Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #21 Skrevet 7. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da høres det egentlig ut som om du har kontroll på situasjonen og vet hva du mener. Om situasjonen var slik at han var en drittsekk, tja mange drittsekker eksisterer og man burde ikke automatisk anta at dette handler om objektivisering av kvinner. En drittsekk driter i om han objektiviserer kvinner, han vil bare ha sitt. Mange kjipe mennesker eksisterer og det er ingen grunn til å høre på hva de sier Anonymkode: 8b79c...8df Sant nok !
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #22 Skrevet 7. juli 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje slik du skulle ønske det var, men det er ikke det. Du kan rope og skrike om hvor teit eller tåpelig det er, det endrer ikke det faktum at du tiltrekker deg sleipe eller mindre intelligente menn som tolker det slik. Om du vil fortsette å gå kledd slik kan du det, men da kommer også de slibrige mennene på kjøpet. Vi lever ikke i en ideell verden der alle oppfører seg slik du skulle ønske, man må tilpasse seg til en viss grad. "Kle seg sexy for egen del". Hva betyr det egentlig? Dersom man kler seg sexy for egen del, så kan man vel gjøre dette innenfor husets 4 vegger og ikke gjøre det på steder der andre vil mistolke det Anonymkode: 8b79c...8df Skal TS holde seg innenfor husets fire vegger fordi hun ikke skal være til lyst for andre menn? Denne tankegangen hører ikke hjemme i Norge. Ja, det er klart det finnes enkelte menn som har en slik tankegang, noe du også viser klart at du har, men man skal ikke leve et begrenset liv fordi det finnes noen mennesker som har slike meninger. TS var med vennene sine i et folksomt lokale, så hun var ikke akkurat i faresonen for voldtekt. Dermed er det revnende likegyldig hva enkelte evneveike mennesker antar. Disse menneskene har godt av å erfare at kvinner ikke er til deres fornøyelse selv om de er ute en kveld og danser med venninnene sine og føler seg sexy. Anonymkode: 8f6ec...548 6
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #23 Skrevet 7. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal TS holde seg innenfor husets fire vegger fordi hun ikke skal være til lyst for andre menn? Denne tankegangen hører ikke hjemme i Norge. Ja, det er klart det finnes enkelte menn som har en slik tankegang, noe du også viser klart at du har, men man skal ikke leve et begrenset liv fordi det finnes noen mennesker som har slike meninger. TS var med vennene sine i et folksomt lokale, så hun var ikke akkurat i faresonen for voldtekt. Dermed er det revnende likegyldig hva enkelte evneveike mennesker antar. Disse menneskene har godt av å erfare at kvinner ikke er til deres fornøyelse selv om de er ute en kveld og danser med venninnene sine og føler seg sexy. Anonymkode: 8f6ec...548 Exactly!! Utrolig bra sagt !!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #24 Skrevet 8. juli 2016 9 timer siden, Julie Tuven skrev: Hei folkens! Jeg opplevde noe for en tid tilbake som provoserer meg veldig mye. Jeg var på en nattklubb sammen med venner, hadde på meg kjole, følte meg sexy, danset og var sosial. Jeg er i et stabilt og trygt forhold, så føler ikke noe sterkt behov for å nevne kjæresten min bare fordi jeg er ute. Jeg og mine venner møtte en gutt fra Oslo, og jeg snakket med han SAMMEN med mine venner, jeg danset SAMMEN med mine venner og han ble med oss på dansegulvet. Jeg så ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Mot slutten av kvelden kom kompisene til kjæresten min bort å dro meg unna mine venner og han fyren fra Oslo å sa at han gutten fra Oslo ikke kunne danse sammen med meg fordi jeg har kjæreste. Han fyren fra Oslo ble kjempesur på meg fordi jeg ikke hadde informert han om at jeg hadde kjæreste. JEG HADDE MØTT HAN FYREN FOR OMTRENT 2 TIMER SIDEN og han hadde oppfattet det at jeg danset i en stor gruppe hvor han var tilstede og det at jeg snakket med han som at han hadde fått napp.. Det ble kjempedrama og går rundt med en ekkel skyldfølelse og følelse av skam uten noen grunn. Jeg er kjempelei av at kvinner er så objektifisert og seksualisert at det å føle seg sexy på dansegulvet er et problem hvis man har kjæreste. Kjæresten min har ingenting imot at jeg er ute å danser. Så, det jeg lurer på her er; er jeg pliktig til å informere andre mennesker om at jeg har kjæreste innen 2 timer? Er det liksom en greie jeg har gått glipp av? Når både jeg og min kjæreste har såpass stor tillit til hverandre, er det ikke det som teller? Jeg må da vel kunne føre en vanlig samtale med andre mennesker både av motsatt og samme kjønn uten å måtte si at FOLKENS JEG ER I ET FORHOLD? Hva er deres meninger? Vil veldig gjerne vite om flere hadde blitt provosert av dette, eller om noen synes at jeg bør informere om at jeg er i et forhold uansett hva grunnen og situasjonen skulle være? Visste ikke hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet under, så beklager om jeg har valgt feil kategori. Han virket åganske lost. Men det kommer litt ann på jeg møtte en fyr hos en felles venn og han la ann på meg,og etterpå gikk vi ut i 4,5 timer og tok noel øl bare meg og han, han fortsetter å legge ann på meg,dette var før jul, og jeg var syk i ett par uker, og han kunne ikke pga jobb og reise hjem osv, så det tok en stund før vi fikk møtes igjen. Men vi chattet jo på fb, på en periode på de 6 uker, han nevner ikke kjæreste. Jeg inviterte han på fest før jul, men vi fikk ikke møtes rett før nyttår, da jeg spurte om han ville møttes for å ta en øl, Og da velger han i de første 5 min når vi møtes å fortelle om hva han og kjæresten gjorte i ferien når han innså at jeg var intressert, Og jeg ble ganske sur når han jug prøvde å si at han trodde han hadde sagt det når vi var ute første gang, den ene grunnen er at han husket mye av det vi snakket om før, som gjør at jeg ikke tror, og itilegg tviler jeg litt på om han faktisk ikke har kjæreste. Uansett jeg var villig til å være venner,men det ble for mye små leking/like oppmerksomheten og handlinger som ikke passet det han sa, aldri kutta ut noen så fort under 6 mnd Anonymkode: c1870...5c8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #25 Skrevet 8. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han virket åganske lost. Men det kommer litt ann på jeg møtte en fyr hos en felles venn og han la ann på meg,og etterpå gikk vi ut i 4,5 timer og tok noel øl bare meg og han, han fortsetter å legge ann på meg,dette var før jul, og jeg var syk i ett par uker, og han kunne ikke pga jobb og reise hjem osv, så det tok en stund før vi fikk møtes igjen. Men vi chattet jo på fb, på en periode på de 6 uker, han nevner ikke kjæreste. Jeg inviterte han på fest før jul, men vi fikk ikke møtes rett før nyttår, da jeg spurte om han ville møttes for å ta en øl, Og da velger han i de første 5 min når vi møtes å fortelle om hva han og kjæresten gjorte i ferien når han innså at jeg var intressert, Og jeg ble ganske sur når han jug prøvde å si at han trodde han hadde sagt det når vi var ute første gang, den ene grunnen til at jeg ikke tror på det er at han husket mye av det vi snakket om første gang og itilegg tviler jeg litt på om han faktisk har kjæreste. Men han kan jo også ha kjæreste selvsagt,men det var endel ting som gjør at jeg tvilte. Uansett jeg var villig til å være venner,men det ble for mye små leking/like oppmerksomheten og handlinger som ikke passet til det han sa, aldri kutta ut noen så fort under 6 mnd. Anonymkode: c1870...5c8 Anonymkode: c1870...5c8
Gjest Sly Skrevet 8. juli 2016 #26 Skrevet 8. juli 2016 Hvorfor var det nødvendig å skrive at han var fra Oslo? Har det noen betydning for historien?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #27 Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, Sly skrev: Hvorfor var det nødvendig å skrive at han var fra Oslo? Har det noen betydning for historien? So what om hun skrev han var fra Oslo.. Var din kommentar særlig nøvendig? Så mye unødvendige ting man skal bry som om her inne. Anonymkode: c1870...5c8
Gjest Sly Skrevet 8. juli 2016 #28 Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: So what om hun skrev han var fra Oslo.. Var din kommentar særlig nøvendig? Så mye unødvendige ting man skal bry som om her inne. Anonymkode: c1870...5c8 Jeg bare lurte på om det var noe spesielt stas eller noe ved å bli sjekket opp av menn fra Oslo siden hun tok det med i historien.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #29 Skrevet 8. juli 2016 9 timer siden, Julie Tuven skrev: Ja men er liksom nettopp det, jeg ga ikke denne personen noen signaler i det hele tatt. Snakket ikke mer med han enn andre, og vi var hele tiden omringet av mine venner som jeg faktisk snakket mest med. Hadde situasjonen vært sånn at jeg snakket veldig mye med han så hadde jeg skjønt det. Hvordan skal man best mulig oppføre seg i slike situasjoner? Er det best å bare "casually" nevne kjæresten slik at alle hører det, eller skal man la vær? Er veldig opptatt av at når jeg er ute sammen med venner så vil jeg ikke være den som nevner kjæresten hele tiden Dette er din versjon av historien. En sak har alltid minst to sider den andre partens versjon har gi ikke fått høre. Selv har jeg gått med en solid forlovelsesring fra jeg var veldig ung,, noe som er et tydelig signal om at hun her er opptatt. Anonymkode: 93d72...e58
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #30 Skrevet 8. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal TS holde seg innenfor husets fire vegger fordi hun ikke skal være til lyst for andre menn? Anonymkode: 8f6ec...548 Hæ? Hvordan klarte du å lese det fra det jeg skrev. Jeg sa at dersom man kler seg sexy for seg selv, så kan man gjøre det hjemme og kle seg normalt når man er ute. Men dersom man har dette behovet for å kle seg sexy ute på byn, så kanskje man ikke gjør det helt for seg selv alikevel og at det er bare en løgn man forteller seg selv. Selvsagt må man leve et begrenset liv for å tilpasse seg et liv blant andre mennesker. Du kan ikke sette deg til å pille deg i nesen og sitte i undertøy når du går på jobbintervju selv om du har lyst. Du kan ikke gå naken offentlig. Du kan ikke angripe andre mennesker selv om du er sint på dem. Vi lever i et samfunn der vi må tilpasse oss andre mennesker og vi akn ikke gjøre akkurat det vi vil når vi vil. Anonymkode: 8b79c...8df
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #31 Skrevet 8. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal TS holde seg innenfor husets fire vegger fordi hun ikke skal være til lyst for andre menn? Denne tankegangen hører ikke hjemme i Norge. Ja, det er klart det finnes enkelte menn som har en slik tankegang, noe du også viser klart at du har, men man skal ikke leve et begrenset liv fordi det finnes noen mennesker som har slike meninger. TS var med vennene sine i et folksomt lokale, så hun var ikke akkurat i faresonen for voldtekt. Dermed er det revnende likegyldig hva enkelte evneveike mennesker antar. Disse menneskene har godt av å erfare at kvinner ikke er til deres fornøyelse selv om de er ute en kveld og danser med venninnene sine og føler seg sexy. Anonymkode: 8f6ec...548 Jeg sa heller ikke noe om voldtekt, jeg sa at man sender signaler om at man er singel og leter etter ONS eller forhold. For hvorfor ellers skulle man kle seg på en måte som selvsagt tiltrekker menns oppmerksomhet. Anonymkode: 8b79c...8df
goodbye_kitty Skrevet 8. juli 2016 #32 Skrevet 8. juli 2016 Jeg syns bare det blir veldig dumt hvis noe av det første man skal si er at man har kjæreste. En gang var jeg i en bursdag der jeg ikke kjente noen andre enn vertinnen, så jeg forsøkte å småprate med de andre gjestene så godt jeg kunne. Fikk øye på en gutt som satt alene og gikk bort til han og sa en eller annen høflighetsfrase som umulig kunne tolkes som forsøk på å sjekke han opp. Det første han sa til meg var: "Jeg har kjæreste altså!" Jeg bare: ??? Ble helt paff. Så TS, nei, jeg mener ikke at du hadde trengt å opplyse om din sivilstatus til denne fyren. En ting er om det hadde vært en innpåsliten dust som du ville ha vekk, men ellers syns jeg bare det høres merkelig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #33 Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, goodbye_kitty skrev: Jeg syns bare det blir veldig dumt hvis noe av det første man skal si er at man har kjæreste. En gang var jeg i en bursdag der jeg ikke kjente noen andre enn vertinnen, så jeg forsøkte å småprate med de andre gjestene så godt jeg kunne. Fikk øye på en gutt som satt alene og gikk bort til han og sa en eller annen høflighetsfrase som umulig kunne tolkes som forsøk på å sjekke han opp. Det første han sa til meg var: "Jeg har kjæreste altså!" Jeg bare: ??? Ble helt paff. Så TS, nei, jeg mener ikke at du hadde trengt å opplyse om din sivilstatus til denne fyren. En ting er om det hadde vært en innpåsliten dust som du ville ha vekk, men ellers syns jeg bare det høres merkelig ut. Enig,det behøver ikke være det første man sier,MEN når man får inntrylkk ettervært at den andre personen er inntressert,så sier man i fra. Så kommer vel ann på hvordan sitahsjonen er og hvordan man sier det, er man i flere timers samtale alene så synes man burde å nene kjæresten sånn i forbiparten, men sånn som du nevner nå hadde nok jeg blitt litt irrtiert eller hvis de kommer med utsagn som "er det ikke bedre du sjekker om noen som ikke har dame" :D Anonymkode: c1870...5c8
Gothminister Skrevet 8. juli 2016 #34 Skrevet 8. juli 2016 11 timer siden, Julie Tuven skrev: Hei folkens! Jeg opplevde noe for en tid tilbake som provoserer meg veldig mye. Jeg var på en nattklubb sammen med venner, hadde på meg kjole, følte meg sexy, danset og var sosial. Jeg er i et stabilt og trygt forhold, så føler ikke noe sterkt behov for å nevne kjæresten min bare fordi jeg er ute. Jeg og mine venner møtte en gutt fra Oslo, og jeg snakket med han SAMMEN med mine venner, jeg danset SAMMEN med mine venner og han ble med oss på dansegulvet. Jeg så ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Mot slutten av kvelden kom kompisene til kjæresten min bort å dro meg unna mine venner og han fyren fra Oslo å sa at han gutten fra Oslo ikke kunne danse sammen med meg fordi jeg har kjæreste. Han fyren fra Oslo ble kjempesur på meg fordi jeg ikke hadde informert han om at jeg hadde kjæreste. JEG HADDE MØTT HAN FYREN FOR OMTRENT 2 TIMER SIDEN og han hadde oppfattet det at jeg danset i en stor gruppe hvor han var tilstede og det at jeg snakket med han som at han hadde fått napp.. Det ble kjempedrama og går rundt med en ekkel skyldfølelse og følelse av skam uten noen grunn. Jeg er kjempelei av at kvinner er så objektifisert og seksualisert at det å føle seg sexy på dansegulvet er et problem hvis man har kjæreste. Kjæresten min har ingenting imot at jeg er ute å danser. Så, det jeg lurer på her er; er jeg pliktig til å informere andre mennesker om at jeg har kjæreste innen 2 timer? Er det liksom en greie jeg har gått glipp av? Når både jeg og min kjæreste har såpass stor tillit til hverandre, er det ikke det som teller? Jeg må da vel kunne føre en vanlig samtale med andre mennesker både av motsatt og samme kjønn uten å måtte si at FOLKENS JEG ER I ET FORHOLD? Hva er deres meninger? Vil veldig gjerne vite om flere hadde blitt provosert av dette, eller om noen synes at jeg bør informere om at jeg er i et forhold uansett hva grunnen og situasjonen skulle være? Visste ikke hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet under, så beklager om jeg har valgt feil kategori. Selv om du ikke forstår dette som kvinne. Så kastet du faktisk bort dyrbar tid for denne mannen. Så ja. Man bør informere at man er i forhold og kun kan ta en dans. Man er tross alt på nattklubb.
Gothminister Skrevet 8. juli 2016 #35 Skrevet 8. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 Ingen kvinner kler seg sexy for sin egen del. Nå må kvinner slutte å leve på en livsløgn. Kvinner som liker å være sexy, gjør det pga. oppmerksomhet. Man går ikke på nattklubb, sexy og synes det er rart og få oppmerksomhet. Da har man virkelig gått klipp av noe på veien.
Brimi Skrevet 8. juli 2016 #36 Skrevet 8. juli 2016 7 minutter siden, Gothminister skrev: Ingen kvinner kler seg sexy for sin egen del. Nå må kvinner slutte å leve på en livsløgn. Kvinner som liker å være sexy, gjør det pga. oppmerksomhet. Man går ikke på nattklubb, sexy og synes det er rart og få oppmerksomhet. Da har man virkelig gått klipp av noe på veien. Hun kledde seg heller ikke sexy. TS skrev at hun hadde på seg kjole og følte seg sexy. Det er to forskjellige ting. Jeg synes ikke TS har gjort noe galt ihvertfall. Heller han som ikke ga tydelig nok signaler tidligere sånn at TS kunne si ifra at hun var opptatt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #37 Skrevet 8. juli 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 Jasså, så det at hun påpeker sin sexy ukledning er ikke for å søke oppmerksomhet mener du?? Tror du folk er idioter -man skal få kle seg som man vil , men selvsagt sender ulike antrekk ulike signaler ! Jeg går ikke rundt med puppene ute, rumpa klemt I noe stramt og ikke tror jeg ikke sender signaler om -SE MEG! ! OG JA JEG ER TILGJENGELIGE eller trenger desperat bekreftelse på at menn har lyst å knulle meg. Ikke gjør dere til og lat som hore-looken er kuuuuuun for min del og sååå behagelig å gå i, nesten som en joggebukse. Vær ærlige! Anonymkode: e7434...470
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #38 Skrevet 8. juli 2016 Herregud så mange føkka folk det er på kg. Anonymkode: 8719e...db0 2
Dr. A. Kula Skrevet 8. juli 2016 #39 Skrevet 8. juli 2016 6 minutter siden, Gothminister skrev: Ingen kvinner kler seg sexy for sin egen del. Nå må kvinner slutte å leve på en livsløgn. Kvinner som liker å være sexy, gjør det pga. oppmerksomhet. Man går ikke på nattklubb, sexy og synes det er rart og få oppmerksomhet. Da har man virkelig gått klipp av noe på veien. Både kvinner og menn kler seg i klær som man er komfortable i, som man føler seg vel i. Om TS, bruker kjole og kler seg sexy i hverdagen, er det ingen grunn til at hun skal kle seg i bukse og være usexy når hun går ut. Noen steder vil det også være krav til kleskoder, så at hun ikke klem seg etter forholdene blir bare tull. Om hun får oppmerksomhet er greit. Oppmerksomhet betyr ikke automatisk at man skal knulle. Det er fremdeles jakteren sitt ansvar å avklare om byttet er tilgjengelig. Om jakteren bruker tid (og evt penger), er det fortsatt dennes ansvar å avklare sin hensikt. Offeret har ikke ansvar, med mindre denne forleder falskt (nekte forhold når man er i et). Hva som er greit i et forhold er også individuelt, så man kan ikke velge å tolke signaler, man må spørre. 1
Gothminister Skrevet 8. juli 2016 #40 Skrevet 8. juli 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Både kvinner og menn kler seg i klær som man er komfortable i, som man føler seg vel i. Om TS, bruker kjole og kler seg sexy i hverdagen, er det ingen grunn til at hun skal kle seg i bukse og være usexy når hun går ut. Noen steder vil det også være krav til kleskoder, så at hun ikke klem seg etter forholdene blir bare tull. Om hun får oppmerksomhet er greit. Oppmerksomhet betyr ikke automatisk at man skal knulle. Det er fremdeles jakteren sitt ansvar å avklare om byttet er tilgjengelig. Om jakteren bruker tid (og evt penger), er det fortsatt dennes ansvar å avklare sin hensikt. Offeret har ikke ansvar, med mindre denne forleder falskt (nekte forhold når man er i et). Hva som er greit i et forhold er også individuelt, så man kan ikke velge å tolke signaler, man må spørre. Ikke noe galt å kle seg sexy. Men man må regne med oppmerksomhet, noe man også er ute etter når man kler seg slik. Nå er det ikke noe offer i denne saken. Om det var et offer. Så var det vel den stakkars mannen som kastet bort dyrbare 2 timer på ei som var opptatt. Og nå vil jo kvinnfolka hyle som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå