Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg evolvet Gastly (mener det var  på 580 CO) og filmen Haunter på litt over 1000 CP som har 92 IV, da fikk jeg Gengar på 1750CP. Gastly under 500 CP ville jeg bare kastet dersom du ønsker en god Gengar med brukbar CP ;)

Anonymkode: e7934...8dd

Autocorrect er fint, skulle stå 580 CP) og fikk Haunter på litt over 1000 CP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var masse Gastly her i byen før men nå spawner de nesten aldri lenger. Ihvertfall ikke nede i sentrum der jeg ferdes.

Gikk meg en tur med incense på og klekket et 5km-egg. Incensen ga meg en Shellder (egentlig to men den ene stakk av) og en Clefairy, pluss flere pidgey og rattata. I egget fikk jeg en Magnemite. Typisk når jeg nettopp har svidd av candy på å evolve en halvgod Magneton :(
Er veldig spent på hva 10km-egget klekker ut! Bare tre kilometer igjen nå :)

Er det forresten noen som vet hva de to ikonene som dukker opp øverst på siden i "fangemodus" er? De kommer av og til og forsvinner igjen like fort. Ligner på et Kanto-ikon og en fot eller noe. Henger dette sammen med oppdateringen som skal gi bonus for å fange flere pokemon av samme type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de symbolene henger sammen med det ja. Hos meg varierer symbolene etter hvilken pokémon jeg fanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn og ser på medaljene dine, så sammenfaller symbolene med medaljene. Trykk deg inn på en medalje for å se hva slags bonus du har på å fange en type. Bronse er +1, sølv er +2 og gull er +3. Hvor mye dette har å si for faktisk catch rate vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader nå er jeg irritert!!! Flere som har vært inne å kikket på medaljene sine etter oppdateringen? De medaljene som jeg ikke hadde nådd opp til gull har de slettet resultatene fra tidligere og begynt å telle på nytt!!!!! Jeg hadde fanget over 1500 Pokemon og ved 2000 hadde jeg nådd gull, nå har den begynt å telle helt på nytt! Samme med eggklekkingen, jeg hadde bare noen få igjen før jeg nådde 100 og gullmedaljongen! :sur::kjefte:

Endret av PopUp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg evolvet Gastly (mener det var  på 580 CO) og filmen Haunter på litt over 1000 CP som har 92 IV, da fikk jeg Gengar på 1750CP. Gastly under 500 CP ville jeg bare kastet dersom du ønsker en god Gengar med brukbar CP ;)

Jeg evolvet Gastly på femhundreognoe, og Hauner på rundt 1000 cp, og da fikk jeg Gengar på 1370. :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet spillet for et par dager siden. Ikke fordi jeg ville, men fordi jeg behøvde plass på telefonen til noe annet (minnet er fullt. Jeg har den iPhonen med mest minne men det holder ikke likevel :P) Facebook-appen røk også :P

Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pepperbiff skrev:

Jeg evolvet Gastly på femhundreognoe, og Hauner på rundt 1000 cp, og da fikk jeg Gengar på 1370. :fart2:

Da var du nok uheldig og evolveten Haunter med lav IV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PopUp! skrev:

Fader nå er jeg irritert!!! Flere som har vært inne å kikket på medaljene sine etter oppdateringen? De medaljene som jeg ikke hadde nådd opp til gull har de slettet resultatene fra tidligere og begynt å telle på nytt!!!!! Jeg hadde fanget over 1500 Pokemon og ved 2000 hadde jeg nådd gull, nå har den begynt å telle helt på nytt! Samme med eggklekkingen, jeg hadde bare noen få igjen før jeg nådde 100 og gullmedaljongen! :sur::kjefte:

Merkelig. Det har ikke skjedd hos meg. 

Anonymkode: 48af2...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ardwinna skrev:

Det var masse Gastly her i byen før men nå spawner de nesten aldri lenger. Ihvertfall ikke nede i sentrum der jeg ferdes.

Gikk meg en tur med incense på og klekket et 5km-egg. Incensen ga meg en Shellder (egentlig to men den ene stakk av) og en Clefairy, pluss flere pidgey og rattata. I egget fikk jeg en Magnemite. Typisk når jeg nettopp har svidd av candy på å evolve en halvgod Magneton :(
Er veldig spent på hva 10km-egget klekker ut! Bare tre kilometer igjen nå :)

Er det forresten noen som vet hva de to ikonene som dukker opp øverst på siden i "fangemodus" er? De kommer av og til og forsvinner igjen like fort. Ligner på et Kanto-ikon og en fot eller noe. Henger dette sammen med oppdateringen som skal gi bonus for å fange flere pokemon av samme type?

Jeg tror de viser hvilken type pokemonen er. Om det er flying, water, dragon, osv. 

Anonymkode: a41e5...49b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, PopUp! skrev:

Hvis du trykker deg inn på en medalje, f.eks bronse eller sølv, har du prøvd å klikke på de tre små medaljesymbolene nederst? Jeg har sølv i "Breeder". Hvis jeg går inn på den medaljen står det "Hatch 100 Eggs", men jeg har jo klekket fler enn det. Trykker jeg derimot på det lille skyggesymbolet av et egg helt nederst står det hvor mange jeg har klekket og hvor langt det er igjen til gullmedaljen. Usj, jeg er dårlig til å forklare, men jeg trodde også at mitt hadde blitt slettet først.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Alltid Vår skrev:

Hvis du trykker deg inn på en medalje, f.eks bronse eller sølv, har du prøvd å klikke på de tre små medaljesymbolene nederst? Jeg har sølv i "Breeder". Hvis jeg går inn på den medaljen står det "Hatch 100 Eggs", men jeg har jo klekket fler enn det. Trykker jeg derimot på det lille skyggesymbolet av et egg helt nederst står det hvor mange jeg har klekket og hvor langt det er igjen til gullmedaljen. Usj, jeg er dårlig til å forklare, men jeg trodde også at mitt hadde blitt slettet først.  

Du har helt rett! Takk! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig :hoppendeglad:Level 30 har vært motivasjonen min, tror ikke det blir like gøy å spille nå som er utrolig langt mellom hvert level. Kommer nok til å fortsette å spille til og fra jobb, trening osv, men er sjeldent jeg gidder å gå på turer kun for å fange pokemon. Håper den nye generasjonen kommer om ikke så altfor lenge:)

image.jpeg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært en langhelg i London, og det var PokeStop hver tiende meter omtrent. Fikk endelig nok Ponyata til å utvikle til Rapidash, og utenfor Buckingham Palace gikk jeg på min første Magmar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens klekketur ble det en Ekans og en Shellder i de to 5km-eggene, og min første Pinsir i 10km-egget. Hadde håpet på Snorlax eller Lapras i 10km-egget men greit nok med en ny pokemon i pokedexen. Fikk et nytt 10km-egg i dag, så jeg får fortsette å krysse fingrene for en skikkelig stas-pokemon.

Nå har jeg gått mer enn en mil med Pikachu som buddy, så nå har han endelig hoppet opp på skuldra mi. Synes det er litt søtt :)

14731170_10154482339881405_6550644570547

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe ang gym.

Når man skal sloss mot gym av annen farge enn sin egen foreslår spillet 6 pokemon. Er disse helt random av de gode eller beregner spillet i noen grad hvilke man bør ta med seg for å vinne? Er det vits i å bruke mye tid på å se på motstander å deretter bytte ut? Som regel er det uproblematisk å vinne gym i lvl 1-4 da jeg har flere en 6 pokemon over 2000, og jeg gjør det stort sett for å sanke inn de daglige 10 coinsa. Tenker derfor ikke langsiktig når jeg sloss i gym, men prøver å ta en hvilken som helst hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sommerfugl83 skrev:

Lurer på noe ang gym.

Når man skal sloss mot gym av annen farge enn sin egen foreslår spillet 6 pokemon. Er disse helt random av de gode eller beregner spillet i noen grad hvilke man bør ta med seg for å vinne? Er det vits i å bruke mye tid på å se på motstander å deretter bytte ut? Som regel er det uproblematisk å vinne gym i lvl 1-4 da jeg har flere en 6 pokemon over 2000, og jeg gjør det stort sett for å sanke inn de daglige 10 coinsa. Tenker derfor ikke langsiktig når jeg sloss i gym, men prøver å ta en hvilken som helst hver dag.

Det vet jeg ikke, men ser ut som den bare tar de seks beste? Det er jo noen typer som er bedre mot hverandre enn andre, vann mot ild feks, der er vann veldig bra. 

Vaporeon er hvertfall veldig bra overall, de fleste vannpokemonene kjemper godt etter min erfaring. Ild pokemonene er ikke noe som sagt. Mulig de fungerer mot en viss type men ofte er det vannpokemon i de gymmen jeg har vært i.

Mine topp tre er en Snorlax, en vaporeon og en exeggutor og de slåss veldig bra mot det meste. Har en goldduck(psychic) og slowbro(vann/psychic) jeg skal teste litt ut og gi bedre CP om de gjør det bra i gymmen.

Endret av PopUp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...