Gå til innhold

Pliktig til å informere om sivilstatus til fremmede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og der var atter en gang en diskusjon ødelagt. Takk.

Anonymkode: c1870...5c8

Skrevet
11 minutter siden, Brimi skrev:

Hun kledde seg heller ikke sexy. TS skrev at hun hadde på seg kjole og følte seg sexy. Det er to forskjellige ting. Jeg synes ikke TS har gjort noe galt ihvertfall. Heller han som ikke ga tydelig nok signaler tidligere sånn at TS kunne si ifra at hun var opptatt.

Ikke noe galt. Men man bør gi noen signaler om at man er opptatt. Nattklubber er for de fleste et jaktmarked.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i problemstillingen. Når jeg er på byen eller på fest har jeg lyst til å snakke med nye mennesker av begge kjønn, for meg er liksom litt av poenget å bli kjent med nye mennesker, men samtidig så vet jeg jo at dette for veldig mange kun er en sjekkearena. Snakket en del med en kar sist helg og merket at dette med kjæreste gjorde meg veldig stressa. Når skal man si ifra? Jeg oppfattet ikke at han la an på meg og det kom aldri en situasjon der jeg følte meg nødt til å fortelle han at jeg har kjæreste, men likevel sluttet jeg å snakke med han etter en stund fordi jeg følte at jeg brukte opp tiden hans dersom han var interessert i et ligg.

Jeg synes det suger - jeg er veldig sosial og har lyst på flere venner og det er liksom kun på fest/byen det lar seg gjøre, men jeg vil jo ikke sløse med tiden deres dersom de kun vil finne noen å ligge med. Noen er jo veldig flørtete og da er det selvfølgelig enkelt å si ifra, mens andre er mye mindre på og da vet jeg rett og slett ikke. I TS situasjon synes jeg Osloguttens reaksjon er veldig snodig.

Anonymkode: 6e295...93b

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Ikke noe galt å kle seg sexy. Men man må regne med oppmerksomhet, noe man også er ute etter når man kler seg slik.

Nå er det ikke noe offer i denne saken. Om det var et offer. Så var det vel den stakkars mannen som kastet bort dyrbare 2 timer på ei som var opptatt. Og nå vil jo kvinnfolka hyle som vanlig.

Oppmerksomhet er greit, enig der, men man må ikke forvente at enhver kontakt er begynnelsen på et knull. 

Offer var feil ord, bytte er mer presist.

AnonymBruker
Skrevet

Nå får jeg sikkert masse pes for å si dette, men jeg synes det var litt teit av deg å ikke tilfeldig nevne at du har kjæreste når det er relativt tydelig at dette er en singel person som vil ha kontakt med deg. Hvor mange kalorier tar deg deg? Og så slipper han å "kaste vekk" 2 timer på noen som overhode ikke er interesset.

Anonymkode: 21df1...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Både kvinner og menn kler seg i klær som man er komfortable i, som man føler seg vel i. Om TS, bruker kjole og kler seg sexy i hverdagen, er det ingen grunn til at hun skal kle seg i bukse og være usexy når hun går ut. Noen steder vil det også være krav til kleskoder, så at hun ikke klem seg etter forholdene blir bare tull. Om hun får oppmerksomhet er greit. Oppmerksomhet betyr ikke automatisk at man skal knulle. Det er fremdeles jakteren sitt ansvar å avklare om byttet er tilgjengelig. Om jakteren bruker tid (og evt penger), er det fortsatt dennes ansvar å avklare sin hensikt. Offeret har ikke ansvar, med mindre denne forleder falskt (nekte forhold når man er i et).

Hva som er greit i et forhold er også individuelt, så man kan ikke velge å tolke signaler, man må spørre.

Det stemmer ikke, man bruker jo klær som passer situasjonen man er i. Jeg gikk med bunad på 17.mai selv om det klødde og er ubehagelig.

Det går an å kle seg opp uten at det trenger være veldig sexy og at man viser seg selv frem som nybakte brød. Og poenget var aldri at det er greit å bli sinna når man føler seg "lurt" av bekledning, bare at man faktisk sender signaler når man kler seg på visse måter.

Det er mange i tråden som mener at ingen ser på dem om de kler seg sexy, at de bare gjør det for egens skyld. Nei, menn ser på deg, menn får stå og menn vil prøve å få seg et ligg. De samme type mannfolka som tenker med pikken er ofte de samme som er sleipe eller har ubehagelige personlighetstrekk. (Menn som ikke går etter pikken er som regel litt smartere. Slik er realitetene). Dersom man ikke vil ha denne slibrige oppmerksomheten, dersom man ikke vil signalisere at man er ledig og klar, så toner man ned på sexyheten

Anonymkode: 8b79c...8df

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev:

Oppmerksomhet er greit, enig der, men man må ikke forvente at enhver kontakt er begynnelsen på et knull. 

Offer var feil ord, bytte er mer presist.

Helt enig med deg i det. Men man bør når man får mye oppmerksomhet. Informere om at det kun er dans og ikke noe mer. På den måten slipper man misforståelser og bortkastet tid for den som er ute etter noe mer. For alle vet at på en nattklubb så handler det om for de fleste å finne noen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kler meg som jeg vil og danser og prater med hvem jeg vil, men jeg pleier alltid å flette inn en helt dagligdags kommentar om samboeren min tidlig i samtalen med menn som viser noen som helst interesse. "Ja, der var jeg og samboeren min i fjor også." "Det pleier samboeren min å si også." Eller noe lignende. Rett og slett for å unngå misforståelser. 

