Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Gjest Kaida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man unnskylde seg? Holder det ikle bare å spørre? Eller prøve seg frem/lese seg opp slik vi andre gjør. 

Anonymkode: 6b3f2...aec

Men selv synes du det er helt greit å lage flere innlegg med klager over at du synes noen virker tiltaksløs og unnskylder seg for mye. For det er jo ikke irriterende for noen å lese, når de kommer hit for å diskutere Pokemon Go. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er ekstremt fasinerende dette! Spiler ikke selv, men er jo fantastisk at folk går flere mil og sitter i parken i flere time for å spille. 

BTW: hvorfor sitter noen i flere timer på samme sted? Så artikkelen i Aftenposten, der folk hadde rigget seg med stol og greier. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Spørsmål. Har nå endt opp med et par bra Pokémons og vil sette dem ut på et par gym. Hvis jeg setter ut en på et gym, må jeg fysisk være der, eller kan jeg legge dem igjen og bare gå hjem? Hvis da noen andre utfordrer det gymmet, eller vil trene, kan jeg da sloss mens jeg er et annet sted? Litt dustete formulert, men håper dere skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kaida skrev:

Men selv synes du det er helt greit å lage flere innlegg med klager over at du synes noen virker tiltaksløs og unnskylder seg for mye. For det er jo ikke irriterende for noen å lese, når de kommer hit for å diskutere Pokemon Go. :vetikke:

Skjønner godt at det er irriterende, men er vel ikke mindre irriterende at du svarer meg? Jeg hadde vært ferdig etter første posten om ikke det ble kommentert videre.

Anonymkode: 6b3f2...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

...

BTW: hvorfor sitter noen i flere timer på samme sted? Så artikkelen i Aftenposten, der folk hadde rigget seg med stol og greier. :)

Noen steder har du tilgang på flere pokestops samtidig, spesielt med lures er dette attraktive steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Dumt spm kanskje; jeg har mange like Pokémons, mener noen sa jeg kunne "bytte" de inn for å få andre. Men kan jeg det? Har evolved noen, men de blir til de samme tingene :klo:

Er det nå jeg skal si "jeg er helt ny på dette"? :laugh: hehe, neida - bare erter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan uttales lure? 🙈 

Er det på engelsk som cure? 

Anonymkode: 27343...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Spørsmål. Har nå endt opp med et par bra Pokémons og vil sette dem ut på et par gym. Hvis jeg setter ut en på et gym, må jeg fysisk være der, eller kan jeg legge dem igjen og bare gå hjem? Hvis da noen andre utfordrer det gymmet, eller vil trene, kan jeg da sloss mens jeg er et annet sted? Litt dustete formulert, men håper dere skjønner? 

Du må fysisk være der for å sette ut, men du kan gå når du har gjort det. Den blir der til andre utfordrer Pokemonen din. Den sloss av seg selv. Du vil se når den har besvimt eller har blitt svekket ved at den grønne linjen under den har blitt grå (altså når du er inne på dine Pokémons). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, canacas skrev:

Dumt spm kanskje; jeg har mange like Pokémons, mener noen sa jeg kunne "bytte" de inn for å få andre. Men kan jeg det? Har evolved noen, men de blir til de samme tingene :klo:

Er det nå jeg skal si "jeg er helt ny på dette"? :laugh: hehe, neida - bare erter :P

Du kan transfere de, men da får du ikke noen tilbake. Når de evolver en bestemt pokemon er det bare en annen den kan bli (unntatt evee-er som kan bli 3 ulike). Tror ikke det er mulig å bytte pokemon, det er en av tingene folk savner å kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du overfører dem til professoren får du én candy som du kan bruke til å evolve andre av samme type. Kan det ha vært det de mente? 

Anonymkode: b084a...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, canacas skrev:

Det er evolve de mener ja, da blir de en sterkere bedre utgave. F.eks så har weedle denne utviklingen 

Noen kan utvikles to ganger som weedle, andre bare en gang. Virker som det varierer mellom 12, 50, 100 og 400 for å evolve ulike pokemons...

I dag har jeg nådd level 14 :danse:

Vant et gym to ganger, første gang rakk jeg ikke plassere en pokemon der før et annet lag hadde tatt den. Andre gang rakk jeg å sette inn en pokemon, men det gikk fem minutter før jeg hadde fått den igjen :fnise:  Var så heldig å bli stående i en litt lang kø og vente akkurat innenfor radiussen av et gym :)

Så Pikazhu også (eller, så at han skulle være i nærheten), men kunne ikke gå fra køen for å finne ham :icon_frown: Håper jeg finner ham snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å evolve gjør ikke at de blir til de samme tingene. Da har du heller trykket på "power up", som gjør de sterkere. Noe du ikke burde, da du burde spare på stardust til du har høyere level. 

Når du transfer noen, så får du en stk candy tilhørende nettopp den pokemonen som kan brukes til både power up og evolving. Noen har to nivå, noen har tre. Finnes også noen som ikke kan evolves, jeg har feks. Scyther som er helt alene og ikke kan evolves. 

Anonymkode: ee5b6...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å evolve gjør ikke at de blir til de samme tingene. Da har du heller trykket på "power up", som gjør de sterkere. Noe du ikke burde, da du burde spare på stardust til du har høyere level. 

Når du transfer noen, så får du en stk candy tilhørende nettopp den pokemonen som kan brukes til både power up og evolving. Noen har to nivå, noen har tre. Finnes også noen som ikke kan evolves, jeg har feks. Scyther som er helt alene og ikke kan evolves. 

Mente at de jeg har mange av vil "evolve" til det samme. Fikk lyst til å heller bytte de ut :)

Finner mange hjemme hos meg selv. Virker som at det kommer nye for hvert level jeg får, men noen gjengangere henger med fortsatt. Bor ikke sentralt nok for de mer eksotiske virker det som. Og de har blitt flinke til å stikke av også. Var ikke slik i starten, er spillet snilt i starten kanskje? 

Må ut og finne pokestops i morgen, har flere egg som trenger noen kilometer også. Blitt hekta tror jeg :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor er det ingen. På en uke har jeg funnet tre og to av dem er like. Dritkjipt!

Anonymkode: f3aa2...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at de jeg har mange av vil "evolve" til det samme. Fikk lyst til å heller bytte de ut :)

Finner mange hjemme hos meg selv. Virker som at det kommer nye for hvert level jeg får, men noen gjengangere henger med fortsatt. Bor ikke sentralt nok for de mer eksotiske virker det som. Og de har blitt flinke til å stikke av også. Var ikke slik i starten, er spillet snilt i starten kanskje? 

Må ut og finne pokestops i morgen, har flere egg som trenger noen kilometer også. Blitt hekta tror jeg :rodme:

Ah, slik å forstå! Jeg evolver uansett jeg, for å få mer xp og komme høyere opp i level. Og så transfer jeg tilbake etterpå, og evolver en ny neste gang jeg har nok candy. 

Har hørt de blir vanskeligere å fange jo høyere level man har. Først nevnte noen at det gikk på cp'en til pokemonen, men min erfaring er at nå med høyere level så er også de kjipe med 50-60 i cp vanskelige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, visningsnamn skrev:

Hvordan er det dette fungerer? Kan jeg risikere å få fremmede folk på verandaen fordi det gjemmer seg en pokemon der?

I teorien ja, men folk flest holder seg unna private steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, VinterSnø skrev:

Du kan transfere de, men da får du ikke noen tilbake. Når de evolver en bestemt pokemon er det bare en annen den kan bli (unntatt evee-er som kan bli 3 ulike). Tror ikke det er mulig å bytte pokemon, det er en av tingene folk savner å kunne gjøre.

Det er flere enn evee som kan bli tre. Blant annet squirtle, bulbasar, charmander, pidgey, poliwag og caterpie. Her er det en fin oversikt: http://pokemondb.net/evolution

Anonymkode: 9301b...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere enn evee som kan bli tre. Blant annet squirtle, bulbasar, charmander, pidgey, poliwag og caterpie. Her er det en fin oversikt: http://pokemondb.net/evolution

10 timer siden, VinterSnø skrev:

Oi, jeg misforstod deg kanskje. Du mente vel at når den evolver kan den bare bli én bestemt type, ikke at den ikke kan evolve flere ganger. Beklager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...