Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

9 timer siden, aicelain skrev:

I dag har jeg hatt flaks. Jeg fant nemlig en vill Dragonite :alice:. Min aller første og med god CP og Wonder :nordvesta:. Jeg sto der midt i parken og sa "dragonite YES!" Sammen med smågutter på 8-10 år som tydligvis også var på pokemon jakt :ler:da ble jeg litt flau  :blush: tillegg fant jeg på samme turen tre ville Wonder  Dratini :laugh: hatt skikkelig flaks da. 

I går tok jeg en pokegym ved siden av en parkeringsplass. Ante fred og ingen fare. Plutselig kom det en godt voksen mann (ca 40år)fra en av bilene mot meg og stirra og spurte hva som fikk en voksen kvinne til å spille et barnespill :icon_frown: jeg spurte hva som fikk en voksen mann til å plage en voksen kvinne. Da sa han at jeg så tåpelig der jeg sto og måtte se å bli voksen og få nå fornuftig å gjøre  :hakeslepp: Merkelig.. de fleste voksne sier de er imot mobbing, likevel mobber de!

flere som har opplevd å bli plaget fordi dere spiller? Ser ikke hva som er galt å spille det. Mange voksne sitter jo innendørs og spiller spill. 

IMG_0241.PNG

Så kult med vill Dragoite! Herregud, hva folk skal legge seg opp i. Har ikke opplevd kommentarer fra fremmede, men har noen venner som mener jeg erhekt håpløs som fortsatt spiller:fnise: Syns nå ikke det er noe særlig bedre å ligge hjemme under pleddet å se på Netflix hele dagen, men men. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mormont skrev:

Så kult med vill Dragoite! Herregud, hva folk skal legge seg opp i. Har ikke opplevd kommentarer fra fremmede, men har noen venner som mener jeg erhekt håpløs som fortsatt spiller:fnise: Syns nå ikke det er noe særlig bedre å ligge hjemme under pleddet å se på Netflix hele dagen, men men. 

Det er liksom allment akseptert og "voksent" å se på TV. Merkelig tankegang noen folk har ja 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, aicelain skrev:

...

I går tok jeg en pokegym ved siden av en parkeringsplass. Ante fred og ingen fare. Plutselig kom det en godt voksen mann (ca 40år)fra en av bilene mot meg og stirra og spurte hva som fikk en voksen kvinne til å spille et barnespill :icon_frown: jeg spurte hva som fikk en voksen mann til å plage en voksen kvinne. Da sa han at jeg så tåpelig der jeg sto og måtte se å bli voksen og få nå fornuftig å gjøre  :hakeslepp: Merkelig.. de fleste voksne sier de er imot mobbing, likevel mobber de!

...

pokemon-582x435-300x224.jpg

Gratulerer med dragonite!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting angående cp. Det er vel egentlig nesten bare iv som gjelder? Cp blir liksom litt ubetydelig.. la oss si jeg fanger en squirtle på level 0-1 med cp på 10. Og en med cp på 500, men som er på en høyere level/har høyere power. Det blir vel ett fett? Forskjellen er at man må bruke stardust på å "powre" pokemonen med lav cp? Jeg vet at ingen pokemons har det samme utgangspunktet, men en pokemon  med cp 10 og best iv er vel mer verdt enn en pokemon med cp 500 og verst iv? Bare noe å tenke på før de med lav cp blir kasta 

Endret av Aamu
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aamu skrev:

Jeg lurer på en ting angående cp. Det er vel egentlig nesten bare iv som gjelder? Cp blir liksom litt ubetydelig.. la oss si jeg fanger en squirtle på level 0-1 med cp på 10. Og en med cp på 500, men som er på en høyere level/har høyere power. Det blir vel ett fett? Forskjellen er at man må bruke stardust på å "powre" pokemonen med lav cp? Jeg vet at ingen pokemons har det samme utgangspunktet, men en pokemon  med cp 10 og best iv er vel mer verdt enn en pokemon med cp 500 og verst iv? Bare noe å tenke på før de med lav cp blir kasta 

Husk at du bruker candy i tillegg til stardust. Er ikke så nøye for f.eks Eevee, der man gjerne finner tonnevis med candy, men litt verre med Lapras o.l. (Ja, jeg har både Lapras og Dragonite med cp under 150 :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hog skrev:

Husk at du bruker candy i tillegg til stardust. Er ikke så nøye for f.eks Eevee, der man gjerne finner tonnevis med candy, men litt verre med Lapras o.l. (Ja, jeg har både Lapras og Dragonite med cp under 150 :ler: )

Jepp, må jo i så fall velge noen som er av den typen man gjerne ser og fanger, så man kan få tak i candy til å "powre" dem. Når vi snakker om Eevee, jeg gleder meg til å se de nye versjonene! Sparer opp candy allerede. Har vel 37 :P 

Stod at når de nye 100 kommer, vil det bli vanskeligere å finne de "gode gamle" (som f.eks Eevee), men vi får se. Mange mener at det vil slippes i puljer også, litt som med babyene. 

..Og min Dragonite har vel cp på 44. Fanget den vill. Så har sånne jeg og. Min (eneste) Lapras er litt bedre da :)

Endret av Aamu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Aamu skrev:

Jepp, må jo i så fall velge noen som er av den typen man gjerne ser og fanger, så man kan få tak i candy til å "powre" dem. Når vi snakker om Eevee, jeg gleder meg til å se de nye versjonene! Sparer opp candy allerede. Har vel 37 :P 

..

Heh, jeg mangler en god vaporeon og jolteon enda. Evolvet 12 vaporeons, alle har fått samme moveset.. Random my ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hog skrev:

Heh, jeg mangler en god vaporeon og jolteon enda. Evolvet 12 vaporeons, alle har fått samme moveset.. Random my ass.

Jeg har noen som er veldig gode i gym, særlig én Vaporeon jeg har er veldig god, vinner lett. Cp på over 2000, men den har ikke best moveset. Tror mye kommer an på spilleren og, hvor rask man er og strategi i gymmen. Nå skulle det kanskje komme mulighet for å spille player vs player, det kunne vært interessant, selv om jeg ikke tror jeg hadde blitt med på det da. Med mindre man spiller uten å måtte møte opp selv. Kleint å spille mot en 11-åring liksom hehe. 

Jolteon har jeg ingen særlig gode av jeg heller, men de er vel kanskje ikke gode? Sånn uansett. Virker som om vannpokemons liksom er de beste? 

Er det mye Eevee hos deg? Her krydde det en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aamu skrev:

Jeg har noen som er veldig gode i gym, særlig én Vaporeon jeg har er veldig god, vinner lett. Cp på over 2000, men den har ikke best moveset. Tror mye kommer an på spilleren og, hvor rask man er og strategi i gymmen. Nå skulle det kanskje komme mulighet for å spille player vs player, det kunne vært interessant, selv om jeg ikke tror jeg hadde blitt med på det da. Med mindre man spiller uten å måtte møte opp selv. Kleint å spille mot en 11-åring liksom hehe. 

Jolteon har jeg ingen særlig gode av jeg heller, men de er vel kanskje ikke gode? Sånn uansett. Virker som om vannpokemons liksom er de beste? 

Er det mye Eevee hos deg? Her krydde det en periode.

Jolteon er den kraftigste elektriske angriperen. Elektrisk er veldig bra mot vanntyper, så du kan knuse en Vaporeon på 3000 med en Jolteon på ~2000. 

Det er en god del Eevee her, men sjelden jeg finner dem med god IV. 

Klekket en Snorlax isted :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hog skrev:

Jolteon er den kraftigste elektriske angriperen. Elektrisk er veldig bra mot vanntyper, så du kan knuse en Vaporeon på 3000 med en Jolteon på ~2000. 

Det er en god del Eevee her, men sjelden jeg finner dem med god IV. 

Klekket en Snorlax isted :bolledeig: 

Min beste Jolteon er denne. Ikke prøvd den mot Vaporeon :) Den har ikke full pott, men... Så det mangler jeg og.

Jolteon.png

Kult med Snorlax!!  Mangler den. Fikk kid-versjonen av Magmar i forrige 10 km-egg... ikke så fornøyd med det for å si det sånn :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man Jolteon? Når jeg evolverer Evee får jeg Vaporeon. Har en "wonder" med water gun 6 og aqua tail 45, cp1381. Regner med den er bra? Ellers evolvet jeg en "wonder" elekid til electabuzz og samme med picachu til raichu. Min snorlax er dum, men han er stor og søt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aamu skrev:

Min beste Jolteon er denne. Ikke prøvd den mot Vaporeon :) Den har ikke full pott, men... Så det mangler jeg og.

...

Kult med Snorlax!!  Mangler den. Fikk kid-versjonen av Magmar i forrige 10 km-egg... ikke så fornøyd med det for å si det sånn :raven:

Selv om den ikke er ideel, vil den Jolteonen der spise opp vanntyper. Jeg hadde ikke brukt stardust/candy på den dog. 

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Hvordan får man Jolteon? Når jeg evolverer Evee får jeg Vaporeon. Har en "wonder" med water gun 6 og aqua tail 45, cp1381. Regner med den er bra? Ellers evolvet jeg en "wonder" elekid til electabuzz og samme med picachu til raichu. Min snorlax er dum, men han er stor og søt :ler: 

Beste defensive moveset, på en offensiv Vaporeon vil du ha hydro pump som charge move. Et triks som kan brukes en gang for å få "styrt" utvikling av Eevee er å skifte navn på dem. Rainer for Vaporeon, Sparky for Jolteon og Pyro for Flareon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk min første dratini i dag, hylte nesten der jeg satt på bussen. Den spawnet et sted det er masse dritt til vanlig, så det var morsomt! Det hjalp på en blåmandag som det her. 

Anonymkode: d52be...e22

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, hog skrev:

Selv om den ikke er ideel, vil den Jolteonen der spise opp vanntyper. Jeg hadde ikke brukt stardust/candy på den dog. 

Beste defensive moveset, på en offensiv Vaporeon vil du ha hydro pump som charge move. Et triks som kan brukes en gang for å få "styrt" utvikling av Eevee er å skifte navn på dem. Rainer for Vaporeon, Sparky for Jolteon og Pyro for Flareon.

I min mening er det ikke feilfritt med disse navnskiftene. Sparky og Pyro går hver gang, men Rainer funker aldri for meg i hvert fall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så gnien på det, bruker det opp hele tiden jeg:laugh: Derfor jeg har så lite. Har jeg 20 000, bruker jeg det opp på å øke styrken til div. Leser at andre har 300 000 osv. Går ikke her :rodme:

Jeg vil prøve den da, om jeg ser en vannpokemon i rødt eller blått lag eie en gym.. Blir artig å se hvordan det går. Jeg synes ikke mine har vært særlig bra i gym (Jolteon altså). Magneton har jeg og, den funker helt ok. 

Jeg synes ikke det å skifte navn har funka i det siste? Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I min mening er det ikke feilfritt med disse navnskiftene. Sparky og Pyro går hver gang, men Rainer funker aldri for meg i hvert fall. 

Det skal bare fungere 1 gang 

Anonymkode: 6b3f2...aec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, det eneste som er bekreftet at skal funke er en gang for hver. Har sett folk som sier det funker hver gang for dem, men for min del funket det bare på de første. (Som jeg kastet bort på dårlige eevee før jeg forsto særlig av spillet...)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, synes det er vanskelig å lære moveset så fint med tips. 

Jeg leste at navnebytte virket for noen, men ikke alle. Men mulig det virker én gang på alle tre :vetikke: Må uansett finne en ny god Evee først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal bare fungere 1 gang 

Anonymkode: 6b3f2...aec

Ah ok, skal definivt spare da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt å power up disse? 

Raichu 974 cp, Thunder Shock 5, Brick Break 30 -"wonder"

Electabuzz  984 cp, Thunder Shock 5, Thunder 100 - "wonder" 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...