Ms. Steele Skrevet 4. august 2016 #1261 Del Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pokemonen vil ikke dukke opp i pokedex før du har møtt på den "i person" - som skygge i nærheten telles ikke. Så det er ikke "rart". Anonymkode: 0c054...6c7 Mulig jeg ordla meg litt rart. Jeg mente ikke min Pokedex, men i den generelle der hvor alle vises. Jeg fant den ikke først, men så etter hvert at det var en Raticate, noe også et par andre så straks Nå har jeg blingset nok på disse pussige figurene for i dag. Hadde tenkt å ha en "utviklekveld" og øke litt i level ved å bruke Lucky egg og kanskje en Incence, men det får bli i morgen i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 4. august 2016 #1262 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Viljaa skrev: For min del så spørs det mest på hvor mye jeg har lyst på og trenger pokemonen og litt etter hva mine erfaringer med den type pokemon er. Jeg prøver å alltid ha et lager med ultra balls og bruker de + razzberry på alle pokemons jeg ikke har fra før, bare for å være så sikret som mulig (men har også opplevd at Onix stakk av selv om jeg brukte begge deler :/). På pokemons som er relativt vanlige, men som jeg har veldig lyst på (nær å evolve) bruker jeg great balls. Av og til Razzberries. Alle andre bruker jeg vanlige pokeballer på. Hvor vanskelige de er å fange synes jeg varierer veldig og går ikke alltid etter CP. Pikachu er litt vrien, selv om nesten alle jeg møter på har relativt lav CP. Zubat og Pidgey stikker av ganske ofte sammenlignet med noen bedre og høyere Pokemons. Men det spørs jo også på hvordan tilgangen din er til pokeballs. Jeg bor i Oslo og får alltid samlet masse hver gang jeg bor korte turer. Hører om folk som må reise langt for å komme til et pokestop og da blir det jo litt annerledes. Ja, har lagt merke til at zubat og pidgey er vriene, men jeg har dem så trenger dem heldigvis ikke Stikker en av 3 ganger gir jeg opp haha. Det er 1 km til pokestop her, men hvis jeg er i byen har jeg tilgang på omtrent 6-7 stk Jeg har 20 great balls eller noe og 40 vanlige baller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 4. august 2016 #1263 Del Skrevet 4. august 2016 Fikk 1 squirtle, 1 Poliwag og 1 Magikarp fra egg i kveld Hvis jeg skal samle på Magikarps så vil det ta ca 2 år før jeg får en Gyarados 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1264 Del Skrevet 4. august 2016 Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantheia Skrevet 4. august 2016 #1265 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Ja, det er berre du. Me andre kosar oss, og kjem ut i frisk luft, får mosjon, og eg har i alle fall fått noko anna å gjere enn å berre sitje heime i sofaen og glo på tv-skjermen. Og mannen er med meg, faktisk. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1266 Del Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Mennene? Det er ikke mer voksent å dra på fester og drikke seg fulle, ha one night stands, eller dra på byen hvis det var det du tenkte på. For alt du vet kan det hende at de mennene som spiller pokemon også leser "viktige bøker" ved siden av. Du er nok ikke den eneste som tenker slik, det er mange idioter der ute forstår du Anonymkode: 8387d...815 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 4. august 2016 #1267 Del Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Er det virkelig så ille da? Det er mange som får mer mosjon nå, noe som bare er positivt. Veldig sosialt er det også, spesielt attmed gymer og Pokestops. Frisk luft har heller ikke skadet noen før. Mest sannsynlig hadde mange ent med å sitte og se på TV eller surfe på nettet om ikke, så veldig positivt på flere måter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 4. august 2016 #1268 Del Skrevet 4. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Nå er jeg kvinne da, men jeg får min daglige tur, og gjør noe gøy underveis. Samtidig hører jeg på lydbok. Og jeg har faktisk pratet med noen andre menn som spiller. Er jo faktisk litt sosialt, da man kommer i prat med andre. Så bruker jeg ikke hele dagen på dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1269 Del Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Amantheia skrev: Ja, det er berre du. Me andre kosar oss, og kjem ut i frisk luft, får mosjon, og eg har i alle fall fått noko anna å gjere enn å berre sitje heime i sofaen og glo på tv-skjermen. Og mannen er med meg, faktisk. Tviler jeg på. Og det er litt trist at det må et mobilspill beregnet for 10åringer til for å få dere ut av sofaen og i mosjon. Men godt er det jo i det store og hele. Tror likevel denne lille epoken kommer til å bli sett på med lignende 'face-palm" oppgitthet som hippiene på 70tallet som prøvde kurere kreft med kamomille te og å prøvde å lette Pentagon med chanting og tankekraft. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennene? Det er ikke mer voksent å dra på fester og drikke seg fulle, ha one night stands, eller dra på byen hvis det var det du tenkte på. For alt du vet kan det hende at de mennene som spiller pokemon også leser "viktige bøker" ved siden av. Du er nok ikke den eneste som tenker slik, det er mange idioter der ute forstår du Anonymkode: 8387d...815 Slik oppførsel er da like tragisk som pokemon jakt? Idioten er vel ikke den som er kritisk/skeptisk til sosiologiske fenomener, men heller den som ignorerer slike fenomeners effekt på folkemengder. Happy hunting, kid Et øyeblikk siden, Fiolinisten skrev: Er det virkelig så ille da? Det er mange som får mer mosjon nå, noe som bare er positivt. Veldig sosialt er det også, spesielt attmed gymer og Pokestops. Frisk luft har heller ikke skadet noen før. Mest sannsynlig hadde mange ent med å sitte og se på TV eller surfe på nettet om ikke, så veldig positivt på flere måter. Så absolutt, mosjon i seg selv, samt sosialisering er jo bra. Det er jo mangelvare i dagens samfunn. Men tviler det blir mye øyenkontakt og samtale når alle stirrer i skjermen og prøver finne Pikachu . Mosjon og sosialliv får man på andre, mer intellektuelle måter, vel? Anonymkode: e1f55...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 4. august 2016 #1270 Del Skrevet 4. august 2016 Vi var på hyttetur i dag og jeg klikket meg innom noen pokestops på veien og fanget noen pokemon i løpet av turen (kjørte ikke selv altså). Ingen nye, bare noen som jeg samler på for å få candy til evolving. Jeg fant en spawningplass rett ved nabohytta der jeg fikk fanget et par Caterpie og Paras. Og så har jeg gått to turer i dag, en i hyttefeltet og en bortover veien her hjemme. Det var lite givende... På første turen fikk jeg to Rattata på rad fra 2km egg og en jente-Nidoran i et 5km egg. Og så fikk jeg nærkontakt med en øyenstikker men den nyttet det dessverre ikke å kaste pokeballs på Synd i grunn for den var skikkelig fin. Den satt til og med et par sekunder på armen min men jeg ble for sen til å ta bilde. Delvis fordi jeg var for opptatt med å sjekke PoGo istedet for å stå klar med kameraet åpent. På andre turen jeg gikk her hjemme satte jeg på en Lucky egg og evolvet 5-6 pokemon på ren trass. Kun én ny, en Butterfree som fikk elendig CP. Fremdeles ingen pokemon i min samling som snuser på 1000-tallet i CP. Klekket også tre egg på turen mens lucky egg var aktivt men fikk ingen nye pokemon. Fikk en Oddish, en Pidgey og en gutte-Nidoran. Siste egget, som ikke ble med på lucky egg-bonanzaen ble en Caterpie. Egentlig en skuffende dag på Pokemon-fronten. Men jeg gikk opp til level 15 da, og fikk både incense og lucky egg Det var nå en liten trøst i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. august 2016 #1271 Del Skrevet 4. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Tygger litt på ordbruken din: - Vondt i sjela. - Usexy. - Hjerteskjærende. - Grine av. Og alt dette "føler du" på bare pga dette? Uff da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1272 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Asti skrev: Tygger litt på ordbruken din: - Vondt i sjela. - Usexy. - Hjerteskjærende. - Grine av. Og alt dette "føler du" på bare pga dette? Uff da... Ja det kan være vanskelig å forestille seg at et voksent menneske kan føle mer enn en ting av gangen, men det er mulig Anonymkode: e1f55...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 4. august 2016 #1273 Del Skrevet 4. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! Anonymkode: e1f55...ea3 Ja, gud forby at folk har det gøy, får frisk luft og mosjon. For min del hadde alternativet vært sofaen og netflix. Virker som om mange tror at de som spiller heller ville vært masse ute, trent, vært sosial med venner og familie, lest bøker og gjort andre fornuftige aktiviteter, men slik er det faktisk ikke. For mange er Pokémon Go et alternativ til å sitte i sofaen døgnet rundt. At du gidder å bry deg så mye med hva andre bruker fritiden sin på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. august 2016 #1274 Del Skrevet 4. august 2016 7 minutter siden, Amantheia skrev: Ja, det er berre du. Me andre kosar oss, og kjem ut i frisk luft, får mosjon, og eg har i alle fall fått noko anna å gjere enn å berre sitje heime i sofaen og glo på tv-skjermen. Og mannen er med meg, faktisk. Min mann er ikke med, men du verden, så sosialt det er for det. Jeg har snakket med utrolig mange folk de siste ukene som jeg aldri hadde kommet til å hilse på en gang uten Pokemon Go. Og uansett hva jeg skal, legger jeg alltid inn litt omveier i tilfelle jeg skal treffe på noen lommemonster, samt at jeg vil få klekket egg. Så er mye mer ute i frisk luft, og går utrolig mye mer enn før Pokemon. Skrittelleren på mobilen sier bortimot 20 000 skritt hver dag, og det er mye når man har kontorjobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. august 2016 #1275 Del Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan være vanskelig å forestille seg at et voksent menneske kan føle mer enn en ting av gangen, men det er mulig Anonymkode: e1f55...ea3 Uff stakkars deg som føler alt dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1276 Del Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, Asti skrev: Uff stakkars deg som føler alt dette... Heller emosjonelt utviklet enn alternativet 2 minutter siden, Mormont skrev: Ja, gud forby at folk har det gøy, får frisk luft og mosjon. For min del hadde alternativet vært sofaen og netflix. Virker som om mange tror at de som spiller heller ville vært masse ute, trent, vært sosial med venner og familie, lest bøker og gjort andre fornuftige aktiviteter, men slik er det faktisk ikke. For mange er Pokémon Go et alternativ til å sitte i sofaen døgnet rundt. At du gidder å bry deg så mye med hva andre bruker fritiden sin på. Er det kun to alternativer? Et teit mobil spill eller sofagris?? Anonymkode: e1f55...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. august 2016 #1277 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Heller emosjonelt utviklet enn alternativet Anonymkode: e1f55...ea3 Nå tror jeg at andre som leser dette tenker sitt om akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1278 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Asti skrev: Nå tror jeg at andre som leser dette tenker sitt om akkurat det. Så bra du klarer se så langt i allefall. : ) Anonymkode: e1f55...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 4. august 2016 #1279 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Heller emosjonelt utviklet enn alternativet Er det kun to alternativer? Et teit mobil spill eller sofagris?? Anonymkode: e1f55...ea3 For mange er det faktisk det. Jeg har ferie i nesten tre måneder, og fyller mange av dagene mine med Pokemon. Gjør selvsagt andre ting og, men det er mange dager jeg heller ville tilbringt på sofaen. I stedet er jeg ute flere timer og går, har også blitt kjent med mange andre. Sier det igjen, kan ikke fatte hvorfor du lar deg plage av at andre spiller et spill. Må være slitsomt å bry seg så mye om hva andre driver med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. august 2016 #1280 Del Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så bra du klarer se så langt i allefall. : ) Anonymkode: e1f55...ea3 Ikke så vanskelig for folk flest å få med seg at du overreagerer, eller troller i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå