Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hvilken app er det? 

Regner med Ab tenkte på når pogo appen foreslår hvem som skal i kamp.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men curveball... den gjør pokemons lettere å fange? Får ikke poeng for den. Lærte meg det nettopp

Anonymkode: e8266...a6b

Det øker sjansen ja, og du skal få 10 xp for det på oppsummeringsskjermen hvis gjort riktig. Det kan virke som den ikke alltid registrerer curveballs da men.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, hog skrev:

Regner med Ab tenkte på når pogo appen foreslår hvem som skal i kamp.

Det øker sjansen ja, og du skal få 10 xp for det på oppsummeringsskjermen hvis gjort riktig. Det kan virke som den ikke alltid registrerer curveballs da men.

Må ha vært det som skjedde, for jeg fikk bare 100 poeng for å ha fanget pokemonen. Med curveball. Men jeg fikk den i hvert fall, var bare en weedle, men jeg skal prøve meg på større ting når jeg ser dem..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hvilken app er det? 

Ja, som Hog skriver tenkte jeg på Pokemon Go-appen. Når du går inn på en gym så velger den jo for det, eller kommer med et forslag til hvem som skal kjempe. Jeg godtar ofte det forslaget :) Bytter ikke om med mindre jeg plutselig tenker meg noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som Hog skriver tenkte jeg på Pokemon Go-appen. Når du går inn på en gym så velger den jo for det, eller kommer med et forslag til hvem som skal kjempe. Jeg godtar ofte det forslaget :) Bytter ikke om med mindre jeg plutselig tenker meg noe helt annet.

Ok :) Jeg bytter som regel ut, men trenger å lære meg meg mer om hvilke mot hvilke etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Ok :) Jeg bytter som regel ut, men trenger å lære meg meg mer om hvilke mot hvilke etc.

Jeg sliter fortsatt med å pugge det ;) Men husker at vann er svak mot gress og elektrisk, i det minste. Og at ild er svak mot vann. Men ellers glemmer jeg.. pugge, pugge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ønsker meg for å gidde å fortsette å spille er flere pokestops (og gjerne flere pokemon i øde områder, takk!). Bor i en litt perifer bydel, men er mye ute og går med appen på (så jeg klekker mye egg, i det minste). En vanlig dag går jeg ca halvannen mil, og da går jeg bare forbi 2 pokestop (til sammen 8 ganger, tur/retur og tur/retur). Blir ikke mye baller av sånt! Får fylt opp bagen når jeg er innom sentrum, men der er jeg ikke SÅ ofte.

Så Gen 2 trenger ikke komme enda for min del, men flere pokestops hadde gjort seg. 

Anonymkode: b83b9...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ønsker meg for å gidde å fortsette å spille er flere pokestops 

Det er ikke helt usannsynlig at kan skje snart... Operation portal recon er vel snart ferdig tror jeg. 

Mange av dere vet sikkert ikke hva OPR går ut på, men det handler kort fortalt om at de mest aktive spillerne i Ingress er med på å se over forslag til portaler og stemmer over de. Det som gjør det interessant er at alle pokestops i pogo er basert på portaler fra Ingress. 

Litt mer detaljer her: https://techcrunch.com/2016/11/17/niantics-invite-only-portal-recon-tool-lets-players-vote-new-real-world-locations-into-ingress/

Alternativt snakker Nick (Trainer tips på youtube) litt om det her fra ca 15min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hog skrev:

Det er ikke helt usannsynlig at kan skje snart... Operation portal recon er vel snart ferdig tror jeg. 

Mange av dere vet sikkert ikke hva OPR går ut på, men det handler kort fortalt om at de mest aktive spillerne i Ingress er med på å se over forslag til portaler og stemmer over de. Det som gjør det interessant er at alle pokestops i pogo er basert på portaler fra Ingress. 

Litt mer detaljer her: https://techcrunch.com/2016/11/17/niantics-invite-only-portal-recon-tool-lets-players-vote-new-real-world-locations-into-ingress/

Alternativt snakker Nick (Trainer tips på youtube) litt om det her fra ca 15min.

Æsj da...
Er ingen som er lvl 16 i min "by" -De fleste, HELE 4 spillere er mellom 6-8..
Tror ikke det hjelper oss så særlig mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hog skrev:

1.5 mill fra 35 til 36 :ler: Ganske vanlig i spill at det kreves stadig mer når man nærmer seg de siste levlene. 

Det var ikke det jeg spurte om heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Brimi skrev:

Det var ikke det jeg spurte om heller :P

Vel, til det du spurte om er det vel strengt tatt ikke ujevnt, men en eksponentiell kurve? Det ser i hvert fall slik ut, uten at jeg har regnet på det for å verifisere. 

Edit; Noen andre har selvfølgelig regnet på det http://imgur.com/a/whksc

Endret av hog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde fem 10km til klekking samtidig pga XPen, og fikk schyter i 3 av dem, da ble jeg sinna! Har nesten 150 candies nå. Hat. Tok bare vare på en schyter også, resten gikk rett i kverna.

Hoi! Hvor da?

Anonymkode: 76f3f...12a

Scyther kan være god å ha til vi kan evolve til Scizor når gen 2 kommer.....en vakker dag....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brimi skrev:

Det samme tenkte jeg! Fra 28 til 29 gikk det opp fra 300 000 til 350 000, mens fra 30 til 31 så er det 500 000 -.- Hvorfor er det så ujevnt hvor mye XP man må ha for å levle? 

Ja si det, skal vel være vanskeligere etterhvert, er vel kanskje normalt i slike spill, er ikke noe spill menneske, så jeg vet ikke, det er jo såpass tøft her i pogo at når man er på level 37, så er man omtrent halvveis til level 40......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hog skrev:

1.5 mill fra 35 til 36 :ler: Ganske vanlig i spill at det kreves stadig mer når man nærmer seg de siste levlene. 

Fikk begge ja. Jeg hadde bare sett en wild før, men klekket 3 tidligere. 

Og nå er det en Blastoise på solsiden... 

Mye bra hos deg skjønner jeg, kjekt det :)

Var en tur innom småbyen i formiddag, var en del karper og Goldeen, og en som ikke er så vanlig, nemlig Jiglybuff, har fanget tre av de den siste halvtimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link, skal sjekke ut ;)

Kjipe er når man skal "gymme" og det blir vapp mot vapp! Ofte det skjer, siden jeg gjerne lar appen velge hvem jeg skal bruke i kamp, og da kommer Aquaman (min beste vapp) opp, selv om det er vannpokemons der :frkk:

En annen jeg har stor suksess med er Exeggutor. CP 1847, best IV. Ikke best moveset (1/2), men den er veldig god.

Når du får opp Vap mot Vap, så kan du bytte ut den vapen du sloss med, har du valgt en gress/electric  pokemon blant dine seks utvalgte, så kan du du bytte ut vapen med en som er bedre mot Vap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hog skrev:

En kan vel også sende inn forslag om pokestop, at man tar et bilde av en statue, bygning osv, og sender det til Niantic, men det blir for komplisert for meg som egentlig ikke har greie på slike datagreier.....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag drifter GPSen så gæli at spilleren min har gått to km mens mobilen har ligget helt stille på pulten på jobb. Kjekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser på SilphRoad at det er lagt inn flere gymmer og Pokestops nå, har ikke sett noe nytt her, noen som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

I dag drifter GPSen så gæli at spilleren min har gått to km mens mobilen har ligget helt stille på pulten på jobb. Kjekt.

Det er mye! Her var jeg glad, fikk 300 m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Taperen skrev:

Leser på SilphRoad at det er lagt inn flere gymmer og Pokestops nå, har ikke sett noe nytt her, noen som har?

Ikke sett noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Taperen skrev:

Ingen nye her i området iallefall. Skulle gjerne hatt en i hagen 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...