Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, boblevann skrev:

Gir det mer XP for å transfere si Pidgeot enn Pidgey? 

Evolving gir xp,  ikke transfer.  Men siden jeg har så mye candy så bare evolver jeg pidgey før de går i bosset,  fordi det gir jo 500 xp for en evolve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Silfen skrev:

Evolving gir xp,  ikke transfer.  Men siden jeg har så mye candy så bare evolver jeg pidgey før de går i bosset,  fordi det gir jo 500 xp for en evolve. 

Samme her. Kunn for XP.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye Pidgey-candy sa du?:fnise: Har ikke giddet å ta en evolvingrunde siden november, dette er resultatet :laugh:

image.jpeg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎01‎.‎2017 den 4.49, AnonymBruker skrev:

Personlig er jeg for lat til å gidde sjekke moveset, IV osv selv, så jeg bruker bare en app som sjekker alt sånt for meg (tar screenshot av pokemonen og legger det til i appen).

Anonymkode: 4188e...116

Hvilken app er det? Bruker mye tid på å sjekke IV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Mormont skrev:

Mye Pidgey-candy sa du?:fnise: Har ikke giddet å ta en evolvingrunde siden november, dette er resultatet :laugh:

image.jpeg

Oi! Skal innrømme at jeg ofte lar dem gå. De vil jo aldri inn i ballen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, boblevann skrev:

Gir det mer XP for å transfere si Pidgeot enn Pidgey? 

Du burde samle mange pidgeys og evolve en hel haug med xp egg. Ingen vits i å evolve hele veien, bare de som koster 12 candy.

2 timer siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvilken app er det? Bruker mye tid på å sjekke IV...

Jeg bruker Poke Genie (til iOS).

Anonymkode: 4188e...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aamu skrev:

Ny spiller sa du? Har spilt siden 25.7.16 og er på level 25😂😂😂 har på følelsen av at jeg spiller litt lite 

Jeg startet 19/7 og er nesten halvveis i level 24 ;) Bor øde til og må kjøre til sentrum for å snurre pokestops, ta over gyms eller fange pokemon, så jeg spiller nok en del mindre enn mange andre. Nå når det er så innigranskauen kaldt (16 minus i dag) blir det mindre klekking enn vanlig også. I går gikk jeg freidig ut i vinterværet og trodde isotights med ulltights under var nok klær nedover bena, men da jeg var på tur hjem fra klekketuren var jeg så kald på lårene at jeg var følelsesløs i huden! :Knegg: Neste klekkerunde skal gjennomføres med vinterbukse på, for man kan jo ikke risikere frostskader av pokemonspillinga :P

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere penger på pokemon? Og hva kjøper dere? Jeg hadde egentlig bestemt meg fra starten av om å ikke bruke penger, men kjenner at det frister nå. Har få baller og bare en inkubator + brukt opp alle Lucky eggs :/ 

Anonymkode: 679ce...308

Jeg hadde i utgangspunktet forbasket meg på at jeg skulle spille uten å svi av penger, men når pokeballene tar slutt, eggene hoper seg opp og desperasjonen etter nye pokemon vokser, så er det ikke så lett å holde på prinsippene lenger... :phaedra: Jeg har svidd av mest på inkubatorer og incense, men har også i noen svake øyeblikk kjøpt baller.

I dag klekte to egg mens jeg gikk innom kjøpesenteret og da fikk jeg min andre pokebaby, Pichu nr 2. Da fikk jeg nok candy til å evolve en jule-Raichu bare på gøy. Typisk at når man endelig får babypokiser så får man flere av samme type, men jaja. Jeg skal ikke klage etter å ha ventet så lenge. Det andre egget inneholdt Zubat nr hundreogfjørti... :raven:Det BØR komme muligheter for å evolve til Crobat når neste runde med pokiser kommer ut! Jeg er dritlei Zubat i egg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aamu skrev:

Fikk sandshrew idag :)  fikk sandslash i 5 km egg og utviklet til sandshrew. Cp 1314. Men hvordan er movesettet til denne?

2017-01-05 14.22.17.png

Fikk også Aerodactyl i 10 km egg. Cp 1546 :)  Hadde den fra før, da, men den jeg hadde fra før hadde bare cp på 415😂

Moveset er vel det beste for Sandslash.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aamu skrev:

Oi! Skal innrømme at jeg ofte lar dem gå. De vil jo aldri inn i ballen :)

pidgey, weedle og caterpie fanger jeg på bekostning av nesten alt annet. Jeg droppet å ta en ivysaur på vei til jobb i dag, fordi det sto to pidgey ved siden av den. Rett og slett pga. de er enkle å fange og billigste evolves.

4 timer siden, Rosalie skrev:

Ikke fått en eneste baby. Teite greier.

Jeg mangler bare igglybuff, men har blitt like irritert for hver jeg har fått. Liker ikke konseptet med "devolutions", og synes det bare er en "se så søt" gimmick.

1 time siden, Zzyzx skrev:

Jupp. Tenkte du også ville like å høre at nå har jeg samlet sett under 100 poke, great og ultraballs. Startereventen tar på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, starterne er urimelig vanskelige å fange. CP 31 Charmander? Joda, fint det, hvis den bare gidder å bli i ultraballen!

Endret av Zzyzx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hog skrev:

pidgey, weedle og caterpie fanger jeg på bekostning av nesten alt annet. Jeg droppet å ta en ivysaur på vei til jobb i dag, fordi det sto to pidgey ved siden av den. Rett og slett pga. de er enkle å fange og billigste evolves.

Gjør du det, altså? De er da ikke enkle å fange, i det hele tatt, kaster alltid bort 2-6 baller PER Pidgey.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Zzyzx skrev:

Ja, starterne er urimelig vanskelige å fange. CP 31 Charmander? Joda, fint det, hvis den bare gidder å bli i ultraballen!

Jeg synes det, merkelig nok, oftere fanges pokemon i de vanlige ballene mine enn i ultra/great balls. Vet ikke hvorfor, men tror navnet på ballene har mindre å si enn man tror. Jeg bruker dog, av gammel vane, opp ultra/great balls før jeg går løs på de vanlige, men i det siste har jeg fanget 5 stk eller noe på første forsøk, i vanlig ball.

Husk at trainerlevel har mye å si, jeg tror det er mange som ikke husker på det. At det lønner seg å trene endel på "vennlig gym", jeg glemmer det ofte, men skal bli flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Zzyzx skrev:

ok! Leste at i et annet pokemonspill var de to en av de verste pokemonene man kan ha. Men har lyst til å prøve den i en gym. Må bare pugge hva den er god mot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg startet 19/7 og er nesten halvveis i level 24 ;) Bor øde til og må kjøre til sentrum for å snurre pokestops, ta over gyms eller fange pokemon, så jeg spiller nok en del mindre enn mange andre. Nå når det er så innigranskauen kaldt (16 minus i dag) blir det mindre klekking enn vanlig også. I går gikk jeg freidig ut i vinterværet og trodde isotights med ulltights under var nok klær nedover bena, men da jeg var på tur hjem fra klekketuren var jeg så kald på lårene at jeg var følelsesløs i huden! :Knegg: Neste klekkerunde skal gjennomføres med vinterbukse på, for man kan jo ikke risikere frostskader av pokemonspillinga :P

Høres ut som vi bor relativt likt :) Var 13 minus her, og jeg orket nesten ikke å puste ute engang. Heldigvis mildere idag (-4) så skal hamstre baller! Tror jeg må være igjen i byen idag med det formålet :P 

Uff, ikke bra å bli så kald da! Her har jeg gått i jeans, men merker det er kaldt ja.. mye bedre med joggebukse :P Men som sagt er det mildt idag så skal prøve å hamstre litt. 

Lykke til med klekking da :) Har et 10 km egg jeg har igjen endel km på (7 km, vel), men håper jeg får klekket idag. Skal gå mye, så. Synes GPS-greia har blitt bedre. Tidligere i spillet registrerte den jo nesten ikke når man gikk, synes det har forbedret seg veldig. De må ha oppdatert mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Aamu skrev:

Gjør du det, altså? De er da ikke enkle å fange, i det hele tatt, kaster alltid bort 2-6 baller PER Pidgey.. 

Sjelden jeg bruker mer enn en vanlig pokeball på pidgey under 400... Curveball + great throw tar knekken på de fleste, og great throw er vanligvis enkelt på pidgey siden de er så nære.

Ikke bare fordi de er enkle å fange jeg går for de da. Pidgey, caterpie og weedle er jo de soleklart billigste å evolve for xp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hog skrev:

Sjelden jeg bruker mer enn en vanlig pokeball på pidgey under 400... Curveball + great throw tar knekken på de fleste, og great throw er vanligvis enkelt på pidgey siden de er så nære.

Ikke bare fordi de er enkle å fange jeg går for de da. Pidgey, caterpie og weedle er jo de soleklart billigste å evolve for xp.

Merkelig, her funker det ikke sånn i det hele tatt. Må ha genetisk vanskelige pidgeys her :P Finner sjeldent pidgeys med noe særlig mer enn 200 cp, men allikevel så kaster jeg bort baller på dem. Går ofte forbi dem, og min taktikk er å satse på de sjeldne. Weedle går lett inn i ballen! Veldig lett! Men rattata og pidgey, nei.. merkelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aamu skrev:

Merkelig, her funker det ikke sånn i det hele tatt. Må ha genetisk vanskelige pidgeys her :P

..

Selv med curveball og great throw? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hog skrev:

Selv med curveball og great throw? :klo: 

Ja. Som du sier, er de jo lette å treffe siden de står så nærme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...