Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Hei folkens! Jeg opplevde noe for en tid tilbake som provoserer meg veldig mye. Jeg var på en nattklubb sammen med venner, hadde på meg kjole, følte meg sexy, danset og var sosial. Jeg er i et stabilt og trygt forhold, så føler ikke noe sterkt behov for å nevne kjæresten min bare fordi jeg er ute. Jeg og mine venner møtte en gutt fra Oslo, og jeg snakket med han SAMMEN med mine venner, jeg danset SAMMEN med mine venner og han ble med oss på dansegulvet. Jeg så ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Mot slutten av kvelden kom kompisene til kjæresten min bort å dro meg unna mine venner og han fyren fra Oslo å sa at han gutten fra Oslo ikke kunne danse sammen med meg fordi jeg har kjæreste. Han fyren fra Oslo ble kjempesur på meg fordi jeg ikke hadde informert han om at jeg hadde kjæreste. JEG HADDE MØTT HAN FYREN FOR OMTRENT 2 TIMER SIDEN og han hadde oppfattet det at jeg danset i en stor gruppe hvor han var tilstede og det at jeg snakket med han som at han hadde fått napp.. Det ble kjempedrama og går rundt med en ekkel skyldfølelse og følelse av skam uten noen grunn. Jeg er kjempelei av at kvinner er så objektifisert og seksualisert at det å føle seg sexy på dansegulvet er et problem hvis man har kjæreste. Kjæresten min har ingenting imot at jeg er ute å danser. Så, det jeg lurer på her er; er jeg pliktig til å informere andre mennesker om at jeg har kjæreste innen 2 timer? Er det liksom en greie jeg har gått glipp av? Når både jeg og min kjæreste har såpass stor tillit til hverandre, er det ikke det som teller? Jeg må da vel kunne føre en vanlig samtale med andre mennesker både av motsatt og samme kjønn uten å måtte si at FOLKENS JEG ER I ET FORHOLD? Hva er deres meninger? Vil veldig gjerne vite om flere hadde blitt provosert av dette, eller om noen synes at jeg bør informere om at jeg er i et forhold uansett hva grunnen og situasjonen skulle være? Visste ikke hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet under, så beklager om jeg har valgt feil kategori.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Enig med deg. Han hadde ingen grunn til å bli sur. Var han interessert burde han heller spurt rett ut om du var singel. Er nesten så noen mener kvinner må tatovere "opptatt" i panna for å ikke være luremus. Anonymkode: 7d104...cb5 15
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Han hadde ingen grunn til å bli sur. Var han interessert burde han heller spurt rett ut om du var singel. Er nesten så noen mener kvinner må tatovere "opptatt" i panna for å ikke være luremus. Anonymkode: 7d104...cb5 Ja ikke sant, det er latterlig.
Dr. A. Kula Skrevet 7. juli 2016 #4 Skrevet 7. juli 2016 Ser ikke at du har gjort noe feil her, TS. Det er hans ansvar å behandle deg med respekt, og hans ansvar å avklare om du er interessert i noe utover vennskapelig hygge. 1
Mari Y Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 16 minutter siden, Julie Tuven skrev: Hei folkens! Jeg opplevde noe for en tid tilbake som provoserer meg veldig mye. Jeg var på en nattklubb sammen med venner, hadde på meg kjole, følte meg sexy, danset og var sosial. Jeg er i et stabilt og trygt forhold, så føler ikke noe sterkt behov for å nevne kjæresten min bare fordi jeg er ute. Jeg og mine venner møtte en gutt fra Oslo, og jeg snakket med han SAMMEN med mine venner, jeg danset SAMMEN med mine venner og han ble med oss på dansegulvet. Jeg så ikke på dette som noe problem i det hele tatt. Mot slutten av kvelden kom kompisene til kjæresten min bort å dro meg unna mine venner og han fyren fra Oslo å sa at han gutten fra Oslo ikke kunne danse sammen med meg fordi jeg har kjæreste. Han fyren fra Oslo ble kjempesur på meg fordi jeg ikke hadde informert han om at jeg hadde kjæreste. JEG HADDE MØTT HAN FYREN FOR OMTRENT 2 TIMER SIDEN og han hadde oppfattet det at jeg danset i en stor gruppe hvor han var tilstede og det at jeg snakket med han som at han hadde fått napp.. Det ble kjempedrama og går rundt med en ekkel skyldfølelse og følelse av skam uten noen grunn. Jeg er kjempelei av at kvinner er så objektifisert og seksualisert at det å føle seg sexy på dansegulvet er et problem hvis man har kjæreste. Kjæresten min har ingenting imot at jeg er ute å danser. Så, det jeg lurer på her er; er jeg pliktig til å informere andre mennesker om at jeg har kjæreste innen 2 timer? Er det liksom en greie jeg har gått glipp av? Når både jeg og min kjæreste har såpass stor tillit til hverandre, er det ikke det som teller? Jeg må da vel kunne føre en vanlig samtale med andre mennesker både av motsatt og samme kjønn uten å måtte si at FOLKENS JEG ER I ET FORHOLD? Hva er deres meninger? Vil veldig gjerne vite om flere hadde blitt provosert av dette, eller om noen synes at jeg bør informere om at jeg er i et forhold uansett hva grunnen og situasjonen skulle være? Visste ikke hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet under, så beklager om jeg har valgt feil kategori. Jeg er helt enig med deg, for det er jo bare en dans, og kjæresten ser jo på det som greit. 2
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 7 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ser ikke at du har gjort noe feil her, TS. Det er hans ansvar å behandle deg med respekt, og hans ansvar å avklare om du er interessert i noe utover vennskapelig hygge. Ja var det jeg og tenkte! Veldig godt å se at folk faktisk er enige, utrolig ekkelt at man skal oppleve å bli konfrontert for noe sånt når man bare er ute å danser!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 Det er vel egentlig din kjærestes kamerater som startet opptrinnet her, fyren fra Oslo så sikkert på det som ydmykende og lot det dessverre gå ut over deg. Fra hans synsvinkel virket det kanskje som din kjærestes kamerater hindret deg i å være utro, og så smører han tykt på for å understreke at han ikke er en sånn som legger seg etter opptatte damer. Han kunne jo ikke vite at din kjæreste synes det er helt ok at du danser. Kanskje han var småfull, trøtt og redd for å få en sinna kjæreste på nakken. Jeg vet ikke. Men ta i hvert fall en prat med "de gode hjelperne", så blander de seg ikke en annen gang. Anonymkode: 4dd67...b5e 13
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel egentlig din kjærestes kamerater som startet opptrinnet her, fyren fra Oslo så sikkert på det som ydmykende og lot det dessverre gå ut over deg. Fra hans synsvinkel virket det kanskje som din kjærestes kamerater hindret deg i å være utro, og så smører han tykt på for å understreke at han ikke er en sånn som legger seg etter opptatte damer. Han kunne jo ikke vite at din kjæreste synes det er helt ok at du danser. Kanskje han var småfull, trøtt og redd for å få en sinna kjæreste på nakken. Jeg vet ikke. Men ta i hvert fall en prat med "de gode hjelperne", så blander de seg ikke en annen gang. Anonymkode: 4dd67...b5e Godt poeng!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #9 Skrevet 7. juli 2016 Det hadde kanskje vært en ide å ikke kle seg så sexy? Det gir raskt signaler om at du er ute etter ONS eller forhold. Er ikke greit å bli så sur, men jeg kan skjønne at han følte seg flau om han har flørtet med deg i to timer og det viser seg at du har kjæreste. Han følte seg sikkert dum, og da blir noen sinte på personen som er grunnen til at de ble flau. Jeg ser ikke helt hva poenget med å kle seg sexy ute i en sånn setting er, det sender jo sterke signaler til andre mennesker. Anonymkode: 8b79c...8df 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #10 Skrevet 7. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det hadde kanskje vært en ide å ikke kle seg så sexy? Det gir raskt signaler om at du er ute etter ONS eller forhold. Er ikke greit å bli så sur, men jeg kan skjønne at han følte seg flau om han har flørtet med deg i to timer og det viser seg at du har kjæreste. Han følte seg sikkert dum, og da blir noen sinte på personen som er grunnen til at de ble flau. Jeg ser ikke helt hva poenget med å kle seg sexy ute i en sånn setting er, det sender jo sterke signaler til andre mennesker. Anonymkode: 8b79c...8df NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 21
Dr. A. Kula Skrevet 7. juli 2016 #11 Skrevet 7. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 Stiller meg bak denne. TS kan kle seg som hun føler for. Hun kler seg for egen del, ikke for en tilfeldig fremmed fra Oslo. Støtter også opp om innlegget over som kritiserer kameratene til kjæresten til TS. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #12 Skrevet 7. juli 2016 Sånn utifra det meste du skriver er jeg helt enig med deg. Men syns reaksjonen til denne karen fra oslo var veldig merkelig. Snakket, danset og hang han med venninnegjengen din like mye som med deg? Eller var det deg i hovedsak og de andre på slep? Altså selv om hovedfokuset lå på deg mener jeg ikke du er pliktig til å informere om at du har type, men om han på noen måte har gjort tilnærminger til deg som tydet på at han var ute etter mer enn noen å henge med/snakke med syns jeg det er høfligst å si ifra om at man er opptatt. Når jeg var singel og gikk å byen var det som regel det som var hovedgrunnen til at jeg var der, håpet om å treffe noen. Når den oslotype da i tillegg tydeligvis har forlatt de han var ute med for å heng med noen fremmede er det for meg enda mer tydelig hva han var ute etter. Jeg hadde ikke blitt sur men hadde nok syntes det var litt unødvendig, bortkastet og kipt å bruke kvelden min ute på noen som muligens virket litt interessert for så å få vite at det absolutt ikke var tilfelle og at denne personen i tillegg var opptatt. Du har ingen plikt men av respekt/høflighet for denne typen som bruker kvelden sin på deg syns jeg du kunne sagt noe. Dette syns jeg jo går begge veier, så skjønner ikke helt hvor objektiviseringen kommer inn, eller greit muligens, men det er jo likt for gutter også. Single jenter er nå skjeldent på byen for å skaffe seg venner de heller. Med mindre de har venninne kveld eller lignende og da holder de seg jo med de de dro ut med. Anonymkode: 153a1...193 5
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn utifra det meste du skriver er jeg helt enig med deg. Men syns reaksjonen til denne karen fra oslo var veldig merkelig. Snakket, danset og hang han med venninnegjengen din like mye som med deg? Eller var det deg i hovedsak og de andre på slep? Altså selv om hovedfokuset lå på deg mener jeg ikke du er pliktig til å informere om at du har type, men om han på noen måte har gjort tilnærminger til deg som tydet på at han var ute etter mer enn noen å henge med/snakke med syns jeg det er høfligst å si ifra om at man er opptatt. Når jeg var singel og gikk å byen var det som regel det som var hovedgrunnen til at jeg var der, håpet om å treffe noen. Når den oslotype da i tillegg tydeligvis har forlatt de han var ute med for å heng med noen fremmede er det for meg enda mer tydelig hva han var ute etter. Jeg hadde ikke blitt sur men hadde nok syntes det var litt unødvendig, bortkastet og kipt å bruke kvelden min ute på noen som muligens virket litt interessert for så å få vite at det absolutt ikke var tilfelle og at denne personen i tillegg var opptatt. Du har ingen plikt men av respekt/høflighet for denne typen som bruker kvelden sin på deg syns jeg du kunne sagt noe. Dette syns jeg jo går begge veier, så skjønner ikke helt hvor objektiviseringen kommer inn, eller greit muligens, men det er jo likt for gutter også. Single jenter er nå skjeldent på byen for å skaffe seg venner de heller. Med mindre de har venninne kveld eller lignende og da holder de seg jo med de de dro ut med. Anonymkode: 153a1...193 Skjønner godt hva du mener! Jeg snakket noen setninger med han, men ga han ikke mer oppmerksomhet enn andre. Han sto ved siden av meg på dansegulvet å alle sammen liksom danset i en ring. Da han kom bort til min vennegjeng var det fordi han kjente en kompis av meg, så han snakket i hovedsak med han. Er derfor jeg lurer så fælt på om jeg har gått glipp av noe jeg bør ha visst, eller om det var han som ble sur uten grunn. Føles jo veldig ekkelt at min kjæresters kompiser tror jeg flørter med andre på byen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #14 Skrevet 7. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 Det er kanskje slik du skulle ønske det var, men det er ikke det. Du kan rope og skrike om hvor teit eller tåpelig det er, det endrer ikke det faktum at du tiltrekker deg sleipe eller mindre intelligente menn som tolker det slik. Om du vil fortsette å gå kledd slik kan du det, men da kommer også de slibrige mennene på kjøpet. Vi lever ikke i en ideell verden der alle oppfører seg slik du skulle ønske, man må tilpasse seg til en viss grad. "Kle seg sexy for egen del". Hva betyr det egentlig? Dersom man kler seg sexy for egen del, så kan man vel gjøre dette innenfor husets 4 vegger og ikke gjøre det på steder der andre vil mistolke det Anonymkode: 8b79c...8df 1
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #15 Skrevet 7. juli 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI. Det gir overhodet ikke et signal om at man er ute etter et tilfeldig ligg eller et forhold. Denne tankegangen er helt hårreisende. TS kler seg åpenbart sexy for sin egen del. At hun danser sexy og har kledd seg i et flatterende antrekk er overhodet ikke en invitasjon. Anonymkode: 8f6ec...548 Helt enig her! Jeg hadde på meg en kjole og FØLTE meg sexy. tok det med i forklaringen fordi jeg lurte på om flere synes det er ok selvom man har kjæreste
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #16 Skrevet 7. juli 2016 Dette handler ikke om en plikt til å informere men om en person som føler seg "lekt med" og ført bak lyset da han trodde han hadde med en fri og frank kvinne å gjøre. Hadde situasjonen vært omvendt at ts var fri og på byen og møtte og hadde det trovelig med en mann hun trodde hun hadde sjangs på, som så viste seg å være opptatt, da hadde vi fått en tråd på den situasjonen og. Da hadde garantert mannen vært en drittsekk. Det hele handler om å oppføre seg. Anonymkode: 93d72...e58 1
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #17 Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om en plikt til å informere men om en person som føler seg "lekt med" og ført bak lyset da han trodde han hadde med en fri og frank kvinne å gjøre. Hadde situasjonen vært omvendt at ts var fri og på byen og møtte og hadde det trovelig med en mann hun trodde hun hadde sjangs på, som så viste seg å være opptatt, da hadde vi fått en tråd på den situasjonen og. Da hadde garantert mannen vært en drittsekk. Det hele handler om å oppføre seg. Anonymkode: 93d72...e58 Ja men er liksom nettopp det, jeg ga ikke denne personen noen signaler i det hele tatt. Snakket ikke mer med han enn andre, og vi var hele tiden omringet av mine venner som jeg faktisk snakket mest med. Hadde situasjonen vært sånn at jeg snakket veldig mye med han så hadde jeg skjønt det. Hvordan skal man best mulig oppføre seg i slike situasjoner? Er det best å bare "casually" nevne kjæresten slik at alle hører det, eller skal man la vær? Er veldig opptatt av at når jeg er ute sammen med venner så vil jeg ikke være den som nevner kjæresten hele tiden
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #18 Skrevet 7. juli 2016 Vil også legge til at noen også blir sure om man tidlig i en samtale sier man har kjæreste. Da er man plutselig inbilsk og tror alle liker en. Så det kan bli en tap-tap situasjon uansett hva en gjør. Man vet ikke på forhånd om personen man snakker med er av typen som blir sur og kaller en inbilsk om en sier fra, eller om personen er av typen som mener en blir ført bak lyset om man ikke informerer. Mesteparten av tiden er det så klart et oppegående menneske man møter som ikke reagerer på noen av de overnevnte måtene. Så det er jo bra. Anonymkode: 7d104...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #19 Skrevet 7. juli 2016 2 minutter siden, Julie Tuven skrev: Ja men er liksom nettopp det, jeg ga ikke denne personen noen signaler i det hele tatt. Snakket ikke mer med han enn andre, og vi var hele tiden omringet av mine venner som jeg faktisk snakket mest med. Hadde situasjonen vært sånn at jeg snakket veldig mye med han så hadde jeg skjønt det. Hvordan skal man best mulig oppføre seg i slike situasjoner? Er det best å bare "casually" nevne kjæresten slik at alle hører det, eller skal man la vær? Er veldig opptatt av at når jeg er ute sammen med venner så vil jeg ikke være den som nevner kjæresten hele tiden Da høres det egentlig ut som om du har kontroll på situasjonen og vet hva du mener. Om situasjonen var slik at han var en drittsekk, tja mange drittsekker eksisterer og man burde ikke automatisk anta at dette handler om objektivisering av kvinner. En drittsekk driter i om han objektiviserer kvinner, han vil bare ha sitt. Mange kjipe mennesker eksisterer og det er ingen grunn til å høre på hva de sier Anonymkode: 8b79c...8df
Gjest Julie Tuven Skrevet 7. juli 2016 #20 Skrevet 7. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om en plikt til å informere men om en person som føler seg "lekt med" og ført bak lyset da han trodde han hadde med en fri og frank kvinne å gjøre. Hadde situasjonen vært omvendt at ts var fri og på byen og møtte og hadde det trovelig med en mann hun trodde hun hadde sjangs på, som så viste seg å være opptatt, da hadde vi fått en tråd på den situasjonen og. Da hadde garantert mannen vært en drittsekk. Det hele handler om å oppføre seg. Anonymkode: 93d72...e58 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje slik du skulle ønske det var, men det er ikke det. Du kan rope og skrike om hvor teit eller tåpelig det er, det endrer ikke det faktum at du tiltrekker deg sleipe eller mindre intelligente menn som tolker det slik. Om du vil fortsette å gå kledd slik kan du det, men da kommer også de slibrige mennene på kjøpet. Vi lever ikke i en ideell verden der alle oppfører seg slik du skulle ønske, man må tilpasse seg til en viss grad. "Kle seg sexy for egen del". Hva betyr det egentlig? Dersom man kler seg sexy for egen del, så kan man vel gjøre dette innenfor husets 4 vegger og ikke gjøre det på steder der andre vil mistolke det Anonymkode: 8b79c...8df Sant det du sier her, men samtidig, skal vi være nødt til å indirekte bli "straffet" for å ha på oss kjole å føle oss bra? Hvis jeg vil føle meg sexy i nye klær, er man nødt til å godta å bli behandlet på den måten uten at man selv har gitt klare og tydelige tegn på at man er interresserte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå