Persephone Skrevet 7. juli 2016 #1 Skrevet 7. juli 2016 Jeg fikk meg ny klokke til jul, og allerede nå har remmen røket. I garantien står det at "normal slitasje av remmer/lenker omfattes ikke av garantien". Men det er da ikke normalt at remmen skal ryke etter kun et halvt år ved normal bruk. Er det i det hele tatt verdt det å prøve å få erstatta remmen?
Gjest SuperSonic Skrevet 7. juli 2016 #2 Skrevet 7. juli 2016 Ja absolutt. Jeg hadde ikke godtatt det etter et halvt år. Men når klokka nærmer seg året hadde jeg vurdert det anderledes.
Titania Skrevet 7. juli 2016 #3 Skrevet 7. juli 2016 Jeg hadde noen mangoklokker der selve festet til reima røk noen ganger, fikk vel 3 på garantien tror jeg. Tenker at det er verdt å ta den med dit den er kjøpt å spørre i det minste Det verste svaret du kan få er nei.
Persephone Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, Titania skrev: Jeg hadde noen mangoklokker der selve festet til reima røk noen ganger, fikk vel 3 på garantien tror jeg. Tenker at det er verdt å ta den med dit den er kjøpt å spørre i det minste Det verste svaret du kan få er nei. Så bra å høre! Jeg har ikke råd til å bytte remmen så ofte, så det er fint å i det minste vite at andre har fått tilbake på garantien for det. De burde jo holde lenger enn det syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #5 Skrevet 7. juli 2016 En klokkerem i skinn eller plastmateriale er ikke ment for å brukes i mer enn 6 - 8 uker. De remmene som er på klokker av litt billigere merker er og ment for kortere levetid enn de man kjøper løst. Jeg fikk en seiko klokke med lærrem og metall lås i januar den er av en helt annen kvalitet enn billigere Inex klokker jeg har hatt tidligere. Du får ta ur og rem med deg til selger og høre hva de sier. Anonymkode: 881a7...088
Forundret.. Skrevet 7. juli 2016 #6 Skrevet 7. juli 2016 16 minutter siden, Persephone skrev: Jeg fikk meg ny klokke til jul, og allerede nå har remmen røket. I garantien står det at "normal slitasje av remmer/lenker omfattes ikke av garantien". Men det er da ikke normalt at remmen skal ryke etter kun et halvt år ved normal bruk. Er det i det hele tatt verdt det å prøve å få erstatta remmen? Hvilket merke og hvor er den kjøpt?
Persephone Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: En klokkerem i skinn eller plastmateriale er ikke ment for å brukes i mer enn 6 - 8 uker. De remmene som er på klokker av litt billigere merker er og ment for kortere levetid enn de man kjøper løst. Jeg fikk en seiko klokke med lærrem og metall lås i januar den er av en helt annen kvalitet enn billigere Inex klokker jeg har hatt tidligere. Du får ta ur og rem med deg til selger og høre hva de sier. Anonymkode: 881a7...088 Hva i alle dager ..... Dette kan da ikke stemme at de skal vare så kort tid. Hvem har råd til å bytte klokkerem annahver måned? 20 minutter siden, Forundret.. skrev: Hvilket merke og hvor er den kjøpt? Den er fra Skagen, kjøpt på en klokkebutikk på Oslo City.
Forundret.. Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Ok. Skagen er jo ikke noe billig moteklokke der det kun er garantitid på 3 mnd. Jeg har lært at remmene skal vare i gjennomsnitt et år ved normal bruk. Enkelte sliter veldig på remmene så de må vurdere hver enkelt. Ta med kjøpsbevis snarest og reklamer på den.
Persephone Skrevet 7. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2016 1 time siden, Forundret.. skrev: Ok. Skagen er jo ikke noe billig moteklokke der det kun er garantitid på 3 mnd. Jeg har lært at remmene skal vare i gjennomsnitt et år ved normal bruk. Enkelte sliter veldig på remmene så de må vurdere hver enkelt. Ta med kjøpsbevis snarest og reklamer på den. Supert, da gjør jeg det så snart som mulig Jeg hadde regna med å måtte bytte omtrent en gang i året, men hvert halvår syns jeg hadde blitt litt vel drøyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå