Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Gikk ut i strålende solskinn for det var lure på nærmeste PokéStop. Fikk ti min, litt påfyll til ryggsekken og et par Pokémon der, ruslet glad og fornøyd mot neste PokéStop. Og hele himmelen åpnet seg. Høljregn! Løp til neste PokéStop, for der kunne jeg være under tak. Men været ble ikke bedre, og jeg innså at jeg bare fikk bli klissblaut. Vel hjemme var jeg blaut som ei drukna katte, men fikk med meg tre nye Pokémon på vei hjem.

Jeg syns også spillet henger seg ofte, og må restarte til en stadighet. Første halvtimen pleier å gå greit, men så begynner iFonen å tulle. Selve spillet henger ikke, den varsler om nye Pokémon og registrerer kilometer, men skjermen henger seg opp. Kjedelig å måtte restarte til en stadighet.

Endret av Rosalie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet man hvilken pokemon som er best? Det at man kan rangere de på ulike måter i kartoteket; etter siste fanget, navn, hp, cp, nummer (#), osv. Hva er hp? Er det de med høyest cp som er ? Det er jo ikke nødvendigvis de med høyest nummer i pokédexen..

Og hvorfor har like figurer ulik cp? Hva gjør man med det? Når og hvorfor burde man evolve?

Og hva er forskjell på evolve og power up?

Sorry for veldig mange spørsmål... Det er jo flaut hvor gøy jeg synes dette er og vil veldig gjerne lære! :)

Endret av Edie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som sliter med at telefonen fort henger seg opp - bruker dere battery saver? I såfall, skru det av, så funker det bedre. I hvertfall min og samboers erfaring :P

14 minutter siden, Edie skrev:

Hvordan vet man hvilken pokemon som er best? Det at man kan rangere de på ulike måter i kartoteket; etter siste fanget, navn, hp, cp, nummer (#), osv. Hva er hp? Er det de med høyest cp som er ? Det er jo ikke nødvendigvis de med høyest nummer i pokédexen..

Og hvorfor har like figurer ulik cp? Hva gjør man med det? Når og hvorfor burde man evolve?

HP er helsepoeng, mens CP er kamp-poeng.

Hvilke pokemon som er best kommer blant annet på hvilken du møter. Ild er mye bedre mot gress enn motsatt, feks.

Man evolver fordi man vil ha en sterkere og bedre pokemon, og når du bør gjøre det kommer vel litt an på hva du selv tenker. Ikke helt "inn" i når det er best selv, men har forstått det slik at jo høyere level du har, så får du sterkere pokemon, og da lønner deg seg å evolve de med høyest CP, for da blir de enda sterkere :)

Og hva er forskjell på evolve og power up?

Evolve, da utvikler du pokemonen slik at den blir en ny pokemon. Pidgey blir f.eks til Pidgeotto når du evolver. Mens power up, da blir pokemonen sterkere

Sorry for veldig mange spørsmål... Det er jo flaut hvor gøy jeg synes dette er og vil veldig gjerne lære! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Appen henger om jeg går med telefonen i hånda, ligger den i lomma eller veska henger den ikke. 

Fikk to nye i egg i dag, og en ny midt på gata. Jeg får flest nye når jeg ikke er ved pokestops... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, momo skrev:

Jeg har med meg sønnen min på 9 år da, men i morgen har jeg et møte i byen. Og er mange stops på veien dit, må gå sånn 2 km. Så regner vel med at jeg kommer til å gå litt tidlig, og spille alene da. Er tidlig på morgningen da, så får satse på at tenåringene sover da. I byen her er det veldig mange spillere.

Jeg syns ikke det er så ille på Pokestops egentlig. Blir mer flau på Gyms der alle kan se at det er meg som trykker som en gal på telefonen ;) Gamla som fighter liksom... :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Jeg syns ikke det er så ille på Pokestops egentlig. Blir mer flau på Gyms der alle kan se at det er meg som trykker som en gal på telefonen ;) Gamla som fighter liksom... :P 

Ja, er kanskje litt verre der. Kjemper ennå ikke, er bare på Level 7. Ene pokestoppet i byen i dag, så var det vel sånn 20 tenåringer samlet, som satt rundt. Da følte jeg meg litt som gamla. Og har ennå ikke sett noen godt voksne, gå uten barn. Men jeg er så hekta, at skal jeg ut og gå, så spiller jeg og.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, *Micki* skrev:

De fleste bensinstasjoner er gull når det kommer til pokemons også! Det mysser av dem på de fleste jeg har vært på, så ikke la sjansen gå fra deg :laugh: tenkte jeg skulle ut å traske litt nå straks selv.

Det har du sannelig rett i! Jeg parkerte et stykke unna bensinstasjonen for å gå hele runden med pokestops og finne pokemon rundt i byen. Da jeg gikk forbi bensinstasjonen fikk jeg en Magneton! :hoppendeglad: Ikke allverdens høy CP men jeg ble strålende fornøyd! Etter å ha trasket rundt på jakt rundt hele byen og stort sett bare funnet fjørti Pidgeys, Zubats, Spearows og Weedles, ga jeg opp og gikk tilbake til bilen. Da jeg parkerte ved pumpa på bensinstasjonen fikk jeg en Meowth, som jeg ikke hadde i fra før! Så ja, bensinstasjoner er fine plasser å jakte pokemon på! :nigo:

Klekket et par egg også men det var ikke særlig stort utbytte. En Caterpie og en Venonat... Men gikk nå opp til level 9 i løpet av turen og fikk mitt første lucky egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der klekket det plutselig et til egg mens jeg satt i ro i sofaen! Ut kom en Voltorb! :biggrin: Enda en jeg ikke hadde i fra før! Jippi!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som sliter med å finne Pokemons som er enkle å "evolve" når man har kommet litt opp i levelene? Trasker og trasker men finner stort sett Pokemons som er vanskelige å fange. Bruker fort en 5-8 pokeballer på hver :fnise: Er snart på level 20.

Anonymkode: d41f8...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket på incence, og fanget en pidgey, zubat, 2 stk weedle. Det er flere i nærheten, men har ikke mer batteri :P ! 

Anonymkode: 8387d...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av disse er best å evolve?

Ponyta med CP 363 og angrepene Tackle - 12 og Flame Charge - 20

Ponyta med CP 122 og angrepene Tackle - 12 og Fire Blast - 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Nidoran i 5 km. egget jeg klekket tidligere i dag. Ikke så veldig spennende, men men. Fant ingenting spennende på lufteturen med hunden siden spillet klikket hele tiden, men fant tre Eevee på kjøkkenet da jeg laget middag så jeg fikk nok candy til å evolve en til en Pyro. 

Fant også en Gastly på kjøkkenet men den forsvant i løse lufta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

De kuleste jeg har fanget nylig må være Jynx, Omanyte, Dratini og.... Vulpix :rodmer: Jeg har fått den opp flere ganger, men hver gang stakk den av etter ett kast eller noe. Endelig har jeg den i samlingen min. Hater Electrode, den ser så selvgod ut. Har et 10 km egg som snart klekker, gleder meg til å se hva jeg får :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titania skrev:

Til de som sliter med at telefonen fort henger seg opp - bruker dere battery saver? I såfall, skru det av, så funker det bedre. I hvertfall min og samboers erfaring :P

Takk for tips, jeg håper det vil bli bedre nå. Har nettopp vært på tur med datteren min og spillet hang seg opp heeeeeele tida. Restartet spillet mange ganger.

Ene gangen den hang seg opp var da egget ble klekket. Og jeg fikk da ikke sett hva som skjedde etterpå. Det var dumt. Så da begynte jeg på ny klekkerunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Polly Ester skrev:

Takk for tips, jeg håper det vil bli bedre nå. Har nettopp vært på tur med datteren min og spillet hang seg opp heeeeeele tida. Restartet spillet mange ganger.

Ene gangen den hang seg opp var da egget ble klekket. Og jeg fikk da ikke sett hva som skjedde etterpå. Det var dumt. Så da begynte jeg på ny klekkerunde. 

Dersom du går på ballen og deretter på Pokemon og sorter på Recent får du se hva som kom ut av egget.

Jeg fikk en Eevee i 10 km-egget mitt. Hadde bare to fra før, så veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, Rosalie skrev:

Dersom du går på ballen og deretter på Pokemon og sorter på Recent får du se hva som kom ut av egget.

Jeg fikk en Eevee i 10 km-egget mitt. Hadde bare to fra før, så veldig fornøyd med det.

Takk :) 

Da ser det ut som jeg fikk en Krabby med CP55. Vet ikke om det er noe å rope hurra for?

Før i dag fikk jeg en Cloyster med CP204, det er visst den beste jeg har. Er det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man egg? Er det happy egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man egg? Er det happy egg? 

Du får det på pokestops. For å sjå om du har nokre egg allereie, trykker du på pokeballen, så på pokemon, og deretter på "eggs". Om det er egg der, kan du trykke på eit av dei, og så på "Start incubation". :)

Og nei, lucky egg er eit item du får når du levlar opp, og som gjev deg dobbel xp i ein halv time. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...