Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Oi, ser jeg ligger litt etter med eggklekkingen! Har bare klekket 83 egg jeg, men har kun brukt mynter på inkubatorer når jeg har tjent opp nok penger gjennom å ta over gymmer, og det tar jo opptil 15 dager per inkubator. Får man ny inkubator på level 25, eller må jeg vente til level 30?

Har noen forresten opplevd å få error når dere prøver å ta over en gym, uten at det synes at andre kjemper mot gymmen? Prøver å levle opp gymmen her fra level 7 til 8, siden en tulling fra motsatt lag kastet meg ut etter å ha hatt en plass der i to dager nå, men etter 6-7 kamper får jeg plutselig bare "Error", uten at jeg skjønner hvorfor.. :-/

Anonymkode: a3258...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nok svidd av noen kroner på inkubatorer ja. :rosaengel: Gidder ikke gå tur med bare ett og ett egg. Dessuten hoper det jo seg opp med 2km-egg hvis jeg ikke rydder unna.

Fikk en Pidgey og en Lickitung i eggene i dag. Fikk forresten en ny pokemon i går (evolvet); Charmeleon :)
Nå når jeg trenger flere Gastly-candy har det plutselig sluttet å spawne Gastly her i byen... Vil evolve til Gengar men mangler 20 candy...:icon_frown:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

...
Nå når jeg trenger flere Gastly-candy har det plutselig sluttet å spawne Gastly her i byen... Vil evolve til Gengar men mangler 20 candy...:icon_frown:

Dette er nok bare synsing fra min side, men jeg er overbevist om at det spawner mye mer ghastly på natten enn på dagtid. Kilde; jeg har 6 gengar :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ardwinna skrev:

Sånn er det for meg også. Det spawna masse Squirtle her i byen, men etter at jeg tok Wartortle som buddy, ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, ser jeg ligger litt etter med eggklekkingen! Har bare klekket 83 egg jeg, men har kun brukt mynter på inkubatorer når jeg har tjent opp nok penger gjennom å ta over gymmer, og det tar jo opptil 15 dager per inkubator. Får man ny inkubator på level 25, eller må jeg vente til level 30?

Har noen forresten opplevd å få error når dere prøver å ta over en gym, uten at det synes at andre kjemper mot gymmen? Prøver å levle opp gymmen her fra level 7 til 8, siden en tulling fra motsatt lag kastet meg ut etter å ha hatt en plass der i to dager nå, men etter 6-7 kamper får jeg plutselig bare "Error", uten at jeg skjønner hvorfor.. :-/

Man får ny inkubator på level 25 :)

Vi er flere som ligger etter med klekkingen. 94 egg på 335 km her, og har kjøpt to inkubatorer for gymcoinsa mine. I starten fikk jeg masse 10-km egg. Ikke at det var så mye annet enn Eevee i de eggene, men nå får jeg bare 2 km egg med Weedle og Pidgey. Ja, ja. Går fort å klekke de i alle fall. 

Jeg har også fått error på gym en del ganger. I går klikka appen hver gang jeg gikk inn på et gym. Så ikke ut som om det var andre som spilte, og det var heller ingen i nærheten (som jeg kunne se). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Alltid Vår skrev:

Man får ny inkubator på level 25 :)

Vi er flere som ligger etter med klekkingen. 94 egg på 335 km her, og har kjøpt to inkubatorer for gymcoinsa mine. I starten fikk jeg masse 10-km egg. Ikke at det var så mye annet enn Eevee i de eggene, men nå får jeg bare 2 km egg med Weedle og Pidgey. Ja, ja. Går fort å klekke de i alle fall. 

Jeg har også fått error på gym en del ganger. I går klikka appen hver gang jeg gikk inn på et gym. Så ikke ut som om det var andre som spilte, og det var heller ingen i nærheten (som jeg kunne se). 

Så bra at man får ny inkubator. :) Tror ikke jeg kommer til å "stresse" så mye med å spare opp utviklinger til jeg får råd til lucky eggs etter level 25 (som sannsynligvis blir fra i morgen), for det begynner å ta så sykt lang tid mellom hvert level nå. Kommer nok heller til å prioritere å bruke gym-penger på inkubatorer og prøve å finne nye pokémon i eggene. Jeg spiller uansett mest for moro skyld og for å kunne fylle pokédexen, ikke for å ha den beste pokémonen i en gym. Håper jeg får snorlax snart da! Og at jeg finner en Exeggcute i Slottsparken i morgen, for er bare 3 candy unna Exeggutor. Merker det irriterer meg litt med den nye oppdateringen hvor jeg har sett flere enn jeg har fanget pga at man har sett dem i en gym. Perfeksjonisten i meg likte at jeg hadde sett og fanget like mange :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilgjengelig for android nå;

Pokémon GO updated to version 0.41.2 for Android and 1.11.2 for iOS

Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.41.2 for Android and 1.11.2 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

• Catch Bonus: Trainers can earn a catch bonus for a Pokémon type as they catch more of a specific type.

• Updated Gym Training: Trainers can now bring six Pokémon to battle at friendly Gyms. The CP of the Pokémon you are battling may be temporarily adjusted lower for your training session.

• Egg & Incubator Screens: These will periodically update the distance walked without the Trainer needing to close and reopen the screen.

• Fixed several audio issues.

• Decreased the evolution animation time.

• Minor fixes

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, hog skrev:

Dette er nok bare synsing fra min side, men jeg er overbevist om at det spawner mye mer ghastly på natten enn på dagtid. Kilde; jeg har 6 gengar :ler:

Det kan godt hende! Når du sier det så har de få jeg har sett i det siste, dukket opp nearby på kveldstid på tur hjem fra jobb :) I dag spawnet det plutselig en Charmander rett ved jobb! Håper det fortsetter sånn, for han er ikke noen fast gjest her i byen til vanlig. Og så så jeg en Lapras nearby på tur hjem fra jobb, men jeg fant den selvfølgelig ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant Snorlax for første gang i går :hoppendeglad: Men nei, da. Han bare hoppet ut av ballene og forsvant i ei sky :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg min pokemon i en gym med 7 stk, så håper den får være der en stund. Jeg og sønnen min var nummer 4 og 5, så laget vi plass til en til. Og nå har da 2 stk, satt inn sine. Tror jeg må prøve å gjøre den ennå sterkere og. Hadde vært godt i vinter, og bare sitte inne og hente ut coin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gode Gastly finner dere?

Har lyst til å evolve, men finner bare Gastly med CP 2-300 og IV 50-60...

Har evolvet Haunter for lenge siden, men de er så dårlige at jeg vil ha noe bedre når jeg skal ha Gengar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sommerfugl83 skrev:

Har evolvet Haunter for lenge siden, men de er så dårlige at jeg vil ha noe bedre når jeg skal ha Gengar :)

Husker ikke, men min nåværende Haunter (evolvet fra en fanget Gastly) har 812 CP. Bare så synd at Gastly som spawnet støtt og stadig i sommer, knapt er å se lenger. Jeg svidde av masse candy på å evolve en ny og sterkere Haunter fordi jeg trodde det skulle gå greit å fange noen Gastly fremover, men der tok jeg feil. Plutselig sluttet Gastly å spawne i byen her. Har bare sett en og annen nearby på kveldstid men får aldri tak i dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere 😄

Jeg slang meg på pokemon go trenden for 3 uker siden og synes det er kjempegøy. Jeg har den i lomma på joggetur og får da mange kilometer på egg og er allerede på level 16. Til min store glede fikk jeg snorlax i et egg i dag 😄 Den er så søt. Jeg har noen spørsmål til dere som har holdt på en stund.

1. Er det tilfeldig hvilken CP pokemon som dukker opp er?  Feks jeg og en venn tok en pokéwalk samme og hun fikk en på CP 320 og jeg 110 samme sted og samme pokemon.

2. Vil CP på pokemon man finner etterhvert som man øker i level? Det høyeste jeg har fanget er 420CP

3 . Hvorfor er det så mye pidgey drowzee og rattata? Kan ikke pokemon go spawne masse av andre typer istedenfor 😂

4. Er det noen måte å forespeile hva som er inni eggene på? 

5. Er det noen pokemon som er skjelden å finne? Jeg fikk en diglet plutselig, aldri sett den før eller siden.

5. På gymer varierer det hvor mange pokemon man må slå. Hvis det feks er fire pokemon der betyr det at det er en vennegjeng  fir som har vært der samtidig og sloss mot gymen og vunnet?  Hvorfor er det så mye snorlax på gymer?

6. Hva er algoritmen bak "apraise" ? Om professoren sier "your pokemon is not likley to make much headway in battle" er den da vits å satse på? Hvordan kan hun si at en CP 400 Eevee er dårlig, men mene en annen Eevee på level 220 er et Wonder 

hilsen nybegynneren på team blå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, aicelain skrev:

Hei dere 😄

Jeg slang meg på pokemon go trenden for 3 uker siden og synes det er kjempegøy. Jeg har den i lomma på joggetur og får da mange kilometer på egg og er allerede på level 16. Til min store glede fikk jeg snorlax i et egg i dag 😄 Den er så søt. Jeg har noen spørsmål til dere som har holdt på en stund.

1. Er det tilfeldig hvilken CP pokemon som dukker opp er?  Feks jeg og en venn tok en pokéwalk samme og hun fikk en på CP 320 og jeg 110 samme sted og samme pokemon.

2. Vil CP på pokemon man finner etterhvert som man øker i level? Det høyeste jeg har fanget er 420CP

3 . Hvorfor er det så mye pidgey drowzee og rattata? Kan ikke pokemon go spawne masse av andre typer istedenfor 😂

4. Er det noen måte å forespeile hva som er inni eggene på? 

5(a). Er det noen pokemon som er skjelden å finne? Jeg fikk en diglet plutselig, aldri sett den før eller siden.

5(b). På gymer varierer det hvor mange pokemon man må slå. Hvis det feks er fire pokemon der betyr det at det er en vennegjeng  fir som har vært der samtidig og sloss mot gymen og vunnet?  Hvorfor er det så mye snorlax på gymer?

6. Hva er algoritmen bak "apraise" ? Om professoren sier "your pokemon is not likley to make much headway in battle" er den da vits å satse på? Hvordan kan hun si at en CP 400 Eevee er dårlig, men mene en annen Eevee på level 220 er et Wonder 

hilsen nybegynneren på team blå 😄

1 + 2. Den maksimale cp'en på pokemon øker for hver gang du går opp i level. Egg-pokemon når max på level 20, pokemon du fanger ville når max på 30. Ut over det er det tilfeldig hvilken cp pokemon du finner har, men hvis du går med en venn vil den som er høyest level ha mulighet for å finne sterkere pokemon.

3 + 5(a). Noen pokemon er sjeldnere enn andre. Jeg har fanget 1417 pidgey, men bare en dragonite. Det gjør det ekstra gøy de gangene man ser en sjelden på nearbylisten ;) 

4. Tilfeldig etter antall kilometer. Oversikt over kategoriene her; http://i.imgur.com/9HdbtXAl.jpg Pokemon du klekker fra egg har ofte høy IV. 

5(b). Det kan ha vært en gjeng, eller bare mange fra det teamet som har gått forbi. Snorlax vil du se mye av på gymmer fordi den har høy max cp, og den har ingen spesielle counters (enkelte typer pokemon er bedre mot andre typer, vann mot ild f.eks). Andre som ofte går igjen er dragonite, exeggutor, lapras, vaporeon og arcanine. 

6. Appraise gir en pekepinn på det smått kompliserte IV systemet. Kort forklart har hver pokemon attack, defence og hp fra 0 til 15. Disse tallene er i utgangspunktet skjult, men det fins måter å anslå verdiene på. Når Blanche (team mystic leader) sier en pokemon er ett "wonder" betyr det at den har IV tall på over 80%. Litt mer info her; http://pokemongohub.net/pokemon-go-iv-guide-explained/ hvis du er interessert.

Go Mystic! 

Eller noe sånt :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hog skrev:

1 + 2. Den maksimale cp'en på pokemon øker for hver gang du går opp i level. Egg-pokemon når max på level 20, pokemon du fanger ville når max på 30. Ut over det er det tilfeldig hvilken cp pokemon du finner har, men hvis du går med en venn vil den som er høyest level ha mulighet for å finne sterkere pokemon.

3 + 5(a). Noen pokemon er sjeldnere enn andre. Jeg har fanget 1417 pidgey, men bare en dragonite. Det gjør det ekstra gøy de gangene man ser en sjelden på nearbylisten ;) 

4. Tilfeldig etter antall kilometer. Oversikt over kategoriene her; http://i.imgur.com/9HdbtXAl.jpg Pokemon du klekker fra egg har ofte høy IV. 

5(b). Det kan ha vært en gjeng, eller bare mange fra det teamet som har gått forbi. Snorlax vil du se mye av på gymmer fordi den har høy max cp, og den har ingen spesielle counters (enkelte typer pokemon er bedre mot andre typer, vann mot ild f.eks). Andre som ofte går igjen er dragonite, exeggutor, lapras, vaporeon og arcanine. 

6. Appraise gir en pekepinn på det smått kompliserte IV systemet. Kort forklart har hver pokemon attack, defence og hp fra 0 til 15. Disse tallene er i utgangspunktet skjult, men det fins måter å anslå verdiene på. Når Blanche (team mystic leader) sier en pokemon er ett "wonder" betyr det at den har IV tall på over 80%. Litt mer info her; http://pokemongohub.net/pokemon-go-iv-guide-explained/ hvis du er interessert.

Go Mystic! 

Eller noe sånt :ler: 

Takk for hyggelig svar 😄 Er et spennende spill. Gøy lettere å komme seg ut på tur 😄 Opplevde nå kjipt i dag da. Hadde et 5 km egg som lå på 4,9km og gikk videre. Etter en stund stussa jeg over at ingenting skjedde så gikk inn på egg. Da varhele egget borte 😮 Bare forsvunnet istedenfor å klekke.  Den var litt ergerlig. Opplevd dette før? Telefon var litt kald.

Den oversikten over egg , er den bare veiledende? Jeg fikk et ponyta i et 10km egg engang, selvom ifølge lista skal det være 3 forskjellige typer man kan få i egget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, aicelain skrev:

Takk for hyggelig svar 😄 Er et spennende spill. Gøy lettere å komme seg ut på tur 😄 Opplevde nå kjipt i dag da. Hadde et 5 km egg som lå på 4,9km og gikk videre. Etter en stund stussa jeg over at ingenting skjedde så gikk inn på egg. Da varhele egget borte 😮 Bare forsvunnet istedenfor å klekke.  Den var litt ergerlig. Opplevd dette før? Telefon var litt kald.

Sjekk loggen, egget har sannsynligvis klekket uten å varsle. Det har skjedd med meg et par ganger. Jeg har alltid fått en pokémon til i oversikten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, aicelain skrev:

Den oversikten over egg , er den bare veiledende? Jeg fikk et ponyta i et 10km egg engang, selvom ifølge lista skal det være 3 forskjellige typer man kan få i egget

Sjekk journalen, der står det antagelig at du klekket egget. Hvilken liste er det? I den lista jeg så på var det 16 forskjellige Pokémon man kunne få. Det skal vel egentlig ikke gå ann å få Pokémon fra 5 km i 10 km eggene, men det har skjedd meg flere ganger. Kanskje det er en glitch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. oktober 2016 den 10.39, Sommerfugl83 skrev:

Jeg evolvet Gastly (mener det var  på 580 CO) og filmen Haunter på litt over 1000 CP som har 92 IV, da fikk jeg Gengar på 1750CP. Gastly under 500 CP ville jeg bare kastet dersom du ønsker en god Gengar med brukbar CP ;)

Anonymkode: e7934...8dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...