AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Datteren min på 12 kjøpte en MK lommebok for ca 1400 kroner for ett år siden. Gullfarget. Den er brukt to ganger. Fordi rett etter at hun begynte på ungdomsskolen så ville hun ikke bruke den mer. Om hun selger den, hvor mye kan hun "ta" eller forvente å få? Anonymkode: 3269d...5ff
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Halv pris, kanskje litt mer hvis den ser så ny ut som du hevder. Anonymkode: f03a6...ebd
miaw Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Det tror jeg nok ikke er mye. 200-300 hundre kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Takk for svar Den ser helt ubrukt ut. Men tenker at halv pris bør man forsøke, vil ikke at hun skal selge den og at det skal være "urimelig" pris. Anonymkode: 3269d...5ff
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 Min tanke er at dersom hun er gammel nok til å blåse 1200 på ei lommebok, er hun også gammel nok til å selv finne ut hva den kan selges videre for. Ikke ment som surt oppgulp, selv om jeg selvsagt ser at det kan virke slik, så håper du ikke tar det ille opp. Anonymkode: 13b93...9b9 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ser helt ubrukt ut. Men tenker at halv pris bør man forsøke, vil ikke at hun skal selge den og at det skal være "urimelig" pris. Hvis man velger rett forum å selge den i kan man nok få den prisen. Anonymkode: f03a6...ebd
Forundret.. Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 1200kr for ei lommebok? Steike! Jeg ville gitt max 3-400 for ei ny. Legg den på Finn og be om bud vel? Ønsker henne lykke til.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min tanke er at dersom hun er gammel nok til å blåse 1200 på ei lommebok, er hun også gammel nok til å selv finne ut hva den kan selges videre for. Ikke ment som surt oppgulp, selv om jeg selvsagt ser at det kan virke slik, så håper du ikke tar det ille opp. Anonymkode: 13b93...9b9 Det går bra Hun ønsket seg denne i to år og satt mye barnevakt og sparte penger for å kjøpe denne lommeboken fra MK. Jeg er enig i at det uansett er en god erfaring. Anonymkode: 3269d...5ff
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #10 Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, Kronellermynt skrev: Jeg solgte mine for 450 kr per stykk. Hvor godt brukt var dine? Anonymkode: f03a6...ebd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #11 Skrevet 7. juli 2016 Oi, hun har ønsket seg den i to år og brukt den to ganger? Høres nesten ut som hun angrer.... nå blir jeg litt trist på hennes vegne. Enig i at å spare opp penger for å kjøpe seg noe er en god erfaring. Ønsker henne lykke til, og håper hun blir mer fornøyd med neste spareprosjekt. Anonymkode: 13b93...9b9
Gjest asdas123 Skrevet 7. juli 2016 #12 Skrevet 7. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor godt brukt var dine? Anonymkode: f03a6...ebd De så nesten helt nye ut.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi, hun har ønsket seg den i to år og brukt den to ganger? Høres nesten ut som hun angrer.... nå blir jeg litt trist på hennes vegne. Enig i at å spare opp penger for å kjøpe seg noe er en god erfaring. Ønsker henne lykke til, og håper hun blir mer fornøyd med neste spareprosjekt. Anonymkode: 13b93...9b9 Ja, jeg tror også hun angrer.. Hun fikk klar beskjed på ungdomsskolen at MK var et merke for de som ville være "wannabe". Så hun turde ikke bruke den etter det. Litt vondt, fordi hun sparte og jobbet i to år og ønsket seg denne lommeboken så veldig. Uansett tenker jeg at det er en god erfaring i det å spare og kjøpe seg noe man ønsker. Eller at å lære at materialistiske "ting" ikke vil hjelpe... Trist, men sant. Men vil at hun skal få en god pris for den når hun selger den. Og at man ikke tar for mye også. Anonymkode: 3269d...5ff
Salka Skrevet 7. juli 2016 #14 Skrevet 7. juli 2016 Huff, stakkars jenta di. Motepresset er ikke nådig og det er så lett å la seg påvirke i den alderen. Jeg ville sjekket om det lå noen sånne ute på Finn for så å legge meg litt under den billigste der. Er redd fargen trekker litt ned, en svart eller brun lommebok hadde kanskje vært lettere å selge enn en gullfarget. Håper hun får solgt og får en god pris for den!
skruf Skrevet 7. juli 2016 #15 Skrevet 7. juli 2016 Jeg kjøpte nettopp ei lite brukt MK lommebok i skinn til datteren min, kjøpte den på Finn. Betalte 500kr for den. Det var under halve prisen for hva den ville ha kostet ny. Hun kan jo prøve å legge den ut til halv pris, men det ligger innmari mange MK lommebøker ute på Finn nå. Verdt et forsøk da
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #17 Skrevet 8. juli 2016 Du kan ikke kjøpe den av henne til for eksempel 800,- du da? Og selge den selv for 450,- eller noe? Fordi... det er bedre at folk kontakter deg enn henne i en finn-annonse eller noe, finn på en grunn slik at hun tar et tap, men ikke et såå stort tap. Anonymkode: e6292...6d9 1
Vackra Skrevet 8. juli 2016 #18 Skrevet 8. juli 2016 MK er ikke mye verdt sett i markedsperspektiv lenger. Samme med MJ, men MK er nok hakket "verre". Moteverden er hard, kanskje du kan lære henne litt om hvordan hun kan holde seg oppdatert uten å måtte svi av 1400kr på en lommebok. Skjønner at dette er en erfaring, og mange gjør seg nok lignende erfaringer på ungdomsskolen, men stusser litt over at et barn på barneskolen fikk lov til å bruke så mye penger på en lommebok. De fleste holder vel igjen på slikt til ungdomsskolen, hvor det er mer naturlig å gi friere tøyler med økonomi? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå