp, samme med lures :) hvilket level er du på?

Hehe, er ikke ferie her som i Norge. Jeg hadde siste eksamen i dag og noen fellesferie eksisterer ikke :P Jeg er bare på level 9, lol. Men skylder på at jeg har brukt 10-11 timer på skolen hver dag fram til i dag!

Skrevet

Har funnet 36, er bare på Level 9.

Gjest *Micki*
Skrevet
29 minutter siden, Fnisu skrev:

Hehe, er ikke ferie her som i Norge. Jeg hadde siste eksamen i dag og noen fellesferie eksisterer ikke :P Jeg er bare på level 9, lol. Men skylder på at jeg har brukt 10-11 timer på skolen hver dag fram til i dag!

Åja det er jo litt kjedelig å ikke ha ferie der, men sikkert fint å være i utlandet :) gratulerer med overstått eksamen forresten! 

Når man begynner å evolve de dyrene man kan og bruker et lucky egg samtidig går det fort oppover :)

Skrevet

En ting jeg har lurt på. Hva betyr det når pokemonene har en blå aura rundt seg (I fanget lista, ikke pokedexen.)? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, appelsinjuice skrev:

Hvordan i huleste tar man egentlig over en friendly gym? Er nå ved gymmen og har vunnet ørti kamper uten å få tatt over gymmen. Tenkte kanskje jeg måtte assign en av Pokemonsene mine til gymmen for å ta den over siden den var friendly, men resultatet ble jo bare at jeg må sloss mot min sterkeste Pyro, og gymmen er jo fortsatt ikke min. Også har jeg ikke Pyroen min :/ 

Vet ikke helt men tror ikke det er så lurt å prøve å ta en friendly gym for da senker du prestige pointsa til gymmen, prøv heller å vente til en annen farge tar den så du kan sloss mot dem eller til det er en ledig plass når din farge har tatt gymmen. Da setter du igjen en pokemon slik du har gjort som er med på å forsvare gymmen. Du eier liksom aldri en gym helt alene, men har du den med høyest CP får den kroneplass.

Anonymkode: 4b486...ad3

Skrevet
3 minutter siden, Fiolinisten skrev:

En ting jeg har lurt på. Hva betyr det når pokemonene har en blå aura rundt seg (I fanget lista, ikke pokedexen.)? 

Det betyr at de er nylig fanget. Sorterer du listen etter "recent" så ser du det tydelig :)

2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Hvordan i huleste tar man egentlig over en friendly gym? Er nå ved gymmen og har vunnet ørti kamper uten å få tatt over gymmen. Tenkte kanskje jeg måtte assign en av Pokemonsene mine til gymmen for å ta den over siden den var friendly, men resultatet ble jo bare at jeg må sloss mot min sterkeste Pyro, og gymmen er jo fortsatt ikke min. Også har jeg ikke Pyroen min :/ 

Hvis du slåss og vinner (mot én Pokémon, ikke nødvendigvis alle som er i gymmen) mot en gym av samme farge som deg, så øker du prestige points til den gymmen. Oppe til venstre står det hvor mange poeng gymmen har, og hvor mange den trenger for å komme i nytt level. Når gymmen øker i level økes også antall Pokémon som kan forsvare den. Når den øker i level og det er en ledig plass kan du plassere en Pokémon på knappen nederst til venstre når du er inne på gymmen :)

• Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet
3 minutter siden, Kragebein skrev:

Det betyr at de er nylig fanget. Sorterer du listen etter "recent" så ser du det tydelig :)

Hvis du slåss og vinner (mot én Pokémon, ikke nødvendigvis alle som er i gymmen) mot en gym av samme farge som deg, så øker du prestige points til den gymmen. Oppe til venstre står det hvor mange poeng gymmen har, og hvor mange den trenger for å komme i nytt level. Når gymmen øker i level økes også antall Pokémon som kan forsvare den. Når den øker i level og det er en ledig plass kan du plassere en Pokémon på knappen nederst til venstre når du er inne på gymmen :)

Så det gjelder faktisk å slåss mot sin egen farge?? Det var ikke jeg klar over! 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, *Micki* skrev:

Så det gjelder faktisk å slåss mot sin egen farge?? Det var ikke jeg klar over! 

Ja, slåss du mot en gym så styrker du den og gjør den vanskeligere å ta over :) Vi har gjort dette masse med gymmen ved jobb.

Endret av Kragebein
  • Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet
Et øyeblikk siden, Kragebein skrev:

Ja, slåss du mot en gym så styrker du den og gjør den vanskeligere å ta over :)

Men hva hvis man vinner over alle i gymmen i samme farge? Blir de hivd ut?

Skrevet
Et øyeblikk siden, *Micki* skrev:

Men hva hvis man vinner over alle i gymmen i samme farge? Blir de hivd ut?

Nei, ingen blir kastet ut om man vinner mot noen i samme farge. Ingenting skjer med de, men gymmen får mer prestige jo flere Pokémon man vinner over.

• Liker 1
Gjest *Micki*
Skrevet
1 minutt siden, Kragebein skrev:

Nei, ingen blir kastet ut om man vinner mot noen i samme farge. Ingenting skjer med de, men gymmen får mer prestige jo flere Pokémon man vinner over.

Flott! :) tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg fikk Pikachu i dag! Han var blant garasjene i borettslaget jeg bor i. Gikk på'n helt tilfeldig. Lykkelig nå! 

• Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet
1 time siden, Rosalie skrev:

Hvilke egenskaper er best å slåss mot en hypno med?

Tror bare du må prøve deg litt frem med forskjellige pokemon du har. Er det en du sliter med å ta? :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kragebein skrev:

Kan andre se at man kjemper mot /el . trener på gymmen?

Anonymkode: d41f8...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...