Enten en liker det eller ikke så er utelivet i stor grad et kjøttmarked, og da er det greit å gi tydelige signaler om hva slags intensjoner man har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, asterix skrev:

Jeg kler meg som jeg vil og danser og prater med hvem jeg vil, men jeg pleier alltid å flette inn en helt dagligdags kommentar om samboeren min tidlig i samtalen med menn som viser noen som helst interesse. "Ja, der var jeg og samboeren min i fjor også." "Det pleier samboeren min å si også." Eller noe lignende. Rett og slett for å unngå misforståelser. 

Enten en liker det eller ikke så er utelivet i stor grad et kjøttmarked, og da er det greit å gi tydelige signaler om hva slags intensjoner man har.

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, asterix skrev:

Slik som deg er gull :hjerte:

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, asterix skrev:

Ja det er helt riktig. Da tar man hensyn og man kaster ikke bort dyrbar tid. Synes det handler om sosial kompetanse.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Gothminister skrev:

Helt enig med deg i det. Men man bør når man får mye oppmerksomhet. Informere om at det kun er dans og ikke noe mer. På den måten slipper man misforståelser og bortkastet tid for den som er ute etter noe mer. For alle vet at på en nattklubb så handler det om for de fleste å finne noen.

Jeg oppfattet ikke i HI at TS fikk mye (spesifikk) oppmerksomhet. Det var ikke tydelig at oppmerksomheten var rettet direkte mot henne, så det falt ikke naturlig å flette sivilstatus inn i samtalen (om den overhode skjedde). Synes ikke TS har gjort feil her, men sjekkeren har hatt altfor store forventninger på altfor lite grunnlag. 

Selv liker jeg å gå på nattklubb, med eller uten fruen, men er der da for å danse. Er sosialt anlagt og kan gjerne innlede samtaler med fremmede, men aldri med utro intensjoner. Mest som AB over. Det er bare egen idioti å tro at hele nattklubben er et kjøttmarket. 

• Liker 1
Skrevet

Heterofile menn går ikke på nattklubb for å få seg venninner. 

Skrevet
1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg oppfattet ikke i HI at TS fikk mye (spesifikk) oppmerksomhet. Det var ikke tydelig at oppmerksomheten var rettet direkte mot henne, så det falt ikke naturlig å flette sivilstatus inn i samtalen (om den overhode skjedde). Synes ikke TS har gjort feil her, men sjekkeren har hatt altfor store forventninger på altfor lite grunnlag. 

Selv liker jeg å gå på nattklubb, med eller uten fruen, men er der da for å danse. Er sosialt anlagt og kan gjerne innlede samtaler med fremmede, men aldri med utro intensjoner. Mest som AB over. Det er bare egen idioti å tro at hele nattklubben er et kjøttmarket. 

Nei det er jo ikke alle som er ute etter kjøtt. Men slik jeg oppfatter kvinner som TS, så liker de den oppmerksomheten de får. Mange kvinner liker og «lure» oss menn. Det har jeg sett og erfart selv, mange ganger. Jeg var tidligere sammen med ei som likte å være en luremus, når hun var ute med meg. Hun ble kåt av oppmerksomheten. Jeg har aldri likt slikt så jeg dumpa hun rimelig raskt. Man lurer ikke folk slik.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Gothminister skrev:

Ikke noe galt. Men man bør gi noen signaler om at man er opptatt. Nattklubber er for de fleste et jaktmarked.  

Det virker veldig rart om man annonserer at man er opptatt om det ikke faller seg naturlig i samtalen. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Sly skrev:

Heterofile menn går ikke på nattklubb for å få seg venninner. 

Så sant så sant. Vi går heller ikke ut andre steder for og skaffe oss kvinnelige venner. Vi har alltid et motiv for vår hyggelighet.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Nei det er jo ikke alle som er ute etter kjøtt. Men slik jeg oppfatter kvinner som TS, så liker de den oppmerksomheten de får. Mange kvinner liker og «lure» oss menn. Det har jeg sett og erfart selv, mange ganger. Jeg var tidligere sammen med ei som likte å være en luremus, når hun var ute med meg. Hun ble kåt av oppmerksomheten. Jeg har aldri likt slikt så jeg dumpa hun rimelig raskt. Man lurer ikke folk slik.

Og der gadd ikke jeg mer i denne diskusjonen mer. Når det skal handle om hvor synd det er for dere menn som ikke kan få ett ligg når dere ønsker det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brimi skrev:

Det virker veldig rart om man annonserer at man er opptatt om det ikke faller seg naturlig i samtalen. 

Men det er veldig enkelt å flette det naturlig inn i enhver samtale.

"Har du sett den nye filmen X før eller?"
"Nei, men samboeren min så den med noen venner i går og anbefalte den, så kanskje jeg burde gå og se den."

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Brimi skrev:

Et øyeblikk siden, Brimi skrev:

Muligens ja. Men kvinner må snart lære seg å kjenne oss menn, ja det er alltid noen avvik. Men de fleste menn som er ute, er på jakt. Det vet de fleste kvinner. Så om en kvinne sier i fra, jeg er gift eller har type. Så vil de fleste menn sette pris på det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og der gadd ikke jeg mer i denne diskusjonen mer. Når det skal handle om hvor synd det er for dere menn som ikke kan få ett ligg når dere ønsker det.

Det er jo ditt valg. Som kvinne burde du følge med. Det kan jo være at du lærer litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...