Gå til innhold

Trygg sykkelparkering i Bergen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student som har kjøpt sykkel... til 5000. Altså ikke en av de dyreste, men ikke noe billigsykkel heller. Jeg skal først og fremst bruke den til og fra UiB og vil da parkere den rett utenfor hovedinngangen til HF. Jeg bor i Møllendalsveien, hvor sykkeltyver kommer stadig, så jeg har tenkt å ha den i gangen i hybelen min da jeg bor i første etasje. I bygget mitt har vi sykkelbod, men jeg vet det har innbrudd der, og folk som har hatt sykkel i etasjer over (hvor man må ha chip for å komme inn) har også fått sykler stjålet. Hjemme må den være inne hos meg tror jeg. :(

Jeg er blitt skikkelig paranoid siden jeg flyttet inn i byen. De er jo tyver over alt!

Men... hva om jeg vil sykle andre steder da? Hvor kan jeg parkere sykkelen min? Hva om jeg vil til Bystasjonen? Galleriet? Jeg har jo andre plasser en universitet jeg vil sykle til, på min flotte nye sykkel. Jeg vet jeg burde kjøpt noe billig drit, men jeg ville bruke den til trening og jeg vil ha skikkelig kvalitet. Jeg er skikkelig fornøyd, så nå gjelder det bare å beskytte den. Skal kjøpe lås som jeg kan låse hjulene fast til rammen.

Anonymkode: b86f0...e33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok dessverre ikke noen trygg sykkelparkering i Bergen sentrum. Spesielt oppå Nygårdhøyden, hvor det fremdeles er en god del narkiser. Bystasjonen er enda verre. 

Det er -veldig- mye sykkeltyveri, så jeg ville kanskje satset på å heller bruke en billigsykkel til slik småsykling i byen.. Kjøp masse låser, så du kan låse begge hjul fast til rammen og stativ. 

Anonymkode: 0aa03...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Det der kan du bare glemme. Uansett lås eller parkering så kommer sykkelen ganske raskt til å forsvinne når den ikke er parkert i din egen leilighet. Å tro noe annet er temmelig naivt.

Anonymkode: 66efc...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Men... jeg ser jo at folk bruker sykler, da må jo det være litt trygt... :(  Målet mitt var å bruke sykkel istedenfor buss.

AnonymBruker
Skrevet

Folk bruker syklene sine til de blir stjålet. Da kjøper de enten noen vrak ingen vil stjele, eller de slutter å sykle klok av lærdom. 

Du kan helt fint gå fra Møllendal til sentrum/UIB. På kveld og nattestid er det ingen som  bør verken gå eller sykle til/fra Møllendal. De døde på gravene er fredelige men der skjer andre ting i det området, særlig på kveld og nattestid. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk bruker syklene sine til de blir stjålet. Da kjøper de enten noen vrak ingen vil stjele, eller de slutter å sykle klok av lærdom. 

Du kan helt fint gå fra Møllendal til sentrum/UIB. På kveld og nattestid er det ingen som  bør verken gå eller sykle til/fra Møllendal. De døde på gravene er fredelige men der skjer andre ting i det området, særlig på kveld og nattestid. 

Ha! På kveldstid er alle ute å jogger, jeg er ikke redd for de døde. :P

MEN jeg fant ut at UiB har sykkelhus flere steder på campus, og da må man ha kort for å komme inn. :) Jeg tror man må be om tilgang til det slik at de kan gi ditt kort tilgang.

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Ha! På kveldstid er alle ute å jogger, jeg er ikke redd for de døde. :P

Ops, jeg må lese litt bedre. :klaske:  Det sto at de døde var fredelige... if you say so. :D 

Mener du narkisene?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ops, jeg må lese litt bedre. :klaske:  Det sto at de døde var fredelige... if you say so. :D 

Mener du narkisene?

Det bor  folk med rusproblematikk i området, ja. Der er og flere institusjoner for folk som sliter i området. 

Alle er ikke ute og jogger på kveldstid, nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...