Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

I påsken håper jeg man får incubator på feks pokestops og flere 10km egg. Og det er greit om de gule spawner litt ekstra da bare for moro skyld. Men håper det ikke er noe fugletema....😁😁 tenk dere ENDA flere pidgey liksom...

Har forresten 2 10km egg nå og de blir hatchet senere idag..hååååper det er noe bra og/eller nytt.

Jo, jeg gjetter at de tre fuglene (zapdos osv) kommer i påsken. Fordi de liksom er påskekyllinger! Tror du ikke det? Blir sikkert halv kilometer på egg? Eller eventuelt flere inkubatorer, fra stops :) 

Håper du får noen kule jeg og! Lykke til! Her prøver jeg å klekke 1 stk 2-km og 3 stk 5-km. 

Og fikk en vulpix nå! Yay.. har 40 candy, mangler 10 candy før jeg får ninetales. Mangler den. Har vulpix som buddy nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, MissMas skrev:

Jo, jeg gjetter at de tre fuglene (zapdos osv) kommer i påsken. Fordi de liksom er påskekyllinger! Tror du ikke det? Blir sikkert halv kilometer på egg? Eller eventuelt flere inkubatorer, fra stops :) 

Håper du får noen kule jeg og! Lykke til! Her prøver jeg å klekke 1 stk 2-km og 3 stk 5-km. 

Og fikk en vulpix nå! Yay.. har 40 candy, mangler 10 candy før jeg får ninetales. Mangler den. Har vulpix som buddy nå.

Ja håper det blir en kul event og også at man kan kjøpe gavepakker slik som i jula med bronse, sølv og gull pakker fylt med bla baller,incubators,incense,lures og Lucky eggs😇😇😇😇

Får nå se hva jeg får da. Skal ut i kveld😀😀😀😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du får glede deg til du har nok candy.  Selv skal jeg utvikle Doduo,Grimer og cubone mangler maks 5 candy på hver av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja håper det blir en kul event og også at man kan kjøpe gavepakker slik som i jula med bronse, sølv og gull pakker fylt med bla baller,incubators,incense,lures og Lucky eggs😇😇😇😇

Får håpe du fanger mye i kveld da :) Jeg skal ikke ut noe idag, får ikke lett noe særlig.. Nærmeste jeg kommer by er butikken. Jaja! Snart helg og nye pokiser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 76f3f...12a

Fordi da hadde jeg mistet Candy som jeg trenger til gen 2

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, sofie777 skrev:

Fordi da hadde jeg mistet Candy som jeg trenger til gen 2

For meg funket det fint å ta noen Evolve-runder med Lucky egg og bare unngå de pokemon-ene jeg trenger til Gen 2. Fikk jo alt for mange pidgeys, weedles, caterpies, rattata, nidoran, gastly osv som er veldig vanlige men ikke krever så mange candy å evolve, pluss en del andre pokemon man ikke trenger å spare til. Det var like greit og jeg fikk mest mulig utbytte av candy ved å evolve under eventen, med 2 candy for å evolve og så 2 candy til for å transferre. Så for hver Pidgey jeg fanget så "kostet" det i praksis bare 2 candy per evolve. Så jeg gikk opp fra level 27 til 29 denne uka og fikk totalt 9 nye i Pokedexen :nordvesta:

Jeg er ikke helt klar for neste generasjon enda må jeg innrømme, hadde godt kunnet fått litt mer tid til å få de jeg mangler fra Gen 1 og synes heller de kunne sluppet de regionale, legends osv først og heller gått for gen 2 til sommeren. Men skal ikke klage :) Det blir gøy uansett med mer variasjon. Nå har jeg spart opp:

Zubat: 124
Oddish: 123
Poliwag: 203
Slowpoke: 298
Onix: 49
Chansey: 17
Horsea: 165
Scyther: 54
Eevee: 273
Porygon: 91

Det blir spennende å se hvordan det nye systemet fungerer, tenker jeg må oppgradere både Bag og Pokemon Storage snart, det begynner allerede å bli dårlig plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Browncoat skrev:

For meg funket det fint å ta noen Evolve-runder med Lucky egg og bare unngå de pokemon-ene jeg trenger til Gen 2. Fikk jo alt for mange pidgeys, weedles, caterpies, rattata, nidoran, gastly osv som er veldig vanlige men ikke krever så mange candy å evolve, pluss en del andre pokemon man ikke trenger å spare til. Det var like greit og jeg fikk mest mulig utbytte av candy ved å evolve under eventen, med 2 candy for å evolve og så 2 candy til for å transferre. Så for hver Pidgey jeg fanget så "kostet" det i praksis bare 2 candy per evolve. Så jeg gikk opp fra level 27 til 29 denne uka og fikk totalt 9 nye i Pokedexen :nordvesta:

Ingen vits å evolve med lucky egg når storparten av det jeg kan evolve er ting jeg ikke bør evolve.

Se min liste:

Zubat: 102
Oddish: 64
Poliwag: 50
Slowpoke: 56
Onix: 0
Chansey: 0
Horsea: 53 (Har ikke evolvet det som finnes i spillet en gang)
Scyther: Har 1 med ukjent antall candy
Eevee: 94
Porygon: 0

Jeg spille lite, kun max 1 time i uken og har ikke så mange stopp på veien. Har heldigvis kommet meg over 20 (et eller annet sted), men det gjorde jeg nok rett før jul en gang.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sofie777 skrev:

Ingen vits å evolve med lucky egg når storparten av det jeg kan evolve er ting jeg ikke bør evolve.

Se min liste:

Zubat: 102
Oddish: 64
Poliwag: 50
Slowpoke: 56
Onix: 0
Chansey: 0
Horsea: 53 (Har ikke evolvet det som finnes i spillet en gang)
Scyther: Har 1 med ukjent antall candy
Eevee: 94
Porygon: 0

Jeg spille lite, kun max 1 time i uken og har ikke så mange stopp på veien. Har heldigvis kommet meg over 20 (et eller annet sted), men det gjorde jeg nok rett før jul en gang.

Da skjønner jeg :) Jeg har så fleksibel jobbtid at jeg har heller jobbet på kvelden den siste uka og dratt inn til byen for å fange, så da har det vært flust av både pokemon og stopp så ikke noe problem å få samlet opp candy til de mest vanlige. Men ellers blir det mye mindre fangst, har bare et par stopp i nærheten av der jeg bor så da kan det bli litt kjedelig. Og pokeballer er så dyre i tillegg så det blir jo et pengesluk uten like om man skal spille mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SunnivaOslo skrev:

I påsken håper jeg man får incubator på feks pokestops og flere 10km egg. Og det er greit om de gule spawner litt ekstra da bare for moro skyld. Men håper det ikke er noe fugletema....😁😁 tenk dere ENDA flere pidgey liksom...

Har forresten 2 10km egg nå og de blir hatchet senere idag..hååååper det er noe bra og/eller nytt.

Ikke vet jeg, men vil nok kanskje tro at rotter, fugler og larver spawner mindre nå etterhvert som gen2 kommer.

Har også et 10 km egg som kanskje klekker senere i dag, er på 5,1 nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silfen skrev:

Hva er nytt i oppgraderingen egentlig? 

Her er det på engelsk

New Pokemon Page

Pokemon genders are also coming to the game! We experienced them for a short while with Pikachu back when the 53.1 update was launched but if you have the latest update, you can see the symbol next to your Pokemon's name. Breeding is not announced yet and there were no gender restricted evolutions in the first or second generation apart from Nidoran so the changes seem to be purely cosmetic. While most Pokemon have a 50% chance of being each gender, some Pokemon such as Chansey can only be one gender. There currently seems to be a glitch where all Pokemon with gender differences in their sprite with the exception of Pikachu and Raichu are only showing male symbols. You can get more information on Pokemon who have different sprites for each gender from Bulbapedia.

New Evolutions

The silhouette of the next stage Pokemon has been added to the 'EVOLVE' button for Pokemon with Generation 1 evolutions. As you can see from the screenshot of Eevee above, it seems that Pokemon with branched evolutions will show a question mark.

Evolution Items

Sprites for the evolution items were added to the game. From the official announcement, it seems that we will be getting them from Pokestops although exact details are still unknown. Pictures in the Japanese Press Pack show that Scizor requires 40 candies and 1 metal coat to evolve so we expect that candies will still be required for evolution. As a reminder, here are the evolutions they are used for in Generation 2:

Item Used to Evolve to:
Upgrade Porygon2
King's Rock Politoed and Slowking
Metal Coat Steelix and Scizor
Dragon Scale Kingdra
Sun Stone Sunflora and Bellossom
Shiny Code

Code related to shiny Pokemon hints that there will be different animation including a sparkle. The code also points to an error if you try to mass transfer a Shiny Pokemon and a special transfer confirmation if you attempt to transfer a shiny. Data related to 'FORMS' for each Pokemon were also added to the game_master. We aren't sure if shiny Pokemon will roll out with Generation 2 but they definitely seem close.

New Encounter Dynamics
New Encounter

As you can see from the image above, the placement of icons when you encounter a Pokemon will be changed. It seems that tapping on either the Pokeball or Berry on the bottom will bring up a 'carousel' menu where you can select other balls or berries. These new berries being added are:

• Nanab Berry - slow Pokemon movements making it easier to catch
  • Pinap Berry - double candy if your next capture attempt succeeds

We expect the above berries to come from Pokestops similar to Razz Berries. Two other berries were also added to the game_master file but are not officially announced: Bluk Berry and Wepar Berry. We can only guess what these berries do and when they will be released.

Physics and Mechanics

After getting the update, you will now be able to see the increased capture rate shown in the capture ring color when using a Razz Berry. New Pokemon movement types and more about critical catches have also been added into the code. People are also reporting that the distances of some Pokemon from the camera have also changed. Finally, a few additions were made to code related to Pokeball physics:

• PerfectLaunchSpeed
  • LaunchAngle

We are in the process of testing and collecting more information on these changes but it seems that throws are going farther than they were before the update.

Style

The latest game_master file shows 125 different avatar customization options (71 for female, 54 for male). While we have a few new options available, it seems like some of the options are being held off until a later update. The code also references the following clothing statuses hinting that some can be unlocked in the game while others need to be purchased in the shop:

• Owned
  • Featured
  • Purchasable
  • Sale
  • Unlockable

There are also avatar awards for the following reasons:

• Medal Reward
  • In-App Purchase
  • Level Reward
Other Changes

Hidden Power, the signature move of Unown has been added to the code. Models and sprites for many Pokemon have been updated and visuals for many roads on the map have changed to have round ends. The app has some new music as well. Finally, there is code for an anniversary event and two new sponsors.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

John Hanke som er sjef for Niantic har sagt at han elsker event, så det kommer vi til og se mye av i fremtiden, men nå skal vi først ut og samle nye mons, så får heller et event komme litt senere, som til påske feks, det kan bli et meget bra event som helt sikkert inneholder noe med EGG :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke merke til det før nå, men ser at det ene nye bæret heter Nanab, som blir Banan motsatt vei :)

Ellers så er jo de to slangene også mer kjente navn motsatt vei, Ekans blir jo Snake, og Arbok blir jo Kobra :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har den nye oppdateringen begynt å rulle ut:

My phone (Android) is downloading a 40mb update for PoGo right now. This is what it says in the "What's New" section:

• Added Poke Ball and Berry selection carousels to encounter screen.

• Added new night-mode map and encounter music.

• Various bug fixes

• Minor text fixes

I'm assuming this is just a preparatory download for Gen2 coming with a flip of the switch server side.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det er litt tidlig med Gen 2. Har spilt aktivt siden september, men bor på bygda så det meste jeg fanger er til, fra og på universitetet så jeg har bare 127 i dexen (og 5-6 til jeg kan evolve men har drøyet litt pga dårlige stats). Det er morsomt med nytt da, så jeg klager ikke, det bare suger bittelitt at jeg sikkert aldri kommer til å se snurten av en Snorlax eller Lapras. 

Anonymkode: d52be...e22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nesten det er litt tidlig med Gen 2. Har spilt aktivt siden september, men bor på bygda så det meste jeg fanger er til, fra og på universitetet så jeg har bare 127 i dexen (og 5-6 til jeg kan evolve men har drøyet litt pga dårlige stats). Det er morsomt med nytt da, så jeg klager ikke, det bare suger bittelitt at jeg sikkert aldri kommer til å se snurten av en Snorlax eller Lapras. 

Anonymkode: d52be...e22

Tror nok du ser dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Taperen skrev:

Da har den nye oppdateringen begynt å rulle ut:

My phone (Android) is downloading a 40mb update for PoGo right now. This is what it says in the "What's New" section:

• Added Poke Ball and Berry selection carousels to encounter screen.

• Added new night-mode map and encounter music.

• Various bug fixes

• Minor text fixes

I'm assuming this is just a preparatory download for Gen2 coming with a flip of the switch server side.

Er dette din tlf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått oppdatert appen, men får ikke sett på det nye før i morgen. Merkelig at de oppdaterer den idag om det kommer nye lørdag/søndag? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, MissMas skrev:

Nå har jeg fått oppdatert appen, men får ikke sett på det nye før i morgen. Merkelig at de oppdaterer den idag om det kommer nye lørdag/søndag? Hmm..

Jeg sjekker appen sånn ca hele tiden for å se om de har "glemt seg" og sluppet de for tidlig 😂 Jeg har fått de nye tingene i appen nemlig.

Jeg håper at de litt mer sjeldne monsene fra Gen 1 blir mer vanlige nå som Gen 2 kommer. Som Lapras, Snorlax osv osv... Hva tror dere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...